Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 344 total)
  • Author

Hej

Jag heter Bo Johansson är 29år bosatt i Linköping. Har tränat alldeles för länge, sedan 94-95. Efter 6mån styrketräning tävlade jag i styrkelyft första gången. Gjorde den mäktiga serien 120-85-140(raw iallafall). Sedan rullade det på ett gäng år med tävlande. Fick mina bästa framgångar i bänkpress där jag vann U-sm 96 och kom 2 på J-sm 00. Har efter jag skadade mig i bänk sm 03 haft problem med skador, men nu börjar det kännas som allt håller ihop äntligen. Har tanke på att ställa upp på bänk sm när jag kommit igång och hittat teknik. Vill inte stressa att ställa upp för att undvika skador. Men troligtvis nästa år.

Varför skriver jag nu denna journal: Jo jag tänke att det skulle vara bra att ha lite koll på träningen, och att jag kan få lite tips och råd från den kunskap detta forum har.

Lite statistik på mig:

Längd: 170cm (om jag inte kört tunga böj;)
    Vikt: ca 105kg på morgonen

Några personbästa från träningen:

Knäböj(djupa) 2x250kg med bälte
    Knäböj(Halva) 2x310kg med bälte ca 50 cm lyftväg
    Bänkpress: 5x180kg
    Lutbänk: 3x160kg
    Sittande axelpress: 5x 120kg
    Axelpress hantlar: 10x 56kg

Dagens träning: Rygg och biceps

Började med rygg:

Körde lathsdragsmaskin med fria vikter, vet inte vilket märke. Arbetsseten blev 8x 120, 6 x 140, 3x 160. Sedan några lättare set för att pumpa ut.

Sedan blev det lite sittande rodd med fria vikter. En hembyggd maskin som man lägger på fria vikter. Sitter med en platta framför sig och drar vikten snett nerifrån uppåt. Den tar riktigt bra tycker jag. Arbetsseten blev 8x 180, 5x 230, 5x 280 och 5x 310kg.

Sedan lite biceps:

Började med ez-curl med omvänt grepp. 8x70kg 8x90kg 6x90kg 10x70kg.

sedan cablecross sittande enarms över scottcurl bräda ett gäng set på 40-50kg mellan 7-10 reps.

Jag avslutade med ett promenad på cardiomaskin, men det blev tråkigt fort så det blev bara 10min.

Kul att du har börjat med en träningsjournal. Maskinen är av märket gymleco och du har rätt i att cardio är dödstrist :)

bsoj wrote:
    Knäböj(djupa) 2x250kg med bälte
    Knäböj(Halva) 2x310kg med bälte ca 50 cm lyftväg
    Bänkpress: 5x180kg
    Lutbänk: 3x160kg
    Sittande axelpress: 5x 120kg
    Axelpress hantlar: 10x 56kg

Ja, dom statsen var ju jävligt dåliga..eller?

Langa lite filmer / bilder, för detta verkar helt klart intressant :)

Känns lite pinsamt att filma sig själv men nåt kan jag säkert fixa. Skriv om det är något speciellt du vill ha film på så kan jag försöka lösa det.

bsoj wrote:
    Kan försöka göra det. Känns lite pinsamt att filma sig själv men nåt kan jag säkert fixa.

Jag eller Ogge ställer nog upp frivilligt annars. Jag vill hur som haver prova min nya kamera. Typ lördag om du tränar då?

Kan skriva upp hur mitt träningsupplägg ser ut för tillfället:

Måndag: Triceps och axelövingar(ingen press)
    Onsdag: Rygg och biceps
    Fredag: Bröst och axelpress
    Lördag: Ben

Jay wrote:
    Jag eller Ogge ställer nog upp frivilligt annars. Jag vill hur som haver prova min nya kamera. Typ lördag om du tränar då?

Jag tränar på lördag. Kommer nog köra ganska lugna böj, har kört tunga korta ett tag så jag är lite sliten. Men känns det skapligt kanske jag lägger på och då får du gärna prova din kamera.

Kör Hårt!
    Good Luck! /j.

superberggren wrote:
    Kör Hårt!
    Good Luck! /j.
    Robert Svensson wrote:
    Trevlig läsning. Lycka till med allt :)

Tack så mycket och välkomna till min sida. :)

Idag var det bänk och det var inget bra pass. Inget stämde, dålig teknik,inget tryck och ont i biceps. Men men blir förhoppningsvis bättre nästa gång. Så här blev passet iallafall.

Bänk: uppvärming 6set från 20kg till 130kg. Sedan körde jag på 150kg redan då kände jag att det skulle bli en tung dag. Körde en 8:a på 150kg, la på 170kg gjorde den jobbigaste 5:a jag någonsin gjort på det. La på 190kg, gjorde för ont. Avslutade med 7 x 160kg fick ta i på varenda rep. Gjorde därefter 3 exp set på 5x90kg.

Axelpress sittande med stång: 8×90 8×100 och 7×110 inget vidare men ingen katastrof.

Pec-dec: tror det är gymleco maskin. Körde några 8: or på mellan 60kg och 80kg.

Avslutade passet med rotatorcuff och stretchning.

kör hårt din starking 8)

Trist att bänken kändes seg. Du får revanschera dig imorgon :)

Alla lyft är utan skjorta också om jag inte har fel? Du er stark hest.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.