Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 344 total)
  • Author
    MaQue wrote:
    Ditt benpass slog fast en sak för mig, jag måste köra tyngre.

Alltid inspirerande, du skulle inte kunna fixa en filmsnutt som man kunde kika på? :)

Det benpasset var bara för att få igång böjen lite igen. Ska fundera ut ett program som jag ska följa. Men jag kommer att köra de övningar jag gjorde då. Kommer nog köra fler rep i vanliga böjen tror ca 8rep. Då blir ju inte böjen så tung om det var det du menade med att köra tyngre. Men just nu för min del så känns det som jag måste bli kompis med böjen igen och då måste jag nog köra fler rep. Angående filmsnutt så är det mest slöhet som gjort att jag inte filmat nåt. Men det dyker nog upp ska du se. Bättre sent än aldrig. Kanske kan ta nåt böjpass när jag känner mig bekväm i övningen igen. Om man filmar vill man ju inte köra på skitvikter, eller hur:)

bsoj wrote:
    Om man filmar vill man ju inte köra på skitvikter, eller hur:)

Fucking A :)

om ryggen känns OK ska jag maxa idag, siktar på 200 :)

Jag jagar dig ;)

MaQue wrote:
    Fucking A :)

om ryggen känns OK ska jag maxa idag, siktar på 200 :)

Jag jagar dig ;)

Lycka till på 200kg. Det är ett kul mål.

Dagens pass: Rygg

Sov skitdåkigt inatt, tittade på klockan sista gången kl 01 och första gången kl 04:30. Så för att ha sovit 3,5h så gick väl passet ok.

Lathsdrag halvbrett grepp:

8x130kg
    2x8x150kg
    10x130kg

Chins:

10xkv
    8xkv+15kg
    7xkv+25kg
    18xkv

Hantelrodd en hand i taget:

5x82kg
    5x102kg
    5x122kg höger 4x122kg vänster
    12x82kg

Hantelrodd båda armarna samtidigt liggandes på lutbänk:

8x41kg
    8x51kg
    5x62kg
    8x51kg
    10x41kg

Avslutade med mage

bsoj wrote:

Sov skitdåkigt inatt, tittade på klockan sista gången kl 01 och första gången kl 04:30. Så för att ha sovit 3,5h så gick väl passet ok.

Lathsdrag halvbrett grepp:

8x130kg
    2x8x150kg
    10x130kg

Chins:

10xkv
    8xkv+15kg
    7xkv+25kg
    18xkv

Hantelrodd en hand i taget:

5x82kg
    5x102kg
    5x122kg höger 4x122kg vänster
    12x82kg

Hantelrodd båda armarna samtidigt liggandes på lutbänk:

8x41kg
    8x51kg
    5x62kg
    8x51kg
    10x41kg

Avslutade med mage

Vilka jävla vikter! svinstarkt

Dagens pass:

Sittande axelpress med hantlar:

10x51kg
    5x56kg
    8x51kg

Sittande tricepsextension med hantel dubbelfattning:

12x72kg
    5x82kg
    6x82kg
    10x72kg

Stående tricepsextension med ez-stång:

10x70kg
    5x80kg
    8x70kg

Tricepspushdown omvänt enhandsgrepp i cablecross:

körde ett gäng set 35-55kg.

Framsida axlar stående med hantlar:

8X21KG
    8X26KG
    8X31KG
    8X36KG
    5X41KG Energin tog slut, annars kändes det bra. Trodde det skulle bli en 8. men men, nästa gång kanske.

Sedan körde jag lite sida axlar, kryssdrag, baksida axlar och rotatorcuffen.

Passet kändes riktigt bra idag. Bra enegi, bra tryck. Börjar få tillbaka lite energi nu när jag har legat på samma kroppsvikt ett tag nu. Men jag ska snart ta ett ryck igen och gå ner ca 3kg till.

holma82 wrote:
    Vilka jävla vikter! svinstarkt

Tack:)

sjukt stark :D hur har du gjort för att öka? vet du något bra schema för att öka i SL grenarena.. vad för kompelentions övningar är bra osv osv… om du inte vill förstöra tråden så srkiv i ett pm

MVH David :)

David-Tajik wrote:
    sjukt stark :D hur har du gjort för att öka? vet du något bra schema för att öka i SL grenarena.. vad för kompelentions övningar är bra osv osv… om du inte vill förstöra tråden så srkiv i ett pm

MVH David :)

Det passar mig bäst att träna med ökande vikt varje set i de flesta övningar. Men jag har inget speciellt schema för att öka i SL grenarna. Nu kör jag förvisso inte mycket mark och inte heller bänk för tillfället. Mark för att det är tråkigt och bänk för jag inte kan pga axlarna. Men nu är jag väldigt sugen på böj igen iallafall. Nu tycker inte jag att typisk Sl träning i övningarna är speciellt bra. De kan ju göra tex 5×3 på samma vikt. Jag tycker för min del att de första kanske 4 seten blir onödiga pga att de troligtvis är lätta så man inte får jättemycket muskelstimulans tycker jag. Jag kör hellre 2-3 set till pincip fail eller iallfall väldig nära vad jag klarar. Som nu när jag ska dra igång igen så funderar jag på att köra omkring 8 rep/set och varje set ökning med visst antal kg. Tex om jag börjar reppa på 200kg på fredag, så tar jag 210-215 eller kanske 220kg nästa set om det känns bra, och gör så många jag kan. Sedan beror det på det setet om jag går högre eller om jag sänker. Jag tycker inte om att köra på samma vikt varje set.Det är lättare psykist, kan ladda om bättre om jag byter vikt. Om jag tex har gjort en 12:a på 200kg så är det lättare för huvet tycker jag att försöka göra samma bedrift på 210kg, för då har man nåt att kämpa mot. Troligtvis gör jag väl inte 12 på 210 i det setet men jag tycker ändå det är lättare att kämpa för att nå det med den tyngre vikten än att köra på samma igen. Mycket yrande nu men jag hoppas du förstår:)

Så brukar jag göra för att komma igång igen, vill ha mer reps för att få in teknik och rytm igen etc.

När jag kört så ett tag så är det ganska vanligt att jag kör 5 reppare. 3-4 set med 5 reps och ökning varje set. Det första eller de två första seten blir väl ganska lätta då men anledningen till det är att känna in tekniken på det första setet och sedan bygga upp mot allvaret:). Sedan brukar jag avsluta med ett högreppar set, för att ta ut det sista och för att få undan lite slagg. Lätt att bli seg i fråntrycket när man kör låga repsantal tycker jag, vilket inte gynnar böjen speciellt. Också en anledning varför jag inte tycker om SL:s vanliga 5×3.

När jag påbörjar mina 5 reppare så brukar jag gå ner lite i vikt så det sista setet inte är jättetungt. Detta gör jag för att vänja kroppen vid lägre reps och för att kroppen ska återhämta sig för att sedan vara sugen på att lyfta tungt igen. sedan ökar jag vikte succesivt vecka för vecka varje set för att efter ca 4-5 veckor vara uppe på ett sista set som är maxtungt för mig att göra 5 reps på. Går det bra gör jag sedan mindre ökningar per set, där det näst sista setet är strax under mitt max på 5rep. För att sedan gå något över. Går det så går det och då är det ju bra och bara öka nästa pass.

När jag sedan tycker det stangerar så brukar jag ändra till det första programmet jag skrev om eller något annat som innehåller lite mer reps. Nåt annat kan tex vara stege dvs 10-8-6-4-2, vilket funkar ok ibland tycker jag.

Detta jag skrev brukar jag också tillämpa på bänkpressen, när jag nu kan köra den.

Men det jag tycker är viktigt är att inte låsa sig vid ett speciellt repsantal eller en viss vikt utan försöka hitta vägar runt för att kunna nå högre.

Jag tillämpar den mesta av min träning på liknande sätt dvs ökande vikt per set och princip till fail. Men om jag känner att jag står still i träningen så ändrar jag set och reps. I många övningar tycker jag också det är skönt att avsluta med ett set som utpumpning. Vet inte om det är bra, men det känns bra för mig

Vet inte om detta hjälper dig på något sätt, men det är så jag gör iallafall.

Tack för frågan och välkommen att fråga igen om du vill veta något mer. Ha de

Dagens pass: Bröst och biceps

Skulle egentligen tränat ben idag men kände mig lite snuvig. Då är det jobbigt att böja tycker jag. Så det blev som sagt bröst och bic.

Plan hantelpress:

14x62kg
    5x72kg
    11x62kg Lite missnöjd med 5:an på 72kg, men jag var lite trött efter så många rep på 62kg. Börjar iallfall känna mig någorlunda bekväm i övningen. Gör lite ont i vänster axel, men jag vinklar vänsterarmen lite annorlunda mot högern och då går det ok.

Lutande hantelpressar:

11x51kg
    12x51kg Kändes ganska mycket i denna övning så jag höll mig på 51kg.

Lutande hantelflyes:
    Körde några lätta fjuttset, mest som stretch.

Flyes i gymlecomaskin:

Körde ett gäng set 8rep i varje. Runt 60kg.

Biceps med ez-stång omvänt grepp:

8x60kg
    2x8x80kg
    14x60kg
    20x60kg Det går visst att göra fler om man vill:).

Bicepsdrag i cablecross enhands:

Vikter runt 40kg. 4-5 set, 8 rep.

Koncentrationscurl med hantel. Sittande med armbåge mot lår:

8x21kg
    8x26kg
    8x31kg
    8x36kg de sista reppen blev väl inte så koncentrerade om jag ska vara ärlig, men jag hade bestämt mig att göra 8:)

Avslutade med mage

Funderade lite med det här med knäböjen. Å ena sidan vill jag köra böj och bli stark där, å andra sidan varför ska jag slita som ett djur när jag ändå inte vill tävla. Det enda jag kan tänka mig att tävla i är bänkpress. SL tar sådan tid att köra in sig med dräkter och sliter mycket, och det känner jag inte för. Så det kanske bara blir exp böj och frontböj. Jag får se. Men det vore ju kul att böja 300kg med bälte. Ahja den som lever får se:)

bsoj wrote:
    Biceps med ez-stång omvänt grepp:

8x60kg
    2x8x80kg
    14x60kg
    20x60kg Det går visst att göra fler om man vill:).

Bicepsdrag i cablecross enhands:

Vikter runt 40kg. 4-5 set, 8 rep.

Koncentrationscurl med hantel. Sittande med armbåge mot lår:

8x21kg
    8x26kg
    8x31kg
    8x36kg de sista reppen blev väl inte så koncentrerade om jag ska vara ärlig, men jag hade bestämt mig att göra 8:)

Avslutade med mage

Funderade lite med det här med knäböjen. Å ena sidan vill jag köra böj och bli stark där, å andra sidan varför ska jag slita som ett djur när jag ändå inte vill tävla. Det enda jag kan tänka mig att tävla i är bänkpress. SL tar sådan tid att köra in sig med dräkter och sliter mycket, och det känner jag inte för. Så det kanske bara blir exp böj och frontböj. Jag får se. Men det vore ju kul att böja 300kg med bälte. Ahja den som lever får se:)

20×60 är mastigt, GW man! :)

Rackarns det där med böj, hade varit roligt att se lite böjfilmer, men känns det som en övning som är överflödig så kanske du ska skippa den / inte köra den lika mycket? Bara en tanke.

Ha en mycket god helg.

MaQue wrote:
    20×60 är mastigt, GW man! :)

Rackarns det där med böj, hade varit roligt att se lite böjfilmer, men känns det som en övning som är överflödig så kanske du ska skippa den / inte köra den lika mycket? Bara en tanke.

Ha en mycket god helg.

Grejen med mig är, om jag kör en övning så ska jag jä##ar köra den. Så att köra böj lite ser jag inte som ett alternativ. Som sagt får se vad jag hittar på. Börjar ju bli gammal, har inte samma energi som när man var i din ålder. Så du får väl ligga i istället för mig:). Trevlig helg du med!

bsoj wrote:
    Grejen med mig är, om jag kör en övning så ska jag jä##ar köra den. Så att köra böj lite ser jag inte som ett alternativ. Som sagt får se vad jag hittar på. Börjar ju bli gammal, har inte samma energi som när man var i din ålder. Så du får väl ligga i istället för mig:). Trevlig helg du med!

Helt rätt inställning angående sättet att köra en övning på :emo-thumb

HAHAHA, jag får väl se om jag blir lika ung som dig någon gång ;)

Lathsdrag smalt grepp:

8x120kg
    5x135kg
    5x145kg
    5x155kg

Chins:

8xkv+15kg
    6xkv+25kg
    2xkv+40kg
    19xkv

Sedan provade jag på lite olika roddövningar. Tänkte att det var dags för lite variation. Körde ganska lätt på dessa. Inget att skriva om.

Avslutade med mage

Dagens pass: Axlar och triceps

Var trött och seg när jag kom ner till gymet. Kändes tråkigt. Så jag körde bara några övningar sedan gick jag hem.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.