Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 344 total)
  • Author

Dagens pass: Rygg

Lathsdrag halvbrett vinklat grepp:

8x130kg
    8x140kg
    7x150kg

Brett lathsdrag bakom huvudet utan stöd för låren. Blev alltså nån typ av konc lathsdrag:

Några set på strax under kv. Annars drar man upp sig själv.

T-bar rodd smalt grepp:

Vikt? några set med 5-8 rep.

Rodd med ez-stång liggandes på bänk med lutning:

Var uppe som mest på 120kg, körde några 5 reppare.

Avslutade med mage och cardio

Var skönt att hitta några övningar där man ”slipper” lägga på så mycket vikt. Dvs blir mer koncentrerade. Var riktigt skönt med rodd liggandes på bänk. Anledningen till ez-stång var att eftersom den är vågformad kunde man dra lite högre upp än vad man skulle kunna göra med en rak stång innan den slår i bänken.

Dagens pass: Axlar och triceps

Skulle som vanligt börja med sittande axelpress med hantlar var det tänkt, men jag var helt ensam på gymet, då är det svårt att få upp de hantlar man vill köra med. Så då tänkte jag köra sittande press med stång, men då gjorde det ont i bröst/axel. Så ingen press idag.

Triceps pushdown:
    Försökte verkligen att hålla ryggen spikrak, det är lätt annars att luta sig lite över för att få balans. Vilket medförde lite mindre vikt och pump i magen.

Körde på 70-80kg några set ca 8 rep.

Sittande triceps extension med hantel, dubbelfattning:

10x72kg
    7x82kg
    6x82kg

Sedan körde jag några set pusdown med rep för att krama ut det sista.

Sen blev det lite olika fjuttövningar för axlarna. 4 olika övningar. 4-5set/övning. Inget att skriva om.

Avslutade med mage

Dagens pass: Ben

Hade begränsat med tid att träna idag, men eftersom jag inte tränat ben på några veckor pga förkylning och tidsbrist så gick jag ner och körde ett snabbt och lätt pass iallfall för att dämpa abstinensen lite:)

Exp böj:

5x40kg
    5x60kg
    5x80kg
    5x100kg
    5x120kg
    5x150kg
    5x170kg
    5x120kg
    5x80kg

Var skönt att få lite blod i benen iallafall.

Dagens pass:

Plan hantelpress:

10×62,5kg
    7x72kg kändes märkligt, inga bra pressar, ostabilt.
    3x72kg De kändes kanonbra tills 4:e då jag kom helt fel och var tvungen att avbryta
    13x62kg

Lutande hantelpress:

10x51kg
    8x62kg
    13x51kg

Provade lite bänk:) Men körde bara på 100kg. Men det var skönt att prova iallafall. Gjorde inte ont, var positivt.

Avslutade med lite flyes i maskin.

Var inget speciellt bra pass, dålig energi. Bara ätit 2ggr innan jag tränade kl 18

Dagens pass: Biceps

Körde inga biceps igår så jag åkte ner och körde dem idag istället.

Omvänd bicepscurl med ez-stång:

8x90kg
    4x110kg inga snygga lyft tyvärr
    15x70kg
    12x70kg

Sedan provade jag en för mig ny övning. Bicepscurl med ez-stång liggandes på mage på en lutbänk:
    Körde några set på 40kg, brände bra.

Bicepsdrag i cablcross enhands:

4-5 set ca 8rep vikt 35-45kg

bsoj wrote:
    Sedan provade jag en för mig ny övning. Bicepscurl med ez-stång liggandes på mage på en lutbänk:
    Körde några set på 40kg, brände bra.

Den tar fint! :emo-thumb

Dagens pass: Rygg

Fick för mig att köra marklyft idag, det var ju ett tag sedan. Men idag hade jag för omväxlings skull lust. Stod halvsumo och körde. Så här blev det.

Marklyft:

5x190kg
    5x210kg
    5x230kg Kändes ok, tror jag kunde gjort 2-3st till som det kändes.
    1x250kg Fick vikten för långt från kroppen, så det blev jobbigt så jag struntade i att försöka på fler. Har inte världens kämparanda när det kommer till mark

Rodd med ez-stång liggandes på lutbänk:

5x110kg
    5x130kg
    2x5x110kg

Körde sedan lite lätta lathsdrag och provade lite smalmark. Men det kändes sämre än halvsumo. Avslutade med mage.

Dagens pass: Axlar och triceps

Sittande axelpress med hantlar:

10x51kg
    7x56kg
    15x41kg

Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:

10x72kg
    9x82kg
    7x82kg Kände mig stark i triceps idag, även att jag ligger på kaloriminus.

Stående tricepsextension med ez-stång:

10x70kg
    3x90kg

Enhands tricepsdrag med rep i cablecross:

Körde ett gäng set runt 8reps. 4-5 set. Vikt? fullt magasin som mest så kanske 60-70kg

Baksida axlar liggandes på mage på lutbänk med hantlar:

4x8x21kg

Avslutade med lite kryssdrag

Fan inte lite stark du var .

Alltid lika imponerande stark :)

Vad ligger BW på i dagsläge?

MaQue wrote:
    Alltid lika imponerande stark :)

Vad ligger BW på i dagsläge?

Jag håller på att försöka gå ner lite i vikt, ligger på ca 100kg på morgonen nu. Tänkte ligga på 100kg på dagen ungefär så ca 2kg till att gå ner.

bsoj wrote:

Omvänd biccurl ez stång:
    8x90kg
    3x110kg
    10x80kg

Vad sjutton? Gör du dem med pronerat grepp? Håller du handflatan bort från dig? Alltså, är det denna rörelse du gör?
    [http://kbierek.powweb.com/shapefit-pics/biceps-exercises-drag-curls.gif]

Timme wrote:
    Vad sjutton? Gör du dem med pronerat grepp? Håller du handflatan bort från dig? Alltså, är det denna rörelse du gör?

Jag är med lite nyfiken på det. Om det är den övningen så är det ju ganska sanslöst att reppa på 100+ (mer än kroppvikten ju för fasen!). Sen hammercurlar han ju även 72kg hantlarna, galning… Strikt eller ej, sjukt i vilket fall. ;)

Hmm, Bosse, skulle vara kul att veta vad du har i omkrets runt armarna.

bsoj wrote:
    Har tävlat en del i styrkelyft för ett antal år sedan. Men anledningen till att jag bara vill tävla i bänk är att tävlingarna går snabbt och dessutom tar det inte så mycket tid extra på träningen som tex knäböj med dräkt och lindor gör.
    En annan stor bidragande orsak till varför jag inte vill tävla i SL är marklyft. Tycker inte det är kul och så är jag klen i det, men det kanske hänger ihop;)

Är du klen, eller ”klen” i mark? ;) vad tar du?

Timme wrote:

Ja, det är den övningen. Fast med ez-stång istället för rak. Möjligtvis att stången väger 7,5kg men jag har skrivit resultaten som den skulle väga 10kg. Mest pga slöhet:). Anledningen till att jag kör så är att jag är så fruktansvärt stel i underarmarna/handleder så jag kan ej köra någon stångövning med det andra greppet.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.