Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 344 total)
  • Author
    Matsa wrote:
    Jag är med lite nyfiken på det. Om det är den övningen så är det ju ganska sanslöst att reppa på 100+ (mer än kroppvikten ju för fasen!). Sen hammercurlar han ju även 72kg hantlarna, galning… Strikt eller ej, sjukt i vilket fall. ;)

Hmm, Bosse, skulle vara kul att veta vad du har i omkrets runt armarna.

Hammercurlen kör jag en hantel i taget och curlar utmed kroppen inte rakt fram. Jag vet inte om ni sett Joka Aholas träningsvideo han kör sådana så kanske du bättre vet hur de ser ut. Det är lättare att hålla handleden utan att den viker sig när man kör så. Jag tycker den tar bra. Tror att man lyfter mer så än vanliga hammercurls också. 72kg hantlarna blir väl inte skitstrikt, men jag gungar inte med kroppen iallafall. Sedan brukar jag gå ner på lite lägre vikter och pumpa ur typ 40-50kg 10-12rep då tycker jag att det är strikt iallafall. Omkretsen är nu nånstans 48-49 utan pump.

samutown wrote:
    Är du klen, eller ”klen” i mark? ;) vad tar du?

Jag har gjort 3 rep på 250kg med bälte( utan dragremmar) i smalmark. Har också gjort 9 rep på 220kg utan bälte ( med dragremmar) i halvsumo. Måste ha dragremmar tyvärr när jag har händerna innanför benen, kan ej vinkla in armen så mycket att jag får tag i stången på nåt bra sätt. Men jag tycker marken är för klen förhållande till knäböjen därför tycker jag att jag är klen. Alltså jag tycker att om jag gör 300kg i böj med bälte 5-6cm från godkänt djup och runt 270kg godkänt djup ska man marka lite mer. Tycker även jag är ganska ok i vanlig ryggstyrka såsom lathsdrag mm så däri ligger inte problemet, utan det beror nog på korta armar och lång rygg.

Nå, blir det någon frukostbuffe imorgon?

Dagens pass: Ben

Exp böj utan bälte:

5x40kg
    5x60kg
    5x80kg
    5x110kg
    5x130kg
    5x150kg
    3x170kg
    3x190kg
    1x210kg Kunde säkert ha gjort en 3:a men det hadde nog inte blivit så jätteexplosivt. Det brukar ta några pass för kroppen att anpassa sig. Speciellt nu när jag inte kört böj på en dryg månad förutom plojpasset förra veckan. Men det kommer nog att ta sig om nån vecka igen.

Frontböj:
    Körde upp till 140kg, kände smärta i bröstryggen efter ett par reps så jag struntade i det.

Avslutade med mage

Ogge wrote:
    Nå, blir det någon frukostbuffe imorgon?

Kanske ingen idé, om vädret blir sämre kanske vi åker tidigare till SM då är det inte så bra och sitta på First med en fralla i munnen när benchmaster ringer.

bsoj wrote:
    Kanske ingen idé, om vädret blir sämre kanske vi åker tidigare till SM då är det inte så bra och sitta på First med en fralla i munnen när benchmaster ringer.

Man kan om man vill. Nu får du en varning.

Nejdå, hälsa Ove lycka till. Jag är lite sugen på att följa med, finns plats?

bsoj wrote:
    Jag har gjort 3 rep på 250kg med bälte( utan dragremmar) i smalmark. Har också gjort 9 rep på 220kg utan bälte ( med dragremmar) i halvsumo. Måste ha dragremmar tyvärr när jag har händerna innanför benen, kan ej vinkla in armen så mycket att jag får tag i stången på nåt bra sätt. Men jag tycker marken är för klen förhållande till knäböjen därför tycker jag att jag är klen. Alltså jag tycker att om jag gör 300kg i böj med bälte 5-6cm från godkänt djup och runt 270kg godkänt djup ska man marka lite mer. Tycker även jag är ganska ok i vanlig ryggstyrka såsom lathsdrag mm så däri ligger inte problemet, utan det beror nog på korta armar och lång rygg.

Korta armar, lång rygg och korta ben är helt klart mest optimalt för böj och bänk. Därav att ditt resultat är betydligt bättre i raw böj. Bred sumomark kanske vore något för dig? Många med din kroppsbyggnad föredrar bred sumo.

Du kommer väl vara med och pressa på Bänk SM?

Sedan så tycker jag att du ser så vansinnigt cool ut på din avatar. Du ser både snäll och livsfarlig ut :D En grym kombination!
    Sjukt grova armar har du också. Respekt! Skulle du inte kunna ta lite fler bilder och lägga upp dem i journalen?

Timme wrote:
    Korta armar, lång rygg och korta ben är helt klart mest optimalt för böj och bänk. Därav att ditt resultat är betydligt bättre i raw böj. Bred sumomark kanske vore något för dig? Många med din kroppsbyggnad föredrar bred sumo.

Har provat maxbredd, tycker att halvbred passar mig bättre. Det känns som jag kan ta i där. Men jag tränar väl det för sällan också för att nå bättre resultat. Men jag kommer nog inte göra nån SL tävling mer, så då slipper jag ju köra den tråkiga övningen:), Men bänk om axeln någonsin blir bra.

Timme wrote:
    Du kommer väl vara med och pressa på Bänk SM?

Sedan så tycker jag att du ser så vansinnigt cool ut på din avatar. Du ser både snäll och livsfarlig ut :D En grym kombination!
    Sjukt grova armar har du också. Respekt! Skulle du inte kunna ta lite fler bilder och lägga upp dem i journalen?

Skulle gärna vara med på bänk-sm men axeln funkar inte bra. Kan inte köra bänk. Men blir den bra så kommer jag tävla igen. Skulle vilja ta en medalj till innan man blir för gammal och skröplig:) Däremot ska jag åka med en kompis som ska tävla i 125kg klassen i morgon. Så då kanske vi syns där.

Är inte så mycket för att ta bilder på mig själv. Det känns lite spännigt. Men nån träningsvideo på nåt har jag lovat och det kommer.

Och ja, jag har sett tranformers. Kul film

bsoj wrote:
    Hammercurlen kör jag en hantel i taget och curlar utmed kroppen inte rakt fram. Jag vet inte om ni sett Joka Aholas träningsvideo han kör sådana så kanske du bättre vet hur de ser ut. Det är lättare att hålla handleden utan att den viker sig när man kör så. Jag tycker den tar bra. Tror att man lyfter mer så än vanliga hammercurls också. 72kg hantlarna blir väl inte skitstrikt, men jag gungar inte med kroppen iallafall. Sedan brukar jag gå ner på lite lägre vikter och pumpa ur typ 40-50kg 10-12rep då tycker jag att det är strikt iallafall. Omkretsen är nu nånstans 48-49 utan pump.

Jag har inte sett Aholas träningsfilm, men jag tror jag förstår hur du menar. Och jo, man borde kunna lyfta lite mera med den eftersom hävarmen blir kortare än i vanlig hammercurl, fast det är ändå imponerande vikter. Jag kanske skulle klara halva vikten i 1RM om jag har en bra dag och medvind typ…

Den omkretsen blir ju ganska grovt på dina korta armar. Lade märke till det på jobbet faktiskt att det är ena jädra trästammar.

Föresten, är det Ove som ska tävla i morgon? I såna fall får du hälsa lycka till.

Dagens pass: Bröst och biceps

Plan hantelpress:

10x62kg
    6x72kg
    5x72kg Hoppas det lossnar på 72kg snart, känns inte så tunga, men otympliga, men förhoppningsvis vänjer man sig snart.
    13x62kg

Lutande hantelpress:

10x51kg
    8x62kg
    18x41kg Får ta det försiktigt i lutande fortfarande. Gör ont.

Bänkpress:

Körde lite på 100kg, för att vänja mig. Kändes inget ont någonstans, så det var bra.

Flyes i gymlecomaskin:

Körde några 8 reppare upp till fullmag tror det är 80kg.

Körde väldigt lätt biceps, känner mig lite sliten i dom.

bsoj wrote:
    Skulle gärna vara med på bänk-sm men axeln funkar inte bra. Kan inte köra bänk. Men blir den bra så kommer jag tävla igen. Skulle vilja ta en medalj till innan man blir för gammal och skröplig:) Däremot ska jag åka med en kompis som ska tävla i 125kg klassen i morgon. Så då kanske vi syns där.

Är inte så mycket för att ta bilder på mig själv. Det känns lite spännigt. Men nån träningsvideo på nåt har jag lovat och det kommer.

Och ja, jag har sett tranformers. Kul film

Roligt att du ska tävla i bänk igen! Självklart så kommer din axel bli bra igen :)

Hur gick det för din kompis? Jag var bara med på söndagen eftersom min lillebror tävlade då.

Timme wrote:
    Roligt att du ska tävla i bänk igen! Självklart så kommer din axel bli bra igen :)

Hur gick det för din kompis? Jag var bara med på söndagen eftersom min lillebror tävlade då.

Silver tog han. Inte lätt att slå Hirvis:)

Som sagt blir axeln bra så ska jag försöka. Är trist när resultaten i 100kg klassen inte var högre att inte kunna tävla. Har haft problem väldigt länge nu(4år) tror mycket berodde på det jobbet jag hade då. Har bytt jobb nu och det axelonda jag hade då har jag inte nu, men dock en annan skada. Men det känns mest som en sträckning långt upp på bröst eller framsida axel, ev biceps. Men jag stretchar mycket, har hittat några bra övningar. Har dessutom fått ett nr till en bra napprapat som jag ska ringa och beställa en tid hos.

Hur gick det för bror då?

Dagens pass: Rygg och biceps

Äntligen lite träning igen! Har inte tränat sedan förra söndagen. Har haft feber, ont i huvudet, hals och förkyld. Är fortfarande lite förkyld så det blir nog en lugn vecka.

Är inte så mycket att skriva om dagens pass egentligen, körde väldigt lätt på allt. 100kg i lathsdrag, 70kg i biccurl blandannat. Men det var skönt att få lite blod i musklerna.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.