Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Tung träning Japp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 december, 2007 at 19:31 #764723Anonym anvandareMember
Lätt för dig, svintungt för oss andra
Härligt att du frisknar till, en förkylning önskar man inte ens sin värsta fiende!
5 december, 2007 at 20:00 #764724Anonym anvandareMemberDagens pass: Triceps och axlar
Körde inte för fullt pga förkylningen, men gick upp på skapliga vikter i en del övningar men tog inte ut mig för fullt.
Sittande axelpress:
10x51kg
5x56kg
10x41kgSittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:
10x72kg
7x82kg
6x82kgStående tricepsextension med ez-stång:
3x10x60kg
Körde därefter lite olika tricövingar, tex kickback, pushdown mm. Vill gärna ha nåt tips på någon bra övning för triceps som variation, kom gärna med förslag
Sedan körde jag lite baksida axlar, kryssdrag och lite annat smått och gott
5 december, 2007 at 20:25 #764725Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Läs [http://forum.body.se/showthread.php?t=5146 Komplett tricepsträning] av Arne Persson. Mycket bra guide men lite olika övningar för triceps.Tack, ska prova några som verkar intressanta.
5 december, 2007 at 22:22 #764726Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Silver tog han. Inte lätt att slå Hirvis:)Som sagt blir axeln bra så ska jag försöka. Är trist när resultaten i 100kg klassen inte var högre att inte kunna tävla. Har haft problem väldigt länge nu(4år) tror mycket berodde på det jobbet jag hade då. Har bytt jobb nu och det axelonda jag hade då har jag inte nu, men dock en annan skada. Men det känns mest som en sträckning långt upp på bröst eller framsida axel, ev biceps. Men jag stretchar mycket, har hittat några bra övningar. Har dessutom fått ett nr till en bra napprapat som jag ska ringa och beställa en tid hos.
Hur gick det för bror då?
Nej, inte lätt att slå världsrekordet
För min bror gick det inget vidare. Han hade en usel dag och klarade endast ingången i andra försöket.
Min bror har klarat 7.5kg (med stopp) mer än vad vinnaren fick för slutresultat bara en vecka innan. Min bror fick silver.
5 december, 2007 at 22:24 #764727Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Körde därefter lite olika tricövingar, tex kickback, pushdown mm. Vill gärna ha nåt tips på någon bra övning för triceps som variation, kom gärna med förslagVarsågod!
[http://optimalbody.se/forum/showthread.php?t=347&page=1]
6 december, 2007 at 16:34 #764728Anonym anvandareMemberTimme wrote:Varsågod![http://optimalbody.se/forum/showthread.php?t=347&page=1]
Verkar intressant, ska prova den, tack. Har du provat med ez-stång? Är det någon skillnad för tric träningen? Jag tänkte att det kanske blir skonsammare för handleder. Men jag börjar med rak får jag se. Provar nog på lördag eller om suget faller på kanske på benpasset imorgon:D
6 december, 2007 at 16:38 #764729Anonym anvandareMemberTimme wrote:Nej, inte lätt att slå världsrekordetFör min bror gick det inget vidare. Han hade en usel dag och klarade endast ingången i andra försöket.
Min bror har klarat 7.5kg (med stopp) mer än vad vinnaren fick för slutresultat bara en vecka innan. Min bror fick silver.
Synd att han inte fick ut det på tävlingen. Men silver är ju inte skit det heller:)
7 december, 2007 at 05:31 #764730Anonym anvandareMemberJM press verkar intressant, ska jag med prova!
Jag testade Tate press eller Elbows Out Extension som den även kallas för någon månad sedan. Tycker riktigt bra om den övningen. Ser ut något sånt här:
[img=http://www.t-nation.com/forum_images/9/7/975386.1142563357724.Tate_ext1.jpg]Eller på film:
[youtube=-i3inShr4xA]Kan göras på plan eller lutande bänk. Tänk på att hantlarna ska röra vid varandra genom hela rörelsen.
Testade även bänk med omvänt grepp förra veckan, var väl ok. Man får lägga vikten ganska långt neråt magen, tyckte den tog ungefär som smalbänk men omväxling förnöjer antar jag. Hittade den på t-nation.
Har du provat skull crushers på nedåtlutande bänk föresten? Tycker den känns lite bättre än vanliga faktiskt.
Blivit mycket udda triceps övningar senaste tiden då jag gick och pajade axeln mitt i Sheiko programmet så jag inte kunnat köra bänk ordentligt. Har försökt kompensera med massa triceps. Axeln är snart bra dock, kunde köra dips i tisdags och ska testa lite lätt bänk i morrn tänkte jag.
Ha det.
7 december, 2007 at 07:41 #764731Anonym anvandareMemberSäger som Timme:
Roligt att du ska tävla igen+SJÄLVKLART blir din axel snart bra igen:up:Lycka till med benpasset idag!:aggresiv:
Trevlig helg på dig//S*7 december, 2007 at 07:50 #764732Anonym anvandareMemberHoppas nu att axeln din läker ihop ordentligt. Det vore jäkligt skoj med en tävlingssatsning.
Btw så kan jag också rekommendera tatepressar. Det tar en liten stund att få in tekniken men de är riktigt bra.
7 december, 2007 at 20:32 #764733Anonym anvandareMemberTack för tipsen allihop!
Dagens pass: Ben
Körde ett ganska lungt pass pga av förkylningen som fortfarande inte gett med sig helt. Men förhoppningsvis blir det bättre drag nästa vecka.
Exp böj utan bälte:
5x20kg
5x40kg
5x60kg
5x90kg
5x110kg
5x130kg
5x150kg
3x180kg
2x200kg
5x130kg
5x90kg
5x60kg9 december, 2007 at 19:26 #764734Anonym anvandareMemberDagens pass: Bröst och biceps
Plan hantelpress:
10x62kg
8x72kg
3x72kg kom fel, fick obalans
12x62kgBänkpress:
Provade lite jättelätt bara för att få lite teknik. Var uppe på 120kg som mest, gjorde inte ont vilket var positivt.
Lutbänk:
Körde några set på 100kg, kändes inget där heller. Skönt!!!!! Kanske kan köra lite bänkövningar nu, vore kul:)
Flyes i maskin:
Några halvtunga set om 6-8 rep.
Pullover:
Några 10 reppare på 51kg hanteln.
JM press:
Var tvungen att prova lite lätt idag för den kändes kul.
Var uppe på 50kg gjorde 10rep kändes ganska bra, lite stelt, men det blir nog bra om ett tag.
Körde sedan lite lätta biccurls. Ca 8 arbetsset, delat på 2 övningar.
10 december, 2007 at 11:20 #764735Anonym anvandareMemberDagens pass: Rygg
Marklyft: Körde lite markteknik.
Lathsdrag med halvbrett vinklat grepp:
5x110kg
5x130kg
5x140kg
5x150kg
10x110kgRodd med ez-stång liggandes på lutande bänk:
5x110kg
3x130kg
2x5x110kgDrag till hakan med stång:
Börjat köra denna övning för att jag är så stel i axlar, traps mm. Så det är skönt att få lite genomblödning i det området. Det känns som jag blir lite smidigare undan för undan också. Körde några 10reppare på ca 35kg.
Teknikbänk: Var lite sugen sedan att teknika lite eftersom det inte kändes något igår. Jag provade med att flytta ut greppet 2 fingrar. Var väldigt intressant, kändes som jag kunde använda lahts med tricepsen och få bra tryck ifrån botten. Kändes också då att jag fick plats i övningen (om ni förstår hur jag menar) Nu körde jag inte på några monstervikter såklart så jag vet ju inte om det känns annorlunda om man skulle lägga på lite. Men jag provade att reppa på 100kg gjorde en 20:a och en del reps träffade jag bra och då kändes det kanon. Enda nackdelen som jag ser nu är att jag har lite muskelknutar vid bröstbenet som gör sig mer påminda när jag flyttat ut greppet. Men det går väl att massera bort ganska fort hoppas jag.
10 december, 2007 at 12:46 #764736Anonym anvandareMemberVilket gym tränar du på? MVH // David
10 december, 2007 at 13:03 #764737Anonym anvandareMembersn00k wrote:Vilket gym tränar du på? MVH // DavidJag tränar på gymbolaget i Linköping
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.