Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 344 total)
  • Author

Dagens pass: Rygg och biceps

Körde ett kort pass idag med pga magen. Magen mycket bättre nu iallafall. Förhoppningsvis kan jag köra för fullt nästa pass.

Lathsdrag smalt grepp:

5x130kg
    5x155kg
    3x165kg
    8x135kg
    10x120kg

Rodd med ez-stång ligandes på lutbänk:

8x100kg
    7x120kg
    3x140kg tappade greppet
    8x100kg

Körde lite lätt biceps efter det.

Dagens pass: Triceps och axlar

Magen äntligen helt bra igen:) Så idag körde jag på som vanligt

Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:

12x72kg
    10x82kg
    8x82kg

Tatepress:

Var uppe som mest och gjorde 2x8x39,5kg. Men körde ett flertal lättare set för att få in känslan, men övningen börjar sitta nu.

JM-press:

10x50kg
    2x10x70kg Blev lite sämre utförande på 70kg, höger armbåge går ner lite men det börjar kännas riktigt bra. Några pass till bara så sitter nog övningen.
    10x50kg

Framsida axlar med hantlar:

8x21kg
    8x26kg
    8x31kg
    8x36kg
    2xutpumpning på 21kg

Sida axlar med hantlar:

8x11kg
    8x14kg
    8x16kg
    10x11kg Skönt att inte ha smärta när man kör denna övning längre

Avslutade passet med kryssdrag och drag till hakan.

Dagens pass: Ben

Körde knäböj i bur idag, kände för att lägga på lite. Körde lite grunda. Satte stoppen så att när jag gick ner med tom stång till stoppen så var jag i princip nere i godkänt djup. Men när man lägger på lite och går ner till stoppen så blir det väl inte godkänt. Så det är säkert en liten bit ifrån godkänt djup.

Knäböj i bur med bälte:

5x200kg
    5x230kg
    3x260kg
    0x280kg tappade balansen i bottenläget, kom framåt.

Körde därefter benpress med 1 ben i taget, baksida lår och mage

Robert Svensson wrote:
    Hel galet! :up::up::up:

Synd på missen bara…

Det brukar dröja några gånger innan kroppen vänjer sig. Jag har ju bara fjuttat lite exp böj nu ett tag, då blir det ju lite lättare vikter att hanskas med så det är lite omställning.

bsoj wrote:
    Dagens pass: Ben

Körde knäböj i bur idag, kände för att lägga på lite. Körde lite grunda. Satte stoppen så att när jag gick ner med tom stång till stoppen så var jag i princip nere i godkänt djup. Men när man lägger på lite och går ner till stoppen så blir det väl inte godkänt. Så det är säkert en liten bit ifrån godkänt djup.

Knäböj i bur med bälte:

5x200kg
    5x230kg
    3x260kg
    0x280kg tappade balansen i bottenläget, kom framåt.

Körde därefter benpress med 1 ben i taget, baksida lår och mage

;)Grymt!(som vanligt)
    280 fixar du lätt,snart!:up:
    God Fortsättning på dig B!//S*

SUSAN wrote:
    ;)Grymt!(som vanligt)
    280 fixar du lätt,snart!:up:
    God Fortsättning på dig B!//S*

Jo, meningen var ju att jag skulle gjort en 3:a på 280kg. Men kan man inte hålla balansen blir det lurigt. Behöver några pass för att anpassa mig.

God fortsättning på dig med!

Dagens pass: Bänk mm

Lutbänk:

5x100kg
    5x120kg
    5x140kg
    1 nästan 2x150kg
    8x120kg
    10x100kg

Bänk:

5x110kg
    5x120kg
    5x130kg

Pullover med hantel:

10X31kg
    10x41kg
    10x51kg

JM press:

5x10x50kg

Exp bänk:

3x5x100kg

Ska börja öka försiktigt i bänken nu, typ en 5:a i veckan eller nåt. Så det får ta lite tid, huvudsaken är att jag inte får ont.

Mätte förresten höjden jag kör till i böjen nu. Stoppen i buren som jag går ner till med stången är i jämnhöjd med höftbenet(hade inget måttband). Mätte höjden till höften hemma och det blev knappa 90cm.

Dagens pass: Rygg och biceps egentligen

Började däremot med böj, likadana som sist. Var lite besviken på resultatet då.

Knäböj i bur med bälte:

5x210kg
    5x250kg
    2x280kg Balansen mycket bättre, ok böjar

Marklyft:

Körde upp till 240kg gjorde en 2:a sket i det sedan. Var tråkigt.

Körde sedan lite olika bicepsövningar, framförallt i cablecross. Inget att skriva om.

Nu fattas bara 2 saker;

1. film på 280 att dreggla över

2. Film när du skriker upp 300.

I´m waiting :)

MaQue wrote:
    Nu fattas bara 2 saker;

1. film på 280 att dreggla över

2. Film när du skriker upp 300.

I´m waiting :)

Om du ska sitta och dregla kommer jag inte lägga upp någon;).

Det är ju inte godkänt djup så det är ju inte så bra. Men jag tycker det känns bra att köra så. Djupet är svårt att avgöra själv sådär, men om jag sänker hacket på stoppet ett steg så kan jag köra så djupt jag kan utan att nudda dessa. Avstånden mellan nivåerna på stoppen kan jag tänka mig vara ca 5cm.
    300 blir troligtvis på fredag om det känns bra, men skrika det kommer jag inte göra:p

bsoj wrote:
    Om du ska sitta och dregla kommer jag inte lägga upp någon;).

Det är ju inte godkänt djup så det är ju inte så bra. Men jag tycker det känns bra att köra så. Djupet är svårt att avgöra själv sådär, men om jag sänker hacket på stoppet ett steg så kan jag köra så djupt jag kan utan att nudda dessa. Avstånden mellan nivåerna på stoppen kan jag tänka mig vara ca 5cm.
    300 blir troligtvis på fredag om det känns bra, men skrika det kommer jag inte göra:p

Maaah, det var INTE snällt sagt 👿 Men du kan ju lägga upp en ändå, bara för att visa att ”är man stark måste man vara snäll” :)

Godkänt och godkänt, huvudsaken är, iaf för mig, att det känns bra och att man vet att det inte är farligt. Gärna under 90 grader, men det är ju inte alltid det går. Men ju längre man kör på en vikt, desto säkrare blir man och med det kommer djupet.
    Så tror jag iaf, mao så skiter jag lite i om det var godkänt på SM eller inte, 280kg är mycket imponerande.

MaQue;448330 wrote:
    Maaah, det var INTE snällt sagt 👿 Men du kan ju lägga upp en ändå, bara för att visa att ”är man stark måste man vara snäll” :)

Skoja ju bara:D

Har ju sagt att jag ska lägga upp något så det kan lika gärna bli det.

Sittande triceps extensiom med hantel, dubbelfattning:

10x82kg
    8x82kg

Tate press:

Körde ganska många set, var uppe som mest på 46kg hantlarna gjorde en 5:a. Gjorde några 8reppare på 39,5kg mm.

Hoppade Jm pressen idag, kommer nog bara köra den på bänkdagen. Körde lite pushdown med rep och tog ut det sista ur tricen.

Lite sliten i axlar kände jag, körde ett lätt axelpass, har ju tränat 7 av de senaste 8 dagarna. Är man gammal och tjock så blir man sliten;)

Körde inte tyngre än 8x26kg.

Sida axlar:

Körde på 14kg hantlarna.

Sedan avslutade jag med kryssdrag och drag till hakan.

bsoj wrote:

Sittande triceps extensiom med hantel, dubbelfattning:

10x82kg
    8x82kg

Tate press:

Körde ganska många set, var uppe som mest på 46kg hantlarna gjorde en 5:a. Gjorde några 8reppare på 39,5kg mm.

Hoppade Jm pressen idag, kommer nog bara köra den på bänkdagen. Körde lite pushdown med rep och tog ut det sista ur tricen.

Lite sliten i axlar kände jag, körde ett lätt axelpass, har ju tränat 7 av de senaste 8 dagarna. Är man gammal och tjock så blir man sliten;)

Körde inte tyngre än 8x26kg.

Sida axlar:

Körde på 14kg hantlarna.

Sedan avslutade jag med kryssdrag och drag till hakan.

Härligt pass!*Grymt*
    Host,host du gammal;)…Ähhh lägg ner!!
    Vaf** är då jag :D
    Vill du ha hjälp med bilder/film hjälper jag mer än gärna till:emo-thumb….
    GOTT NYTT ÅR B//S*[/b]

Du är sjukt stark i böj! Helt makalöst!

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.