Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Tung träning Japp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2008 at 23:45 #764858Anonym anvandareMember
Bra att du uppdaterar om än lite dåligt.Får hoppas att du får inspiration till lite tunga pass nästa lördag när du ska coacha mig och johannes till stordåd.
21 april, 2008 at 19:09 #764859Anonym anvandareMemberRosell wrote:Bra att du uppdaterar om än lite dåligt.Får hoppas att du får inspiration till lite tunga pass nästa lördag när du ska coacha mig och johannes till stordåd.ja det har blivit lite dåligt med uppdateringarna, men huvudsaken är ju att man tränar:)
Ja det ska bli roligt på Lördag, ska nog piska fart på er!21 april, 2008 at 19:18 #764860Anonym anvandareMemberDagens pass:
Knäböj:
3x190kg
3x210kg
2x230kg tappade ryggen på tredje reppen. Annars kändes det ganska lätt. Lite ovant med min nya stil fortfarande. Skulle egentligen gått upp och försökt på 3x250kg var tanken, men det får väl vänta. Reppade ur på 160kg och 130kg.Körde lite rygg också.
Tränade förövrigt i Lördags också. Blev bänk 5 set på 150kg. Rodd, laths och biceps.
Har tänkt över Sheiko programmet nu. Känns som det skulle kunna fungera bra att träna så, men då orken när jag måste träna morgnar är ganska dålig ibland och det blir lite för styrt(läs tråkigt) så kommer jag inte fortsätta med det som det ser ut nu.
Det har nog ändå haft positiva effekter under den här perioden då man har kört mycket set och ofta har man matat in tekniken lite bättre. Men som sagt som det ser ut nu så kommer jag att lägga upp ett program som jag känner känns bättre med hänseende till arbetstider och dyl.
22 april, 2008 at 19:23 #764861Anonym anvandareMemberDagens pass: triceps
Smalbänk:
Tog det ganska lugnt, körde på vikter runt 150kg
Tricepsextension:
Var uppe på 82kg hanteln som tyngst.
Körde också lite pusdown, baksida axlar och mage.
25 april, 2008 at 21:47 #764862Anonym anvandareMemberDagens pass: Bröst och biceps
Körde lätta bänk, upp till 150kg
Hantelpressar: Körde på lite tyngre där, var uppe på 72,5kg hantlarna nåt set. Gjorde runt 6 reps. Lite ovan på tyngre vikter i denna övning kände jag. Fick ta i ordentligt. Men det kommer nog.
Körde 2 st bicövningar. Körde bland annat omvänt skivstångscurl. Gjorde nån 8:a på 80kg.
Avslutade med lite mage.
28 april, 2008 at 10:55 #764863Anonym anvandareMemberDagens pass: Böj och rygg
Knäböj: var tvungen att köra i buren pga att jag var själv på gymet. Det positiva iallafall var att jag då kunde ta Elekio stången. Svårt att ha exakt koll på djupet när man kör i buren dock. Jag tror att jag var i princip i godkänt djup iallafall. Kände mig stark i benen gjorde en 3x 250kg med bälte. Känns mycket bättre att böja med Elekio stången än de andra skitstängerna som vi har på gymet. Tänkte att tag att lasta på 270kg, men när man är själv på gymet + att musiken inte fungerade var det svårt att ladda. Nästa gång kanske. Det var iallafall det lättaste jag kört på 250kg. Skönt:)
Kronlyft tänkte jag att jag skulle prova nu när kroppen ändå kändes stark. Sedan blev man lite sugen sedan jag i Lördags var och coacha på starkeman tävlingen i Vänersborg, där de bästa drog 400kg. Jag teknikade mest på vikter runt 200kg. Kändes ok.
Körde även lathsdrag, rodd och mage.
30 april, 2008 at 17:58 #764864Anonym anvandareMemberDagens pass: Triceps
Började med smalbänk, blev några set på 150kg. försöker få lite uthållighet tänkte jag, men kroppen vill inte riktigt vara med på reppandet än. Släpper nog om nån vecka. Blev inte fler reps än 7-8 på 150kg idag, så det är inte vidare bra.
Därefter blev det Tatepress, en övning som jag inte kört så mycket på senaste tiden pga av Sheiko programmet. Det var skönt att dra några set där. Var ej högre än 54kg hantlarna men det kändes ok.
Avslutade tricepspasset med enarms tricepsdrag med rep i cablecrossen. Blev 4-5 set.
30 april, 2008 at 18:06 #764865Anonym anvandareMemberTråkigt att du inte kan köra fullt ut som du vill! Hoppas det ger med sig snart, som du sa!
2 maj, 2008 at 18:38 #764866Anonym anvandareMemberJa, smalbänken brukar ge med sig efter några pass. Jag får sådan djävulsk pump i triceps när jag kör smalbänk så det dröjer några gånger innan de vänjer sig vid reppandet.
2 maj, 2008 at 18:42 #764867Anonym anvandareMemberDagens pass: Bänk, bic
Bänkpress: Körde inte högre än 155kg. Kommer öka en 5:a i vecka ett tag nu tänkte jag.
Hantelpress:
Blev 2 set på 72kg hantlarna. Första seten kom jag utanför bänken med ena skulderbladet så det blev en jobbig 5:a eller 6:a. Andra setet låg jag bra, blev bättre pressar men var lite trött, blev 7st
Reppade ur på 62kg hantlarna. ca 12 rep.2 st bicövningar blev det. En skön cablecrossövning och sedan lite konc curls.
6 maj, 2008 at 20:56 #764868Anonym anvandareMemberGårdagens träning:
Knäböj: Körde i bur. Kände mig ganska stark, men lite dåligt fokus av nån anledning. Djup? Hade stoppen något under höftnivå, gick ner och touchade stången på dessa. Efter uppvärmning blev det ganska stora hopp på vikterna 3 reps/vikt. Blev som följer:
3x170kg
3x210kg
3x240kg
0x270kg Stötte emot ena stoppet i buren, tappade balans och fokus. Trodde åtminstonde 1 rep skulle klaras av.
Reppade ur på 200kg. Blev en 8:a. Tappade balansen på 9:an.Blev rygg också.
Lathsdrag med halvbrett vinklat grepp:
3x8x120kg
8x135kgStångrodd med ez-stång liggandes på lutande bänk:
4x8x100kg
6 maj, 2008 at 21:03 #764869Anonym anvandareMemberDagens pass:
Smalbänk:
7x150kg
3x160kg
12x130kg
tekniktränade på 110kg.Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:
8x72kg
8x82kg
2x8x72kgEnarms drag i cablecross:
2x8x50kg
7x60kgBlev några lätta axelövningar. Känns inte bra alls att köra axlar. ONT. Att med hantlar köra stående åt sidan och rakt fram känns inte så farligt. Däremot sittande axelpressar är inte bra alls. Känns som man blir stucken med ett gäng knivar i vänster axeln när jag provar att trycka i bottenläget, känns även som hela armen domnar bort. Men men, jag kan ju träna bänk iallafall.
17 maj, 2008 at 12:34 #764870Anonym anvandareMemberHallååååååå!
Uppdatering,Tack!!….
Jag vet att du sliter hårt på gymmet:up:
Tack snälla du för hjälpen igår:friends:….Känns bra mycket bättre i axeln/axlarna nu!
Ha en skön helg//S*23 maj, 2008 at 22:37 #764871Anonym anvandareMemberLänge sedan det kom några uppdateringar märkte jag. Så jag skriver dagens pass iallfall.
Bänkpress: Började förra veckan att göra 20 reppare i bänken. Känns ju som jag aldrig kan köra tungt, så nu kör jag så här och slipper få ont iallafall. Fast vidare kul är det väl inte. Körde en 20:a på 110kg och sedan 16-17 rep på 130kg(tappade räkningen lite). Dröjer säkert nån vecka till innan kroppen slutar streta emot och få pump efter 5 reps men det ger sig nog. Så en 20:a på 140 om 2-3 veckor borde nog gå.
Körde sedan lutande bänkpress väldigt lätt, är ju blandannat den övning som ej gått att köra överhuvudtaget på senare tid. Men nu kunde jag faktiskt köra på hela 50kg utan smärta.
Gjorde 2 st cablecrossövningar för bröst efter det. Drag uppifrån och drag nerifrån ca 10 set totalt.
Bicepscurl med omvänt grepp och ez-stång. 8 reps med 60, 80,90 och en 6:a på 100kg. Avslutade med 20 på 40kg
Bicepsdrag i cablecross enhands ca 6 arbetsset. Mellan 8-12 reps vikter 40-50kg. Dvs mellan 20-25kg i pga utväxlingen.
Avslutade med mage.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.