Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 344 total)
  • Author

En björn är vad du är!

Bild-er takk :)

MaQue wrote:
    En björn är vad du är!

Bild-er takk :)

ogge eller Jay-z har sagt att de skulle filma mig. Har tyvärr inte blivit av än. Men jag lovar att det kommer.

Dagens pass: Ben

Knäböj:
    10x160kg
    8x175kg
    6x190kg
    4x205kg
    2x220kg Alla set utan bälte

Kändes ok med tanke på att jag var ute en sväng igår och tog 6-7 stark. Fick lite mer pump än vanligt bara.
    En incident inträffade när jag skulle köra på 205kg. Som vanligt stod jag och pratade skit med några träningskompisar under vilan. Då utan jag märkte det tog en kille en 2,5kg vikt på ena sidan, och han visste mycket väl att jag körde där. Av en slump upptäckte jag att en platta saknades innan jag började annars hade det kunnat gå illa. Det var inte lätt att se eftersom han satt tillbaka viktlåset på stången också. Så jag pratade med honom om hur man beter sig på ett gym och förhoppningsvis kommer han inte göra det igen.

Sedan körde jag baksida lår och mage. Ikväll blir det mongolisk buffé, fint! Mycket kött och grönsaker.

Dagens pass: Axlar och triceps

Började dock med lite lätt teknikbänk. Några set på 80kg.

Sittande axelpress med stång framför huvudet.
    8x80kg
    8x100kg
    8x110kg
    2 rep + 2 med hjälp på 120kg. Var vansinnigt slut i triceps.

Sittande hantelextension med ryggstöd.
    12x72kg
    8x82kg
    6x82kg

Enhands tricepsdrag i cablecross med rep.
    Några set om 5 rep vikter mellan 50 och 70kg

Dips: Tänkte jag skulle prova denna övning igen efter några år så jag började lugnt för att inte få ont i axlarna.
    3×10 på kropsvikt

Baksida axlar liggande på lutbänk:
    8x16kg
    3x8x19,5kg

Avslutade med lite rotatorcuff

Dagens pass: Rygg och biceps

Började med att reppa lite mark. Hade på mig en dräkt på benen för att inte få ont i ljumskarna.
    10x180kg
    9x210kg Skulle gjort en 10:a var det meningen men flåset var för dåligt. Annars kändes det mycket lätt. Körde dessa set utan bälte.

Lathsdrag smalt:
    Några set om femmor upp till 155kg

Sittande rodd:

Några set upp till 5x170kg som mest

Omvänd bicepscurl med ez-stång
    8x70kg
    2x8x80kg

Koncentrations curls med hantel mot låret:
    5x31kg
    5x36kg
    5x41kg

Avslutade med lite bicepsdrag i cablecrossen.

Skönt att du kunde hålla nivån hög på gymet när jag valde att ta en vilodag. :up:

:buttrock: :worship:

Vad mer kan man säga när det används sådana vikter, och så pass höga repetitioner?

Jag längtar som fasiken efter en böj / bänk / markfilm starring dig :)

Jisses människa, du har då styrka i dina muskler ;)

Pressa på och lycka till :emo-thumb

Jahopp då har man ont i axeln igen. Skulle köra bänk idag, men efter 4-5 rep på 170kg gjorde det hiskligt ont. Det blir att köra 20reppare i bänken igen. Det brukar funka bra, eller jag brukar ine få ont iallafall. Körde några högreppare efter 170kg bänken. Några set på 110kg. Det brukar behövas några pass innan man vänjer sig vid så höga reps antal. Man får väl försöka sätta nåt mål på hur mycket vikt man kan göra 20 rep på, så man har något att sträva efter. Vore riktigt skoj om man kunde göra det på 150kg, men 140kg är nog mer rimligt. Jahopp nya tag imorgon med lite böj.

bsoj wrote:
    Jahopp då har man ont i axeln igen. Skulle köra bänk idag, men efter 4-5 rep på 170kg gjorde det hiskligt ont. Det blir att köra 20reppare i bänken igen. Det brukar funka bra, eller jag brukar ine få ont iallafall. Körde några högreppare efter 170kg bänken. Några set på 110kg. Det brukar behövas några pass innan man vänjer sig vid så höga reps antal. Man får väl försöka sätta nåt mål på hur mycket vikt man kan göra 20 rep på, så man har något att sträva efter. Vore riktigt skoj om man kunde göra det på 150kg, men 140kg är nog mer rimligt. Jahopp nya tag imorgon med lite böj.

Du klarar definitivt 150, prova! :)

Läste i någon tråd att facepulls ska vara bra mot ont i axlarna för bänkare, vet ej huruvida det stämmer, eller om du redan prova :)

MaQue wrote:
    Du klarar definitivt 150, prova! :)

Läste i någon tråd att facepulls ska vara bra mot ont i axlarna för bänkare, vet ej huruvida det stämmer, eller om du redan prova :)

Facepulls=pullover? isåfall har jag provat, kör även rotatorcuff mycket. Grejen med axlarna är ju att när en skada går över kommer en annan verkar det som. Har inte samma ont nu som när jag i princip slutade köra bänk för 4år sedan.
    Vet inte ifall jag klarar 150kg. Har som mest gjort 16x140kg så steget till 20×150 är ganska långt, men det vore kul.:)

bsoj wrote:
    Facepulls=pullover? isåfall har jag provat, kör även rotatorcuff mycket. Grejen med axlarna är ju att när en skada går över kommer en annan verkar det som. Har inte samma ont nu som när jag i princip slutade köra bänk för 4år sedan.
    Vet inte ifall jag klarar 150kg. Har som mest gjort 16x140kg så steget till 20×150 är ganska långt, men det vore kul.:)

Facepulls:

[http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html%5D

Typ så, men stående och med rep ^^
    Hoppas hursomhelst att axlarna frisknar till och att du får hålla dig hel, för vem vill träna lätt när man kan träna tungt? :)

MaQue wrote:
    Facepulls:

[http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html%5D

Typ så, men stående och med rep ^^
    Hoppas hursomhelst att axlarna frisknar till och att du får hålla dig hel, för vem vill träna lätt när man kan träna tungt? :)

Ok ska prova, se ifall det funkar.

Dagens pass: Ben

Tränade ca 20min efter frukost idag, så det var lite dåligt med energi i kroppen. Fick spaghettiben i böjen redan efter första setet. Men så här blev det iallafall.

10x170kg
    8x185kg
    6x200kg
    1x215kg Sket i resten hade alldeles för lite energi. Körde alla set utan bälte.
    Egentligen ska det ju inte vara så jobbigt med denna stege, men det blir jobbigt utan mat i kroppen och utan ventilation på gymet. Kunde vrida ut t-shirten efter passet. Men nog med ursäkter. Ska köra samma stege nästa vecka, sedan ska jag nog börja använda bälte.

Baksida lår ett ben i taget 4x12x45kg

Cardio 20min

6×200 utan bälte är jävligt bra hur man än mäter, ryck upp dig nu.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.