Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Tung träning Japp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2007 at 01:00 #764603Anonym anvandareMemberhemligt wrote:Häng en 20 kg kaka i ett viktbälte runt dig i pushdownsen då lär du kunna stå kvar :up: Mastiga vikter
Ja tack för tipset och välkommen till sidan:)
7 september, 2007 at 22:39 #764604Anonym anvandareMemberDagens pass: Ben
Jag och Ogge var och provade på ett annat gym i Linköping. Det var jag som ville köra deras gymleco hackliftmaskin med fria vikter. Tycker att de är bra, och Ogge hängde på.
Gymleco hackliftmaskin:
Körde 5 reppare från ca 200kg med 20-40kg ökningar varje set till ett slutvikt på ca 440kg men där körde jag bara en 2 eller 3 rep. Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt. Men det kändes bra, kommer nog köra den ett tag istället för böj.
Baksida lår sittande maskin med fria vikter:
Körde några set med vikter runt 60kg
Avslutade med mage
8 september, 2007 at 05:54 #764605Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Dagens pass: BenJag och Ogge var och provade på ett annat gym i Linköping. Det var jag som ville köra deras gymleco hackliftmaskin med fria vikter. Tycker att de är bra, och Ogge hängde på.
Gymleco hackliftmaskin:
Körde 5 reppare från ca 200kg med 20-40kg ökningar varje set till ett slutvikt på ca 440kg men där körde jag bara en 2 eller 3 rep. Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt. Men det kändes bra, kommer nog köra den ett tag istället för böj.
Baksida lår sittande maskin med fria vikter:
Körde några set med vikter runt 60kg
Avslutade med mageShit,villka vikter:up: *Bra jobbat*
Alltid roligt att testa ett annat gym.Härligt att den maskinen var bra/tog bra!
Hoppas du får en skön helg//S*8 september, 2007 at 15:56 #764606Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Shit,villka vikter:up: *Bra jobbat*
Alltid roligt att testa ett annat gym.Härligt att den maskinen var bra/tog bra!
Hoppas du får en skön helg//S*Ja det kan trevligt att byta miljö ibland. Vi var på Citygymet. Det känns härligt stelt ibenen idag även att jag inte blåste på för fullt, så det lovar gott:) . Ha en trevlig helg du med!
8 september, 2007 at 16:05 #764607Anonym anvandareMemberDagens pass: Bröst
Bänkpress:
Reppade på som vanligt i bänken, men det börjar kännas riktigt tråkigt. Får ingen gnista när man ska köra lätt. Men jag reppade på 130kg som mest 15-16rep. Sedan provade jag lutbänk, och kollade ifall axeln pallade det istället.
Lutbänk:
5x90kg
5x110kg
5x130kg Kändes inget i axeln, SKÖNT. Förhoppningsvis kan jag blåsa på lite lutbänk framöver och skita i bänken ett tag.Sittande axelpress med hantlar:
Reppade på 40-50kg, trött i triceps efter bänkövningarna.
Flyes i cablecross, drag nerifrån och upp och tvärtom:
Körde ca 10 arbetset totalt på dessa 2 övningar. Reps omkring 8. Vikter från 40-70kg.
Avslutade med cardio
8 september, 2007 at 16:30 #764608Anonym anvandareMemberVågar man fråga varför du byter ut böj mot hacklift? Variation eller skada?
Smått otroliga vikter hur man än vrider på skiten, roligt att läsa dina resultat
8 september, 2007 at 17:48 #764609Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Vågar man fråga varför du byter ut böj mot hacklift? Variation eller skada?Smått otroliga vikter hur man än vrider på skiten, roligt att läsa dina resultat
Variation. Har kört hackliften förut när jag tränade på ett annat gym och jag tyckte den gav bra resultat då. Själva rörelsen känns precis som knäböj, så det kommer hjälpa böjen också hoppas jag. Dessutom har det varit så dålig luft och smutsigt där jag brukar träna och det tillsammans med min dammastma och ansträngningsastma var inte bra med höga repsantal i böjen. Så därför kändes det jobbigt att böja ibland och avbröt passet några gånger vilket inte är så roligt. Så jag hoppas därför kunna köra på lite tuffare med benträningen nu, där luften känns bättre.
8 september, 2007 at 20:58 #764610Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Dagens pass: Ben
Gymleco hackliftmaskin:
Körde 5 reppare från ca 200kg med 20-40kg ökningar varje set till ett slutvikt på ca 440kg men där körde jag bara en 2 eller 3 rep. Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt.Hahaha…”Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt” Ja 440kg e ju ingenting de!
Grymma vikter mannen. Inspirerande.8 september, 2007 at 22:56 #764611Anonym anvandareMemberElofsson wrote:Hahaha…”Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt” Ja 440kg e ju ingenting de!
Grymma vikter mannen. Inspirerande.Jag vet exakt vikten, men ca 440kg var det. Det jag menade var med att jag inte ville köra ut mig var det finns mer att ge, men jag säger inte att det var jättelätt. Få se nästa vecka då ska jag väl räkna vikterna bättre och köra lite tuffare. Ha de
8 september, 2007 at 23:06 #764612Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Variation. Har kört hackliften förut när jag tränade på ett annat gym och jag tyckte den gav bra resultat då. Själva rörelsen känns precis som knäböj, så det kommer hjälpa böjen också hoppas jag. Dessutom har det varit så dålig luft och smutsigt där jag brukar träna och det tillsammans med min dammastma och ansträngningsastma var inte bra med höga repsantal i böjen. Så därför kändes det jobbigt att böja ibland och avbröt passet några gånger vilket inte är så roligt. Så jag hoppas därför kunna köra på lite tuffare med benträningen nu, där luften känns bättre.Fair enough, avbrutna pass är sämst, särskillt när det är ben.
Nu tänker jag inte tjata om film igen, men du vet vad jag vill se :pop:
10 september, 2007 at 19:01 #764613Anonym anvandareMemberDagens pass: Rygg
Marklyft:
10x180kg
9x210kg Båda seten utan bälte. Känns som ljumskarna håller nu, ska eventuellt dra ner på repsen och öka vikten lite grann.Lathsdrag med smalt handtag:
8x135kg
8x150kg
6x160kgRodd med hantel:
12x82kg
10x82kgShrugs med hantlar:
3x20x82kg
Avslutade med cardio
12 september, 2007 at 18:46 #764614Anonym anvandareMemberDagens pass: Biceps och triceps
Triceps pushdown:
10x80kg
8x90kg
10x80kgSittande dubbelfattad hantelextension:
10x72kg
6x82kg
9x72kgKickback:
8x21kg
8x31kgTricepsdrag med rep i cablecross enhands:
Några lättautpumpningsset
Hammercurls med hantel:
8x51kg
8x62kg
5x72kg
ett gäng på 41kgBicepsdrag enhands i cablecross:
Ett gäng set med 8rep, vikter mellan 35-45kg.
Avslutade med cardio var det tänkt men hade dålig energi passet igenom så jag orkade bara 7-8 min. Kanske blir en promenad istället om det slutar regna.
14 september, 2007 at 20:26 #764615Anonym anvandareMemberDagens pass: Ben
Hacklift gymlecomaskin fria vikter:
Räknade vikterna lite bättre denna gång, kom underfund med att det var nog bara 410-420 som max sist. Men iallafall körde 5 repare från 330kg, 40kg hopp till 450kg. 450kg kändes rätt tungt gjorde en 2:a där. De andra seten kändes bra. Avslutade med en 8:a på 350kg. Hade lite känning i vänster baksida/rumpa pga en liten sträckning i onsdags. Men den kanske inte spelade så stor roll. Nästa vecka ska jag planera upp ett program, nu när jag vet var jag ligger ungefär. Eventuellt tar jag på mig bälte också så förhoppningsvis kan jag använda lite mer vikt.
Körde lite baksida lår också, nån sittande med fria vikter körde ett gäng 8 reppare kändes bra.
14 september, 2007 at 22:52 #764616Anonym anvandareMemberSatan vad stark! 11 reps på 150 kg i bänk?! Wtf!
14 september, 2007 at 23:36 #764617Anonym anvandareMemberSnacka om TUNG träning!
Coolt! Jag är avundsjuk.[/b] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.