Tung träning Japp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tung träning Japp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 344 total)
  • Author
    hemligt wrote:
    Häng en 20 kg kaka i ett viktbälte runt dig i pushdownsen då lär du kunna stå kvar :up: Mastiga vikter

Ja tack för tipset och välkommen till sidan:)

Dagens pass: Ben

Jag och Ogge var och provade på ett annat gym i Linköping. Det var jag som ville köra deras gymleco hackliftmaskin med fria vikter. Tycker att de är bra, och Ogge hängde på.

Gymleco hackliftmaskin:

Körde 5 reppare från ca 200kg med 20-40kg ökningar varje set till ett slutvikt på ca 440kg men där körde jag bara en 2 eller 3 rep. Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt. Men det kändes bra, kommer nog köra den ett tag istället för böj.

Baksida lår sittande maskin med fria vikter:

Körde några set med vikter runt 60kg

Avslutade med mage

bsoj wrote:

Jag och Ogge var och provade på ett annat gym i Linköping. Det var jag som ville köra deras gymleco hackliftmaskin med fria vikter. Tycker att de är bra, och Ogge hängde på.

Gymleco hackliftmaskin:

Körde 5 reppare från ca 200kg med 20-40kg ökningar varje set till ett slutvikt på ca 440kg men där körde jag bara en 2 eller 3 rep. Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt. Men det kändes bra, kommer nog köra den ett tag istället för böj.

Baksida lår sittande maskin med fria vikter:

Körde några set med vikter runt 60kg
    Avslutade med mage

Shit,villka vikter:up: *Bra jobbat*
    Alltid roligt att testa ett annat gym.Härligt att den maskinen var bra/tog bra!
    Hoppas du får en skön helg//S*

SUSAN wrote:
    Shit,villka vikter:up: *Bra jobbat*
    Alltid roligt att testa ett annat gym.Härligt att den maskinen var bra/tog bra!
    Hoppas du får en skön helg//S*

Ja det kan trevligt att byta miljö ibland. Vi var på Citygymet. Det känns härligt stelt ibenen idag även att jag inte blåste på för fullt, så det lovar gott:) . Ha en trevlig helg du med!

Dagens pass: Bröst

Bänkpress:

Reppade på som vanligt i bänken, men det börjar kännas riktigt tråkigt. Får ingen gnista när man ska köra lätt. Men jag reppade på 130kg som mest 15-16rep. Sedan provade jag lutbänk, och kollade ifall axeln pallade det istället.

Lutbänk:

5x90kg
    5x110kg
    5x130kg Kändes inget i axeln, SKÖNT. Förhoppningsvis kan jag blåsa på lite lutbänk framöver och skita i bänken ett tag.

Sittande axelpress med hantlar:

Reppade på 40-50kg, trött i triceps efter bänkövningarna.

Flyes i cablecross, drag nerifrån och upp och tvärtom:

Körde ca 10 arbetset totalt på dessa 2 övningar. Reps omkring 8. Vikter från 40-70kg.

Avslutade med cardio

Vågar man fråga varför du byter ut böj mot hacklift? Variation eller skada?

Smått otroliga vikter hur man än vrider på skiten, roligt att läsa dina resultat :)

MaQue wrote:
    Vågar man fråga varför du byter ut böj mot hacklift? Variation eller skada?

Smått otroliga vikter hur man än vrider på skiten, roligt att läsa dina resultat :)

Variation. Har kört hackliften förut när jag tränade på ett annat gym och jag tyckte den gav bra resultat då. Själva rörelsen känns precis som knäböj, så det kommer hjälpa böjen också hoppas jag. Dessutom har det varit så dålig luft och smutsigt där jag brukar träna och det tillsammans med min dammastma och ansträngningsastma var inte bra med höga repsantal i böjen. Så därför kändes det jobbigt att böja ibland och avbröt passet några gånger vilket inte är så roligt. Så jag hoppas därför kunna köra på lite tuffare med benträningen nu, där luften känns bättre.

bsoj wrote:
    Gymleco hackliftmaskin:
    Körde 5 reppare från ca 200kg med 20-40kg ökningar varje set till ett slutvikt på ca 440kg men där körde jag bara en 2 eller 3 rep. Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt.

Hahaha…”Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt” Ja 440kg e ju ingenting de!
    Grymma vikter mannen. Inspirerande.

Elofsson wrote:
    Hahaha…”Vill komma in lite i övningen innan jag kör ut mig totalt” Ja 440kg e ju ingenting de!
    Grymma vikter mannen. Inspirerande.

Jag vet exakt vikten, men ca 440kg var det. Det jag menade var med att jag inte ville köra ut mig var det finns mer att ge, men jag säger inte att det var jättelätt. Få se nästa vecka då ska jag väl räkna vikterna bättre och köra lite tuffare. Ha de

bsoj wrote:
    Variation. Har kört hackliften förut när jag tränade på ett annat gym och jag tyckte den gav bra resultat då. Själva rörelsen känns precis som knäböj, så det kommer hjälpa böjen också hoppas jag. Dessutom har det varit så dålig luft och smutsigt där jag brukar träna och det tillsammans med min dammastma och ansträngningsastma var inte bra med höga repsantal i böjen. Så därför kändes det jobbigt att böja ibland och avbröt passet några gånger vilket inte är så roligt. Så jag hoppas därför kunna köra på lite tuffare med benträningen nu, där luften känns bättre.

Fair enough, avbrutna pass är sämst, särskillt när det är ben.

Nu tänker jag inte tjata om film igen, men du vet vad jag vill se :pop:

Dagens pass: Rygg

Marklyft:
    10x180kg
    9x210kg Båda seten utan bälte. Känns som ljumskarna håller nu, ska eventuellt dra ner på repsen och öka vikten lite grann.

Lathsdrag med smalt handtag:

8x135kg
    8x150kg
    6x160kg

Rodd med hantel:

12x82kg
    10x82kg

Shrugs med hantlar:

3x20x82kg

Avslutade med cardio

Dagens pass: Biceps och triceps

Triceps pushdown:

10x80kg
    8x90kg
    10x80kg

Sittande dubbelfattad hantelextension:

10x72kg
    6x82kg
    9x72kg

Kickback:

8x21kg
    8x31kg

Tricepsdrag med rep i cablecross enhands:

Några lättautpumpningsset

Hammercurls med hantel:

8x51kg
    8x62kg
    5x72kg
    ett gäng på 41kg

Bicepsdrag enhands i cablecross:

Ett gäng set med 8rep, vikter mellan 35-45kg.

Avslutade med cardio var det tänkt men hade dålig energi passet igenom så jag orkade bara 7-8 min. Kanske blir en promenad istället om det slutar regna.

Hacklift gymlecomaskin fria vikter:

Räknade vikterna lite bättre denna gång, kom underfund med att det var nog bara 410-420 som max sist. Men iallafall körde 5 repare från 330kg, 40kg hopp till 450kg. 450kg kändes rätt tungt gjorde en 2:a där. De andra seten kändes bra. Avslutade med en 8:a på 350kg. Hade lite känning i vänster baksida/rumpa pga en liten sträckning i onsdags. Men den kanske inte spelade så stor roll. Nästa vecka ska jag planera upp ett program, nu när jag vet var jag ligger ungefär. Eventuellt tar jag på mig bälte också så förhoppningsvis kan jag använda lite mer vikt.

Körde lite baksida lår också, nån sittande med fria vikter körde ett gäng 8 reppare kändes bra.

Satan vad stark! 11 reps på 150 kg i bänk?! Wtf! :D

Snacka om TUNG träning! ;)
    8) Coolt! Jag är avundsjuk.[/b]

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 344 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.