Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Tunga reps inför fitnessfestivalen CBB +178cm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2007 at 09:44 #822049Anonym anvandareMember
Jag ser bilden på dig innan och det ser ju ut som nån annan, förändringen e ju så stor på alla sätt att det får mig att tvivla.. Den muskelmassan du visar upp nu e du ju inte ens i närheten av på bilden med badankan(hehe)… Så kort tid… Mmm, jag undrar…
En fråga också, vad väger du (tävlingsvikt)? – fett% (tävling)?6 september, 2007 at 09:51 #822050Anonym anvandareMemberDanne N wrote:Jag ser bilden på dig innan och det ser ju ut som nån annan, förändringen e ju så stor på alla sätt att det får mig att tvivla.. Den muskelmassan du visar upp nu e du ju inte ens i närheten av på bilden med badankan(hehe)… Så kort tid… Mmm, jag undrar…
En fråga också, vad väger du (tävlingsvikt)? – fett% (tävling)?Hur ser du det? Det är väl ingen omöjlighet…
6 september, 2007 at 13:18 #822051Anonym anvandareMemberDanne N wrote:Jag ser bilden på dig innan och det ser ju ut som nån annan, förändringen e ju så stor på alla sätt att det får mig att tvivla.. Den muskelmassan du visar upp nu e du ju inte ens i närheten av på bilden med badankan(hehe)… Så kort tid… Mmm, jag undrar…
En fråga också, vad väger du (tävlingsvikt)? – fett% (tävling)?Snälla berätta.. vad är det du undrar?
6 september, 2007 at 18:50 #822052Anonym anvandareMemberRobinRavn wrote:Ska bli kul att mötas!..har din träning gått bra sedan FF-06 ?nej tyvärr:( den har ju inte det,det gick bra i våras fram tills jag åkte på lunginflammation,bronkit osv.2 månader totalt var jag borta från gymet,men nu är jag på gång igen och hoppas kunna placera mig bra.
blir lite nojjig dock med tanke på att man numera kommer kunna väga in på 8 kg över sin längd – 1an.kommer nog komma några riktigt grova gossar på scen;)
hur mycke vägde du in på förra året och hur mycke tror du att du kommer kunna väga in på i år?6 september, 2007 at 19:50 #822053Anonym anvandareMemberSant…..8kg över sin längd är mycket…
Jag vägde in på 88,4 förra året, antagligen lite mer i år då jag gjort en del ökningar……Dagens träning:
Benspark…15*120kg
Liggande bencurl 75kg *15
Djupa knäböj i smithmaskin 16*120kg
Liggande bencurl 12*75kg
Djupa benpress 240kg *15reps
Sittande bencurl 15-20 reps*maggetKände mig stor och stark..va en del polare på gymmet som förgyllde stämningen…viktigt sånt…..
Äter på ordentligt med mat nu så man är så stor som möjligt innan deffen ..dock uteslutande bra mat så man håller formen
7 september, 2007 at 09:39 #822054Anonym anvandareMemberkl. 8.00 på hälsokompaniet i helsingborg:
Rygg, framsida axlar:
Latsdrag frampå 12*125kg, 10*125
Latsdrag med v-grepp 10*120kg
Sittande rodd med v-grepp 12*120kg
Hammer-rodd enarms 15*70kg
Hantelrodd 15*60kg
Specialrodd i smithmaskin 20*60kgAxelpressar i maskin 8*100kg, 5*100kg
Körde några forced reps på allt utöver angivet repsantal…..kände mig stark
7 september, 2007 at 09:48 #822055Anonym anvandareMemberRobinRavn wrote:kl. 8.00 på hälsokompaniet i helsingborgTränar du alltid på hälsokompaniet? Vi tränar på Träningsakademin, men har funderat på att kanske byta gym då våra årskort går ut.
7 september, 2007 at 19:25 #822056Anonym anvandareMemberhe**ete då vägde du 7 kg mer än mig.
och du är större och starkare i år säger du.,har du någon bra dagsforms bild o slänga upp?måste få se konkuransen8 september, 2007 at 15:03 #822057Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Tränar du alltid på hälsokompaniet? Vi tränar på Träningsakademin, men har funderat på att kanske byta gym då våra årskort går ut.Japp…i.a.f. när jag känner för att köra hardcore…vilket är typ …alltid …annars blir det ett och annat pass på friskis också..mest för den sociala biten …klart ni ska byta till classic!!!!!!!!!!!!!!
8 september, 2007 at 20:04 #822058Anonym anvandareMemberpaul wrote:he**ete då vägde du 7 kg mer än mig.
och du är större och starkare i år säger du.,har du någon bra dagsforms bild o slänga upp?måste få se konkuransenHur lång är du?
bilder kommer
10 september, 2007 at 12:34 #822059Anonym anvandareMemberSöndag kl. 18.30 på friskis i helsingborg:
Bicepscurl med Z-stång : 58kg *10reps
Tricepspress med rep: 20reps ..vet ej vikten
Enarms hantelcurl: 31kg*8reps
Tricepspress med stång i maskin: hela magget i 15reps..vet inte vikten..runt 80-85kg tror jag
Sittande bakåtlutat hantelcurl: 25kg 10reps
Sittande tricepspress med 51kg hantel bakom huvet: 15reps ungefärÅt sedan syltmackor vilket va oerhört gott!
10 september, 2007 at 13:31 #822060Anonym anvandareMemberBröst , baksida axlar och vader.
Detta blev mentalt ett mycket annorlunda och lärorikt pass.
Egentligen hade jag bestämt kvällsträning med syrrans kille Andreas (ett superfokucerat muskelmonster).
Jag har för tillfället en del funderingar i huvet och min sinnesstämning åker minst sakt berg och dalbana just nu. Därför beslutade jag mig ganska fort för att träna ett förmiddagspass i stället så det blir avklarat. Jag går till gymmet med inställningen att jag ska ta mig genom passet på rutin fastän dagen börjat mentalt dåligt.
Kommer ner till gymmet och och börjar mjuka upp kroppen; lägger mig i bänkpressen, kör 20 reps på 60kg och 20 reps på 100kg, några lätta latsdrag och hantelcurl.
Nu kommer det konstiga….: jag hade förra passet gjort för mig starka 7reps på 140kg i bänkpressen en i övrigt dålig dag.
Jag känner mig dock mentalt svag idag och står en bra stund och tittar på stången och funderar på hur mycket jag ska köra på, jag vill riktigt gärna kunna köra på 140kg och bevisa för mig själv att jag KAN och att jag ÄR stark.
Men dagsformen känns helt kass och det ser sjukt tungt utDe negativa tankarna tar överhanden och jag börjar underskatta mig, slänger på 120kg och siktar på att köra mina vanliga tråkiga 13-14″rutinreps” på den vikten.
Står och tittar en stund på vikten..sen bara händer nåt konstigt…
Jag tränger undan de negativa känslorna och lyckas hitta nån dold kraft…tänker att jag ska fan inte låta andra saker i liver få mig att tro att jag är klen…av med vikterna och på med 3plattor per sida….140kg vilket för mig är riktigt tungt även en bra dag…
Nu jävlar..några reps ska jag fan orka…ut i entren och hämtar en polare som får stå bakom….Lägger mig i bänken med blandade känslor och realistiska tankar att det kan kännas tungt….tänker att jag måste ge allt för att ens kunna rubba vikten…
Laddar allt vad jag kan och börjar reppa…och JA JÄVLAR…8reps (10 med pass) och tangerat pers.. sist jag gjorde det vägde jag 7kg mer.Sen vände tankarna från ”jag är nedstämd” till ”jag kan fan om jag vill” och man tjänar på att alltid göra sitt bästa…Helt sjukt hur en tillfällig positiv rush kan ha så stor mental påverkan….
Så här blev träningspasset i sin helhet:
bänkpress 140*8
lutande hantelpress 52*16
sned press i smithmaskin 110kg *8
kryssdrag 50kg *15
liggande axeldrag 35kg *10
sittande sidelaterals 16kg*15
liggande axeldrag 35kg *6
stående sidelaterals 19kg *15Sen fick jag nån sträckning i trapezius och gick hemåt…mentalt starkare än när jag vaknade::up:
Halvägs hemma kom jag på att jag glömt träna vaderna då jag fick ont i nacken och det tog min uppmärksamhet…haha
Bara att vända tillbaka…in på gymmet…byta skor..ladda om huvet, ställa sig i vadpressen och köra 25reps på 330kg, sedan 15 reps sittande på 80kg och 19 reps stånde på 370kg…stark som helvete, aldrig varit så stark i vaderna!!!
Gick sedan raka vägen hem och med gott samvete lyxade jag i mig ett helt gäng rostade mackor med honung…MUMS….
Dagens läxa: ingenting blir bättre av att man går ner sig och maler för länge på negativa saker, speciellt när dom inte går att påverka just nu i.a.f.
Tänk positivt och hinder i livet känns lättare:)
Imorgon är det ben och hur oavsett hur dagen börjar kan jag styra upp tankarna, hitta en positiv attityd och åstadkomma storverk!
10 september, 2007 at 15:48 #822061Anonym anvandareMemberLycka till. Ser att bänken har gått uppåt. Det är så det ska vara!
10 september, 2007 at 17:49 #822062Anonym anvandareMemberfasen va stark du är, lycka till med satsningen!
11 september, 2007 at 13:41 #822063Anonym anvandareMemberVaknade i morse med en känsla av deja´vu. Sinnestämning och tankebanorna va väldigt lika gårdagen…idag visste jag dock att MAN KAN OM MAN GER SIG FAN PÅ DET.
Trots kroppslig trötthet, dålig sömn, negativa känslor och en sträckning i trapezius tar man sig i kragen.rycker upp sig, på med mp3-spelaren och ger sig av till träningen.
Tänker att jag ska köra passet på rutin då jag trots stark motivation inte är ok i kroppen.
Benspark 12-15reps*120kg
Bencurl liggande 15*75kg
Djupa knäböj i smithmaskin 13*120kg
Bencurl liggande 12*75kg
Benpress med fötterna långt ner; släden + 240kg*12reps
Raka marklyft 16*140kgNu har jag kommit på mig själv att jag stått och funderat en massa på sånt som man ska fundera på hemma..eller bara låta vara….och att jag inte tagit ut mig lika mycket som vanligt.
Tänker: HUR SKA JAG FIXA DETTA OCH GÅ HEM MED POSITIVA KÄNSLOR?….Blir då av okänd anledning grymt sugen på att lyfta 200kg i marklyft…vilket jag aldrig provat tidigare….
Slänger på en massa vikter på stången…gör mig redo..ber en polare filma så man kan titta på det sen och återuppleva den positiva rushen….är ganska självsäker att jag klarar vikten…
Tar tag i stången plockar fram nenderthalaren i huvet och drar utav bara helvete…och javisst stången rör på sig …Härligt härligt…jag vann idag igen !!!!!!!!!!!!!!!Fortsatte sedan med:
Utfall i smithmaskin 15*70kg
sittande bencurl magget *20repsTittade sedan i spegeln och såg att låren börjar bli lite ådriga OCH fylliga
Dagen känns nu klart bättre!
Nu puttrar kycklingen på gärnet och dom skall inmundigas med nektariner och havregröt=)!…..blir perfekt med maten idag….
Rensar nu MSN från negativa energitjuvar och ska hädanefter se till att omgivningen består av smarta och roliga människor….jag ska ha en bra höst och skapa mig rätt förutsättningar för att komma in riktigt hård på Fitnessfestivalen.
Ha det gott!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.