Tyngdlyftar Figge e tillbaka :P

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftar Figge e tillbaka :P

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • Author

Ska du inte vara med på JSM då?

nepp ksa inte det jag satsar på dm istället i december….

Okej! Du har inga filmer eller så från dina pass? Alltid skoj o kolla till din lyftarstil o teknik. :)

Tomas W wrote:
    Okej! Du har inga filmer eller så från dina pass? Alltid skoj o kolla till din lyftarstil o teknik. :)

har tyvär inga filmer… har på knäböjningar men tyvär inte med 145 :/ har när jag kör 6×2 på 110 …. på videocameran men har inte haft ork till att lägga in det på datorn..

idag gick det sådär…. hade känning i ena knät…. inte så mysigt körde därför ej marklyft annars körde jag allt annat blev inte så mkt mer än ryck i tyngdö´lyftingsväg idag skulle kört ryck drag men det kändes i knät med lyft från marken…. troligen så känns fredas passet nu idag…. med tanke på 145 i knäböj fram o 160 i mark… :/ det frästar en del… så tog det lugnt med sånna rörelser med lyft från marken o belastning av knäna..

Dag 1 tyngdlyftning +
    Marklyft 6×2 100kg körde ej :(
    Snedbänk 6×2 70kg lagom
    Axlar militärpress 6×2 50kg lagom
    Axlar hantlar 6×2 20kg lagom
    Triceps hissen 6×2 35kg lagom/tungt
    Hamstrings liggande 6×2 15kg lagom
    Vader stående i schmitt 6×2 70kg lagom
    Trapps 6×2 90kg lagom
    Underarmar 6×2 25kg lagom
    Rygg sittande drag ner 6×2 55kg lagom
    Mage 10sittups/6benlyft x4 lagom

De kan vara patella-senan som har fått sig lite stryk, varför skriver du inte ut dina vikter o övningar på lyftningen?

Tomas W wrote:
    De kan vara patella-senan som har fått sig lite stryk, varför skriver du inte ut dina vikter o övningar på lyftningen?

ska jag göra det med ? okej … ryck hängande från knäna igår var på 60 65 70 2 reps 2 set på varje vikt… sen skulle jag kört ryckdrag men hade känningar i knät….. insidan typ nedanför knäskålen så vågade inte dra på så sket idet helt o hållet… sen skulle jag kört ngn special grejj på knäböj igår men blev inte så heller ..

idag har jag träningsverk i trappsen :P

imon blir det marklyft hoppas jag iaf :) men det ska det bli .. sen så blir det det andra också …jag slarvar från början men hoppar över dag 1 på marklyften o kör på på dag 2 dirr ist… :/ inte som jag hade velat igentligen men det blir så…

mitt liv är i stort sätt gymmet…. hade jag inte börjat träna så vet jag inte då hade jag nog suttit framför datorn hela tiden eller bara gjort något annat..jag är väldigt sportintresserad… spelade innebandy innan lyftingen o det höllt jag på med i 7 år sen blev jag less på min tränare o blev allmänt aggresiv och sen så slutade jag med det o började med lyftningen … :)

Rocky Balboa 5e gången denna gången som jag kollar igenom de 5 filmerna :P :emo-thumb 8) :pop:

idag nu klippte jag gräs hade lite lågt blod socker tror jag ändå så åt jag en bamse portion 1h innan :/ skakar som fan nu tog en banan o drack lite vatten …. vet inte varför jag skakar så :S

[http://s1.bitefight.se/c.php?uid=42298]

Dag 3 tyngdlyftning +
    Marklyft 6×3 80kg sänkte vikterna lite … lagom
    Snedbänk 6×3 70kg lagom
    Axlar militärpress 6×3 50kg lagom
    Axlar hantlar 6×3 20kg lagom
    Triceps hissen 6×3 35kg lagom
    Hamstrings liggande 6×3 15kg lagom
    Vader stående i schmitt 6×3 70kg lagom fast gillar inte schmitten funderar på attt köra dem med bara stång nästa gång.. ingen bra schmitt vi har
    Trapps 6×3 90kg lagom/tungt
    Underarmar 6×3 25kg lagom
    Rygg sittande drag ner 6×3 55kg lagom
    Mage 10sittups/6benlyft x5 jobbigt…körde snabbt o intensivt

körde för övrigt ryck upp till 82 kg med låsgrepp aldrig kört med låsgreppet förut o jag börjar gilla det redan :P
    gick fint på 82 kg

knäna idag var betydligt bättre….

körde stötdrag upp till 90 kg fint o lätt med låsgrepp där med….

sen frivändning + knäböj på 70 75 80 alla vikterna kördes det 4×2 på

för övrigt lite bilder :)

inga kommentarer?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.