Tyngdlyftaren Goes serriös

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftaren Goes serriös

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 67 total)
  • Author
    klojm wrote:
    Tror jag vet vem du är.. du var möjligtvis inte med och tävlade i Vinslöv förra några veckor sen o du är värsta hårig ^^

sant mycket sant… :) jag är rätt hårig :/ inget att lipa för ;) det har jag inte önskat mig iaf ;) asså att vara hårig … :P men så är jag ..heh..

Emil Rinse wrote:
    Aldrig fel med grundstyrka! Kan man inte få för mycket av.
    Du märker när resultaten börjar halka efter och då är det ju bara att öka endelen reps i ryck och stöt-övningarna.

Lycka till på USM

tack ska du ha ;) stämmer rätt bra men tro inte att jag bara tränar styrketräning jag tränar en hel del tyngdlyftning också har tre pass i veckan med ryck och stöt teknik och benstyrka inräknat i varje sådant pass … det jag kör liksom extra är typ det jag skrev upp innan idag ;)

idag så var det en utvecklande dag jag jorde inte så mkt ansträngande innan under dagen mer än att hjälpa till med att lyfta upp ett biljar bord som vägde 140kg den skulle in i huset först o sen upp för en trappa på 50 steg cirkus :)
    sen åt jag mina mål mat sen träningen började idag med ryck sen stötdrag sen knäböj…sen när jag skulle börja med styrketräningen hade jag inte min lapp med mig med alla övningarna tyr va att jag kom ihåg ävningarna men inte dirrekt alla reps o sett men det blev en hel del ändå… orkade inte med axlarna dock :/ eller nedre rygg men det blev en hel del av det jag tänkt mig ändå

idag ”efter tynglyftningen ” blev det

sned bänkpress

20x20x1
    40x12x1
    50x10x1
    55x8x1
    60x8x1
    65x6x2
    70x6x3

rygg latsdrag sittande neråt
    40x12x1
    45x10x1
    50x10x1
    55x8x2
    60x6x4

liggande latsdrag på bänk

20x20x1
    30x12x1
    35x10x2
    40x8x4

triceps

20x12x1
    25x10x1
    30x8x1
    35x8x1
    40x6x4

sedan skulle jag kört axlar men orkade precis inte dirrekt efter triceps övningen :/ tar det nu i helgen axlar o nedre rygg o lite mage ;)

sen blev det magen

sittups
    30×3

benlyft
    20×2

sittups snabba
    10×3

benlyft liggande på bänk
    10×2

sittups liggande på bänk med ändan längst ut på bänkens slut o fötterna under ngt tunt

6×1
    7×1
    4×1
    8×1

sedan fick det liksom var nog kände hur blodsockret sjönk o jag började darra något på handen :/

jag drack en prottein drink sen gick jag in i duschen sen när jag kom hem blev det en god måltid…lövbiff x3 sen 150 g ris sen lite gurka o tamater o ett stort glas med vatten ca 4.5 dl :) nu är jag skak fri

ngt tort men tomaterna o gurkan var bra ihop med det ;) :)

idag på träningen så snackade jag och min tränare om att jag inte skulle hålla min vikt eller gå ner i vikt utan att jag skulle gå upp en vikt klass från 69an till 77an jag tänkte då visst det är ju schysst o så…
    men det är ju 30 dagar kvar nu till sm ju o så ,, men det gjorde visst inte något jag tänkte en hel del men nu så tycker jag att om jag skulle hålla min vikt skulle jag hålla min utveckling ganska stilla
    jag vill ju utvecklas o då är det ju kroppsvikten som måste gå vidare….
    ….redan när jag började med lyftning så fick jag reda på att vikten ska man inte bry sig om så mkt bullshit tänkte jag … vikten är ju viktig att tänka på men man kan inte styrade …. jag har märkt det att om man ska styra sin vikt blir man trött o så orkar man inte lika mycket som man bör… alltså ska man inte kämpa imot sin kroppsutveckling… men man bör ju tänka på sin kost vad man äter och det har jag börjat med o det har jag hållt på med nu i snart två veckor :)
    det funkar bra o jag har jämt ett bra drag i kroppen
    är inte slö o hängig eller har ont i muskler eller ont i huvet.
    jag tycker alla borde göra som jag för det är bra att sköta sin kost:)

MooresW wrote:
    ngt tort men tomaterna o gurkan var bra ihop med det ;) :)

MER RIS!!

Emil Rinse wrote:
    MER RIS!!

jag ökade ris intaget igår är det inte lagom med 150 g? innan tog jag 100g? :) ta lite i taget

BiloBijelo wrote:
    i keep wathing you man !

JA MERA RIS…. Du är för smael…. Nu måste du gå upp så grisbulka och skrämbrudarna på sommaren..

Vi syns i morgon knaske… puss

haha okej okej jo men det kommer ökas lite i taget :) ska du träna idag då ? jag kör nog ett pass sent ikväll axlar mage o nedre rygg på 1 timmer

nu idag tog jag mig en lite längre sov morgon åt frukost ”havregryn med fibrer och ett glas med juice” kl 8 istället för halv åtta :D sen nu en och en halv timme senare en protteindrink o en ”frukt” blev banan

detta är vad jag äter nästan varje dag brukar varriera ris med fullkorns pasta en portion 2dl fullkornspasta ”okokt” = en portion fullkornspasta kokt :D :P sen en burk med tonfisk i olja 200g varav 20 g protein ett glas med vatten ca 1matsked ketchup inte nyttigt men ger lite smak :)

jag kollade just på louis ferrigno ”stand tall” den handlar om en slags comeback, han ska tävla i masters olympia filmen är gjort 1996 så tror det är någon gång under 90 talet :D som allt händer han är i bra form för att vara 40 bast… men som arnold säger hade han tränat hela tiden sen pumping iron så hade han varit i bättre form :) han kom 2a på masters olympia lite sorgset men han är ändå en legend ;)

ska köra axlar nedre rygg och magen idag senare till kvällen.. ska hålla på med min friggebod under dagen med far…. :)

nu min dagens andra prottein drink mitt intag av protein i gram just nu ligger på 90 gram jag ska nå 140 idag det gör jag med en måltid till och en drin senare mot kvällen :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.