Tyngdlyftaren Goes serriös

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftaren Goes serriös

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 67 total)
  • Author

”från vänster”första vet jag inte men de 6 andra är från dm 2006 där jag vann överlägset… han som kom 2a tog 40 kg mindre än vad hade gjort ”sammanlagt” de två gubbarna är från sörby bois cup 2006 och 2007

första medaljen är från stockholms ak för att jag var med på usm 2006 som de arangerade..sen guldet är från min första tävling ”hemmaplan :)” sen silvret är för att jag kom 2a i södragötalands 69kg klass 2005…bronset är också från södra götalands serien för ungdommar alla viktklasser 2005…:nerd:

2006 års medaljer har jag ännu inte fått men de kommer snart hoppas jag 😮

:P

tonfisk fulkurnpasta annanas majs sallad ett glas vatten gott :):emo-thumb

jag kom så fort jag kunde hade isolering på hela mig :/ var tvungen att duscha av mig allt o packa gymväskan ;)

jag har bara ätit två små mål idag sen kl 14 :/ inte så nice första lilla målet var en bubbelvatten 33cl o en banan sen var det bara att gymma i 1.5 timme axlar nedre rygg magen

militär press stående

40x8x2
    45x8x1
    50x8x4
    40x12x1

sittande hantelaxelpress
    15x12x1
    17.5x8x2
    20x8x4
    15x12x1

baksidan axlar friavikter sittande på bänk ”fågelflaxxet”

3.5x20x1
    2.5x20x1
    1.5x30x1

magen
    sittups matta
    30×2

benlyft på matta
    20×1

sittups matta

10×1

benlyft på matta
    16×1

situps
    10×1

nedre rygg insnörad på bänk med fötterna liggande på o i band sen överkroppen utanför i luften XD

20×2
    33×1

sen nu så har jag tagit en proteindrink och just nu väntar jag på att riset ska bli klart :)

någon skillnad? den med mer köksbakgrund är från i sommras 2006
    den andra mer gymmbakgrunden är från 2007 någon skillnad? väger ca 3 kg mer i år än i sommras :):P

nu var jag hungrig glömde sätta på riskokaren väntade 20 min i onödan :/ skippa i att fixxa till maten så det såg gott ut :)

Nice journal grabben, kör på som du gör med träningen. Enda jag har att invända är att du borde höja ditt proteinintag 200g om inte mer. Ska du bara bygga på dig nu eller tänkte du deffa något? Kör 200g protein minst och håll kolhydraterna som du gör. Keep up the good work.

MVH Cesse

Steppen1983 wrote:
    Nice journal grabben, kör på som du gör med träningen. Enda jag har att invända är att du borde höja ditt proteinintag 200g om inte mer. Ska du bara bygga på dig nu eller tänkte du deffa något? Kör 200g protein minst och håll kolhydraterna som du gör. Keep up the good work.

MVH Cesse

min farsa sa att man ska försöka få i sig ca 2g protein per kg som man själv väger ? jag har läst att man ska ha i sig 1.6-1.8 g per kilo är det inte lte överdrivet då att höjja protein intaget då med ca 60 g? det är typ som att jag skulle väga 30 kg mer eller har det ingen betydelse? …..heh jag köpte ett kg choklad whey-80 torsdagen den 19e… det är slut ikväll eller imorgon tar ca 2-3 drinkar om dagen 1.5 skopa i varje tar slut snabbt :S

tänkte att jag lägger ut min frukkost med …..obs jag tar ett glas med bravo juice också ”2.5 dl” med ca 1 matsked kreatine som snart är slut… ”slut på pulvret och då snart slut på intaget ,tänkte ha uppehåll sen”

idag vägde jag 71.2 troligen har inte allt gått som det ska med tarmar o reningsverk innuti kroppen åt på tok för sent igår…

MooresW wrote:
    min farsa sa att man ska försöka få i sig ca 2g protein per kg som man själv väger ? jag har läst att man ska ha i sig 1.6-1.8 g per kilo är det inte lte överdrivet då att höjja protein intaget då med ca 60 g? det är typ som att jag skulle väga 30 kg mer eller har det ingen betydelse? …..heh jag köpte ett kg choklad whey-80 torsdagen den 19e… det är slut ikväll eller imorgon tar ca 2-3 drinkar om dagen 1.5 skopa i varje tar slut snabbt :S

Det har han rätt i 2 g per kg kroppsvikt, men jag vill hellre vara på den säkra sidan i ligga runt 200g, det är trots allt proteinet som är byggstenar till musklerna medan kolhydraterna ger energi. Men om det funkar bra och du växer på så fortsätt med det som du gör, för man ska aldrig ändra ett fungerande koncept. Kör på hårt mannen.

PEACE

Steppen1983 wrote:
    Det har han rätt i 2 g per kg kroppsvikt, men jag vill hellre vara på den säkra sidan i ligga runt 200g, det är trots allt proteinet som är byggstenar till musklerna medan kolhydraterna ger energi. Men om det funkar bra och du växer på så fortsätt med det som du gör, för man ska aldrig ändra ett fungerande koncept. Kör på hårt mannen.

PEACE

nice ;) tack så mycket för din förklaring ;) jag är som sagt rätt så ny med att äta rätt började med det för två veckor sedan 😮 men det funkar bra nu :D
    nu tog min whey 80 slut choklad får 5/5 i toppbetyg. inget att gnälla på smakade choklad men den tog slut väldigt fort tog typ o öppnade den torsdagen den 19e :S har åkt bil hela dagen det jag åt idag var tonfisk o majs o ris x2 o protteindrinkar x2 +banan + apelsin

idag har jag vilo dag….imorgon blir det pass med tyngdlyftning och med traps vader o hamstrings….

idag blev det första gången jag smakade på jordgubs whey-80 gott :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.