Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216682
    Nic Nordin wrote:
    Gött Tommy! :)

    Stabila stelisar där, djupa och explosiva :up:

    Ja inte överdrivet mycket vikt på stången men det ger schysst värk ändå med lite explosivt utförande. ;)

    #216683

    Bra driv idag! Käkade en nektarin och drog till gymmet sen!

    ÖVERKROPP

    Marklyft
    12*60kg
    10*80kg
    8*110kg
    4*140kg
    3*160kg
    2*170kg
    1*180kg
    1*185kg

    Excentrisk bänkpress i smith
    10*67kg
    6*97kg
    6*97kg
    6*97kg

    Pushdowns i CC
    12*50kg
    10*70kg – Fullt mag
    8*75kg
    6*75kg

    Repcurl i CC
    15*40kg
    10*50kg
    7*55kg

    Excentriska chins – KV
    6, 6

    Situps i situpbräda KV – Blandat sneda och raka
    2*15-20

    Skippade axlarna idag, de fick nog med stryk i bänken kände jag. :emo-thumb

    Dagens frukost slank precis ner. det blev 2dl havregryn, 250gr cottage cheese, 2dl mellanmjölk, lite torkade plommon, aprikoser, russin, tranbär, pumpafrön och solrosfrön, 2 kokta ägg, 1 macka med sallad, ost och 3 bitar sill, 1 kiwi och 2 koppar kaffe

    Nu ska jag slänga ihop en matlåda till jobbet med. Det blir ett underkroppspass imorgon eller på fredag, får se hur det känns imorgon när jag vaknar! :up:

    #216684

    Hardcore pre-workoutmål! :D

    #216685
    Albin wrote:
    Hardcore pre-workoutmål! :D

    Som den råbarkade tuffa viking man är så blir det sådana hardcore pre-workout mål.. :emo-thumb

    #216686

    Härligt att se riktigt bra pass. Marklyften gillar jag skarpt!
    Jag tycker också att det är skönt att se att alla inte måste ha i sig så djävla mycket mat innan träning.

    #216687
    Tommy Ivarsson wrote:
    Dagens frukost slank precis ner. det blev 2dl havregryn, 250gr cottage cheese, 2dl mellanmjölk, lite torkade plommon, aprikoser, russin, tranbär, pumpafrön och solrosfrön, 2 kokta ägg, 1 macka med sallad, ost och 3 bitar sill, 1 kiwi och 2 koppar kaffe

    orättvist vad mycket mat du får äta… har typ max 1500 som mål på en hel dag :)

    :)

    bra tränat :up:

    och om än sent (hur jag nu lyckades missa det) så fantastiskt med debut!! BRAVO!!

    #216688
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Härligt att se riktigt bra pass. Marklyften gillar jag skarpt!
    Jag tycker också att det är skönt att se att alla inte måste ha i sig så djävla mycket mat innan träning.

    Tack!

    De senaste 5 månaderna har jag väl i 90% utav fallen tränat innan frukost eller med 5-6 timmars väntan sedan mitt senaste mål. Fungerar alldeles ypperligt ändå kan jag lova ;)

    Dock kan jag inte ljuga om att jag känner mig mer energifylld och tillfreds om jag kör passet 2h efter en brakmåltid, lättare att t.ex bygga ett bra buktryck då med.

    Neco wrote:
    orättvist vad mycket mat du får äta… har typ max 1500 som mål på en hel dag

    bra tränat :up:

    och om än sent (hur jag nu lyckades missa det) så fantastiskt med debut!! BRAVO!!

    Jag låg runt 1500-200kcal per dag under min sista månad innan tävlingen sist och då åt jag betydligt större portioner än dagens frukost. :D Det är en fråga om att äta mycket åt gången men väldigt sällan bara :emo-thumb

    Så du får allt äta precis lika mycket i en måltid om du känner för det, du kommer garanterat klara din kaloribudget ändå!

    Tack! :)

    #216689

    Gick riktigt bra idag, dock dök blodsockret ner i bott efter knäböjen och all energi i kroppen försvann. 2,5mmol/l låg det på så jag sket i resten av passet. Tar en stund att få upp det till normal nivå och jag hade lite bråttom. Hade annars planerat lite lårcurl och benspark men får ta det en annan dag!

    UNDERKROPP

    Knäböj
    10*20kg
    12*60kg
    8*90kg
    6*110kg
    5*120kg
    4*130kg – Bälte härifrån
    3*140kg
    2*140kg
    1*150kg

    Vadpress i benpress
    4*12-15reps på runt 100kg

    Stod lite på balansplattan på slutet med, men inte ens det hade jag kraft nog till utan jag ramlade av hela tiden… :D

    Nästa pass blir nog på söndag om jag inte är allt för bakfull.

    #216690
    malawiglenn wrote:
    sjuka böj! vore najs med film för att se hur djupt du kör :)

    Ungefär lika djupt som i frontböjsfilmen här ovanför. Dock fäller jag ryggen något mer så min flexibilitet i fotlederna är helt åt helvet och jag kommer inte ner så långt som jag vill annars utan ramlar bakåt istället. :)

    Men ska försöka filma nästa gång.

    #216691

    Mycket fina knäböj, Tommy! Jag är avundsjuk, riktigt fint!

    #216692

    starka böjj

    #216693

    Håller med hela kören här, sjukt bra böjar! :up:

    #216694

    Hur kollar du blodsockret under passet?

    #216695

    Holy Crap vilka böjar! :up:

    #216696
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Mycket fina knäböj, Tommy! Jag är avundsjuk, riktigt fint!
    Oggelit0 wrote:
    starka böjj
    Nic Nordin wrote:
    Håller med hela kören här, sjukt bra böjar! :up:

    Tack grabbar!

    Det va riktigt kul att känna på lite tyngre vikter igen, har haft det som mål hela veckan att köra lite tyngre lågreps och det har gått bra. Blir en liten nytändning efter en längre tids högreppande. :up:

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.