Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,486 through 1,500 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218032

    Dividerar vi dina bänkvikter med 2 är jag med på banan. ;)
    Det ser bra ut Tommy. Vad är målet med din lilla deff nu? Planerar du att bli snorhård eller bara tappa några kg?

    #218033

    Härligt Tommy, rejält med hästkrafter du har i bänken. Förstår att du är nöjd med passet.

    Ha det så kul i helgen:)

    #218034
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Dividerar vi dina bänkvikter med 2 är jag med på banan. ;)
    Det ser bra ut Tommy. Vad är målet med din lilla deff nu? Planerar du att bli snorhård eller bara tappa några kg?

    Dividerar vi min kroppsvikt med 2 är du också med på banan :)

    Deffar lite lätt nu för att ha ett bättre utgångsläge för kommande bygge (teorin om att lägre BF% leder till större muskelökningar vid överskott+träning än om man har en högre BF% i startläget)

    Sen är det skönt att komma i lite bättre form med. Dock har denna helgen (precis aom alla helger) varit tuff mot formen. Högt alkoholintag under många många timmar (10.30-03.00 på under lördagen) samt skräpmat (endast) och ett lågt proteinintag.

    Hence wrote:
    Härligt Tommy, rejält med hästkrafter du har i bänken. Förstår att du är nöjd med passet.

    Ha det så kul i helgen:)

    Ja jag var nöjd, kul att reppandet går bättre och bättre! :up:

    Tack ska du ha, helgen va riktigt jävla rolig :emo-thumb

    #218035

    Tommy, du måste fota mer av din mat. Speciellt skräpmatsdagarna… *yummy yummy*.

    #218036
    Gettodachoppa wrote:
    Tommy, du måste fota mer av din mat. Speciellt skräpmatsdagarna… *yummy yummy*.

    Ska bättra mig! :)

    Cheeseburgare, pizza, kebabrulle och sånt vet väl alla hur det ser ut :)

    Käkade dock gräddtårta med smörkräm till frukost idag. Den kunde jag jku ha fotat :D

    #218037
    Tommy Ivarsson wrote:
    Deffar lite lätt nu för att ha ett bättre utgångsläge för kommande bygge (teorin om att lägre BF% leder till större muskelökningar vid överskott+träning än om man har en högre BF% i startläget)

    Det låter klokt tycker jag. Sedan har jag märkt att det även är psykologiskt fördelaktigt att vara i relativt bra form från början av en byggperiod. Att känna sig halvfet redan från start kan kanske påverka hur högt man vågar gå när det gäller maten.
    Anyhoo, kör på så blir detta hur bra som helst tror jag! Jag ser fram emot formbilder allteftersom det tar sig. ;)

    #218038

    Körde ett skräppass på gymmet på jobbet idag! Tänkte dra till LAK och köra ordentligt men orkade inte cykla..

    Nåja, ett snabbt 30-35min pass

    RYGG

    Chins – KV
    8*10

    Stångrodd – Supinerat grepp
    15*47kg
    15*47kg

    Körde lite vader med sedan fick det räcka. Vet knappt om jag ska räkna det här passet men men.

    Roligare nyheter om mitt handstående. Jag tror jag är uppe i runt 30sek nu. Har blivit betydligt bättre på att parera rörelser även om jag fortfarande vandrar runt en hel del med händerna. Ska se om jag kan fixa en film snart igen :)

    #218039
    tommy ivarsson wrote:
    bänkpress
    15*50kg
    6*80kg
    1*100kg
    9*107,5kg – gjorde 10 men 10an var med hjälp så det blev lite failure vilket satte sina spår inför kommande set
    8*100kg
    10*90kg – fu

    fan vad sjukt! :d

    tommy ivarsson wrote:
    chins – kv
    8*10

    fan vad sjukt! :d

    #218040

    BICEPS

    Stångcurl
    10*20kg
    6*30kg
    1*40kg – Slowmotion battle – Se film :D
    10*40kg
    8*40kg

    Hantelcurl
    8*23,5kg
    8*23,5kg

    TRICEPS

    Enarms hantelextension bakom nacken
    12*11kg
    10*11kg
    6*16kg

    Dips – KV – Explosiva
    15, 20

    Reppushdowns
    10*60kg
    10*60kg – DROP och byte till vanliga pushdowns – 10*60kg

    UNDERARMAR

    Handledsflexion med hantel
    10*11kg
    10*11kg

    Stångrullningar
    Upp och ner (ca 1,20m) i 2 set med 20kg i snöret

    VADER

    Vadpress i benpressen
    12*130kg
    10*130kg
    10*130kg

    Testade för att se lite hur jag låg till, tiden blev runt 50 sekunder

    [youtube=gMKnF7eTUeo]

    Och en bild på dagens frukost. Mer matbilder på begäran av Mr Choppa :)

    [http://imageshack.us/photo/my-images/135/dsc01112eg.jpg/ [img=http://img135.imageshack.us/img135/9655/dsc01112eg.jpg]]

    #218041

    Det är nåt vajsing med filmen, står att den inte är tillgänglig…?

    Trevlig bild på en trevlig frukost! Ostmackor är fina grejer. Lite paprika på det där så
    hade det blivit perfekt.

    #218042

    Ser ut som du får rejäl pump i biceps på filmen när man ser kulan på armen:up:D

    Ser riktigt bra ut att köra i slowmotion, det ska man ta och prova

    #218043
    Gettodachoppa wrote:
    Det är nåt vajsing med filmen, står att den inte är tillgänglig…?

    Trevlig bild på en trevlig frukost! Ostmackor är fina grejer. Lite paprika på det där så
    hade det blivit perfekt.

    Den bearbetades ett tag men jag lade upp den direkt ändå! Nu är den klar för allmän beskådning iaf ;)

    Ja jag tänkte faktiskt på paprika men det fanns ingen så det fick duga med vanlig sleten gurka.

    Hence wrote:
    Ser ut som du får rejäl pump i biceps på filmen när man ser kulan på armen:up:D

    Ser riktigt bra ut att köra i slowmotion, det ska man ta och prova

    Ja jag fick riktigt fin pump direkt. Kör lite slowmo för skojs skull, det är ju trots allt en battle mellan frivilliga deltagare. Reglerna presenteras i Jimmy124:s journal :emo-thumb

    #218044

    Det är sjukt jobbigt på vägen ner, jag kör tre sådana set på mitt armpass nu, fast med sving upp och 5 rep per set. Bränner gött ;-)

    #218045
    Gober wrote:
    Det är sjukt jobbigt på vägen ner, jag kör tre sådana set på mitt armpass nu, fast med sving upp och 5 rep per set. Bränner gött ;-)

    Usch! All excentrisk träning är så fruktansvärt jobbig. Jag kör det ytterst sällan men någon gång då och då :)

    #218046

    Ok, så 40kg och så länge man kan. Ska börja smygöva när man kommer lite i form….

Viewing 15 posts - 1,486 through 1,500 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.