Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,501 through 1,515 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218047

    Bra pass, Tommy! Starkt jobbat i i ditt slowmotion-set, och prima hantelcurls. Nu har jag något att sikta in mig på ;)

    Filma gärna ett set där om du har lust, så man får en aning om rörelsen! :up:

    EDIT: Frukosten såg inte hel fel ut! Vad exakt är det i tallriken? Kvarg, müsli, gojibär och mjölk?

    #218048
    Nic Nordin wrote:
    Bra pass, Tommy! Starkt jobbat i i ditt slowmotion-set, och prima hantelcurls. Nu har jag något att sikta in mig på ;)

    Filma gärna ett set där om du har lust, så man får en aning om rörelsen! :up:

    EDIT: Frukosten såg inte hel fel ut! Vad exakt är det i tallriken? Kvarg, müsli, gojibär och mjölk?

    Ska försöka filma lite hantelcurls framöver ;)

    Det var musli, a-fil, mjölk, lite kvarg, valnötter, pumpafrön, solrosfrön, pinjenötter och gojibär

    #218049

    Jävlar! över 50sek måste jag sikta in mig på nästa bicepspass alltså :D

    #218050

    Smiskade lite ben idag. Högerknät bråkar lite med mig så jag skippade knäböjen idag, det tog emot som fan, va framme och smekte stången ett par gånger men tvingade mig själv att låta bli böjandet.
    Sänkte garden, svalde stoltheten, klippte av kulorna och………. satte mig i benpressen.

    BEN

    Benpress
    10*100kg
    12*200kg – Fullt mag
    12*200kg
    10*110kg – Enbens excentriska
    9*110kg – Enbens excentrisk

    Lårcurl
    3*10-12 på okänd vikt

    Gynekologstolen
    12*okänd vikt – Ihop med låren
    15*okänd vikt – Isär med låren

    MAGE

    Situps – Lite blandat sneda och raka
    20*KV
    15*KV+5kg
    20*KV

    Tror det var allt faktiskt, nu är det frukostdags och sedan blir det till att smita till jobbet om 1,5h. Ska filma lite handstand igen. Det går rätt bra nu så jag måste ju filma lite :D

    #218051

    Ja mycket mer stolthet finns inte kvar då mannen. Men va har du gjort för dummhet med knät?

    #218052

    Du satt i benpressen med fåntratts-struten va?

    #218053

    Förresten Tommy, en sak jag glömt fråga om angående namnet på din journal.
    Är det fortfarande LP/DC som gäller nu i höst/vinter?

    #218054
    Sunshineklein wrote:
    Ja mycket mer stolthet finns inte kvar då mannen. Men va har du gjort för dummhet med knät?

    Nä det tog emot. Benpressen var en plan benpress med kablar och viktmagasin. Räknade ut att den innehöll 8 hjul som linan löpte via innan den nådde viktamgasinet :D

    Knät har spökat lite till och från sedan i vintras när jag blev överraskad av en trottoarkant på fyllan (utanför Moon). Just nu bråkar det lite extra av någon konstig anledning, det drar lite i det hela tiden!

    mysglenn wrote:
    Du satt i benpressen med fåntratts-struten va?

    Glömde struten hemma men jag flinade lite fånigt istället :emo-thumb

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Förresten Tommy, en sak jag glömt fråga om angående namnet på din journal.
    Är det fortfarande LP/DC som gäller nu i höst/vinter?

    Siktet är inställt på det, kör en liten snabbdeff nu för att formkolla lite och se om det finns något att flexa under späcket. Finns en risk att jag inte är helt nöjd och bygger massa ett år till innan scenen men det får vi se snart.

    #218055

    Vilodag idag, lite handstående på jobbet men det var väl allt. Kör jag barfota och gärna utomhus på gräs så går det riktigt bra. Känner att jag börjar lära mig parera mindre och mindre tyngdpunksförflyttningar med kroppen och underarmarna utan att behöva vandra runt. Fast ja, jag vandrar fortfarande runt en del :D

    Längsta försöket här blev 15 sekunder tror jag, inte något av mina bästa försök direkt men helt ok.

    [youtube=uwW8toOmk8s]

    En bild på dagens kvällsmat också = Tapastallrik och en kall öl. Nu ska jag sätta mig och kolla på Blitz med Jason Statham (har han gjort någon dålig film?) och ta mig en kall öl till och njuta av ledigheten :emo-thumb

    [http://imageshack.us/photo/my-images/204/dsc01122zy.jpg/ [img=http://img204.imageshack.us/img204/3235/dsc01122zy.jpg]]

    #218056

    Huvva, du börjar bli farlig! Ska se till att det blir gjort lite träning för mig i helgen, jag som faktiskt jobbar när jag är på jobbet har inte tid med sådant där trams!

    #218057
    Tommy Ivarsson wrote:
    Siktet är inställt på det, kör en liten snabbdeff nu för att formkolla lite och se om det finns något att flexa under späcket. Finns en risk att jag inte är helt nöjd och bygger massa ett år till innan scenen men det får vi se snart.

    Då är jag med på noterna. Jag hoppas faktiskt att du kör i år, det hade varit roligt att följa journalen på vägen dit. ;) (Vilket jag förresten kommer göra i vilket fall, detta år eller nästa).

    #218058
    waco3000 wrote:
    Huvva, du börjar bli farlig! Ska se till att det blir gjort lite träning för mig i helgen, jag som faktiskt jobbar när jag är på jobbet har inte tid med sådant där trams!

    Bortförklaring! Det finns alltid tid för lite handstående, det tar ju typ 2 minuter bara ;)

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Då är jag med på noterna. Jag hoppas faktiskt att du kör i år, det hade varit roligt att följa journalen på vägen dit. ;) (Vilket jag förresten kommer göra i vilket fall, detta år eller nästa).

    Vi får se hur det blir! Tankar snart upp någon dagsformsbild som visar hur mycket mysmaterial det är kvar innan en bra utvärdering kan göras ;)

    #218059

    Snabbt morgonpass idag, ska iväg om ett par timmar till årets första kräftskiva. Det ska badas i Gullmarsfjorden, åka lite wakeboard, drickas massa öl och bara umgås med sköna kompisar under helgen! Kan bli en liten segeltur med om jag har tur! :up:

    Startade med lite utåtrotationer med 3*15*8,5kg och sen:

    BRÖST

    Bänkpress
    20*20kg
    8*60kg
    4*90kg
    1*100kg
    8*110kg – Ingen passare så jag vågade inte chansa på en till
    10*100kg – FU
    10*100kg

    Hantelflyes
    10*21kg
    10*21kg
    6*21kg – Låååång excentrisk fas

    MAGE

    Situps i situpbräda – KV+10kg
    4*Många

    Körde en dragonflag också sen fick det räcka. Grym pump i brösten vilket är nice :up:

    Bild på två blodfyllda små bröst. Morgonvikt – 86,1 kg!

    [http://imageshack.us/photo/my-images/850/dsc01126lw.jpg/ [img=http://img850.imageshack.us/img850/404/dsc01126lw.jpg]]

    #218060

    När ska du lyfta nytt pers i bänken?

    Med dom serierna du nu kör borde en bit över 140 gå rätt enkelt…
    8×110 utan passare e inte dåligt det…:up:

    #218061

    Härlig bänkserie! Jag vill också kunna.. :(

    Inge fel på den där dagsformen inte, så, tävla ska du ju självfallet göra ;)

Viewing 15 posts - 1,501 through 1,515 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.