Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,561 through 1,575 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218107
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Riktigt bra pressat Tommy! Du grejar 10an på 110 kg när som tror jag! Att FU-bänka iväg 16 reps på 80 kg som sista set är riktigt imponerande!
    Västkustarn wrote:
    +1

    Tack boys! FU bänkandet blev som sagt lite väl lätt men kände mig sliten efter 100kg setet så sänkte 20kg och det va på tok för mycket. Men men, mindre sänkning till nästa gång bara ;)

    Galten wrote:
    Riktigt starkt med 2a i styrkevändningarna på 100kg huualigen!tror även den där 10an på 110kg i bänken sitter nästa pass!kör bara kör:-)

    Tack du. Jag va nöjd med vändningarna. Tekniken var inte klockren men det va skönt att upptäcka att styrkan inte försvunnit allt för mycket.

    Hence wrote:
    Bra pressat, den där 10 an på 110kg kommer närsom helst, det kommer lossna. Grym styrka, som vanligt Tommy:)

    Tack, ja nästa pass ska den sitta. Så är det bara :emo-thumb

    #218108

    Tommy Tommy! vad ska vi göra med dig och dina bänkningar!

    #218109
    Gober wrote:
    Tommy Tommy! vad ska vi göra med dig och dina bänkningar!

    Kom hit, stå bredvid och skrik mig i örat och kalla mig hemska saker så att jag får upp den där 10an :p

    #218110

    Ofan, att dra en 10a i 110, det låter intressant. Inte för att det blir någon form av competition här, men det låter som ett vinnande koncept. Jag hakar på! (om några veckor, haha)

    #218111
    Wabban wrote:
    Ofan, att dra en 10a i 110, det låter intressant. Inte för att det blir någon form av competition här, men det låter som ett vinnande koncept. Jag hakar på! (om några veckor, haha)

    Haka på bara, kul att ha någon att battla med ;)

    #218112

    Körde en kalipermätning imorse. En tjejkompis kaliprade men det är inte hon som brukar kalipra mig så vissa mått kan ju diffa något pga detta nu!

    Men men!

    Morgonvikt – 85,5 kg

    BF% hamnade på 14,5% med Parillo 9 punkters vilket är den jag brukar gå efter. Skönt att vara under 15% iaf :D

    #218113
    Tommy Ivarsson wrote:
    Körde en kalipermätning imorse. En tjejkompis kaliprade men det är inte hon som brukar kalipra mig så vissa mått kan ju diffa något pga detta nu!

    Men men!

    Morgonvikt – 85,5 kg

    BF% hamnade på 14,5% med Parillo 9 punkters vilket är den jag brukar gå efter. Skönt att vara under 15% iaf :D

    AKEJ! nice :) jag har typ 28% eller nåt säkert

    #218114
    Tommy Ivarsson wrote:
    Morgonvikt – 85,5 kg

    Fan va lite! inte undra på att du studsar upp i chinsen :D
    Jag personligen hade fått komplex att gå under 90kg..

    #218115
    Jimmy124 wrote:
    Fan va lite! inte undra på att du studsar upp i chinsen :D
    Jag personligen hade fått komplex att gå under 90kg..

    Drar en såndär populär ”+1” på sistnämnda!

    #218116
    Jimmy124 wrote:
    Fan va lite! inte undra på att du studsar upp i chinsen :D
    Jag personligen hade fått komplex att gå under 90kg..
    Wabban wrote:
    Drar en såndär populär ”+1” på sistnämnda!

    Ja det tog emot att gå ner under 90kg strecket igen men nu är det lugnt. Ni är ju båda lite längre än mig också ;)

    Var och kollade på Captain America i 3D på bio nu ikväll. Klart sevärd, det är sjukt mycket Marvel över hela filmen och jag tycker de har filmatiserat serietidningarna på ett bra sätt. Den gjorde mig inte besviken iaf :up:

    Efter bion landade jag på en uteservering med några kompisar så vi satt bara och tjötade skit. Blev 1 öl på uteserveringen men den intogs innan bion :)

    Nu är det sängläge som gäller, kör ett gympass imorgon vid 10.30 tiden. Rygg på schemat men har fortfarande en djävulsk träningsvärk i hamstrings så jag kommer inte kunna köra några marklyft kan jag lova. Fokus på chins :emo-thumb

    #218117

    Ryggpass var det ja. Gick riktigt bra idag, skönt som fan! Inga marklyft pga sjuklig träningsvärk i hamstrings fortfarande men latsen och axlarna fick stryk istället :)

    RYGG

    Chins – KV – Pronerat brett grepp
    6*10
    1*13
    1*12
    2*10

    Siktade på 10*10 men kände mig ovanligt fräsch under ett par set där så det blev några extra. Körde inte på tid idag så vilan kan ha blivit lite längre än vanligt

    Chins – KV (igen) – Supinerat grepp
    8 – Lång excentrisk fas
    7 – Lång excentrisk fas här med

    Inverted rows i TRX-band – 2sek isohold i toppläget
    8, 8

    AXLAR

    Militärpress
    10*40kg
    8*50kg
    8*50kg
    10*40kg – Hög tut

    Shrugs
    10*70kg
    10*110kg
    8*140kg
    6*140kg
    10*110kg

    Det var allt, hjälpte en tjejkompis genom hela passet så en hel del tid gick åt att passa och visa henne men det va riktigt roligt det med :) Nöjd med chinsen iaf. Nu ska jag iväg och jobba till 19 tiden och därefter är det fest från 20.00 och hela natten :drunk:

    Just det ja, ska även på fest imorgon så det blir samma visa då framåt kvällen.

    #218118

    Bra ”chinsat” Tommy! Och som vanligt är jag avundsjuk på din presstyrka, militärpressarna ser riktigt fina ut.

    Ha en trevlig krökarhelg, det behövs ibland! :up:

    #218119
    Tommy Ivarsson wrote:
    Haka på bara, kul att ha någon att battla med ;)

    Inte för osannolikt att jag hakar på med när min tunga period är över. Alltid roligt jaga rygg på dig:p!

    #218120
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Bra ”chinsat” Tommy! Och som vanligt är jag avundsjuk på din presstyrka, militärpressarna ser riktigt fina ut.

    Ha en trevlig krökarhelg, det behövs ibland! :up:

    Tack Ralle :) Det va riktigt längesedan jag militärpressade så det va hög tid för detta. Det känns av idag kan jag lova. Lite blandad träningsvärk och bakfylla :p

    biffen669 wrote:
    Inte för osannolikt att jag hakar på med när min tunga period är över. Alltid roligt jaga rygg på dig:p!

    Du är så välkommen att haka på så! The more, the merrier! :up:

    #218121

    Tro det eller ej men det blev ett impulspass idag igen! :) Var inne i stan me d lite kompisar varav en skulle till gymmet. Jag hängde på direkt, så svår övertalad är jag :D Hjälpte även en ”ny” tjej med träningen lite vilket va kul med så ett par timmar på gymmet sprang iväg fort.

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*16kg
    9*26kg
    7*26kg
    10*23,5kg

    Stångcurl – Hög tut
    20*30kg

    TRICEPS

    Pushdowns med supinerat grepp
    10*60kg
    15*75kg – Fullt mag

    LIte axlar kördes med

    Sidolyft
    10*8,5kg
    8*14kg – Isohold i toppläget

    Sedan lite mixad träning utan struktur med lite hopp över häckar, omvända flyes i TRX-band och lite chins bakom nacken.

    Nu blir det softande i 1 timma sedan drar kvällens galenskaper igång:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1,561 through 1,575 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.