Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,606 through 1,620 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218152
    Magnus Larsson wrote:
    Bra spänst, men var det inte högre än 122 cm det där?

    Nej jag tror inte det. Mätte inte på plats utan tog ett riktmärke på kroppen i höjd med häcken och mätte upp till det riktmärket med måttband sen när jag kom hem.
    Kom dock precis på att jag ju hade skor på gymmet men mätte utan när jag väl var hemma så det var väl runt 2 cm högre egentligen.

    #218153

    Var en sväng nere på gymmet för lite klassisk bakisträning. Gick och lade mig halv 6 imorse och vaknade vid 11 så sömnen var lite bristfällig :) Fick dessutom inte sova ensam heller så jag vaknade några gånger under natten av div smällar.
    Hur som helst så var det 400mg koffein som kickade igång mig. Funkade skitdåligt i början, magen gnällde en hel del kan jag lova men jag piggnade till efter en stund :D

    Militärpress
    10*20kg
    10*40kg
    8*50kg
    6*60kg
    6*65kg
    5*70kg – Lite pushpressutförande på ett par reps

    Sidolyft
    12*11kg
    12*13,5kg
    10*16kg
    9*16kg

    Promenad genom gymmet med kettlebell på rak arm över huvudet
    3 promenadrundor*18kg

    Körde lite dips i band, dips i stativ och inverterade rodd hängandes i trx-banden. Några lätta frivändningar på 40 och 60kg blev det av bara farten med. Men inget som är värt att notera!

    Sedan tränade jag lite fotstabilitet på balansboll och andra instabila underlag. PNF-stretchade en kompis och åkte hem och drog i mig en pizza sen

    #218154

    Ordentliga vikter du har nu i militärpressarna! :up:

    #218155

    Håller med ovanstående talare.
    Du radar upp bra bakispass din tok! :up:

    #218156
    Johnny Furu wrote:
    Ordentliga vikter du har nu i militärpressarna! :up:
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Håller med ovanstående talare.
    Du radar upp bra bakispass din tok! :up:

    Tack boys! Ja med tanke på den lilla sömnen med div avbrott samt alkoholen i blodet + tröttheten i kroppen av flera timmars dansande så är jag klart nöjd över passet :)

    Kör en vända på gymmet imorgon igen, bröst och mage står på schemat! Först 4h föreläsning sedan gymmet :p

    #218157

    Vad är vikten i dagsläget tommysan? :D

    #218158
    Jimmy124 wrote:
    Vad är vikten i dagsläget tommysan? :D

    Runt 86,5kg morgonvikt tror jag. Kan kolla imorgon om jag kommer ihåg.

    #218159

    Morgonvikten låg på 86,7kg idag!

    Var nere på gymmet idag mellan 12-16. Ja det råkade bli ett 4h pass men det var så mycket roligt folk där :D

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    10*100kg
    10*100kg
    10*100kg
    10*90kg – FU
    7*90kg – FU

    Sneda hantelflyes
    10*21kg – Kändes lite skumt i axeln så jag avbröt

    Sneda hentelpressar
    8*38,5kg – Fortfarande skum känsla i axeln så jag lade ner

    MAGE

    Brutalbänk – KV
    18, 12, 10

    Bendrag med fötterna i TRX-band – KV
    2*Många – Blandat sneda och raka, körde även en armhävning mellan många av repsen

    OL

    Frivändningar
    6*60kg
    2*80kg
    2*100kg
    2*105kg

    Sedan stod jag på händer lite, tränade teknik kan vi väl säga :D Lattjade lite med akrobatiska övningar och kettlebells. Vet inte hur men 4h försvann fort iaf

    Nu är det frukostdags :up:

    #218160

    4 timmar är väl inte så farligt, det sägs att vilan ska vara lite längre när man kör tungt. ;)

    #218161
    Rasmus Kjellberg wrote:
    4 timmar är väl inte så farligt, det sägs att vilan ska vara lite längre när man kör tungt. ;)

    Nä, tiden springer iväg fort när det är mycket folk att prata med. Jag får dock erkänna att en hel del tid gick åt till att coacha lite folk (PT-jobb utan betalning) också :P

    Ska försöka få lite coola akrobatikmoves på film. Jag gör inte så mycket enligt mig själv. Jag är bara underman som det så vackert heter, däremot är det en tjej som är helt sjukt grym och utför det mesta enligt mig. :D Jag behöver ju bara hålla henne på lite märkliga vis!

    #218162
    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag gör inte så mycket enligt mig själv. Jag är bara underman som det så vackert heter, däremot är det en tjej som är helt sjukt grym och utför det mesta enligt mig. :D Jag behöver ju bara hålla henne på lite märkliga vis!

    Jag fattar din lilla snusk…:P

    #218163
    biffen669 wrote:
    Jag fattar din lilla snusk…:P

    Vi förstår varandra bra :D

    Körde ett snabbt ryggpass idag. Börjar skolan om 45min, sedan direkt till jobbet fram till 19.00 och därefter ska jag skynda iväg till en förfest för ikväll är det fest för hela slanten :emo-thumb

    Nåväl, nu käkas frukost för fulla muggar!

    RYGG

    Chins – KV
    11*10 – Körde ett elfte set med då det kändes bra

    Kabelrodd – V-handtag
    10*90kg
    10*90kg

    Utåtrotationer i kabel
    12*12,5kg
    12*12,5kg
    12*15kg

    VADER

    Enbens tåhävningar – KV
    5*12-15 med squeeze i toppläget

    Stod på händer en snabbis också annars var det väldigt lugnt :) Skönt att få ha köttat sönder latsen ordentligt, jag gillar den känslan :p

    #218164

    Ok, vaknade lite smått bakis, stack till biblioteket för ett 5h pluggrace. Efter det så var huvudet helt söndermosat så jag var typ tvungen att dra till gymmet för att rensa skallen lite. Med det sagt så har jag skjutit på min vilodag ännu en gång, men imorgon ska jag fan försöka ta den :D

    Körde lite akrobatiska övningar i början, svalan, enarmssvalan och div andra konstiga saker. Sjukt roligt var det iaf och detta ska vi fortsätta med :up:

    BICEPS

    Drag till pannan i TRX-band – Runt 45 grader slutning på kroppen och armbågarna högt upp
    12, 10, 10

    Hantelcurl
    10*15kg
    10*21kg
    10*23,5kg
    Kändes lite skumt i armbågen så jag lade ner

    TRICEPS

    Repextensioner
    3*12*50kg

    Powercleans
    6*60kg
    6*70kg
    6*80kg

    Ryck
    2*60kg
    2*65kg
    2*70kg

    Nu ska jag försöka få i mig en familjepizza själv! Låt oss se hur det kommer gå :D

    #218165

    Svalan, vad är det för cirkuskonster du har börjat med nu då? Min bild av en svala är att den helst sitter på en elledning och skiter samtidigt som dem kacklar med sina svalkompisar, men jag misstänker att det är något mer avancerat du pysslar med.

    Du kämpar på med handståendet också ser jag, jag har övat skamligt lite. Jag hoppas att min viktminskning ska ge mindre fläsk på fötterna och att det ska bli lättare att orka hålla upp kroppen.

    #218166
    waco3000 wrote:
    Svalan, vad är det för cirkuskonster du har börjat med nu då? Min bild av en svala är att den helst sitter på en elledning och skiter samtidigt som dem kacklar med sina svalkompisar, men jag misstänker att det är något mer avancerat du pysslar med.

    Du kämpar på med handståendet också ser jag, jag har övat skamligt lite. Jag hoppas att min viktminskning ska ge mindre fläsk på fötterna och att det ska bli lättare att orka hålla upp kroppen.

    Du är nära. Jag sätter mig på en elledning och skiter lite, det svåra är att hålla balansen och parera för förlusten av massa så man inte faller framåt! :D

    Näääää, ok då. Jag kanske skojar lite. Svalan är när du håller en person på raka armar över huvudet och personen i luften är helt rak i kroppen. Mina händer är på höften på henne. Enarmssvalan är alltså att jag håller henne på en arm över huvudet vilket ser sjukt coolt ut :)
    Ska försöka få lite bilder på lite olika positioner när vi (ok, jag iaf, hon kan redan) behärskar övningarna lite bättre.

    Handståendet går bra med, har ändrat en del i tekniken och siktar nu bara på att kunna stå helt still.

    Lite vettig uppdatering då! Har beställt lite kosttillskott, vi var ett gäng på typ 10 personer som la en beställning på 10 000kr på MM Sports och Gymvaruhuset. Jag köpte:

    Whey FX
    Omega FX
    Magnesiumblock
    Jacked XX
    Gakkic
    Xtend Orange
    BS Kasein Päronsplitt

    Inga konstigheter, lite basvaror precis som mjölk och ägg.

Viewing 15 posts - 1,606 through 1,620 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.