Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216697
    räven wrote:
    Hur kollar du blodsockret under passet?

    Sticker mig i fingret eller överarmen, för blodsockermätaren med stickan mot bloddroppen, väntar 5sek och tittar i displayen.. :D

    denna kör jag med just nu, gillar den belysta displayen :up:: [https://www.abbott.se/lite/]

    Undertaker wrote:
    Holy Crap vilka böjar! :up:

    Tack Mr Chest!

    malawiglenn wrote:
    Ok inte under parallelt då iaf, jag siktar på det varje gång, men du kör ju inte styrkelyft som jag :)

    Jag var mer noga med det förr, men numera siktar jag på att gå så djupt det bara går men sedan jag skadade vänster fotled så har djupet i böjarna blivit lidande då jag inte kommer lika djupt längre.

    #216698

    Ett lite lugnare helkroppspass idag innan frukost. Mest lite kompletteringsträning och rehab.

    Sista passet på LAK, på måndag efter jobbet bär det av mot Halmstad igen. Det blir även krogen på måndag kväll (blir en utekväll idag med iofs :o)

    HELKROPP

    Latsdrag till bröstet
    12*50kg
    8*60kg
    10*55kg – DROP – 10*40kg

    Hantelflyes
    15*15kg
    12*20kg
    12*20kg

    Smalbänk
    15*50kg
    10*60kg
    8*70kg

    Hantelcurl
    10*15kg
    4*25kg – DROP – 4*20kg
    4*23kg – DROP – 4*18kg

    Isometriska chins
    2*Max
    Filmade första setet

    Crunches i maskin
    2*10-15reps – okänd vikt

    Knäböj med stång över huvudet på raka armar
    2*8

    Benpress – Låååång negativ fas
    12*100kg
    10*150kg

    Vadpress i benpressen
    2 set – okänd vikt

    [youtube=juKiltREnOI]

    Nu blir det lite kalasande, jag fyller 25 små år om 8 dagar men då jag som sagt snart smiter till Halmstad igen får man passa på att kalasa lite innan, smörgåstårta och prinsesstårta står på menyn iaf :P… Sen ska alkoholen börja flöda ner i strupen! :up:

    #216699

    Blev en flötig armbild också… :D

    [http://img836.imageshack.us/i/dsc00236mk.jpg/ [img=http://img836.imageshack.us/img836/6464/dsc00236mk.jpg]]

    #216700

    Intressant med isometriska chins, såg i vilket fall jobbigt ut men är det något att ha ur byggarsynvinkel?

    Btw. Enjoy princesstårtan och drick inte för FÅ öl Tommy!

    #216701
    Albin wrote:
    Intressant med isometriska chins, såg i vilket fall jobbigt ut men är det något att ha ur byggarsynvinkel?

    Btw. Enjoy princesstårtan och drick inte för FÅ öl Tommy!

    Ja, jag har lite utav en akilleshäl ungefär halvvägs. Kör jag chins så kommer jag alltid precis halvvägs på sista repetitionen, är alltså starkast första halvan och sista biten men i mitten där har jag min ”sticking point”… Tänkte lägga in lite isometriska chins för att testa och se om det kan ta mig en nivå högre i chinsandet.. ;)
    Jag ska testa, utvärdera och se hur det funkar!

    NU är 3 bitar smörgåstårta i magen, snart prinsesstårta med kaffe och sen går vi lös på ölen!

    Startar upp med två flaskor Mikkelsen Jackie Brown! :up:

    Ingredienser :
    Vand, malt (pale, munich, cara-pils, cara-crystal, brown og chocolate), havreflager, humle (nugget, simcoe og centennial) og alegær.

    malawiglenn wrote:
    Najs arm! :D

    Tack! Det bästa är att jag har en till på andra sidan också! :D

    #216702

    Hej Tommy ! Fint o se att du kämpar nu igen mot dina mål .Vill önska dig lycka till och fortsätt bara som du gör :) Nu vet man hur det går till på scenen , det är bara att förberedda sig bättre nu .

    Kör Hårt!

    #216703
    psycho wrote:
    Hej Tommy ! Fint o se att du kämpar nu igen mot dina mål .Vill önska dig lycka till och fortsätt bara som du gör :) Nu vet man hur det går till på scenen , det är bara att förberedda sig bättre nu .
    Kör Hårt!

    Tack ska du ha! Jo, jag ska vara ute i god tid och vet betydligt mer nu än innan vilket känns så fruktansvärt mycket bättre. :)

    malawiglenn wrote:
    Det var längesedan du tränade!!

    Dyker du upp på SM i byggning i västerås i år? som publik ;)

    Var och tränade idag faktiskt, ont om träning nu då det är väldigt mycket med nollningen i skolan just nu och jag är djupt insyltad i detta..

    Har faktiskt inget gymkort just nu heller, ska köpa det nästa vecka var tanken då det är ett bra erbjudande då! :emo-thumb

    Vet inte hur det blir med Västerås faktiskt, har inget planerat men det är inte omöjligt att jag smiter dit, en klasskompis ska tävla så jag kanske måste åka dit…

    #216704

    Äntligen lite träning igen, nu är det fullt upp hela tiden, ska iväg igen om en 30 minuter för ytterligare ett förberedande möte inför nollningen!

    Provtränade på Nautilus idag, 150kr tar dem för engångsträning men är man kompis med killen i disken blir det gärna gratis… :whistle:

    Tanken var att det skulle bli ett överkroppspass, men jag hade gott om energi och lade in lite knäböj också ifall jag inte hinner träna under de kommande 10 dagarna.

    HELKROPP

    Chins KV
    10, 8, 7

    Sidolyft i maskin
    3*10-12 – okänd vikt

    Sned hantelpress
    12*23kg
    10*38kg
    6*45kg
    Körde ett set i plan bröstpress också på slutet

    Stångcurl
    10*25kg
    8*40kg
    7*40kg

    Repextensioner över huvudet i CC
    2*12-15 – Okänd vikt
    Avslutade med 20dips på kroppsvikt

    Shrugs i skottkärremaskin – Lång negativ fas
    10*120kg
    10*120kg
    10*120kg

    Latsdragsmaskin
    2*10-12 – Okänd vikt

    Knäböj
    12*60kg
    8*80kg – Långsam negativ fas
    8*80kg – Långsam negativ fas
    15*80kg

    Situps på boll
    2*Max

    Benlyft
    2*10-15

    Tror det var allt, körde superset genom hela passet med ett sjukt tempo, tog 60min allt som allt…..

    Käkade thai/kina/sushibuffé efter träningen och är numera sjukt mätt. Blev lite IF-upplägg idag på käket, kvällsmat igår kväll vid 22-tiden och fasta fram till 13.30 idag. :up:

    #216705

    150 kr för provträning var grymt dyrt, tycker 100 kr på Nautilus här i stan är hutlöst :) Men de brukar som sagt inte vara omöjliga.

    Heter iofs Actic nu btw :)

    #216706
    Jens79 wrote:
    150 kr för provträning var grymt dyrt, tycker 100 kr på Nautilus här i stan är hutlöst :) Men de brukar som sagt inte vara omöjliga.

    Heter iofs Actic nu btw :)

    Ja verkligen svindyrt, men iofs ingick ju tillträde till simhallen då också!

    #216707

    Har kikat in på din journal nångång, men inte droppat nån comment än tror jag tommy…

    Såg filmen på dig från alströmmer och tycker verkligen du ska satsa på o bygga mer lats, mer lats och mer överallt så kan de bli riktig bra:)

    dock snygg tricepsposé!:up:

    #216708
    J.v.K wrote:
    Cred för helpass, den motivationen har jag aldrig ^^ hur har det gått hittills efter tävlingen? visserligen ett tag sen men ändå, gått upp i de tempot du önskat?

    Helgträning brukar gå ganska bra faktiskt. Då har jag tid att samla energi, äta och vila ordentligt så passen blir nästan alltid bäst på söndagar! ;)
    Jag kommer köra lite halvseriös träning augusti ut, håller på med en del skolsaker just nu och har väldigt ont om tid för träning. Men styrkan är på väg tillbaka och träningen går bara bättre och bättre.

    Lowgrein wrote:
    Har kikat in på din journal nångång, men inte droppat nån comment än tror jag tommy…

    Såg filmen på dig från alströmmer och tycker verkligen du ska satsa på o bygga mer lats, mer lats och mer överallt så kan de bli riktig bra:)

    dock snygg tricepsposé!:up:

    Ja men hej och välkommen då! Kul att du tittar in. :)

    Tack för tipset, konstruktiv kritik är något jag uppskattar enormt. Latsen är jag dock själv mycket medveten om att jag behöver pumpa upp mer. Jobbar för fullt med detta… :up:

    #216709

    Köpte nytt gymkort på Idrottscentrum i Halmstad i morse. Tränade mellan 07.20 och 08.10 och det gick förvånansvärt bra, givetvis på tom mage som vanligt… Frukosten efter träningen är alltid så sjukt god! :P

    Skulle kört halvkropp men hann inte med allt jag ville, fick skippa bröst bland annat. De öppnade 07.00 men det tog tid innan jag fick mitt kort och lite annat så jag kom igång sent. Men skit samma, redovisar det jag körde iaf.

    ÖVERKROPP

    Marklyft – Gick bra idag
    10*60kg
    8*90kg
    6*130kg
    6*160kg
    2*180kg
    1*180kg
    2*180kg
    10*130kg

    Chins – KV
    10, 7, 6

    Militärpress – Körde med en färdigladdad stång bara
    15*40kg
    15*40kg
    13*40kg

    Hantelcurl
    10*15kg
    5*21kg – DROP – 5*15kg
    7*17,5kg

    Situps – Blandat sneda och raka
    2*Många

    Enarms pushdowns i CC
    10*30kg
    10*30kg
    9*30kg

    Fick räcka, tiden räckte inte till sen! Åkte hem och drog i mig lite gröt med kvarg och blåbär.
    Får se när jag hinner träna nästa gång. Med lite tur hinner jag ett snabbpass på söndag eller måndag.

    #216710

    Blev ett lite oplanerat födelsedagspass idag, tänkte inte träna men en kompis tjötade. Så jag drog i mig en portion med 500gr färskpotatis och 400gr vita bönor i tomatsås och 20min senare var jag på gymmet och böjde.. :D
    Riktigt enkelt att sätta buktryck idag med fylld mage kan jag lova :up:

    UNDERKROPP

    Knäböj
    10*60kg
    8*90kg
    5*110kg
    3*130kg
    3*130kg – Sista på ren vilja
    10*90kg

    Sittande lårcurl – Minns ej vikten
    3*8-12

    Sittande benspark – Vikten är i lbs här med
    10*100
    10*140
    10*140
    10*140

    Enbens tåhävningar – KV
    5*10-15
    Kördes långsamt ner och explosivt upp

    Körde lite mage också

    Situps på balansboll
    2*Max

    Plankan
    2*20-30sek

    Nu blir det 5-6 kalla Åbro 1856 öl som står i kylen och lite chips! :emo-thumb

    #216711
    J.v.K wrote:
    Grymt böjt!

    Tack, kommer troligtvis kännas bra imorgon och i övermorgon. ;)

    Blir ett överkroppspass imorgon förmiddag om jag känner för det.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.