Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,681 through 1,695 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218227

    Jag tog det lite som en komplimang! På samma vis som jag gör när folk tror att jag dopat mig på något vis :D

    Fan jag skulle frågat om han hade något för att bli rörligare. Men ja, det va en udda figur. Det va första gången han var ute på 1,5 år för han hade blivit farsa för något år sedan så han och hans fru (som också var med) hade tagit det lugnt. Hur som helst, en skum kille!

    Tack för din anekdot med Gober, alltid trevligt med lite kvällslektyr :)

    #218228

    Körde en kalipermätning nu under förmiddagen!

    Morgonvikt – 85,6 kg och Parillo 9P visade 9,06% vilket jag är klart nöjd med. JP visade 12,26% och DW visade 13,86%. Ska ner en liten bit till och den här gången är det mest för akrobatikens skull då det är lite tungt att utföra en del saker just nu. :|

    Tror dock att jag är något dehydrerad från gårdagens partajande så ta morgonvikten med en nypa salt. Hade även nytt rekord i lågt blodsocker inatt. 1,3 mmol/l vilket är typ 0,7mmol under det värde då man brukar säga att man hamnar i koma. Inget värde jag är direkt stolt över men se det som ännu en anektot i journalen :p

    #218229

    Vad är normalvärdet för din del? 6, 7?

    #218230
    Gettodachoppa wrote:
    Vad är normalvärdet för din del? 6, 7?

    Samma normalvärde som för alla friska! Dvs runt 5,5-6,5mmol/l ska fasteblodsockret ligga på.

    #218231
    Tommy Ivarsson wrote:
    Samma normalvärde som för alla friska! Dvs runt 5,5-6,5mmol/l ska fasteblodsockret ligga på.

    Jaha ja, trodde diabetiker låg något över. Har för mig att en polare sagt
    att han ligger något över, men jag kan ha misstolkat honom.

    1,3 är i vilket fall väldigt lågt, jösses.

    När vi ändå är inne på diabetes. Har du testat en sån där modern insulin-pump?

    #218232
    Gettodachoppa wrote:
    Jaha ja, trodde diabetiker låg något över. Har för mig att en polare sagt
    att han ligger något över, men jag kan ha misstolkat honom.

    1,3 är i vilket fall väldigt lågt, jösses.

    När vi ändå är inne på diabetes. Har du testat en sån där modern insulin-pump?

    Mjo, mitt HbA1c som är långtidsblodsockret ligger väl på 5,8mmol/l vilket är något över medelsvenssons. Men annars ska du ligga runt dessa värden :)

    Nopp, aldrig testat pump. Funkar så bra med sprutor så jag fortsätter med det. Varför ändra på ett vinnande koncept liksom ;)

    #218233

    Blev ett träningspass efter förmiddagens kalipermätning!

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    6*100kg
    8*110kg
    6*110kg
    6*110kg
    7*100kg

    Flyes i TRX-band – KV
    10, 8, 5
    Höll statiskt i ytterläget i några reps

    Kryssdrag i CC – Nedifrån och upp
    8*35kg
    10*30kg
    8*30kg

    MAGE

    Hängande benlyft – KV
    8

    Crunches i maskin
    10*90kg
    10*90kg
    10*90kg

    Kettlebell stand up – Svårförklarad men du står med en kettlebell på rak arm över huvudet, sedan böjer du dig nedåt/bakåt och roterar dig upp till startläget igen. Bränner grymt i Obliquerna :D
    5*12kg
    5*16kg
    5*18kg
    5*18kg

    Sedan stretching av hamstrings, höftböjare, lats och rumpa :up:

    Har precis käkat frukost, det blev en laxgryta med lite rödlök, rosépeppar, paprika, creme fraiche och solrosfrön, rom och citron samt pasta till det :)

    Imorgon börjar praktiken. Praktiserar på försvarsmaketen i Halmstad, Lv6 heter det och är flygvapnet. Min uppgift är att träna, utveckla träningen samt rörelsebesikta och ta hand om militärerna. Ska se till så att de hålls skadefria också :|

    #218234

    Haha! Vad fan är det för en orädd sate som vill kränga steroider lite random? Eller kanske var en lurig civilare? Finns såna lurkar lite här och där. Skulle kunna tro att de jobbar på provision..

    Men du får skärpa dig med knäböjen. 100+ stycken på 30min är inte okej!

    #218235
    Wabban wrote:
    Haha! Vad fan är det för en orädd sate som vill kränga steroider lite random? Eller kanske var en lurig civilare? Finns såna lurkar lite här och där. Skulle kunna tro att de jobbar på provision..

    Nu ska vi inte förvandla detta till Flashback, men får nog slänga in en till anekdot på tal om korkade människor. Mina kusiner tränar på ett 24/7 på en liten ort, inte direkt något roidgym om man säger så. Men för några veckor sedan var det en liten incident när en kille kom in i omklädningsrummet och tog fram en burk piller som han öppnade och stolt skakade framför killarna och sa ”det här pågar det är det bra krut i”…Darwin Awards?

    Nåja, verkar ju gå bra med deffen Tommy, du var ju nyss på runt 18% :) Snart dags för en före och efter bild.

    #218236
    Wabban wrote:
    Haha! Vad fan är det för en orädd sate som vill kränga steroider lite random? Eller kanske var en lurig civilare? Finns såna lurkar lite här och där. Skulle kunna tro att de jobbar på provision..

    Men du får skärpa dig med knäböjen. 100+ stycken på 30min är inte okej!

    Det va ett litet ryck jag fick, ska inte upprepas än på en bra stund! Kompenserar med mycket lågvolym i marklyften idag :emo-thumb

    Gober wrote:
    Nu ska vi inte förvandla detta till Flashback, men får nog slänga in en till anekdot på tal om korkade människor. Mina kusiner tränar på ett 24/7 på en liten ort, inte direkt något roidgym om man säger så. Men för några veckor sedan var det en liten incident när en kille kom in i omklädningsrummet och tog fram en burk piller som han öppnade och stolt skakade framför killarna och sa ”det här pågar det är det bra krut i”…Darwin Awards?

    Nåja, verkar ju gå bra med deffen Tommy, du var ju nyss på runt 18% :) Snart dags för en före och efter bild.

    Det finns ”spån” på alla gym, killar och tjejer som inte verkar ha alla hästar i stallet. Man kan bara skratta åt dem.

    Ja deffen har gått bra, 18% var en toppnotering i mjukhet och mina nuvarande 13% känns betydligt bättre. Ska se om jag kan trolla fram några formbilder i helgen.

    #218237

    Dåså, praktikdag 2 avklarad! Är lite lätt förkyld fortfarande men körde ett pass idag på försvarsmaktens gym. Ska testa lite bänkpress där senare i veckan då de har kedjor vilket jag aldrig bänkat med innan :D

    RYGG _ Supersetade marklyft och chins, fokus låg på chinsen. Dock var både marken och chinsen tunga idag :(

    Marklyft
    6*60kg
    6*100kg
    6*140kg
    4*170kg
    4*190kg
    3*200kg
    2*205kg
    2*200kg

    Chins – KV
    12, 10, 10, 10, 10, 9

    Latsdrag i hiss mot bröstet
    10*50kg
    10*60kg
    6*70kg
    6*70kg

    Sedan var det stretching av rumpa, framsida/baksida lår, ljumskar, vader, bröst och axlar som gällde. :emo-thumb

    #218238

    Körde ännu ett snabbpass idag efter praktiken. Har inte alls samma ork under eftermiddagarna som under morgonen. Tänkte egentligen köra bröst men skippade det och körde lite annat istället :)

    Frivändningar
    6*40kg
    5*60kg
    4*80kg
    4*90kg
    3*95kg

    Militärpress
    10*20kg
    6*60kg
    6*60kg
    6*60kg
    6*60kg

    Lekte lite med bålstabilitets-och magövningar på slutet. Brutalbänk, benlyft, knästående på pilatesboll samt balansering på två stycken balansbrädor staplade på varandra :up:

    Körde lite rotatorcuff och en massa stretching på slutet.

    Ingen träningsmotivation och ville inte köra slut på mig inför fredagens akrobatikpass som är några timmar långt :D

    Körde mitt livs första fäktningspass idag. Det va kul att få klä på sig alla lager av kevlarkläder och leka lite med värjan. Fruktansvärt jobbigt var det! :emo-thumb

    #218239

    oj du hra börjat komma upp i bra vikter i frivändningarna :) Bra!

    Inte alla byggare som kör det ;)

    Fäktning! Det påminner mig jämt om Iron Maidens sångare hihi

    #218240
    mysglenn wrote:
    oj du hra börjat komma upp i bra vikter i frivändningarna :) Bra!

    Inte alla byggare som kör det ;)

    Fäktning! Det påminner mig jämt om Iron Maidens sångare hihi

    Mjo, vändingarna går bra! Har väl inte direkt ökat något under de senaste månaderna. Har kvar mitt max på 110kg typ :)

    Prova fäktning om du får chansen, det va riktigt kul.

    Nyss hemkommen från ett akrobatikpass, blev ett lugnt pass med mest stretching och lite sånt. Ska till gymmet nu och smiska brösten och kanske lite armar med

    #218241

    Tränade precis hela dagen igår! Akrobatik 9-12, Gym 13.30-15.30 och sedan Akrobatik 16-18.30. Hann inte äta så mycket. Åt innan träningen men sedan blev det inte mat (pizza) förrän framåt 21 tiden på kvällen igen.

    Får redovisa gårdagens samt dagens pass nu då! Väldigt lätt pass igår och lite tyngre idag.

    IGÅR

    Hantelcurl
    12*21kg
    10*21kg
    10*21kg

    Dips – KV
    6*10

    Benlyft
    2*Max

    Samt streching

    IDAG

    Ryck
    6*40kg
    4*50kg
    4*60kg
    2*65kg
    2*70kg
    2*72,5kg
    1*75kg
    1*77,5kg
    1*80kg
    Tänkte testa på 82,5kg sedan då 80kg kändes helt ok men jag hjälpte en kompis med teknikträning i ryck och tiden sprang iväg, jag blev kall och orkade inte börja om!

    Tanken var att filma försöket på 82,5kg samtidigt men nu blev det som det blev.

    Benspark – Excentriska
    10*140lbs
    10*200lbs

    Körde lite plyometriska hopp för att smiska vaderna på slutet.

    Sedan massa stretching, bland annat för bröstryggen och axlarna!

    Rycken tog mycket tid och var tunga så kroppen känns allmänt mörbultad ut nu :up:

Viewing 15 posts - 1,681 through 1,695 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.