Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,696 through 1,710 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218242

    Älskar ditt upplägg Tommy! Du går emot ”en muskelgrupp en gång i veckan” och kör verkligen så det ryker :)

    #218243

    Kul att du gillar det! Har ju dock kört en muskelgrupp var 7-9 dag då jag kört RPT sedan februari. Nu är det mer byggar inspirerat med högre reps och lite högre volym. Men fortfarande gott om vila mellan passen, samt att jag ibland går ner till gymmet och tränar lite ostrukurerat.

    Hade egentligen tänkt köra ben idag men började värma med lite Ryck och sedan var jag fast :D

    Kvällens festande drar igång om 1,5-2h typ. Ska ut och göra stan osäker ikväll :emo-thumb

    #218244

    Du lever på ca 200g protein om dagen, festar och ökar ändå grymt bra :O

    Jag får trösta mig med att jag är partikelfysiker hehe

    #218245
    mysglenn wrote:
    Du lever på ca 200g protein om dagen, festar och ökar ändå grymt bra :O

    Jag får trösta mig med att jag är partikelfysiker hehe

    Mjo, ökar väl inte något just nu direkt. Är på väg ner i vikt så styrkeökningarna har väl avstannat. Har prioriterat om lite i träningen för stunden också :)

    Men redovisar dagens träning

    Löpning – Blev en runda kl 8 imorse
    9,95km på prick 60min. Löpträning med försvaret och den gruppen jag sprang med höll konstant 6min/km tempo vilket var behagligt. Inga större problem med att hinna med, jag kunde till och med prata lite med folk under hela rundan, så kondisen är väl inte helt försvunnen :up:

    Sedan ett gympass framåt eftermiddagen vid 16-tiden. Kommer resa bort till Eksjö på tävling nu under 3 dagar så då blir det ingen träning över huvud taget, men en massa promenader och energikrävande aktiviteter så vi får väl se vad vikten ligger på framåt helgen.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    10*100kg
    7*100kg
    6*100kg
    8*80kg – FU
    10*60kg – Smalbänk

    Kryssdrag i CC
    15*30kg – Uppifrån och ner
    12*35kg – Uppifrån och ner
    12*25kg – Nedifrån och upp

    MAGE

    Situps – KV
    2*20

    Benlyft
    8, 8

    Hjulet
    15

    Stod lite på en pilatesboll också sen fick det räcka. Just det ja, körde lite ryck med för skojs skull

    Ryck – Lätt, kunde inte höja mer då jag inte vågar släppa vikterna i golvet på det här gymmet.
    6*40kg
    6*50kg
    6*60kg

    Matdags nu! :up:

    #218246

    Bra träningsdag igår! Började kl 9 med akrobatik. Höll på lite till och från fram till 12 tiden. Sedan cyklade jag direkt till gymmet och körde ett helt ok benpass samt lite OL.
    Först efter träningen kom jag på att jag inte käkat något sedan kl 8 på morgonen. Så kl 20.00 satt jag med en pizza (länge leve hemkörning) utanför gymmets reception ihop med dom som arbetar där :up:

    Orkade dock inte äta något mer sedan under kvällen så totalt sett blev det garanterat ett underskott igår men jag ska se till att äta lite extra idag istället.

    OL
    Körde frivändningar och ryck upp till 75kg, fokus på att fånga stången djupt i frivändningarna och därför en ganska lätt vikt.

    BEN

    Benspark
    10*140lbs
    6*200lbs
    10*280lbs – Fullt mag
    10*280lbs
    8*280lbs

    Bencurl på pilatesboll
    6, 6, 6 – Enbens
    15 – Båda benen

    VADER

    Vadpress i benpress
    20*100kg
    20*100kg + 55kg kompis
    16*100kg + 55kg kompis

    Donkeyraises
    25*55kg
    22*55kg
    20*55kg

    Blev lite stretching på slutet men shit va stel jag känner mig efter min resa till Eksjö och militärtävlingen där. Tror jag promenerade runt 2 mil med packning på 1,5 dag och det känns i kroppen kan jag lova :D

    #218247

    Se på fan, du kan ju klämma av en mils löpning du med, bra jobbat. :up:
    Riktigt bra bensparkar, jag måste dock erkänna att det var ett bra tag sedan man körde det som förstaövning i ett benpass.

    #218248
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Se på fan, du kan ju klämma av en mils löpning du med, bra jobbat. :up:
    Riktigt bra bensparkar, jag måste dock erkänna att det var ett bra tag sedan man körde det som förstaövning i ett benpass.

    Tack du! Det gick förvånansvärt bra! Inget jag fokuserar på, var ju säkert ett år sedan jag sprang sist men skönt att kondisen inte är helt försvunnen :)

    Mjo, jag körde ju frivändningarna först. Dvs det blev ju lite frontböj på upp till 75kg först men utöver det så var bensparken förstaövning. Var sjukt länge sedan jag körde den som förstaövning jag också. Men eftersom jag kunde högreppa på fullmag är det ingen direkt bra förstaövning.

    #218249

    Kommer du ställa upp i DC eller LP 2011?

    #218250
    Tommy Ivarsson wrote:
    Mjo, jag körde ju frivändningarna först. Dvs det blev ju lite frontböj på upp till 75kg först men utöver det så var bensparken förstaövning. Var sjukt länge sedan jag körde den som förstaövning jag också. Men eftersom jag kunde högreppa på fullmag är det ingen direkt bra förstaövning.

    Du behöver absolut inte ursäkta dig på något sätt. Jag ser att dina frivändningar inte är att leka med. Jag vet dessutom att du är en djävel på lågrepsböj. :up:

    #218251
    RassK wrote:
    Kommer du ställa upp i DC eller LP 2011?

    Nej, har precis tagit beslutet att vänta ännu ett år. Mitt fokus ligger inte på byggandet till 100% just nu vilket krävs om man ska göra en sådan satsning :)

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Du behöver absolut inte ursäkta dig på något sätt. Jag ser att dina frivändningar inte är att leka med. Jag vet dessutom att du är en djävel på lågrepsböj. :up:

    Haha, nä det va ingen ursäkt! Bara en förklaring till varför jag körde den först för en gångs skull. Det tillhör ju inte vanligheterna för mig heller direkt.

    Nu ska jag till gymmet och leka lite i bänkpressen tror jag! Köpte ett par tights igår som ska invigas :up:

    #218252

    Blev ett litet porrigt pass idag! Styrkan är inte på topp direkt men idag var det kontakt för hela slanten. :)

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*90kg
    6*110kg
    6*110kg
    6*100kg
    6*90kg

    Kryssdrag i CC – 2 set uppifrån och ner och två set tvärtom
    15*30kg
    15*30kg
    15*25kg
    13*25kg

    Armhävningar i TRX-band med fötterna på pilatesboll – KV
    10, 7, 5

    MAGE

    Situps med medicinbollskast – 5kg boll
    2*Många

    Situps med viktskiva – 15kg
    2*Många

    Benlyft
    6, 6, 5

    Körde lite axelpressar med kettlebells. Som mest blev det 6*24kg.
    Blev även en del plyometri, körde boxjumps upp till 120-130cm höjd och sedan en överdos med stretching av rumpa, hamstrings, ljumskar och axlar.

    Dagens outfit på gymmet, fotad precis innan träningen drog igång :D

    [http://imageshack.us/photo/my-images/69/dsc01224b.jpg/ [img=http://img69.imageshack.us/img69/262/dsc01224b.jpg]]

    #218253

    Men Tommy, nu måste ju tom jag som är helt misslyckad som modefantast ryta till: Du kan inte ha ett par fladdriga boxerkallingar under tightsen, för det är helt enkelt inte snyggt.
    Rosa strumpor….jag vet inte riktigt varför jag just nu tänker på grisfötter…det var däremot coolt!

    Har du testat hoppknäböjar ännu då?

    #218254
    waco3000 wrote:
    Men Tommy, nu måste ju tom jag som är helt misslyckad som modefantast ryta till: Du kan inte ha ett par fladdriga boxerkallingar under tightsen, för det är helt enkelt inte snyggt.
    Rosa strumpor….jag vet inte riktigt varför jag just nu tänker på grisfötter…det var däremot coolt!

    Har du testat hoppknäböjar ännu då?

    Aj fan, ska tänka på det till nästa gång ;)

    De har rosa bandet-vecka på gymmet den här veckan så något pass ska köras i fullständigt rosa outfit för den goda sakens skull :)

    Ja jag testade faktiskt det igår, körde lite frivändningar och testade några hopp-knäböjar med bara för att känna på övningen. Väldigt lätt vikt! Vet inte riktigt om jag gillar övningen ännu, ska testa nån gång till iaf.

    #218255
    Tommy Ivarsson wrote:
    Styrkan är inte på topp direkt
    6*110kg
    6*110kg
    6*100kg

    Inte på topp sen bänkar du tresiffrigt. Det är som om du har två ben växande ut från axlarna om man jämför med min bänkstyrka. :D
    Angående dina tights ser jag verkligen inget fel med dem! Oavsett träningspass kör jag alltid i löpartights och linne, allt för att ha så lite kläder och vikt i vägen. :)

    Edit; Du är hårdare än sist jag såg dig.

    #218256
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Inte på topp sen bänkar du tresiffrigt. Det är som om du har två ben växande ut från axlarna om man jämför med min bänkstyrka. :D
    Angående dina tights ser jag verkligen inget fel med dem! Oavsett träningspass kör jag alltid i löpartights och linne, allt för att ha så lite kläder och vikt i vägen. :)

    Edit; Du är hårdare än sist jag såg dig.

    Njae, inte på topp för mig! Har ju reppat 10or på 110kg men det gick inte nu.

    Nä absolut inget fel på tights, tränade i dom idag igen, och jag älskar dom redan :D

    Ja några små kilon har runnit av, ska väl bli av med ett par till tror jag. Mest för akrobatikens skull.

Viewing 15 posts - 1,696 through 1,710 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.