Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,726 through 1,740 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218272

    Du bänkar det jag vill bänka! :up:

    #218273

    Du, Tommy. Du kör ju med PF har jag sett och jag tänker börja imorgon igen. Rekommendationerna tycks vara att käka ca 500 kcal första målet, du verkar ju ha koll. Nu när jag ska käka mer o.s.v. undrar jag om det kan utgöra någon större skillnad om jag trycker runt 800 kcal första målet istället? Dels för att det annars är svårt att käka tillräckligt och dels för att jag känner att 500 kcal är lite snålt inför träningen efter en längre fasta.

    #218274
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Riktigt bra bänkat! Inom mina klena referensramar bänkar du böj- och markvikter. ;)

    Jag såg dina bilder på Facebook, jag blev helt klart sugen..

    På att träna.

    Tack! Ja visst var bilderna stiliga? Testa samma sak på ditt gym, det livar upp stämningen kan jag lova :D

    Angående din PF-fråga så vet jag inte hur rekommendationerna ser ut för varje mål. Största målet ska intas efter träningen. Hur du fördelar dina E % mellan måltiderna under ätarfönstret är skit samma tycker jag. Jag har aldrig brytt mig spciellt mycket om det iaf.

    Grejen med IF/PF är ju att det ska vara simpelt att dieta. Börjar man räkna kalorierna försvinner en del av det simpla enligt mig.

    Gettodachoppa wrote:
    Bra vikter i bänken igen. På väg tillbaka?

    Mjo, jag fokuserar ju inte på tung styrketräning just nu utan fokuset är lite splittat mellan styrketräningen och akrobatiken.
    Men jag ligger nog hyfsat nära mina tidigare maxvikter iaf, det trots en lite lättare kroppsvikt.

    Johnny Furu wrote:
    Du bänkar det jag vill bänka! :up:

    Wohooo! Då ska jag fortsätta med det :emo-thumb

    #218275
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack! Ja visst var bilderna stiliga? Testa samma sak på ditt gym, det livar upp stämningen kan jag lova :D
    Angående din PF-fråga så vet jag inte hur rekommendationerna ser ut för varje mål. Största målet ska intas efter träningen. Hur du fördelar dina E % mellan måltiderna under ätarfönstret är skit samma tycker jag. Jag har aldrig brytt mig spciellt mycket om det iaf.Grejen med IF/PF är ju att det ska vara simpelt att dieta. Börjar man räkna kalorierna försvinner en del av det simpla enligt mig.

    Haha, kan tänka mig det. :D
    Jag har gjort något av en ”plan” för hur jag ska lägga upp det men kommer inte följa den slaviskt. Det i särklass största målet äts som rekommenderat efter träning, makronutrientfördelningen kommer jag inte hålla koll på och kalorierna kommer ”höftas”. Fördelen är ju som sagt enkelheten. Tack för svaret.

    #218276

    Lite rygg och vader smiskades idag. Massa stretching också. Tog några bilder i omklädningsrummet efter passet

    RYGG

    Chins – KV
    15, 15, 13, 12, 13, 12, 12
    Ville testa lite högre reps i seten den här gången istället för mina 10*10 och det gick ju bra. Blev dock inte 100reps ser jag nu :D

    Kabelrodd
    12*102kg
    12*102kg
    6*125kg

    VADER

    Enbens Donkey-raises med 54kg kompis på ryggen
    15, 15, 14, 14

    AXLAR

    Sidolyft med hantlar
    15*11kg
    12*16kg
    15*12kg
    14*12kg

    Stående kettlebellpress över huvudet
    10*16kg
    8*20kg
    6*24kg

    Sedan en massa stretching också! Kändes bra, rörligheten ökar. Dock får jag lite ont runt knäna i vissa positioner.

    #218277

    Formen ser kanon ut!
    Rutorna börjar synas och mera vidd på ryggen verkar du ha fått!

    Chinsen ger resultat!:up:

    Roligt att se att du vågar köra lite högreps oxå!:D

    #218278

    Som vanligt är dina bröstmuskler riktigt bra, snyggt ”djup” i magmusklerna och jag tycker axlarna och armarna ser riktigt köttiga ut i latsspreaden!

    #218279
    Johnny Furu wrote:
    Formen ser kanon ut!
    Rutorna börjar synas och mera vidd på ryggen verkar du ha fått!

    Chinsen ger resultat!:up:

    Roligt att se att du vågar köra lite högreps oxå!:D

    Tack! Känns helt ok, ska ner ett par kilo till bara. Latsen kommer, sakta men säkert! Tackar den massiva volymen via chinsen för att de växt lite iaf. :up:

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Som vanligt är dina bröstmuskler riktigt bra, snyggt ”djup” i magmusklerna och jag tycker axlarna och armarna ser riktigt köttiga ut i latsspreaden!

    Tack Rasmus. Armarna är väl det som ligger lite efter men de får va som de är, de växer väl snart till sig :)

    #218280

    Om du hade lärt dig posera ryggen ordentligt, vilket man tycker du borde ha lärt dig såhär 1,5 år efter din debut, så hade du gjort din rygg mer rättvisa. Det syns att där är kött. Men lär dig visa det!

    #218281
    faogel wrote:
    Om du hade lärt dig posera ryggen ordentligt, vilket man tycker du borde ha lärt dig såhär 1,5 år efter din debut, så hade du gjort din rygg mer rättvisa. Det syns att där är kött. Men lär dig visa det!

    Har man inte övat på 1,5 år så är det svårt att bli bättre! Övning ger färdighet och vice versa!

    Jag har dock inget direkt att skylla på när det kommer till poseringen. Sjukt svårt att få ut vänster skulderblad vilket tydligt syns på i min bdb. Lite stressad av självutlösaren där jag har 5 sek på mig att sätta posen. Men å andra sidan så är 5 sek lång tid för en pose när man väl är på scen :)

    #218282

    Böj é sköj! Körde ett snabbt 45min pass på min praktikplats då jag hade lite ledig tid över nu på eftermiddagen. Hela förmiddagen har gått åt till att inventera gymutrustning, serva maskiner och utrustning.

    BEN

    Knäböj
    10*20kg
    10*60kg
    6*80kg
    6*100kg
    5*110kg
    5*120kg
    5*130kg
    5*140kg
    3*150kg – Fortfarande bra driv uppåt men hade ingen passare eller safety rack så jag fegade ur.
    5*130kg – Det glittrade bra framför ögonen :D

    Benspark
    4*10*Vikt (upp till 60kg tror jag)

    VADER

    Vadpress i benpress
    20*50kg
    20*80kg
    15*80kg

    Stående vadpress – Squeeze i toppläget
    15*80kg
    15*120kg
    12*120kg

    Sedan fort hem, ska iväg och jobba 3h om en halvtimma. Gott om tid är det ont om! :p

    #218283

    Förkylningen hänger i så jag smet ner till gymmet och försökte träna bort den :D Hade dock inte riktigt samma ork i kroppen som vid senaste bröstpasset.

    Lätt uppvärmning med utåtrotationer och lite axelrörlighetsövningar.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    10*80kg
    6*100kg
    4*110kg
    5*120kg
    5*120kg – Råkade bli till failure här
    9*100kg
    9*100kg – Failure här med

    Kryssdrag i CC – Fan vilken pump det blev här
    12*35kg – Uppifrån och ner
    15*35kg – Uppifrån och ner
    12*32,5kg – Nerifrån och upp
    11*32,5kg – Nerifrån och upp

    MAGE

    Situps – KV
    2*Många

    Vindrutetorkaren – KV
    3*Många

    Situps i situpbräda med viktskiva som pressas över huvudet
    2*Många*10kg

    Sedan stretching av ben och axlar. Fastnad ei receptionen, pratade med massa folk. Fastnar alltid i diskussioner om skador, anatomi, rehabilitering, träningslära och liknande med folk på gymmet :) Så jag var där totalt 3,5h vilket börjar bli standard numera.

    #218284

    Haha, rejäla gymbesök således. Huvudsaken är i alla fall att du inte tränar under hela tiden. ;)
    Bra bänkat, som vanligt. Inte undra på att du har så fina bröst.

    #218285
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Haha, rejäla gymbesök således. Huvudsaken är i alla fall att du inte tränar under hela tiden. ;)
    Bra bänkat, som vanligt. Inte undra på att du har så fina bröst.

    Ja, när jag har gott om tid brukar jag spendera en hel del timmar på gymmet. Är verkligen aldrig hungrig när jag är där heller. Skulle nog kunna spendera en hel arbetsdag på gymmet känns det som :D

    Effektiv träningstid kanske är en timma, resten blir stretching, lite lattjande med stabilitetsövningar och liknande samt massa massa tjöt.

    Tack du, jag battlar med några tjejkompisar om att få störst bröst så jag får ligga i… :emo-thumb

    #218286

    OL

    Körde lite ryck och vändningar upp till 60kg för att bli lite varm i kroppen bara. Mycket fokus på att fånga stången djupt i vändningarna.

    BICEPS

    Stångcurl
    9*50kg
    8*50kg
    7*50kg

    Konc.curl mot låret
    10*16kg
    10*16kg

    Bicepscurl i TRX-band – KV
    10, 8

    TRICEPS

    Dips – KV
    30, 20, 18

    MAGE

    Situps
    Många

    Vindrutetorkaren
    2*10

    Sedan stretching av ben och axlar och därefter hemgång. Har precis fått i mig lite käk och ska numera spendera resten av kvällen i soffan :)

Viewing 15 posts - 1,726 through 1,740 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.