Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,741 through 1,755 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218287

    Vindrutetorkaren var en intressant benämning! Är det möjligtvis -> | -> / med kroppen med vikter? Eller hänger du å slänger omkring benen?

    Duktigt flås du måste fått med dina dips!

    #218288
    Wabban wrote:
    Vindrutetorkaren var en intressant benämning! Är det möjligtvis -> | -> / med kroppen med vikter? Eller hänger du å slänger omkring benen?

    Duktigt flås du måste fått med dina dips!

    Här har du den! :)

    [http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/158]

    Ja, flåset i dipsen var fint. Blev lite mycket bröst på slutet och jag kände av att jag tränade dom senast igår kan jag lova. Shit va det brände :D

    #218289

    Ah det var en sådan! Tack, den ska jag nog leka med imorgon! :)

    Haha det tror jag det! Inte dåligt alls!

    #218290

    Riktigt starka stångcurls och dipsen ska vi inte ens tala om!

    #218291
    Wabban wrote:
    Ah det var en sådan! Tack, den ska jag nog leka med imorgon! :)

    Haha det tror jag det! Inte dåligt alls!

    Ja den är skön! Bränner fint i de stackars magmusklerna :)

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Riktigt starka stångcurls och dipsen ska vi inte ens tala om!

    Tack du glade! Kände av armarna lite idag när jag tränade akrobatik så något nytta gjorde nog träningen… :D

    #218292

    Nu är praktiken över! Tentavecka nästa vecka så det blir en del pluggande nu framöver. Men i det stora hela är jag tillbaks i de normala rytmerna igen :D

    Körde igenom rygg och axlar nu på förmiddagen!

    RYGG

    Chins – KV
    15, 15, 12, 14, 12, 12
    10*KV+15kg

    Latsdrag bakom nacken
    12*50kg
    12*55kg
    12*60kg

    AXLAR

    Sidolyft
    12*11kg
    12*16kg
    10*18,5kg
    10*16kg

    Hantelpress
    15*18,5kg
    15*23,5kg
    12*31kg

    Tränade lite lite handstående och stretchade en del sen var jag mer än nöjd! Längesedan jag körde hantelpressar för axlarna men styrkan fanns kvar som tur var :D

    #218293
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nu är praktiken över! Tentavecka nästa vecka så det blir en del pluggande nu framöver. Men i det stora hela är jag tillbaks i de normala rytmerna igen :D

    Körde igenom rygg och axlar nu på förmiddagen!

    RYGG

    Chins – KV
    15, 15, 12, 14, 12, 12
    10*KV+15kg

    Latsdrag bakom nacken
    12*50kg
    12*55kg
    12*60kg

    AXLAR

    Sidolyft
    12*11kg
    12*16kg
    10*18,5kg
    10*16kg

    Hantelpress
    15*18,5kg
    15*23,5kg
    12*31kg

    Tränade lite lite handstående och stretchade en del sen var jag mer än nöjd! Längesedan jag körde hantelpressar för axlarna men styrkan fanns kvar som tur var :D

    Genomstarkt som vanligt Tommy:emo-thumb

    En fråga… Ser att du är uppe och kör på 18,5 kgs hantlar i sidolyften. Jag tycker mig ha svårt att kunna öka i den övningen, några tips? eller är det bara att nöta på?:D

    #218294
    Hence wrote:
    Genomstarkt som vanligt Tommy:emo-thumb

    En fråga… Ser att du är uppe och kör på 18,5 kgs hantlar i sidolyften. Jag tycker mig ha svårt att kunna öka i den övningen, några tips? eller är det bara att nöta på?:D

    Spank you! :)

    Inga direkta tips, lätt böjda armbågar, vinkla armarna lite så att lillfingrarna är högst i toppläget. Men bästa tipset är väl bara att nöta på, lite högre reps har funkat bra för mig och mina axlar :up:

    #218295
    Tommy Ivarsson wrote:
    Spank you! :)

    Inga direkta tips, lätt böjda armbågar, vinkla armarna lite så att lillfingrarna är högst i toppläget. Men bästa tipset är väl bara att nöta på, lite högre reps har funkat bra för mig och mina axlar :up:

    Hehe, okej jag ska nöta på och lite högre reps har jag insett är bra för min kropp.

    Okej då ska jag pröva vinkla armarna lite

    Tackar

    #218296

    Lite stressigt med plugget nu. Men jag hade lovat en tjej att gå på hennes spinningpass då det var hennes första och hon behövde lite folk. Körde ett snabbt gympass innan! Gick dock ganska kasst.

    BRÖST

    Bänkpress – Kändes tungt idag
    10*60kg
    8*80kg
    6*100kg
    4*120kg
    10*100kg
    9*100kg

    Flyes i TRX-band med fötterna på boll – KV
    2*8

    MAGE

    Brutalbänk – KV
    20

    Körde lite situps sen med + lite lite stretching och sedan drog jag till spinningen som höll på i 55 minuter.

    Mat + plugg nu :)

    #218297

    Tentavecka = Mycket träning :D Allt för att slippa plugga…..

    BEN

    Värmde upp med lite lätta bensparkar och lårcurl

    Knäböj
    10*70kg
    8*100kg
    5*120kg
    4*140kg
    2*160kg
    1*170kg
    8*140kg

    Frontböj
    6*100kg
    4*120kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    15*100kg
    15*120kg
    15*140kg
    15*140kg
    12*140kg
    12*140kg
    Kan ha blivit något set till, minns inte riktigt. Hur som helst så brann det något djävulskt i vaderna hela tiden :D

    Sedan stretching av höftböjare, hamstrings, bröstrygg och vader :up:
    Nu är det en snabb frukost som äts och sedan väntar en 3h föreläsning.

    #218298

    Dina knäböj är den godaste formen av ögongodis för mig. Riktigt bra!

    #218299

    känns som att du har ökat som satan i de 3 stora nu efter sommaren, vad är hemligheten Tommy:)

    #218300
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Dina knäböj är den godaste formen av ögongodis för mig. Riktigt bra!

    Tack, njut så mycket du kan bara :)

    mysglenn wrote:
    känns som att du har ökat som satan i de 3 stora nu efter sommaren, vad är hemligheten Tommy:)

    I just marklyften har jag tappat en del. Var ju uppe och körde 6*213,5kg och 5*215 som tyngst innan sommaren. Drog en 1a på 220kg också vilket jag drar nu med men troligtvis borde jag kunnat dra något mer än 220kg innan sommaren.
    Har dock prioriterat övre rygg och lagt massa fokus på chinsen och absolut inte fokuserat på marklyften över huvud taget.

    I bänken pressade jag som tyngs en 6a på 120kg och maxade 140kg innan sommaren. Nu körde jag sist 2st 5or på 120kg och maxar troligtvis runt 140kg fortfarande så jag tror styrkan är runt densamma i brösten :)

    I böjen maxade jag 175kg innan sommaren. Hade troligtvis kunnat pressa upp 180kg idag men fegade ur pga att det inte kändes värt risken pga skador osv så jag fegade ur efter 170kg. Har tidigare gjort en 8a på 140kg som tyngs och att det gick i mitt sista set tyder ju på att det finns lite mer att ge där ;)

    Men ingen hemlighet som jag känner till. Har ju tappat en 5-6kg sedan innan sommaren men styrkan är kvar. Så hemligheten är väl snarare att jag blivit bra på det jag tränat trots viktnedgång. Att jag slarvat med kosten samt bibehållt mitt höga alkoholintag är en annan femma :D

    #218301

    Grymma böj tommy!!

    Fan att inte mitt knä verkar gilla tunga böj, annars hade jag mer än gärna provat på att utöka försprånget! :p

Viewing 15 posts - 1,741 through 1,755 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.