Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216712

    Ett snabbt överkroppspass idag. Inga tyngre övningar utan snarare lite kompletteringsträning. Fick avbryta passet tidigare än planerat men det jag hann träna gick riktigt bra iaf. :)

    ÖVERKROPP

    Latsdrag – Freemotionmaskin
    3*10-15 * 100lbs

    Ryggextensioner i maskin
    10*120kg
    10*140kg
    6*150kg – 6*120kg

    Bröstpress i maskin – Freemotion
    3*8-10 * 100lbs

    Axelpress – Freemotion
    3*10 * 80lbs

    Stångcurl – Freemotion
    3*10-15 * 80lbs

    Repextensioner – Freemotion
    3*6-10 – 50lbs
    Avslutade med 20 dips

    Tror det var allt faktiskt, har säkert glömt något men skit samma.

    Freemotionmaskiner är maskiner med kablar, dvs inga låsta rörelsebanor utan man får själv stabilisera alla rörelser.

    Här är en utav dem:

    [img=http://fitnessdepotaz.com/images/Free-motion.gif]Har precis satt i mig frukosten, 500gr kvarg och 2 koppar kaffe fick det bli… Laddar inför en massa tacos sen, ska jobba i en bar ikväll med så jag får se hur mycket jag hinner äta! :up:

    #216713

    Liten lätt update! Blir ett underkroppspass imorgon bitti igen innan frukost. Sitter och snickrar ihop ett schema jag kommer gå utefter from september och framåt. Jag kommer under september och oktober träna med ett progressivt schema med 5-10% ökning i vikter för varje nytt pass. Kommer ha ett sjunkande repsintervall från 20 och neråt allt eftersom vikterna blir tyngre.

    Har fått hem en ny laddning kosttillskott från MM Sports, det blev

    3kg Diet Fuel
    3kg Whey100%
    1 Burk PWO (Cytonox, kommer från Cytogenix) ska bli kul att testa, bra pris på den nu :)
    En låda Labrada Lean Body bars + 6st barer till som följde med proteinet

    Det var allt för nu, har en påse Crea FX liggande som jag funderar på att öppna och börja använda. Längesedan jag supplementerade med kreatin men tänkte börja med det också nu framöver.

    Nåväl, uppdaterar imorgon någon gång med morgondagens underkroppspass. Tränade benen senast i förrgår så det blir inga tunga böj imorgon men kan istället bli lite OL-lyft.

    #216714

    Såg att jag inte hade lämnat något avtryck efter mig i denna journal, dåligt. Följer dina äventyr i alla fall även fast jag är dålig på att kommentera.

    Kul med ett litet nytt upplägg inför hösten också! Jag är själv inne på samma spår gällande att öka vikterna från pass till pass. Dumt att stå och trampa på samma vikter hela tiden, då kommer man ju ingen vart.

    #216715
    nible wrote:
    Såg att jag inte hade lämnat något avtryck efter mig i denna journal, dåligt. Följer dina äventyr i alla fall även fast jag är dålig på att kommentera.

    Kul med ett litet nytt upplägg inför hösten också! Jag är själv inne på samma spår gällande att öka vikterna från pass till pass. Dumt att stå och trampa på samma vikter hela tiden, då kommer man ju ingen vart.

    Du är så välkommen hit så! :emo-thumb

    Ja ett progressivt upplägg är ju ett utav många, jag ska börja med detta nu och se hur det känns!

    Kan väl lika väl printa ner dagens pass här också, det blev lite rehabinriktat samt en del OL.

    OL

    Ryck
    Körde upp till 50kg, mest teknikträning

    Stöt
    Körde även här upp till 50kg bara, samma sak dvs mest teknikträning

    Har inte kört någon tyngre OL-träning under sommaren, lite lättare teknikträning bara. Men det blir till att nöta lite teknik nu i början igen innan jag stegrar vikterna hur som helst.
    Fick höra utav en av mina lärare i bland annat Träningslära att min teknik ser bättre ut nu än innan sommaren iaf.. :happy:

    UNDERKROPP

    Frontböj
    10*50kg
    8*70kg
    6*70kg – Långsam negativ fas
    6*70kg – Långsam negativ fas

    Sittande lårcurl – Vikt i lbs
    10*100
    8*140
    6*160 – DROP – 6*130 – 6*100

    Benspark – Vikt i lbs
    10*100
    6*140
    6*160
    3*200 – DROP – 6*140 – 6*130 – 4*100

    Utfall med 1 hantel över huvudet
    6*15kg
    6*21kg
    6*21kg
    6*21kg

    Sissysquats – KV – Långsam negativ fas, explosivt upp
    10, 10, 10

    Stående enbens tåhävningar – KV
    15, 15, 15, 12, 8, 7
    Körde kort vila mellan seten och explosivt upp samt långsamt ner

    Det var allt det, nu blir det kokt potatis, isterband och lingonsylt till frukost!

    #216716

    Träning idag innan frukosten. Testade en portionsförpackning med Juggernaut (PWO). Fick riktigt grym pump utav den. Energin var ok men inget direkt extra!

    ÖVERKROPP

    Marklyft
    10*60kg
    8*90kg
    6*130kg
    5*130kg
    5*150kg
    3*150kg
    6*130kg

    Chins – KV Olika grepp i de olika seten
    10, 8, 7

    Bänkpress
    12*50kg
    10*70kg
    6*90kg
    3*110kg
    4*95kg
    Kan ha gjort något set till men är osäker

    Smalbänk
    12*50kg
    10*60kg
    8*65kg

    Stångcurl
    10*40kg
    9*40kg
    9*40kg

    Militärpress
    4*50kg
    10*40kg
    9*40kg

    Benlyft
    3*Max

    Stod på knäna och balanserade på en boll på slutet samt körde lite rodd i en maskin men sen va jag än en gång nöjd!

    Det blev en Labrada Lean Body bar med smak Rocky Road direkt efter passet. Smakade riktigt grymt den med…

    #216717
    malawiglenn wrote:
    Hur orkar du? det är där är ju hela min träningsvecka i ETT pass :'(
    J.v.K wrote:
    haha word! tänkte precis samma sak.

    cred till dig Tommy!

    Hehe, det går alldeles utmärkt! Bra tempo, mycket supersetande och en hel del svett! :emo-thumb

    Tack grabbz..

    #216718

    Har ett nytt schema som jag kommer starta upp med imorgon! Ska testa detta i en vecka, känns det bra så är det detta schema som kommer följas under en bra tid framöver.

    Dag 1 – Rygg / Biceps
    Dag 2 – Framsida lår / Vader
    Dag 3 – Vila
    Dag 4 – Bröst / Triceps
    Dag 5 – Baksida lår / Axlar
    Dag 6 – Vila eller Vader / Armar
    Dag 7 – Vila eller Vader / Armar

    Jag kommer troligtvis vila någon utav dagarna 6 eller 7. Tränar under den dagen som det passar bäst och då jag känner mig piggast, inte konstigare än så. :)

    Kommer även lägga in lite extra mage och vader under något pass om energin är på topp.

    Exakta övningar är inte inlagda, men jag kommer variera en del men ha några fasta pelare i träningen så att jag enkelt kan följa min utveckling. T.ex Marklyft, Militärpress, Knäböj, Bänkpress, Hantelcurl och Tricepsextensioner med hantlar.

    Jag kommer köra ett progressivt upplägg from imorgon. Ska ha första veckan som provvecka för att se vilken vikt jag ska starta på men kommer troligtvis starta på runt 60-65% 1RM med 2-3set * 20reps = hög volym men låg intensitet.
    Viktökningen kommer ligga runt 2,5-5% per vecka beroende på övning och repsen sjunker därmed automatiskt varvid totalvolymen sakta sjunker men intensiteten höjs! :up:

    Började med kreatin igår också, tog 5gr sedan glömde jag resten, idag har jag intagit 5gr med men glömt resten. Men kommer försöka öka dagsintaget lite framöver så att uppladdningen ska bli lite kortare.
    Har även en ny PWO som jag är nyfiken på. Cytonox heter den och kommer från Cytogenix Labs. Ska bli kul att testa framöver iaf.

    #216719

    Vader och armar 2 pass… varför?

    Och sen tror jag inte att jag sku klarar av axlar dagen efter bröst!

    Jag sku byta plats på pass 1 och 4!

    #216720

    hojta till när vi ska ta ett pass Tommy

    #216721
    Undertaker wrote:
    Vader och armar 2 pass… varför?

    Och sen tror jag inte att jag sku klarar av axlar dagen efter bröst!

    Jag sku byta plats på pass 1 och 4!

    Vader har jag ju tidigare kört 3-4ggr/vecka men skär ner lite på deras träning nu under högrepsperioden.
    Armar och vader släpar efter lite, och då jag bygger för symmetri + massa så får jag ju helt enkelt träna släpande muskelgrupper lite extra ;)

    Angående axlarna så förstår jag vad du menar, dock ligger mitt fokus på baksida axlar då de släpar mer än framsida/mitt som jag själv tycker är ganska bra. Och då baksida axlar med t.ex Trapezius och Rhomboideerna belastas ganska tungt under ryggpassen så valde jag att lägga axelträningen långt ifrån ryggpasset :)

    Hur som helst så är den kommande veckan en liten testvecka, kan mycket väl hända att det känns helt fel och då ändrar jag lite men denna vecka är det detta schema som gäller.

    Tack för tipset iaf, kan nog bli som du säger om det känns fel denna vecka! :up:

    Richard B wrote:
    hojta till när vi ska ta ett pass Tommy

    Antingen kan vi ju svettas ihop lite under FF10 eller så får du helt enkelt ta dig ner en bit till Halmstad…… :)

    #216722

    Första passet avklarat! Tog inte mer än 40min så jag lade in lite olympiska lyft också, mest teknikträning dock!

    RYGG

    Skivstångsrodd – Olika grepp i de olika seten
    20*20kg
    20*40kg
    20*45kg – Sista 5 var extremt skitjobbiga

    Chins KV+hjälp
    18, 15

    Ryggextensioner i maskin
    20*100kg
    20*120kg

    Maskinrodd – Semisupinerat grepp
    20*50kg
    20*60kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    20*15kg
    20*13kg
    18*13kg

    Enarms hantelcurl i scott
    20*9kg
    20*9kg – Hammercurlfattning

    Räckte gott och väl så, fick en sjuklig pump direkt och den höll i sig genom hela passet. :)

    Avslutade med 30min OL teknikträning. Högst vikt i både ryck och stöt var 50kg.

    Nu blir det frukost, har än så länge fått i mig 10gr EAA, 30gr Vassle och en Proteinbar så det är väl hög tid för lite ordentligt käk ;)

    #216723

    Bra jobbat i chinsen! Måste ju vara snudd på personbästa! :up:

    #216724
    Undertaker wrote:
    Bra jobbat i chinsen! Måste ju vara snudd på personbästa! :up:

    Tack, nä inget PB med tanke på att det var med hjälp, dvs hade lite hjälp upp i den koncentriska fasen. ;)
    Annars hade det nog fan varit PB…. Dock är jag lite för tung för Chins PB just nu..

    Morgonvikten låg på 81,0kg:|

    #216725

    Morgonvikten idag låg på 79,9kg. Kan vara bra att hålla koll på känner jag, tänker inte räkna kalorier (mer än det som jag räknar snabbt i huvudet av ren vana :)) utan kör utefter vågen. Tänkte väga mig 1 gång i veckan bara för att kolla så att vikten inte sjunker eller ligger stilla utan sakta (ja riktigt sakta) men säkert ökar.

    Provade med strypträning för vaderna idag, ströp antingen blodflödet strax ovanför knäskålen eller strax under. Lite olika i de olika seten… Kan säga att det var sjukt jobbigt. Precis när jag var klar och hoppade ner på golvet från stepupbrädan så brann det något så jävulskt i vaderna så jag fick slita av banden fortare än kvick varje gång! :(

    Men får hoppas det ger utdelning, vill man bli fin får man lida pin som ett så vackert ordspråk lyder!

    Framsida lår

    Frontböj
    20*20kg
    20*50kg
    20*50kg
    12*50kg – Borde inte gjort detta set men kunde inte låta bli

    Utfall – Hade stången på raka armar ovanför huvudet
    20*20kg
    17*25kg
    20*20kg

    Benspark
    20*100lbs
    20*100lbs

    Sissysquats – KV
    20, 20

    Vader

    Enbens tåhävningar – Strypträning med band
    20, 20, 20, 18, 15

    Enbens sittande vadpress
    20*15kg
    20*15kg

    Stod på balansplatta lite också för fotstabilitetens skull annars fick detta räcka!
    Nu är det hög tid för frukost

    #216726

    Bra pass din tok! 20 reps är fan ingen barnlek ;)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.