Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,786 through 1,800 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218332
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nästa delmål är milen i 5min tempo

    Det är med beröm godkänt för alla som inte ens satsar på löpning tycker jag!

    #218333
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Det är med beröm godkänt för alla som inte ens satsar på löpning tycker jag!

    Jag har en bra grundkondis. Milen på 6min/km tempo är inga problem så allt där under är ok :)

    #218334

    Fortfarande förkyld samt har en störande hosta som vägrar försvinna :( Så jag håller mig ifrån träningen så gott det går. Börjar hosta mer så fort jag anstränger mig och det suger.

    Så jag stack till gymmet och körde stretching, stretching och åter stretching idag. Det är lite jobbigt men inte anstärngande på samma sätt som träningen så det funkar fint :up:

    Noterat ny lägstavikt på evigheters evigheter idag. 85,4 kg visade vågen. Slarvat lite med kosten det senaste pga förlorad aptit.

    Får se vad vågen visar framåt helgen. Kan avsluta med att uppdatera med en bild på dagens frukost som intogs vid 18.00. Vi var några som delade på högen som krävde 2,5l mjölk, 20 ägg och runt 12-13dl mjöl :)

    Jag åt kanske 10-15 utav pannkakorna bara

    [http://imageshack.us/photo/my-images/830/dsc01252zv.jpg/ [img=http://img830.imageshack.us/img830/2651/dsc01252zv.jpg]]

    #218335

    Var på gymmet i 2h idag igen och stretchade bara :)

    Min rörlighet är avsevärt bättre nu gentemot hur den var för bara 2 månader sedan :up:

    Känner även av att min kropp blivit något lättare i många övningar vilket är kul som fan. Styrkan är kvar där den varit innan. Misstänker att det kommer vara lite extra tungt nu i början när förkylningen väl släppt men jag bör komma tillbaks snabbt.

    Uppdaterar med lite dagsformsbilder imorgon eller onsdag

    #218336

    Mycket stretching där, det hade nästan varit konstigt om du inte blivit rörligare givet förutsättningarna. ;)

    Dagsformsbilder är alltid trevligt, ladda upp bara!

    #218337
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Mycket stretching där, det hade nästan varit konstigt om du inte blivit rörligare givet förutsättningarna. ;)

    Dagsformsbilder är alltid trevligt, ladda upp bara!

    Ja det har blivit lite extra nu när jag är förkyld och tar det lugnt med träningen :)

    Var en sväng på gymme tidag igen, stretchade mest men körde även några frivändningar på 50kg samt någon overhead squat på 50kg. Annars helt lugnt. Nu blir det en baconomelettfrukost och därefter skola och samt jobb fram till 19-20 tiden ikväll. Blir alltså ganska många timmar utan mat nu framöver så här ska ätas

    #218338

    Galet sugen man blev på finfrukost pga den bilden nu då!!

    Schyst att du har såna framgångar i din rörlighetsträning! Skippa högskolan å hoppa in på cirkuskarriär kanske? :D

    Krya på dig!

    #218339
    Wabban wrote:
    Galet sugen man blev på finfrukost pga den bilden nu då!!

    Schyst att du har såna framgångar i din rörlighetsträning! Skippa högskolan å hoppa in på cirkuskarriär kanske? :D

    Krya på dig!

    Njae, jag avslutar nog mina studier först :) Men kombinerar dem med lite cirkuslekande också :up:

    Tack!

    Lite bakfull just nu, ska ner till skolan och ha handledning inför C-uppsatsen så det ska bli intressant att se om huvudet hänger med :D

    #218340

    Vill ha pannkakor!!!!:D

    #218341

    Ah namnbyte?

    #218342
    Johnny Furu wrote:
    Vill ha pannkakor!!!!:D

    Fixa då ;)

    Magnus Larsson wrote:
    Ah namnbyte?

    Japp, tummen satt djupt men till slut fick jag ut den och ett namnbyte fixades. Gjorde ett parakrobatikuppträdande i onsdags som jag ska försöka få fram en film på.

    Nu är det träning som gäller, ska inviga mina nya lyftarskor :up:

    #218343

    Blev ett helt ok pass idag! Mycket teknikträning i tyngdlyftningen. Första gången jag kör med mina nya skor så det blir lite nya vinklar att jobba med, men så fort skorna är inkörda och allt känns bra igen så kommer vikterna stegras fort :up:

    Ryck
    Bara massa singlar och teknikträning upp till 50kg

    Frivändningar
    Reps upp till 100kg, körde som tyngst en 2a på 100kg
    Gjorde lite stötar på runt 50-60kg också

    Chins
    10*KV
    10*KV+20kg
    8*KV+25kg
    2*KV+55kg – Körde chins med en kompis som hängde mellan benen på mig :D

    Rodd i TRX-band – KV
    3*12
    1*Tid – Höll statiskt i toppläget så länge det gick (runt 1 minut)

    Sedan en del stretching av ben och bröstrygg. Övade lite lite på att stå på händer också :emo-thumb

    #218344

    Det var en liten kompis du har :D

    #218345
    Gober wrote:
    Det var en liten kompis du har :D

    Ja hon är en liten lättviktare. Brukar ha henne som vikt i div övningar :D

    #218346

    Tog lite tid att hitta din tråd men ett sjysst namnbyte måste jag säga. :emo-thumb Har sen tidigare varit imponerad och nyfiken på din tyngdlyftning då jag själv väldigt försiktigt och ödmjukt försök få till ryck och stöt i träningen, men de är grymt svårt att få till tekninken.

    Har hållt på med lite ”akrobatiska” övningar tidigare och undrar vart det är du tränar parakrobatik? Finns det nån sån grupp i Hstd? Du kanske har nämnt de tidigare och då får jag väl be om lite överseende :whistle: Film på uppvisningen vore riktigt kul att se…

    Ännu en gång: Tack för en bra journal…

Viewing 15 posts - 1,786 through 1,800 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.