Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,801 through 1,815 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218347
    Mcqueen77 wrote:
    Tog lite tid att hitta din tråd men ett sjysst namnbyte måste jag säga. :emo-thumb Har sen tidigare varit imponerad och nyfiken på din tyngdlyftning då jag själv väldigt försiktigt och ödmjukt försök få till ryck och stöt i träningen, men de är grymt svårt att få till tekninken.

    Har hållt på med lite ”akrobatiska” övningar tidigare och undrar vart det är du tränar parakrobatik? Finns det nån sån grupp i Hstd? Du kanske har nämnt de tidigare och då får jag väl be om lite överseende :whistle: Film på uppvisningen vore riktigt kul att se…

    Ännu en gång: Tack för en bra journal…

    De olympiska lyften är fruktansvärt komplexa och det tar lång tid att få in en bra teknik. Jag märkte igår att bara de nya skorna med 3cm klack gav lite nya vinklar att jobba med så mina ryck blev ganska dåliga. Men det är bara att nöta in tekniken där med :)

    Jag tränar med en tjej som håller i kurser på folkuniversitetet här i Halmstad – [http://cirkussalamander.blogspot.com/]

    Kommer upp en film på vårt uppträdande lite senare idag, laddar upp det på youtube as we speak ;)

    Tack för att du tittar in, alla besökare är uppskattade!

    #218348

    Det här roade jag och min partner oss med i onsdags! Är fortfarande i början på akrobatikträningen och den utvecklas sakta men säkert. Men shit va kul det är :D

    [youtube=lc5cBD8oYHU]

    #218349

    Fasen va grymt framträdande ni gjorde Tommy:emo-thumb Kul att se, tjejernas vrål när din tröja åker av överröstar hela lokalen:D Det måste betyda att du har en bra fysik och jag tycker din fysik ser riktigt bra ut Tommy:emo-thumb

    Jag hade önskat att jag hade lite mer massa jag med, men det kommer väl när man får hålla på ett tag. Skynda långsamt får jag göra:)

    #218350
    Hence wrote:
    Fasen va grymt framträdande ni gjorde Tommy:emo-thumb Kul att se, tjejernas vrål när din tröja åker av överröstar hela lokalen:D Det måste betyda att du har en bra fysik och jag tycker din fysik ser riktigt bra ut Tommy:emo-thumb

    Jag hade önskat att jag hade lite mer massa jag med, men det kommer väl när man får hålla på ett tag. Skynda långsamt får jag göra

    Tack du! Ja reaktionen när man klär av sig är alltid lika uppskattad. Det satt iofs 140-150st berusade människor i publiken så krävdes inte jättemycket för att det skulle bli jubel :D

    Tack för komplimangerna iaf, din massa kommer. Det är inget som byggs upp i en handvändning direkt. Jag har ju gymmat i en evighet och tänker fortsätta i en evighet till :emo-thumb

    #218351

    Sjukt kul. 0.18 var jäkligt vasst!

    #218352

    Som vanligt stabila vikter och bra övningsval måste jag säga! Chinsen ser tunga och fina ut. Trevligt med nytt (och mer passande) namn av journalen. Jag fortsätter följa i vanlig ordning. :up:

    #218353
    Magnus Larsson wrote:
    Sjukt kul. 0.18 var jäkligt vasst!

    Kul att du gillade klippet :up:

    Det var ju vårt första lilla framträdande men med tanke på att vi inte tränat speciellt många gånger så var det klart godkänt. 0.18 gör jag en förhållandevis simpel grej bara för att starta upp publiken lite. Den övningen var tänkte som den ”dåliga” övningen och att vi efter att vi blivit avbrutna skulle köra lite mer avancerat ;)

    Men det tog en stund att lära sig den ”dåliga” övningen också, det måste jag ju erkänna.

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Som vanligt stabila vikter och bra övningsval måste jag säga! Chinsen ser tunga och fina ut. Trevligt med nytt (och mer passande) namn av journalen. Jag fortsätter följa i vanlig ordning. :up:

    Träningsvärken i trapzen nu efter det senaste passet är helt enorm. Jag gillar´t. Kul att du fortsätter följa, alltid lika kul när du kommenterar :emo-thumb

    #218354

    Du är ju bara helt wunderbar, tack för att att du bjuder på dig själv:D. Ni är ju jätteduktiga, jag ser fram emot fler filmer!

    Jag hade däremot inte räknat med att du skulle börja ta akrobatiklektioner till hjälp inför handstandchallenge, maybe you need all the help you can get;):ike:.

    #218355

    Kanske är förstörd, men min första tanke när jag såg filmen var ”bra ben på killen” :-D
    Annars var den underhållande med kul övningar. Var det nervigt innan eller?

    #218356
    waco3000 wrote:
    Du är ju bara helt wunderbar, tack för att att du bjuder på dig själv:D. Ni är ju jätteduktiga, jag ser fram emot fler filmer!

    Jag hade däremot inte räknat med att du skulle börja ta akrobatiklektioner till hjälp inför handstandchallenge, maybe you need all the help you can get;):ike:.

    Bjuder alltid på mig själv. Tycker det är sjukt kul faktiskt, det roligaste är att se alla miner på folk som man vet är väldigt blyga och aldrig skulle göra något liknande :D

    Det var faktiskt tack vare handståendet som jag kom in på akrobatiken så det är snarare åt det hållet det har gått.

    Gettodachoppa wrote:
    Kanske är förstörd, men min första tanke när jag såg filmen var ”bra ben på killen” :-D
    Annars var den underhållande med kul övningar. Var det nervigt innan eller?

    Hahaha, jag har faktiskt tänkt samma sak när jag ser filmen. Man är nog lite lätt skadad bara. Det var inte så nervöst faktiskt, lite fjärilar har man ju i magen innan men allt släpper så fort man kommit igång. Jag vet att jag jobbar med ett proffs så då underlättar det ju en del ;)

    #218357

    Körde en kalipermätning imorse. Kroppsvikten var prick 85,0kg vilket jag är nöjd med. Formen är bra den med och mätningarna visade att jag ligger på runt 10-12% i kroppsfett.
    Exakta siffror kommer upp senare när jag får tillgång till den excelfil som allt skrivs ner i :)

    Körde ett bra pass på gymmet sedan. Andra passet i mina nya skor vilket resulterade i nya PB.

    Blev ett litet mixpass idag!

    Frivändningar
    6*40kg
    4*60kg
    4*80kg
    3*100k
    2-3*110kg – Kördes som singlar
    1*112,5kg – PB
    1*115kg – PB – FILM

    Riktigt nöjd över resultatet :)

    Utfallshopp med 20kg viktskiva
    13set*10hopp med 20sek vila mellan seten = PUMP :(

    Hantelcurl
    10*16kg
    10*23,5kg
    8*23,5kg
    4*28,5kg

    Curl mot pannan i TRX-band
    2*12-15

    Dips
    10*KV
    10*KV+25kg
    10*KV+35kg
    15*KV

    Sedan stretchade jag lite snabbt bara och nu är det dags för frukost

    [youtube=ELZAvHFsB-Y]

    #218358

    Grattis till PB i frivändningarna, bra teknik och starkt:emo-thumb
    Du ser ut att ha blivit vän med dina nya fina skor:)

    #218359
    Hence wrote:
    Grattis till PB i frivändningarna, bra teknik och starkt:emo-thumb
    Du ser ut att ha blivit vän med dina nya fina skor:)

    Tack tack! :)

    Ja jag gillar dem redan, har en bit kvar innan jag är säker på mig själv och kan utnyttja den extra rörlighet som de ger men jag är en bit på väg :up:

    #218360

    Hahaha… Underbar film. :dance: Fantastisk bjudning… Om det inte är din uppgift att göra tjejerna glada så vet jag inte vem som ska göra det. För efter det uppträdandet måste du fått en hel del glada kvinnor efter dig. :emo-thumb

    Bra vikter på träning, som alltid. Alltid uppskattat när det kommer en film på det oxå.

    #218361
    Mcqueen77 wrote:
    Hahaha… Underbar film. :dance: Fantastisk bjudning… Om det inte är din uppgift att göra tjejerna glada så vet jag inte vem som ska göra det. För efter det uppträdandet måste du fått en hel del glada kvinnor efter dig. :emo-thumb

    Bra vikter på träning, som alltid. Alltid uppskattat när det kommer en film på det oxå.

    Tack! Glada kvinnor tycker jag om, och även om det inte är min uppgift så blir det så ändå :D

    Filmer kommer upp med jämna mellanrum, bara till att hålla ögonen öppna!

Viewing 15 posts - 1,801 through 1,815 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.