Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,831 through 1,845 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218377

    Jag undrar också vart den aspirerande tävlingsbyggaren tog vägen? Men du fortsätter gröpa ut mitt hjärta med sked med dina brutala mark. Ännu mer svider det då du haft ett sådant långt uppehåll:cry:!

    #218378
    Gettodachoppa wrote:
    Sejtan, Tommy, du håller på förvandlas till någon lärare/instruktör/hobbyakrobat. Var tog min byggare vägen?! ;-)

    Men du, din journa behöver ett ”l” på slutet…

    Han är allt kvar, men jag vill kombinera allt jag tycker om och då blir det en schysst mix bara ;)
    Givetvis blir man bättre om man satsar 100% på en sak, men jag har aldrig kunnat låta bli att testa på allt som är roligt.

    Tävlingsplanerna ligger givetvis kvar men nu är målet styrt mot 2012 istället.

    Jag vet att ett ”l” saknas. Moderatorn som bytte namn glömde den lilla detaljen, men jag låter det vara som det är. Det blir så mycket mer speciellt då :D

    biffen669 wrote:
    Jag undrar också vart den aspirerande tävlingsbyggaren tog vägen? Men du fortsätter gröpa ut mitt hjärta med sked med dina brutala mark. Ännu mer svider det då du haft ett sådant långt uppehåll:cry:!

    Här är jag! :p

    Får väl tacka mina långa aparmar eller nåt för att marklyften går bra. Har ju kört mycket frivändningar och ryck vilket i princip går att likställa med explosiva marklyft så helt befriad från träningen har ländryggen inte varit.

    #218379

    Grym utekväll igår! Hade riktigt jävla kul :up:
    Som alltid så blev det ett dagen efter pass på gymmet. Bröst och mage stod på schemat. Körde med lite lättare vikter idag!

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    8*100kg
    8*100kg
    8*100kg
    7*100kg
    8*80kg – FU med stopp

    Flyes i TRX-band – KV
    10, 9, 7

    MAGE

    Benlyft mot taket – KV
    8, 6

    Lite situps med sen var klockan mycket och jag fick smita iväg. Stod lite på händer mot en vägg också. Övar på att stå på en hand vilket går bra på höger med sämre på vänster.

    Kl 15 var det samling på närmaste pizzeria. Det blev 2st pizzor och 3 glas cola för min del så dagens kaloribehov är nog avklarat redan :D

    #218380

    Snabbpass idag igen! Sov inte så många timmar inatt så jag var lite sliten på gymmet.

    OL

    Frivändningar
    6*40kg
    3*60kg
    4*80kg
    6*100kg
    2*110kg

    När stången ändå var laddad med 100kg så passade jag på att köra ett par set stångrodd också :D

    Stångrodd
    10*100kg
    9*100kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    6*18,5kg
    8*26kg
    7*26kg
    6*26kg

    Stångcurl i kabel
    10*50kg
    10*50kg

    Stretching av nedre extremiteten lite snabbt. Tänkte stretcha mer men fastnade i ett samtal :|

    #218381

    Eftersom du skriver extremiteten och inte extremiteterna antar jag det inte var benen du menade? :whistle:

    Goa frivändningar och marken är jäkligt vass! Vad är det du gör så bra där egentligen? Vad är hemligheten?

    #218382

    Man säger nedre extremiteten som innefattar höft, ben och fot :)

    Tack ska du ha, vet inte vad jag gör! Jag tar lite magnesium i händerna, böjer mig ner, tar ett mixat grepp och drar skiten från golvet bara :D

    I frivändningarna har det börjat gå mycket bättre sedan mina skor kom och jag kan komma ner under stången :up:

    Annars har jag nog ingen hemlighet mer än att jag varit noga med tekniken och tror att jag har en för min kropp, ganska bra teknik för att dra mycket vikt.

    #218383

    Dina stångrodd har jag aldrig lagt märke till förut men tillåt mig bli avundsjuk! Är det en övning du tränar med jämna mellanrum? :up:

    #218384
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Dina stångrodd har jag aldrig lagt märke till förut men tillåt mig bli avundsjuk! Är det en övning du tränar med jämna mellanrum? :up:

    Nej jag tränar stångrodd ytterst sällan. Men nu var stången laddad och jag var lite sugen på att träna lats så jag passade på :)

    #218385

    Tränade på eftermiddagen idag, gick inte alls speciellt bra. Hade käkat frukost innan så redan efter första övningen var jag sjöblöt av svett pga värmen (blir lätt varm när jag äter).

    Hade väl inte fullt så mycket energi som jag ville ha men körde ett lite lättare pass iaf.

    OL

    Ryck – Körde overheadsquats på samtliga vikter också
    6*40kg
    4*50kg
    4*60kg
    4*65kg
    3*70kg

    RYGG

    Chins – KV
    3*10

    Körde några chins med V-handtag också

    Sedan var det mycket stretching och andra märkliga övningar. Bland annat krysset eller stjärnan som jag också kallat den. Filmade ett set där jag höll i ytterläget bara så ni vet vilken övning jag menar :)

    [youtube=fdyb6NSqUX0]

    #218386

    Tävling i Chins, Dips och Brutalbänk på gymmet imorgon så jag försökte låta bli att belasta muskler som kommer användas då :) Men det gick givetvis inte att helt undvika träning av dem :)

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    4*100kg
    6*110kg
    6*110kg
    7*110kg
    6*110kg
    10*90kg – FU

    AXLAR

    Sittande hantelpress – Gick skit
    10*23,5kg
    6*31kg
    8*26kg

    Enarms kettlebellpress med lite gång
    14, 16, 18kg

    Lite snabb stretching och sedan hemgång! Nu frukost :up:

    #218387

    Tror inte det var ett bra drag att köra tunga bänkar dan innan dipstävling!:nono:

    Men grymma bänkar var det iaf!:up:

    Lycka till imorgon nu då!

    60-70 reps totalt eller vad siktar du på?

    #218388

    Riktigt stabil bänkserie Herr Ivarsson! :up:

    #218389
    Johnny Furu wrote:
    Tror inte det var ett bra drag att köra tunga bänkar dan innan dipstävling!

    Men grymma bänkar var det iaf!:up:

    Lycka till imorgon nu då!

    60-70 reps totalt eller vad siktar du på?

    Det får vi se först imorgon :)

    Tack iaf, får se vad jag lyckas med. Siktar på 20 chins, 40 dips och 20 situps i brutalbänken iaf :up:

    Jimmy124 wrote:
    Riktigt stabil bänkserie Herr Ivarsson! :up:

    Tack min glade och lite större herre :emo-thumb

    #218390

    Jahaaaa det är här du gömmer dig!! Eller ja, samma ”här”, men titeln var ju för bövelen ändrad! Haha. Du kör på hårt i vanlig ordning, gött. Hantelcurlsen ser ut att ha ökat på sig va?

    Lycka till imorgon också!

    #218391
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack min glade och lite större herre :emo-thumb

    Möjligtvis längre men större vettefan :p

Viewing 15 posts - 1,831 through 1,845 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.