Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,846 through 1,860 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218392
    Wabban wrote:
    Jahaaaa det är här du gömmer dig!! Eller ja, samma ”här”, men titeln var ju för bövelen ändrad! Haha. Du kör på hårt i vanlig ordning, gött. Hantelcurlsen ser ut att ha ökat på sig va?

    Lycka till imorgon också!

    Ja eftersom det kom upp nya mål så fick ju titeln ändras :) Förra titeln var ju något missvisande.
    Hantelcurlsen kan ha ökat något, jag kör inte den övningen så där jätteofta men när jag väl kör så brukar jag sätta PB :D

    Tack iaf, det gick som förväntat!

    #218393

    Dåså, dagens pass bestod av tävling och träning. Det var riktigt kul iaf :)

    Började med lite OL då jag var där 45min innan tävlingen drog igång.

    Frivändningar
    4*60kg
    4*80kg
    4*100kg – Ramlade bakåt på sista och satte mig :D

    Sedan tävlingen som resulterade i:

    Dips – 40st
    Brutalbänk – 19st
    Chins – 20st

    Får se hur långt det räcker :)

    Därefter körde jag 3 set chins a´la 10 reps och lite stångroddar. Blev 20reps med supinerat grepp på 60kg och 20 reps med pronerat grepp på 60kg.

    Avslutade med massa stretching + handstående. Nytt rekord i handstående på runt 40 sekunder vilket kändes kul då det var ett tag sedan jag testade.

    Sist men inte minst körde jag 40/40 i TRX-band. Man kör 40 Atomic Pushups vilar 1 minut och sedan 40 roddar mot bröstet med 45 graders vinkel.
    Helt jävla död efteråt :p

    #218394

    Grattis till bra resultat i tävlingen! Återigen vill jag nämna att dina stångroddar är mycket stabila! Att stå på händer i 40 sekunder, det kräver en hel del träning om jag inte är helt ute och cyklar? :)

    Bra jobbat!

    #218395
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Grattis till bra resultat i tävlingen! Återigen vill jag nämna att dina stångroddar är mycket stabila! Att stå på händer i 40 sekunder, det kräver en hel del träning om jag inte är helt ute och cyklar? :)

    Bra jobbat!

    Tack! Får se om jag lyckas vinna något kul :)

    Stångroddarna slängde jag bara in när jag hade lite långtråkigt. Lååångt ifrån maxvikter men körde högreps med fokus på kontakt.

    Ja jag har väl övat lite handstående till och från under ganska lång tid nu :p

    #218396

    Riktigt bra dippat och chinnat!:up:

    #218397

    Ja då var det på tiden att byta titel!

    Härligt presterat i tävlingen! Till veckan blir det till att testa på det! :D Ja inte brutalbänken men chins och dips åtminstone!

    #218398
    Johnny Furu wrote:
    Riktigt bra dippat och chinnat!:up:

    Tack! :)

    Dock är jag nästan själv mest nöjd över resultatet i brutalbänken :up:

    Wabban wrote:
    Ja då var det på tiden att byta titel!

    Härligt presterat i tävlingen! Till veckan blir det till att testa på det! :D Ja inte brutalbänken men chins och dips åtminstone!

    Tack ska du ha! Testa du och uppdatera om hur det gick ;)

    #218399

    Grattis till den ärofyllda segern i handstand challenge. Det här bevisar ju en gång för alla att hård och målmedveten träning ger resultat och att kaxiga tanter med välsmort munläder har just bara det att komma med… Grattis ännu en gång!

    #218400
    waco3000 wrote:
    Grattis till den ärofyllda segern i handstand challenge. Det här bevisar ju en gång för alla att hård och målmedveten träning ger resultat och att kaxiga tanter med välsmort munläder har just bara det att komma med… Grattis ännu en gång!

    Hihi, tack du ödmjuka människa :)

    Jag är väldigt målmedveten när det gäller roliga saker. Att lära sig stå på händer tyckte jag var skitkul så därför var det inte allt för jobbigt att öva på det :p

    Blev ju ett par skador och lite överansträngning på vägen men i slutändan är det lätt värt det. Dock är jag långt ifrån klar så jag fortsätter öva.

    #218401

    Spelade innebandyturnering inatt och var hemma runt 02. Åkte dock ur i gruppspelet redan men det var kul ändå.

    Så kl 11 var det dags för gymmet, lite liten i kroppen och framförallt benen men ville köra igenom ett benpass ändå och det gjordes.

    BEN

    Knäböj – Första böjpasset med tynglyftarskorna. Blev riktigt bra djup i böjarna nu :up:
    10*40kg
    8*70kg
    6*100kg
    6*120kg
    4*130kg
    4*140kg
    4*150kg

    Frontböj
    6*100kg
    6*100kg – Med dött stopp i bottenläget
    6*100kg – Med dött stopp i bottenläget

    Enbens lårcurl i kabel
    10*15kg
    10*15kg
    10*15kg

    VADER
    Enbens donkeyraises
    20*55kg
    20*55kg
    15*55kg
    13*55kg

    Lite stretching och sedan hemgång. Blir en stabil frukost nu. Ikväll väntar det fest igen då en kompis har födelsedagsfest med tillhörande bullar och tårta. Alkohol är givet och en möjlig utgång väntar, allt beroende på om vi lyckas supa födelsedagsbarnet under bordet eller inte :D

    Dagens frukost bestående av pasta, köttbullar, fläskfilé och bearnaisesås. Även en bild på varm smörgåstårta som åts tidigare i veckan :up:

    [http://imageshack.us/photo/my-images/256/dsc01281k.jpg/ [img=http://img256.imageshack.us/img256/1014/dsc01281k.jpg]]

    [http://imageshack.us/photo/my-images/404/dsc01272xy.jpg/[img=http://img404.imageshack.us/img404/7053/dsc01272xy.jpg]]

    #218402

    Dagen efter pass idag! :) Det blev utgång igår, var inte sugen i början men suget kom krypande och hux flux var klockan 00.30 och jag anlände till nattklubben :D

    Nu idag blir det en lugnare dag, ska käka lite kinamat hos en kompis om en timma och sedan består kvällen av bakande av lussekatter och pepperkakor samt filmtittande :up:

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*16kg
    8*26kg
    7*26kg
    2*31kg – DROP – 2*28,5kg – 2*23,5kg – 3-4*21kg – 6*14kg :(

    Bicepscurl mot pannan hängande i TRX-band – KV
    12, 12

    TRICEPS

    Dips i TRX-band – Långsamma
    6, 5

    Repextensioner över huvudet
    20*30kg
    20*40kg
    15*50kg
    13*50kg

    AXLAR

    Militärpress
    10*40kg
    6*60kg
    Gjorde lite ont i ena handleden som är något överansträngd just nu så jag avbröt.

    Körde några kettlebellsvingar upp till 16kg kettlebells. Slutade med att hålla kettlebellen ovanför huvudet på rak arm och vandra runt lite.

    Sedan stretching och hux flux var passet klart. Hade egentligen vilodag idag så därför blev det ett lugnt pass :)

    #218403

    RYGG

    Chins
    10*KV
    6*KV+15kg
    6*KV+20kg
    6*KV+25kg
    5*KV+30kg
    5*KV+25kg
    5*KV+20kg

    Kabelrodd
    10*100kg
    10*125kg
    10*75kg – 2 sek isohold i toppläget
    10*60kg – 2 sek isohold i toppläget

    Straight arm pulldowns
    15*40kg
    15*50kg
    10*60kg
    8*70kg

    Marklyft – Explosiva
    6*70kg
    6*110kg
    6*140kg
    4*170kg
    3*200kg
    3*210kg
    1*220kg

    AXLAR

    Sidolyft
    10*11kg
    10*16kg
    10*16kg
    10*14kg – Framåtlutade
    10*12kg – Framåtlutade

    Snabb stretching av vaderna bara. Drog precis i mig frukost, sitter och äter lite godis och ska vara hos tandläkaren om 15 minuter :D

    #218404

    Jösses, riktigt bra chins! Mitt marklyfts-självförtroende blir ju inte direkt bättre av att se dina vikter, EFTER 3 övningar.

    Svin. ;)

    #218405
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Jösses, riktigt bra chins! Mitt marklyfts-självförtroende blir ju inte direkt bättre av att se dina vikter, EFTER 3 övningar.

    Svin. ;)

    Tack! Det var ett skönt pass och det mesta kändes riktigt bra :)

    Kom precis hem från klätterklubben. Var där i två timmar och klättrade. Kan säga att mina underarmar, fingrar, biceps, lats och framsida lår är helt slut. Men shit va roligt det är :emo-thumb

    #218406

    Riktigt fint ryggpass där, tunga chins och vilka marklyft, jösses:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1,846 through 1,860 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.