Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,876 through 1,890 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218422

    Åfan högbevakning alltså. Kan ju inte bli annat än bättre för dig! Gratulerar man i såna här situationer? Äh, grattis :D

    #218423
    Wabban wrote:
    Åfan högbevakning alltså. Kan ju inte bli annat än bättre för dig! Gratulerar man i såna här situationer? Äh, grattis :D

    Nä det kommer bli kul :D Klart man grattar, så då säger jag tack ;)

    #218424

    Morgonpass innan skoldagen började idag. Kan direkt säga att vi har sjukt mycket i skolan just nu och massa saker som ska vara klart innan helgen så jag får se hur mycket jag hinner träna innan helgen. Träningen är högt prioriterad iofs ;)

    RYGG

    Chins
    10*KV
    6*KV+10kg
    6*KV+20kg
    6*KV+30kg
    5*KV+35kg
    8*KV+20kg

    Kabelrodd – V-handtag
    10*90kg – 2sek isohold
    10*85kg – 2sek isohold
    12*115kg

    TRX-rodd – KV
    10, 10, 8
    Körde med stopp i toppläget under några reps

    AXLAR

    Kettlebellssving med press över huvudet
    6*18kg
    6*24
    4*32kg

    Körde några svårare pressar på 16 och 18kg med där jag höll i handtaget och hade själva klotet uppåt mot taket = Kräver mycket stabilitet och koordination i handleden.

    Det var allt jag hann innan föreläsningen började.

    #218425

    Jäklar va grymma chins!

    Du har verkligen gått framåt med dem!:up:

    #218426
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja det kommer bli sjukt kul. Allt kommer ju pågå i ett biomekaniskt laboratorium på högskolan. Där finns utrustning för åtskilliga 100-tusentals kronor så det är avancerat kan jag lova. Man får så sjukt mycket korrekt data väldigt snabbt :)

    Vet ej exakt hur upplägget kommer se ut. Kan uppdatera när jag vet mer :)

    Tack ska du ha, det var ganska ”lätta” böj idag. Lite lättare vikter med tanke på att jag körde en del reps med stopp i bottenläget.

    Coolt! Jag väntar på uppdates i så fall. ;)

    #218427
    Johnny Furu wrote:
    Jäklar va grymma chins!

    Du har verkligen gått framåt med dem!:up:

    Tack! Jag har ju kört en period med grym volym i chinsen men nu ska jag börja köra lite tyngre igen och tro det eller ej, men det känns redan bra och då har jag precis bara börjat köra tungt :) Får se hur mycket jag lyckas chinsa framöver. Siktar på en 6a på 40kg iaf :up:

    #218428

    6a på +40kg snart säger du.. uj uj, då får jag fan lägga på ett kol!
    Grymt jobbat i vanlig ordning!

    #218429
    Wabban wrote:
    6a på +40kg snart säger du.. uj uj, då får jag fan lägga på ett kol!
    Grymt jobbat i vanlig ordning!

    Tack, ja det ska gå. Bara en fråga om vilja och lite jävlar anamma :emo-thumb

    #218430

    Körde lite tester på gymmet igår. Vi kopplade upp mig mot en ”linear encoder”. Musclelab heter den och mäter power och lite andra saker. Körde testerna i knäböj och marklyft på 20, 40 och 60% av mitt 1RM. När detta var avklarat körde jag ett snabbt pass som gick bra :)

    BRÖST

    Sned hantelpress
    10*36kg
    6*51kg
    6*46kg
    6*46kg

    AXLAR

    Militärpress
    10*40kg
    6*60kg
    5*60kg
    8*40kg

    MAGE

    Vindrutetorkaren – KV
    8, 8, 7

    Sedan lite situps. Körde några explosiva boxjumps upp till 100cm boxen på slutet. Kändes enkelt! :up:

    Drog till akrobatikträningen direkt efter träningen. Körde lite i trapetz och tyg (jobbigt att klättra i) samt lite kullerbyttor, hjulningar och lite lite parakrobatik.
    Stack hem och drog imig frukosten runt 16-tiden, gjorde klart en projektplan inför vår kommande C-uppsats och började sedan förfesta :D

    Blev en kul kväll än en gång, avslutades kl 04 på McDonalds med 4 cheesburgare och en påse hot wings :P Blev 3h sömn inatt men jag ska försöka få lite mer sömn inatt (får se hur det går) och ladda energi för ett gympass imorgon.

    Ja det blev en mindre roman, ber om ursäkt för det!

    #218431

    Ok, min dygnsrytm är totalt förstörd just nu men men! Blev lite träning idag igen. Dock gick allting skit, hade absolut ingen energi i kroppen vilket kan bero på att jag hade käkat 2 knäckebröd med ost och en näve lösgodis de senaste dygnet. Snabbt förklarat:

    15.00 – Skulle ta en powernap på 1h
    03.00 – Vaknar ur min ”powernap” pigg som en lärka
    03.15 – Pga lite dåligt samvete pga diverse skäl åker jag hem till en tjej och fastnar där. Somnar runt 05.30 och vaknar vid 9.30 igen. Kommer ur sängen vid 12.30 är på gymmet vid 13.30.

    Under denna period hann jag få i mig 2 knäckebröd med ost och 1 näve lösgodis :( Tiden mellan 09.00 och 15.00 innan jag började min ”powernap” åt jag en tallrik crunchy med filmjölk samt 1 kopp kaffe.
    Rekordbottennotering på gymmet på 84,2kg. Detta med träningskläder samt 1 pwo och 1 knäckebröd i magen. Morgonvikt under 84kg då iaf.

    Marklyft
    10*70kg
    6*110kg
    4*150kg
    2*180kg
    6*180kg
    6*180kg
    Ingen energi så jag avbröt

    Tänkte köra chins med mina lats var halvt döda sedan mina pullovers i förrgår.

    BICEPS

    Stångcurl
    6*53kg
    4*60kg
    7*50kg

    VADER

    Enbens tåhävningar med 2sek squeeze i toppläget
    15, 13, 12

    Vadpress i benpress
    Max*80kg därefter två andetag och 3 reps till tills total failure. Blev några sådana myo-reps set :D

    Körde några situps, testade lite humanflag, några styrkevändningar på 70kg och en del stretching av benen sedan fick det räcka :emo-thumb

    Stack iväg till närmaste pizzerio och klämde i mig 2 pizzor samt massa kebabkött från en kompis pizza. Siktar på en lugn kväll i tv-soffan :up:

    #218432

    Ojdå
    Shit vilket dygn, bara vila rejält nu så är du på banan igen:)

    Bra markat för att bara ha lite knäckebröd i magen:emo-thumb

    #218433
    Hence wrote:
    Ojdå
    Shit vilket dygn, bara vila rejält nu så är du på banan igen:)

    Bra markat för att bara ha lite knäckebröd i magen:emo-thumb

    Kan ju tillägga att natten innan sov jag bara 2h eftersom jag kom hem sent från festandet, kraschade i sängen med sällskap och vakande med sällskap = ont om sömn. Det kan ju ha påverkat gymresultaten något det med.

    Summerar helgen som – Lyckad med slitsam :emo-thumb

    Tack iaf, långt ifrån några maxvikter men men..

    #218434
    Tommy Ivarsson wrote:
    Kan ju tillägga att natten innan sov jag bara 2h eftersom jag kom hem sent från festandet, kraschade i sängen med sällskap och vakande med sällskap = ont om sömn. Det kan ju ha påverkat gymresultaten något det med.

    Summerar helgen som – Lyckad med slitsam :emo-thumb

    Tack iaf, långt ifrån några maxvikter men men..

    Haha, ja tjejer tar också på krafterna;)

    Det är ju din uppgift att göra tjejer glada, eller hur var det nu…?:D

    #218435

    Ok, jag körde ett renodlat tyngdlyftningspass idag! Fick avbryta efter ett tag pga lågt blodsocker. Skjussade upp det till normala värden men kände att det inte var någon idé att fortsätta då jag tappat mitt sköna flow :D

    RYCK
    3*40kg
    3*50kg
    3*60kg
    3*70kg
    1*80kg – PB
    0*82,5kg

    Frivändningar
    3*60kg
    3*70kg
    3*80kg
    3*90kg
    3*100kg
    Blev väl några styrkevändningar också

    Därefter lite magträning och stretching :up:

    #218436

    Riktigt stabila vardagsrutiner, dem gillas! ;)
    För övrigt var det ett bra pass du dundrade av senast. Övningsvalet är sällsynt, tyvärr. Grattis till ett grymt PB och riktigt fina frivändningar på tresiffrigt.

Viewing 15 posts - 1,876 through 1,890 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.