Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,891 through 1,905 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218437
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Riktigt stabila vardagsrutiner, dem gillas! ;)
    För övrigt var det ett bra pass du dundrade av senast. Övningsvalet är sällsynt, tyvärr. Grattis till ett grymt PB och riktigt fina frivändningar på tresiffrigt.

    Just nu är det så sjukt mycket i skolan. Sitter typ och pluggar hela dagarna känns det som. Satans jä*la företagsekonomi!

    Tack ska du ha, skönt med lite tyngdlyftning.

    Var och klättrade igår för andra eller tredje gången (ska försöka klättra 1 gång i veckan eller 1 gång varannan iaf). Mina underarmar är fortfarande helt slut, latsen får otroligt mycket stryk dem med, samt en del muskler man knappt visste att man hade :D

    Maxningsdag på gymmet imorgon! Jag ska börja med att maxa i bänkpress, sedan chins och därefter knäböj eller frontböj. Maxar i marklyft med om energin finns kvar på slutet :up:

    #218438

    Då var maxningsdagen över. Gick ganska dåligt i början men fick till ett par PB på slutet iaf :) Skippade maxningar i böjen idag då benen kändes slitna.

    Bänkpress
    Failade på 142,5kg och sedan på 141kg. Hade det inte i mig idag helt enkelt.
    Körde dock PB på kroppsvikt
    19*85kg

    Chins
    Stegrande vikt upp till 60kg i bältet
    1*60kg – PB

    Marklyft
    Skiter i att redovisa all uppvärmning
    1*200kg
    1*220kg
    1*230kg – PB
    0*235kg
    230kg kändes enkelt men på 235kg fick jag lite framåttyngd och kunde inte pressa från hälarna.

    Nu blir det omelettfrukost, glass, mjölk för att dra iväg och plugga en timma och därefter sticka till jobbet :up:

    #218439

    Snyggt där Tommy, riktigt uthålligt med 19 reps på din kropssvikt i bänken:emo-thumb
    Svintung chins och marken likaså, kul att se lite maxningar från dig.

    Tror du att 235kg hade suttit ifall du inte dragit 230 lyftet? Dumt att spekulerar i det förflutna men ibland kan man inte låta bli;)

    Men om jag formulerar om frågan, tror du att 235 kg finns ikroppen?

    Grymt jobbat:emo-thumb

    #218440
    Hence wrote:
    Snyggt där Tommy, riktigt uthålligt med 19 reps på din kropssvikt i bänken:emo-thumb
    Svintung chins och marken likaså, kul att se lite maxningar från dig.

    Tror du att 235kg hade suttit ifall du inte dragit 230 lyftet? Dumt att spekulerar i det förflutna men ibland kan man inte låta bli;)

    Men om jag formulerar om frågan, tror du att 235 kg finns ikroppen?

    Grymt jobbat:emo-thumb

    Ja 235kg finns i kroppen. 230kg gick upp ganska lätt. Har film på det men bara på fb så du/ni får klara er utan filmbevis så tillsvida jag inte får videon skickad till mig :)

    Kan testa 225kg och sedan 235kg nästa gång det blir maxning :up:

    #218441
    Tommy Ivarsson wrote:
    Satans jä*la företagsekonomi!

    Nämen, vad är det för ett fantastiskt ämne jag skådar?! Det är ju undertecknads ämnesområde! ;)
    Vad läser ni nu? Jag är uppe på C-nivå, så att jag nördat ner mig fullständigt behöver jag förmodligen inte ens nämna. :D

    Edit; Nu såg jag ditt maxpass. All världens hattar av! :worship: Riktigt bra!

    #218442

    Ja, det var grymma pb:n det!:worship:

    #218443
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Nämen, vad är det för ett fantastiskt ämne jag skådar?! Det är ju undertecknads ämnesområde!
    Vad läser ni nu? Jag är uppe på C-nivå, så att jag nördat ner mig fullständigt behöver jag förmodligen inte ens nämna. :D

    Edit; Nu såg jag ditt maxpass. All världens hattar av! :worship: Riktigt bra!

    Nu sista året har vi läst bland annat arbetsrätt samt företagsekonomi. Detta för att då kunna få en liten hum om hur man gör när man startar eget. Intressanta kurser men ack så jobbiga. I företagsekonomin har vi nu gjort en fullständig affärsplan med marknadsundersökning, budget, kollar risker, bestämt en ledningsgrupp och gjort en organisationsanalys osv… Så i teorin har vi numera ett företag, dock kommer det ju inte startas upp i praktiken.

    Tack för avtagandet av hatten :emo-thumb

    Johnny Furu wrote:
    Ja, det var grymma pb:n det!:worship:

    Tack Johnny :)

    #218444

    Felpost.

    #218445
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nu sista året har vi läst bland annat arbetsrätt samt företagsekonomi. Detta för att då kunna få en liten hum om hur man gör när man startar eget. Intressanta kurser men ack så jobbiga. I företagsekonomin har vi nu gjort en fullständig affärsplan med marknadsundersökning, budget, kollar risker, bestämt en ledningsgrupp och gjort en organisationsanalys osv… Så i teorin har vi numera ett företag, dock kommer det ju inte startas upp i praktiken.

    Aha, I see. Det finns ju (oftast) en bra orsak till varför man läser vissa kurser. Så även i det här fallet, trots att det faller utanför ramen för resten av din utbildning. :) Men det är aldrig fel att ha det gjort i alla fall. Men jag kan förstå att hela ämnet kan kännas väldigt abstrakt och dynamiskt. Det kan det göra även för mig, trots att det är ”mitt” område. :)

    Anyhoo, kör du på som vanligt i gymmet är jag säker på att vi kommer få ta del av än värre, och brutalare, PBn framöver! :up:

    #218446

    Skönt benpass idag! Allt kändes bra, full ROM i samtliga övningar :up:

    BEN

    Frontböj
    10*40kg
    8*70kg
    6*110kg
    5*110kg
    4*120kg
    2*130kg
    1*140kg – PB

    Enbens lårcurl på boll
    8, 8, 8, 8

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    15*50kg
    15*50kg
    10*50kg
    10*50kg
    Sedan skiftade jag ben och körde 4 reps på det andra benet i varje set. Blev alltså en del supersetande om man nu ska kalla det så. Skiftade fram och tillbals mellan benen på detta viset några gånger.

    Sittande vadpress
    30*50kg
    20*50kg
    8*75kg

    Körde 30 min stretching av benen på slutet. Lite lätt balansträning samt stabilitetsträning av bålen på slutet med div märkliga övningar avslutade ett grymt pass :emo-thumb

    #218447

    Riktigt riktigt imponerande frontböj Tommy:emo-thumb

    Där finns det hästkrafter;) Grattis till PB

    #218448
    Hence wrote:
    Riktigt riktigt imponerande frontböj Tommy:emo-thumb

    Där finns det hästkrafter;) Grattis till PB

    Tack ska du ha! Kört lite mer frontböj för OL-träningens skull nu. Mer funktionellt om man säger så :)

    #218449

    Fina frontböjar! Precis börjat köra frontisar och måste säga att jag ångrar att jag inte kört dem innan.

    Har du några tips att få till OL-greppet förresten? Får fan inte fram armbågarna vilket medför smärta i handlederna och fail i vikt.

    #218450
    Dementis wrote:
    Fina frontböjar! Precis börjat köra frontisar och måste säga att jag ångrar att jag inte kört dem innan.

    Har du några tips att få till OL-greppet förresten? Får fan inte fram armbågarna vilket medför smärta i handlederna och fail i vikt.

    Tack, ja frontböj är skönt och bränner riktigt mysigt i framsida lår :)

    Förmodligen är du för stram i bröstryggen och latsen. Har du tillgång till en foamroller så kan sätta dig på knä, lägga överarmarna på foamrollerna e bit framför kroppen och rulla den ifrån dig. På så vis överextenderar du i bröstryggen och bör få upp rörligheten något :emo-thumb

    Vet int eom min förklaring är klockren direkt, svårt att förklara i text men när man väl gör den så blir det en liten aha känsla :D

    Stretcha latsen ordentligt också, de kan också vara en begränsande faktor.

    #218451

    Så jävla skönt pass idag, bra kontakt i allt vilket kändes underbart :emo-thumb

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    6*100kg
    6*110kg
    4*120kg
    5*120kg
    4*120kg
    10*100kg

    Sneda hantelflyes
    10*21kg
    10*21kg
    7*21kg

    BICEPS

    Scottcurl – Vi körde med snabba dropset, det va fan det värsta jag gjort på länge
    14*40kg
    Max*40kg – Max*30kg – Max*30kg – Max*25kg
    Max*40kg – Max*30kg – Max*30kg – Max*25kg
    Alla max kördes till failure och sedan 1-2 till med hjälp, aka forced reps

    TRICEPS

    Enarms hantelextension bakom nacken
    10*12kg
    6*16kg

    Dips – KV
    20

    MAGE

    Lite situps bara

    Sedan stretching och nu är jag hemma och käkar frukost. Dags att dra till jobbet om någon timma :p

Viewing 15 posts - 1,891 through 1,905 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.