Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216727
    Nic Nordin wrote:
    Bra pass din tok! 20 reps är fan ingen barnlek ;)

    Tack, nä det bränner som bara fan och spykänslorna är väldigt nära på slutet. :) Fick avbryta ena setet i frontböjen just pga spyan satt i halsen.. :D

    malawiglenn wrote:
    20 reps pallar jag inte ens med stången i frontböj :D

    Det tar faktiskt emot för mig med kan jag lova, blir gärna lite breathing squats på slutet. :)

    #216728

    Blev en väldigt oväntad joggingtur nu framåt kvällskvisten. Tänkte gå till bankomaten och ta ut lite pengar, när jag kom ut var det sån där perfekt löparluft.. Gott om syre och lagom svalt. Så efter 100m gång övergick jag till framfotalöpning som fortsatte i 4,8km :D

    Var ju inte klädd för löpning utan hade jeans, t-shirt, höstjacka och ett par hörlurar i öronen som ramlar ur så fort man rör sig lite. Men det gick bra ändå.

    Känns skönt nu efteråt då det var första löprundan på evigheters evigheter. Gick förvånansvärt enkelt men shit vad vaderna kändes… Kommer garanterat ha en grym träningsvärk där imorgon = Underbart :emo-thumb

    Nu blir det kvällsmat, DP-pudding på 40gr DP Banan/Peanut samt en matsked jordnötssmör och 3dl mellanmjölk. 3 ägg kommer slinka ner också.

    #216729

    Du måste vara galen som springer med jeans!!! :D

    #216730
    Undertaker wrote:
    Du måste vara galen som springer med jeans!!! :D

    Ja det var väl lååångt ifrån det mest löpekonomiska.. Men tar löparsuget över så är det inte mycket att göra. :D

    Har dock ordentlig DOMS i vaderna nu. Hade det igår men idag är det fan ännu värre (kan bero att jag var på krogen igår och dansade som faan :whistle:)…

    Blir ett Bröst/Tricepspass om en halvtimma iaf och sedan får jag se hur dagen kommer utvecklas.

    #216731

    Bröst och triceps blev det idag, lade in en magövning på slutet också. Försöker hålla ganska kort vila mellan seten så passen går ganska snabbt.
    Gick riktigt bra med tanke på gårdagens krogbesök!

    BRÖST

    Bänkpress
    20*20kg
    20*50kg
    20*55kg
    20*60kg
    18*60kg

    Kryssdrag i CC
    20*17,5kg – Nerifrån och upp
    20*17,5kg – Nerifrån och upp
    20*30kg – Uppifrån och ner
    19*30kg – Uppifrån och ner (lyckades verkligen inte göra den 20:e :D)

    Dips – KV
    18 – Nära 20 men inte riktigt

    TRICEPS

    Smalbänk
    20*40kg
    20*40kg
    18*40kg

    Repextensioner bakom nacken
    20*30kg
    20*30kg

    Pushdowns – Explosiva
    20*35kg
    20*30kg

    MAGE

    Stående crunches med motstånd – Blandat sneda och raka
    30*60kg
    30*50kg
    30*50kg

    Nu är det frukostdags. Äggröra på 8 ägg och 2msk jordnötssmör samt lite salt och 1 glas mjölk står på menyn!

    Tog lite bilder på sälformen också som kommer upp lite senare

    #216732

    Lite bilder som utlovat! Har du dragit igång med kreatin samt höjt kolhydratsintaget en hel del så en hel del vätska är bundet… Men det gör absolut ingenting…. :)

    #216733

    Bra jobbat Tommy! Fast jag längtar ändå mer tills dina lågrepsveckor :D

    Bilderna ser bra ut! ..du också ;) Framsidan verkar ligga före baksidan något, korrekt? Och du verkar även som jag vara lite snett byggd över ryggen(?). Jag har en förmåga att kontrahera höger sida lite mer..

    I alla fall, ett bra bygge :up:

    #216734
    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy! Fast jag längtar ändå mer tills dina lågrepsveckor :D

    Bilderna ser bra ut! ..du också ;) Framsidan verkar ligga före baksidan något, korrekt? Och du verkar även som jag vara lite snett byggd över ryggen(?). Jag har en förmåga att kontrahera höger sida lite mer..

    I alla fall, ett bra bygge :up:

    Tack, ja du får nog vänta 2 månader till innan jag är nere på ordentliga lågreps ;)

    Jag är allmänt sned i ryggen. Har lite låsningar och skit i vänster del utav ryggen.

    malawiglenn wrote:
    looking good

    men du kan ju inte posera latsspread pöjk! :O

    Inför Alströmmer fick jag ju gå på ett antal behandlingar för bröstryggen. Den är fortfarande hur stel som helst + att jag har lite låsningar och div skit i vänster sida utav ryggen. Lite gamla arbetsskador bland annat. Hela min vänster axel är alltid lite mer eleverad i jämförelse med höger t.ex..

    Jobbar med detta lite då och då men det är inget som löser sig allt för fort direkt. Men har faktiskt börjat fundera på att gå till en sjukgymnast, dels för ryggen och dels för vänster fotled som är helt kass.

    #216735

    Baksida lår och axlar idag. Tränar som vanligt innan frukost, hade dock en övning i skolan innan jag drog till gymmet. Övningen bestod utav att testa lite rörlighet, bålstyrka, koordination, muskelkontroll och sådant. Riktigt bra uppvärmning var det kan jag lova ;)

    BAKSIDA LÅR

    Sittande lårcurl
    20*100
    20*100
    20*100

    Utfall med hantlar – Vikt per hantel
    20*15,5kg
    20*13kg
    20*13kg
    Körde var ben för sig i de första två seten men i det tredje gick det inte utan jag körde 10 reps åt gången per ben

    Liggande enbens lårcurl med kabel
    20*15kg
    15*17,5kg – För tungt
    20*12,5kg

    AXLAR

    Militärpress
    20*30kg
    20*25kg
    20*20kg

    Sittande framåtlutade sidolyft – Sjukt vad det brände :yikes:
    20*6kg
    20*6kg
    20*6kg

    Tänkte köra någon axelövning till men kompisarna började köra OL så jag hoppade på det istället… Mycket roligare :p

    Körde lite på ostrukturerat, lite ryck upp till 60kg och stöt upp till 70kg!

    Dags för frukost nu!

    #216736
    malawiglenn wrote:
    20 reppare, du är KRAAJZY! :D

    Go for it

    Ja jag kan ju direkt säga att mina små muskler inte är riktigt vana vid högreps, mjölksyran är högst närvarande vid reps över 10-12 redan… :D

    Men viktökningarna kommer ligga på 2,5-5% / vecka och därmed sjunker ju repsen automatiskt (om jag nu inte blir starkare och starkare hela tiden) ;)

    #216737

    Dåså, då börjar jag med min första vecka efter provveckan! Lite högre vikter än sist men siktar fortfarande på att köra 20reppare.

    RYGG

    Skivstångsrodd
    20*50kg – Pronerat
    20*50kg – Supinerat
    20*50kg – Pronerat

    Ryggextensioner i maskin
    20*120kg
    20*130kg
    20*120kg

    Rodd i maskin – Semisupinerat grepp
    20*100kg
    20*100kg

    Chins KV + hjälpvikt
    16

    BICEPS

    Hantelcurl
    20*15,5kg
    14*15,5kg – DROP – 4*13kg

    Bamsecurl i CC
    20*15kg
    20*12,5kg
    20*12,5kg

    Körde OL i 30-40min också samt lite stretching och rörelseträning. Men inga direkta vikter att tala om ännu!

    Har precis satt i mig dagens frukost, äggröra på 10ägg, 200gr burkskinka, 10 skivor ost, 1dl mjölk, 1msk jordnötssmör samt salt, peppar och oregano.

    From imorgon ska jag dra igång med min nya PWO också, känns lite vettigare att supplementera med den nu vid högrepsen så jag kan dra nytta utav Beta alaninets effekt.

    #216738

    Framsida lår och vader idag. Var gött taggad innan passet men när jag väl var där så var det som om all energi försvann. Gick väl inte sådär jättebra, tror delvis det beror på att jag käkat lite dåligt (för lite) de senaste 2 dagarna!

    FRAMSIDA LÅR

    Frontböj
    20*55kg
    10*55kg – Usch
    15*50kg – Usch igen

    Rumänska splitböj med stång över huvudet
    20*20kg
    15*20kg
    12*20kg

    Benspark
    20*120lbs
    20*100lbs
    Körde ett set i fri sittande benspark och ett i fri stående, dvs med kabel. men minns ej vikten, runt 40kg har jag för mig att det va

    VADER

    Enbens tåhävningar – Strypträning
    20, 20, 20

    Sittande vadpress
    20*40kg
    20*40kg
    20*40kg

    MAGE – Stabilitetsinriktat idag

    Knästående på balansboll med medicinboll i händerna
    3*Max

    Plankan rak
    2*15sek

    Plankan sned
    2*15sek

    Det va det, inget gott första intryck utav min nya PWO (Cytonox) men ska ge den några chanser till (typ 40st :p) och se om det blir bättre.

    #216739

    Härligt att se en annan som också siktar mot LC 2011! Gör själv samma satsning som dig, vad har du tänkt dig för viktklass? Ser lovande så keep it going!

    MVH // Uno

    #216740
    Uno wrote:
    Härligt att se en annan som också siktar mot LC 2011! Gör själv samma satsning som dig, vad har du tänkt dig för viktklass? Ser lovande så keep it going!

    MVH // Uno

    Jag får se hur långt jag kommer innan det är dags, har för lite massa för att fylla ut ramen i CBB då jag är 182cm. Men i nuläget tror jag inte att jag blir hård nog förrän i -70. Men jag siktar på -80 så får vi se hur det hela slutar.. :)

    Kul med mer tävlande iaf så kämpa på du också! :up:

    #216741

    Idag blev det lite löpning. Joggade 3km till några trappor, körde intervaller upp och ner för dessa 281 steg i tre omgångar och joggade sedan 3km hem. Tog sammanlagt 1h men då var det lite vila inräknat mellan intervallerna.

    Sitter just nu och käkar dagens andra måltid.. Älskar IF-upplägget :D

    [http://img34.imageshack.us/i/dsc00282uy.jpg/ [img=http://img34.imageshack.us/img34/6011/dsc00282uy.jpg]]

    [http://img299.imageshack.us/i/dsc00283pk.jpg/[img=http://img299.imageshack.us/img299/9168/dsc00283pk.jpg]]

    [http://img62.imageshack.us/i/dsc00284k.jpg/[img=http://img62.imageshack.us/img62/5561/dsc00284k.jpg]]

    [http://img826.imageshack.us/i/dsc00285t.jpg/[img=http://img826.imageshack.us/img826/5339/dsc00285t.jpg]]

    Helt ok näringsvärde på den här pannkakstårtan tror jag allt God var den iaf och mätt blev jag..

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.