Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,936 through 1,950 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218482
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack! Jobbar på att allt ska bli bättre och bättre :)

    Hmm, inte på rak arm! Men jag har själv plöjt några videoserier om det och denna sida rekommenderar jag.

    [http://www.theironsamurai.com/]

    [http://www.theironsamurai.com/2011/12/02/episode-8-how-to-snatch-part-2-the-romanian-snatch-deadlift/?fb_ref=addtoany&fb_source=profile_oneline]

    Du får leta upp klippen själv, men hela serien finns på youtube ;)

    Thanx! Lite tjötig gubbe där men jag ska lyssna på vad han säger :)

    #218483

    Skitpass idag, skulle köra ben men känner av en lätt förkylning i kroppen så det blev väldigt lugnt.

    Orkar inte ens redovisa men det blev lite benspark, bencurl, vadpress i benpress, enbens utfall i TRX-band samt lite bålstabilitetsträning och stå på händer träning :D

    That´s it! Ska förövrigt ha en vit helg nu vilket känns bra :up:

    #218484

    Du blev helt förälskad i gymnastikträningen tror jag?!! Själv har jag inte stått på händer sedan hösten tror jag, tjuvtränade litegrann på jobbet men höll på att slå hjäl mig på betonggolvet, eländet finns på film dessutom hehe. Äsch, kanske man prövar igen närmare sommaren då man kan landa mjukt på gräsmattan. Lite sugen är jag på att testa om jag klarar en armhävning från handstående, det gick bra då jag var yngre men nu är det andra förutsättningar, jag menar man har blivit tyngre, äldre och tröttare.

    Det kan vara bra att hålla sig från spriten ibland, den är ju trots allt beroendeframkallande så det kan vara dumt att pytsa på intaget hela tiden, fast det är gott och ”gör så gott” (kanske).

    #218485

    waco3000 – Nä, inte i gymnastiken som så. Men jag tycker om akrobatikträningen. Sen att kroppskontroll är sjukt porrigt är en annan femma och något jag vill bli betydligt mycket bättre på :emo-thumb

    Över till dagens pass, rygg och axlar stod på schemat!

    RYGG

    Marklyft
    10*70kg
    6*120kg
    6*150kg
    4*180kg
    4*200kg
    2*210kg
    Slutade sen, det snurrade lite för mycket i skallen

    Chins
    10*KV
    10*KV+15kg
    10*KV+20kg
    8*KV+15kg
    10*KV – Explosiva med smalt grepp

    Latsdrag i Freemotion-maskin
    10*140lbs
    5*200lbs – Fullt mag – DROP – Max*140 – Max*100

    AXLAR

    Sidolyft
    12*11kg
    12*13,5kg

    Militärpress
    10*50kg
    6*50kg – Explosiva pushpress
    8*50kg – Varannan pushpress, varannnan press

    Sen var jag nöjd än en gång. Nu väntar en ris och köttfärssås-frukost och sedan blir det till att baka äppelpaj :P

    #218486

    Bra pass Tommy, blir imponerad av både marken och chinsen, ryggen är väl gjord av stål ;)

    Låter gott med äppelpaj, blev ju sugen på att baka nåt jag med:)

    Angående axlar, ser att du körde två övningar, är det onödigt tror du att jag kör så pass många övningar på axlarna? Behövs det? Brukar ju bli press, sidolyft, framåtlutande sidolyft, framåtlyft. Känns som bänkpressen tar på framsida så att det räcker,. Jag skulle behöva få lite ordning på mina axelpass. Det känns som de blir alldeles för omfattande och då ledsnar man lätt

    #218487
    Hence wrote:
    Bra pass Tommy, blir imponerad av både marken och chinsen, ryggen är väl gjord av stål ;)

    Låter gott med äppelpaj, blev ju sugen på att baka nåt jag med:)

    Angående axlar, ser att du körde två övningar, är det onödigt tror du att jag kör så pass många övningar på axlarna? Behövs det? Brukar ju bli press, sidolyft, framåtlutande sidolyft, framåtlyft. Känns som bänkpressen tar på framsida så att det räcker,. Jag skulle behöva få lite ordning på mina axelpass. Det känns som de blir alldeles för omfattande och då ledsnar man lätt

    Skönt att kunna imponera någon, var dock sjukt lugna marklyft idag :) Men chinsen gick desto bättre.

    Mina axlar får en del stryk i akrobatiken som jag t.ex tränade igår och även en hel del vid tyngdlyftningen så jag tränar dem inte allt för hårt i den vanliga träningen.

    Just axlarna är såpass rörliga och kan tränas i så många riktningar. Utåtrotationer och inåtrotationer får man inte glömma. Sedan lyft, press och drag åt olika håll. Så visst, kör du en del övningar där, men du kan ju dra ner lite på volymen om det känns som att du sliter ut dig mer än nödvändigt.

    #218488
    Tommy Ivarsson wrote:
    Skönt att kunna imponera någon, var dock sjukt lugna marklyft idag :) Men chinsen gick desto bättre.

    Mina axlar får en del stryk i akrobatiken som jag t.ex tränade igår och även en hel del vid tyngdlyftningen så jag tränar dem inte allt för hårt i den vanliga träningen.

    Just axlarna är såpass rörliga och kan tränas i så många riktningar. Utåtrotationer och inåtrotationer får man inte glömma. Sedan lyft, press och drag åt olika håll. Så visst, kör du en del övningar där, men du kan ju dra ner lite på volymen om det känns som att du sliter ut dig mer än nödvändigt.

    Ja just det tänkte inte på det. Klart att akrobatiken tar ordentligt på axlarna. Så lätt kom jag inte undan:) Men jag skulle ju som sagt kunna minska volymen lite grann då det känns tufft.

    Tackar för svaret Tommy, du är som ett uppslagsverk:emo-thumb

    #218489

    BRÖST

    Bänkpress – Inga set till failure, allt kändes lätt
    10*40kg
    8*50kg
    6*60kg
    6*70kg
    4*80kg
    4*100kg
    8*110kg
    5*110kg – Med stopp
    3*120kg
    3*120kg

    Flyes i TRX-band – KV
    1 – Statiskt i bottenläget
    8, 8

    MAGE

    Benlyft – KV
    8, 8

    Situps – KV
    15, 15, 10

    Sedan massa massa stretching av både överkropp och underkropp :up:

    Körde lite underarmsträning för mina bråkande handleder också men inget som antecknas.

    #218490

    Vilodag idag, morgonvikt 83,8kg :whistle: vilket är alldeles för lite!

    Hur som helst, stack till gymmet och körde ett litet vilodagspass, mest för att träffa folk och snacka skit egentligen

    OL

    Stöt
    Körde 2 reps på samtliga vikter, en med höger fot fram och en tvärtom
    40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80

    Sedan lite stretching och tjötande :emo-thumb

    #218491
    Tommy Ivarsson wrote:
    Vilodag idag, morgonvikt 83,8kg :whistle: vilket är alldeles för lite!

    Hur som helst, stack till gymmet och körde ett litet vilodagspass, mest för att träffa folk och snacka skit egentligen

    OL

    Stöt
    Körde 2 reps på samtliga vikter, en med höger fot fram och en tvärtom
    40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80

    Sedan lite stretching och tjötande :emo-thumb

    Härligt med lite social kontakt:emo-thumb De är det dåligt med på mitt Farmers Gym:p Men har funderingar att börja på ett gym i närmsta stan här då de öppnat ett alldeles nytt fräscht gym. Ibland är det skönt att vara själv när man tränar och slippa alla pratare:)

    Men gemenskap är ju också a och o när det gäller att trivas

    #218492

    Chinsen är du rejält vass i som vanligt. Fan, jag ligger efter! bra imponerande! :emo-thumb

    #218493
    Hence wrote:
    Men gemenskap är ju också a och o när det gäller att trivas

    Japp, gemenskap är A och O för mig när jag tränar iaf. Skulle aldrig kunna gå runt ett helt pass med lurar i öronen och vara i min egen lilla värld.

    Wabban wrote:
    Chinsen är du rejält vass i som vanligt. Fan, jag ligger efter! bra imponerande! :emo-thumb

    Tack du, men du väger ju en 20kg mer så det kanske blir lite jämnare om vi räknar på totalvikt (kropp+viktskivor)? :)

    #218494

    Haft vilodag idag, men har glömt redovisa gårdagens pass. Det gick inte så bra, har en förkylning som stört (den är i princip borta nu) samtidigt som motivationen varit lite låg.

    Körde iaf lite hantelcurls, som tyngst blev det en 4a på 31kg och sedan mer reps på lägre vikter.
    Körde lite repextensioner och hantelextensioner bakom nacken. Lite spänsthopp upp till högsta boxen (va nästan svårt vilket det absolut inte ska vara :( )

    Några stela marklyft på 60kg bara samt excentriska enbens benspark i maskin vilket jag kör i rehabsyfte för knäna.

    #218495

    Träning träning! :D

    RYGG

    Chins
    10*KV
    8*6*KV+20kg
    10*KV

    Kabelrodd med brett supinerat grepp
    12*80kg
    10*80kg

    AXLAR

    Övning utan namn i TRX – Jag reser mig upp med raka armar över huvudet iaf. Här är en fin video – [http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/631]
    8*KV
    6*KV
    5*KV

    Sedan lite triggerpunktsbehandling,med rullar och bollar och därefter en del stretching. Stod på händer och velade med lite sånt också vilket tog fint i axlarna :D

    Tränar på human flag med, är jag helt utvilad kan jag hålla den en kort kort stund iaf :up: Får fixa en film på det snart, nu har nämligen min nya mobil kommit :)

    #218496

    Ny nalle, roligt roligt. Så, vad blev det för märke?

Viewing 15 posts - 1,936 through 1,950 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.