Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,951 through 1,965 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218497
    Gettodachoppa wrote:
    Ny nalle, roligt roligt. Så, vad blev det för märke?

    Det blev en Samsung Galaxy SII :) Väldigt nöjd redan nu faktiskt!

    Över till dagens pass, lite bröst och mage tränades samt massa mobilitet, triggerpunkter och sånt smärtsamt!

    Började passet med triggerpunktsbehandling på boll för ryggen, riktigt skönt och vilken effekt det har!

    BRÖST

    Sned hantelpress
    10*23.5kg
    8*31kg
    8*41kg
    6*51kg
    8*46kg
    8*46kg

    Flyes i TRX-band – KV
    10, 10, 10

    MAGE

    Brutalbänk – KV
    12

    Hjulet
    10, 10

    Vindrutetorkaren
    8

    Lite situps och några benlyft också sen va jag nöjd.

    Avslutade med stretching av underkroppen :up:
    Nu blir det frukost och sedan ska jag ner till Landskrona på FEEEEST :drinks:

    #218498
    Tommy Ivarsson wrote:
    ….
    Började passet med triggerpunktsbehandling på boll för ryggen, riktigt skönt och vilken effekt det har!

    Det där verkar intressant. Ligger du på rygg på någon typ av mindre boll, och försöker hitta muskelknutar, eller hur går det till?

    #218499
    DonTom wrote:
    Det där verkar intressant. Ligger du på rygg på någon typ av mindre boll, och försöker hitta muskelknutar, eller hur går det till?

    Japp, ligger på rygg med en boll som trycker på ett område mellan skulderbladet och ryggraden. Lägger en tyngre kettlebell på bröstet och lägger armen på bröstet för att stödja kettlebellen. Rullar runt bollen lite i området och sen är jag nöjd :)

    Har en liten hård boll men det funkar bra med en tennisboll också, storleken är densamma ungefär.

    Kör lite på tractusbanden med en foamroller och några andra ställen med sen!

    #218500

    Trodde inte jag skulle hinna träna idag men se på fan, det hann jag :D

    BEN

    Bencurl
    3*10-15*100-160lbs

    Benspark
    4*10-15*180-260lbs

    Benpress
    3*10*150kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    6*10-15*100-150kg

    Plyometri
    Massa hopp upp till ungefär 110cm box

    Kycklingfrukost nu och ikväll blir det till att dra ut på restaurang och käka lite :) Mycket planerat den här veckan så det kommer bli stressigt men jag ska försöka klämma in lite träning på onsdag nästa gång :up:

    #218501
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack du, men du väger ju en 20kg mer så det kanske blir lite jämnare om vi räknar på totalvikt (kropp+viktskivor)? :)

    Jo det är ju sant, but still! :D
    Intressanta prylar du har för dig! Skoj!

    #218502
    Wabban wrote:
    Jo det är ju sant, but still! :D
    Intressanta prylar du har för dig! Skoj!

    Ja triggerpunktsutrustningen på gymmet är grym! Den tar smärta till en helt ny nivå, men shit vad effektivt det är :)

    [img=http://tptherapy.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/420x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/i/hip_lower_back_kit_1.jpg]Den här rullen är jag just nu fiende med. Men efter några minuter på rullen samt lite rullande på triggerpunktsbollar och lite tryckande så är jag hux flux så sjukt mycket rörligare. Det är riktigt kul att se hur fort effekten kommer :up:[img=http://tptherapy.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/420x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/l/ultimate_grid_pack_2_1.jpg]

    #218503

    Mycket imponerad utav dina bänkpressar Tommi san!
    Speciellt nu när du väger och rör dig som en Cirkusartist :D

    #218504
    Jimmy124 wrote:
    Mycket imponerad utav dina bänkpressar Tommi san!
    Speciellt nu när du väger och rör dig som en Cirkusartist :D

    Tack ska du ha! Ja jag är ganska lättviktad just nu vilket är lite roligt det också eftersom formen är bra i princip hela tiden :emo-thumb

    Fast jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att jag rör mig som en cirkusartist, men jag är på väg åt det hållet. :)

    #218505

    Tränade en snabbis igår men har inte hunnit uppdatera så det är väl dags nu!

    Väldigt lätt pass dock, kände mig inte speciellt pigg. Tar vilodag idag och kör ett sista pass imorgon innan jag sticker till Val `D Isere på fredag för att åka skidor i en vecka :up:

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    8*100kg
    6*130kg
    6*170kg
    4*190kg
    4*200kg
    Snurrade i skallen så jag avbröt

    Chins
    10*KV
    6*KV+20kg
    6*KV+30kg
    6*KV

    Kabelrodd med V-hantag – 2sek isohold i toppläget
    10*85kg
    10*85kg
    8-9*85kg

    Sedan en hel del stretching av benen för att därefter stressa iväg till ögonmottagningen på sjukan för en ögonbottenfotoundersökning. Ska dit idag igen om ett par timmar för ett vanligt syntest tror jag.

    #218506

    Ser helt klart intressant ut, även om jag inte kan få in i skallen hur de där grejerna fungerar!

    ögonbottenfotoundersökning låter allvarligt, vad är det?

    Störigt hopp mellan 130-170 där! :up:

    #218507
    Wabban wrote:
    Ser helt klart intressant ut, även om jag inte kan få in i skallen hur de där grejerna fungerar!

    ögonbottenfotoundersökning låter allvarligt, vad är det?

    Störigt hopp mellan 130-170 där! :up:

    Det behöver du inte heller. Men jag kan säga att man helt enkelt rullar sina kroppsdelar över dessa grejer för att minska spänningar.

    Jag fick droppar i ögonen så pupillerna blir gigantiska, sedan får man en kamera med jättelins precis framför ögat som fotar (givetvis med en gigantisk blixt) och sedan ser jag mitt öga i detalj på ens tor skärm. Coolt är det för man ser minsta lilla blodkärl, gula fläcken och massa sånt coolt i ögat :D
    Det är standardkontroller för oss diabetiker eftersom höga blodsockernivåer med sockerkristaller i blodet förstör de små blodkärlen och det syns fort i ögonen eftertsom blodkärlen där är mikroskopiska!

    Men jag var fullt frisk i ögonen och hade bra syn också :up:

    #218508

    Tillbaks från Val D`Isere. Det blev 7 underbara skiddagar, bussresan sög hästballe men väl där så var allt precis som jag ville :)
    Matpriserna var runt de dubbla i jämförelse med Sverige. Nötfärsen t.ex gick på 180kr/kg :(

    Så det blev ett minimalt proteinintag. Käkade två proteinbars om dagen som jag hade med mig men annars antar jag att jag legat kring 1gr protein per kilo kroppsvikt med lite tur.

    Första passet avklarat idag igen, hållt upp med kreatin i några veckor nu så jag smyger igång med det igen.

    RYGG

    Chins – Supinerat grepp – KV
    10, 8, 8, 6, 6, 6

    Stångrodd
    10*94kg

    Kabelrodd med brett grepp – Stopp i toppläget och lång excentrisk fas
    10*80kg
    8*80kg
    8*80kg

    Latsdrag i Free-motionmaskin
    10*120lbs
    10*140lbs

    Human flag – Med böjda ben, klarar inte med sträckta ännu
    2*Max

    AXLAR

    TRX-övning för baksida axlar

    Enarms handstående mot vägg
    3 set på varje arm till failure Inte helt failure för då hade jag väl brutit nacken)

    Sedan stretching, triggerpunktsbehandling av latsen och runt skulderbladen och lite fotledsstabilitetsträning (jobbigt ord) :up:

    #218509

    Välkommen tillbaka, after ski-kungen.

    [img=http://www.sydsvenskan-img.se/archive/00134/_BERG_256_134848a.jpg]1 g per kg kroppsvikt är nästan något slags rekord, lågt värre

    #218510

    Aj aj aj! du har tyvärr tappat alla dina muskler pga det låga proteinintaget :-(

    #218511

    Välkommen tillbaka min vän. Tyckte att det har kännts lite tomt på journalsidan senaste veckan och det måste ju bero på att du har varit borta. Du vet, ingen saknar tjur´n förrän han har rymt från hagen:ike:. Jag gillar att läsa i din journal, det är alltid lite nya spännande övningar eller något annat galet upptåg som livar upp stämningen.

Viewing 15 posts - 1,951 through 1,965 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.