Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,966 through 1,980 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218512
    Gettodachoppa wrote:
    Välkommen tillbaka, after ski-kungen.

    [img=http://www.sydsvenskan-img.se/archive/00134/_BERG_256_134848a.jpg]1 g per kg kroppsvikt är nästan något slags rekord, lågt värre

    Haha, tack ska du ha! Jag ska inte spamma journalen med alla afterski-bilder. Men kan ju säga att det finns gott om dem.

    Gober wrote:
    Aj aj aj! du har tyvärr tappat alla dina muskler pga det låga proteinintaget :-(

    Japp, precis varenda muskel är borta nu så jag får väl helt enkelt skifta inriktning och satsa på anorexia istället…. :|

    waco3000 wrote:
    Välkommen tillbaka min vän. Tyckte att det har kännts lite tomt på journalsidan senaste veckan och det måste ju bero på att du har varit borta. Du vet, ingen saknar tjur´n förrän han har rymt från hagen:ike:. Jag gillar att läsa i din journal, det är alltid lite nya spännande övningar eller något annat galet upptåg som livar upp stämningen.

    Tack tack! :)

    Ja visst är det så, på samma sätt som att ”alla känner apan, apan känner ingen” stämmer ganska väl på mig. Att komma ihåg namn är helt hopplöst svårt.

    Har precis varit och lekt i fyslabbet på skolan nu, kan komma en updatering om resultaten framöver :up:

    #218513

    BRÖST

    BÄNKPRESS
    10*60kg
    8*80kg
    6*6*100kg

    Kryssdrag i CC nedifrån och upp
    3*10*30kg

    MAGE

    Bendrag på Flowinmatta
    10, 10

    Benlyft
    2*6

    Lite plyohopp upp till 122cm (typ 2cm över naveln) som högst och sen va jag nöjd. Frukosten är i magen och två timmar har avverkats i fyslabbet på skolan. Imorgon ska jag och några kompisar ta med s-EMG utrustningen till gymmet och testa aktiviteten i lats, biceps och brachioradialis då du kör chins med olika grepp (supinerat, pronerat och semisupinerat). Kan lägga upp resultaten här om ni är intresserade! :emo-thumb

    Just det ja, körde Human Flag också. Hade tänkt sätta den klocrent med spikrak kropp om en månad typ så jag övar på den emellanåt :D

    #218514

    Var inne på gymmet en snabbis igår kväll. Råkade somna på soffan och vaknade 19 på kvällen. Stack sen till gymmet och körde ett snabbt kvällspass.

    BEN

    Lårcurl
    12*100lbs
    12*100lbs
    10*120lbs

    Benspark
    Minns inte exakt vad som kördes, en 10 på runt 180lbs som tyngst iaf

    Enbens utfall med en fot i trx-band och den andra stående på balansplatta
    3*6

    VADER

    Vadpress i benpressen
    15*100kg
    15*100kg
    13*100kg
    12*100kg

    Skulle ha kört lite frontböj men hade för lite energi i kroppen. Ligger ganska mycket back i sömn just nu. Sovt mellan 4-(6-7) timmar/natt varenda natt de senaste 2 veckorna och det börjar ta ut sin rätt. Blir ordentligt med sömn inatt iaf kan jag lova :)

    Gymma rygg imorgon vid 13-tiden 8)

    #218515

    Ska försöka fixa lite filmer på roliga övningar idag. Bland annat på mina försök till Human Flag och enarmsstående. Kanske på någon annan lattjo övning med när jag ändå är igång.

    Hur som helst, ryggen är främsta målgruppen!

    #218516

    RYGG

    Marklyft
    10*100kg
    8*120kg
    6*140kg – Explosiva
    6*145kg – Explosiva
    2*145kg – Isohold på 4 ställen längs dragbanan
    2*145kg – Samma här

    Chins – KV
    10, 10, 10

    AXLAR

    Militärpress
    10*45kg
    5*55kg

    Scarecrow i TRX – KV
    8, 7

    Sidolyft
    15*11kg

    Körde lite Human flag, handstående och annat kul emellanåt. Avslutade med stretching av underkroppen samt bröstryggen. :up:

    [youtube=d8BP-AZJfJ8&feature=youtu.be]

    [youtube=HriExzx14Jw&feature=youtu.be]

    #218517

    Kul att se lite allternativa övningar. Tycker själv det är kul att blanda in oortodoxa grejor på gymmet. Slår sig en del ibland och får en del märkliga blickar, men de är det värt för att ha kul, och förhoppningsvis utveckla träningen :|

    #218518

    Ja det är ju skitkul med alternativa övningar. Ringar, trapets, TRX-band, kettlebells och sånt används flitigt :)

    Nu ska jag smita ner till gymmet igen. Det blir nog ett bröstpass känns det som!

    #218519

    BRÖST

    Sned hantelpress
    10*26kg
    10*26kg
    7*46kg
    6*46kg
    8*38,5kg

    Flyes i TRX-band – KV
    10, 10

    MAGE

    Benlyft – KV
    6, 6

    Fällkniven
    Några stycken

    Sneda sidoplankan med armen på ostabilt underlag
    2*Max

    Körde lite enbens vadpress samt någon stabilitetsövning för fotlederna också. Dags för frukost och sedan väntar plugg plugg!

    #218520

    Hemma från skolan nu! Spenderade 2 timmar i fyslabbet och körde lite VO2max tester. Jag satt på en ergometercykel och testade och en annan kille sprang på ett band.

    Nådde upp till runt 56ml/kg/min vilket kanske inte säger så mycket. Men det visar klart att jag inte är en maratonlöpare iaf, dock inte otränad heller :D

    #218521

    Kollar in här hela tiden, men är sjukt dålig på att kommentera. Du har iallafall en grym presstyrka, cred för det :D (Dina marklyft och chins är dock minst lika imponerande)

    Har själv testat ”human flag” och fattar inte riktigt hur den går till, sjukt svårt, men imponerande :D

    #218522
    Yaldish wrote:
    Kollar in här hela tiden, men är sjukt dålig på att kommentera. Du har iallafall en grym presstyrka, cred för det :D (Dina marklyft och chins är dock minst lika imponerande)

    Har själv testat ”human flag” och fattar inte riktigt hur den går till, sjukt svårt, men imponerande :D

    Kul att du kommenterar nu då iaf :) Tack för komplimangerna. Human flag är tung men långt ifrån omöjlig om man bara tränar lite ;)

    #218523

    Stack till gymmet vid 9 imorse för att köra lite tester inför en studie. Skulle testa MVC (Maximal Voluntary Contraction) för latsen samt 1RM i chins med olika greppvarianter.
    När jag ändå var på gymmet och hade värmt upp och kört lite så tänkte jag ju att jag lika väl kunde köra ett snabbt träningspass också :up:

    RYGG

    Chins
    6*KV
    1*KV+20kg
    1*KV+40kg
    1*KV+50kg – Semisupinerat grepp
    1*KV+45kg – Pronerat grepp
    10*KV – Supinerat grepp
    8*KV – Supinerat grepp

    Latsdrag – Supinerat grepp – Explosiva
    8*60kg
    8*60kg
    Kunde hålla 135kg isometriskt med 90 grader i armbågsled

    Latsdrag i Free-motion
    10*140lbs
    9*140lbs

    BICEPS

    Hantelcurl
    6*16kg
    8*21kg
    8*21kg
    6*23,5kg – Lång excentrisk fas

    Enarms konc.curl
    11*13,5kg
    8*13,5kg

    Körde 3 set pushdowns på 75kg (fullt mag) på slutet, blev 10 reps/set.

    Stretchade lite ruuuuumpa, hoppade lite på en box och stretchade handleder sen va jag klar. Här är en fin bild från gårdagens VO2max-test på ergometercykel. Och JA, jag hade inga byxor eftersom jag egentligen inte skulle kört testet men hoppade in för en kille som blev sjuk. Och då var kalsonger ett bättre alternativ än mjukisbyxor :D

    [http://imageshack.us/photo/my-images/21/vo2max.jpg/ [img=http://img21.imageshack.us/img21/8605/vo2max.jpg]]

    #218524

    Var på försvarsmakten tidigare idag och lärde ut tyngdlyftning till militärerna! Blev ju givetvis en del lyftande själv under de 1,5 timmar som allt tog.

    Men väl hemma var träningssuget över mig och det blev en vända till gymmet. Körde igenom benen framförallt :)

    BEN

    Frontböj
    10*20kg
    10*60kg
    10*80kg
    6*100kg
    4*100kg
    3*100kg
    3*100kg
    10*100kg – Vanliga böj

    Enbens böj med en fot i TRX-band – KV
    2*10

    VADER

    Vadpress i benpressen
    3*15*100kg

    MAGE

    Benlyft – KV
    8, 8, 7

    Hjulet
    10 – Långsamma

    Sedan kördes lite handstående och fotstabilitetsträning. Nu blir det nudlar och tacofärs :up:

    #218525

    Körde ett sjukt snabbt bröstpass idag

    BRÖST

    Bänkpress – Kontrollerade lång excentrisk fas och explosiv koncentrisk
    10*40kg
    10*60kg
    8*80kg
    6*100kg
    6*100kg
    6*100kg
    5*100kg
    4*100kg

    Sedan några smalbänkar och lätta flyes :)

    #218526

    Fan vad kul att se dina framgångar med allt! Å till försvarsmakten å stå å lära ut tyngdlyftning? Sweet som bara den!

Viewing 15 posts - 1,966 through 1,980 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.