Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,011 through 2,025 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218557
    Jimmy124 wrote:
    212st chins under ett pass är fan inte illa! :D
    Dagsformen ser även bra ut tommi-san, Man ser att du har köttat på dig helt klart.

    Tack du! Jo det kändes fint, mina lats kommer vara helt sönder imorgon :D

    Har droppat 1-2kg sedan de bilden togs så ser lite tightare ut nu, framför allt runt midjan. Är nöjd med formen hur som helst :emo-thumb

    #218558

    Började köra lite knäböj, dock kändes det konstigt. Jag fick alldeles för mycket kontakt i höger skinka och ben i jämförelse med vänster så jag slutade när det närmade sig tyngre vikter.

    BEN

    Knäböj
    10*60kg
    10*100kg
    6*110kg
    6*120kg
    6*130kg
    2*140kg – Började kännas för mycket i ena sidan
    6*100kg – Frontböj

    Sedan blev det lite utfall

    VADER

    Enbens vadpress i benpress – Med squeeeze :p
    15*30kg
    15*50kg
    15*50kg
    15*50kg

    Sedan hemgång, var allmänt energitömd här. Hade fastat i 21 timmar när jag påbörjade mitt pass och det kändes. Ingen planerad fasta för fem öre. Men jag kände mig trött och började fundera på när jag åt sist och kom fram till att det var 21 timmar innan passet började :D Det kan ju förklara min rekordlåga vikt på 83,2kg innan passet :D

    #218559

    Jösses, här har vi killen som har koll på sitt matintag, heh. ;-)

    #218560
    Gettodachoppa wrote:
    Jösses, här har vi killen som har koll på sitt matintag, heh. ;-)

    Haha, ja ibland blir det lite väl långa perioder utan mat :|

    Men i det stora hela har jag koll, äter så att vikten är någorlunda konstant men räknar inte kalorier eller protein. Det blir som det blir, men lång tid utav räknande tidigare har gett mig en hyfsat bra uppfattning om kalorimängd och proteinmängd i allt så jag kör snabba överslagsräkningar i huvudet bara :emo-thumb

    Siktar på överskott på träningsdagar och balans eller underskott på vilodagar iaf.

    #218561

    Tvivlar inte en sekund på att du har koll på käket, ville bara sköja till det lite. :-)

    Tror det är mycket lättare att, vad ska vi säga… ”fuska” med maten då och då om man
    har bra koll överlag. Och det har du ju.

    #218562

    Ska börja köra enligt RPT-schema nu igen så denna och nästa vecka är jag mest ute efter att hitta vilka vikter jag ska starta på i träningsprogrammet.
    Testade lite bänkpress idag :)

    BRÖST

    Bänkpress
    Massa uppvärmning
    6*115kg
    6*110kg
    5*110kg
    8*100kg

    Sned hantelpress
    10*31kg
    15*38,5kg
    10*41kg

    MAGE

    Brutalbänk – KV
    12, 12

    Benlyft
    2*10

    Sedan fick jag ila iväg till akrobatikträningen. Kom precis hem från den och sitter nu och käkar potatisgratäng och kyckling till frukost

    #218563

    21 timmar är ganska länge, 18-19 timmar har det blivit för mig några gången men då mår jag verkligen skit, riktigt tjurig.

    #218564
    Gober wrote:
    21 timmar är ganska länge, 18-19 timmar har det blivit för mig några gången men då mår jag verkligen skit, riktigt tjurig.

    Jag känner inget på humöret! EN stor faktor till det den här gången kan nog ha varit det faktum att jag inte tänkte på att det var så längesen jag åt. Den psykologiska faktorn som uppstår när man vet att man inte får äta på ytterligare 5h är annars sjukt stor och skapar hunger (bevisat i studier tom) :)
    Precis som att man kan vara hungrig när man är borta men åker hem och sätter sig och varvar ner i soffan och känner hur hungern är som bortblåst hux flux.

    Läste 3 intressanta studier nyligen angående att om personers hunger överlag är större om de har ett begränsat matintag (kaloribudget) gentemot om de har möjlighet att äta hur mycket de vill men ändå inte äta mer än de med begränsat kaloriintag.

    Mycket studieläsande i samband med min C-uppsats nu men samtidigt lär jag mig sjukt mycket, och därmed lär man sig vilka saker som påverkar hunger och hur man kan ta sig runt dessa på ett smidigt sätt :emo-thumb

    #218565

    Körde ett snabbt ryggpass, sak snart iväg upp till löparbanan och springa sprinter på 100, 200 och kanske 400m för första gången på åratal :)

    Försökte mig på lite chins men latsen är inte återhämtade än sedan min 200 chins session.

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    10*100kg
    6*140kg
    6*170kg
    3*190kg
    3*200kg
    3*200kg

    Kabelrovv med v-handtag uppifrån och ner
    10*50kg
    10*70kg
    19*70kg
    8*70kg

    Sedan massa stretching och sen var jag tvungen att dra hem. Fikar i mig några ”kärleksmums, chokladrutor, fiffirutor, kalla dem vad ni vill” nu och drar till löparbanan om en halvtimma. Uppdaterar med tidern :up:

    #218566

    Ska till gymmet nu. Men en snabb uppdatering angående tiderna på löparbanan igår. Sprang 100m på 12,9-13,2s de olika gångerna. 60m avklarades på 8.50 ungefär. Nöjd med resultaten, det känns gött i vader och lår idag iaf :up:

    #218567

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*12kg
    6*21kg
    6*28,5kg
    8*26kg
    10*23,5kg

    Repcurl i kabel
    20*30kg
    15*40kg
    12*40kg

    TRICEPS

    Dips
    15*KV
    10*KV+15kg
    10*KV+15kg
    10*KV+15kg

    Pushdowns med rep
    15*40kg
    12*40kg
    12*40kg

    Sedan hemgång!

    #218568

    Har vilat ett par dagar nu. Ska på läkarbesök imorgon (årlig rutinkontroll) och därefter till gymmet igen. Saknar denna härliga atmosfär :)

    Har ägnat mig åt lite matlagning istället. I förrgår gjorde jag och tjejen en räkwok med nudlar, räkor, sockerärtor, paprika, kokosmjölk, pressad citron, cashewnötter, äpple, salt och cayennepeppar som blev riktigt god.
    Idag blev det istället en levergryta på kalvlever, äpple, morötter, lök, champinjoner, bacon, grädde, smörgåskrasse samt salt och peppar.

    Lät grytan puttra länge på svag värme och det hela blev riktigt bra :up:

    [http://imageshack.us/photo/my-images/19/leverden.jpg/ [img=http://img19.imageshack.us/img19/9554/leverden.jpg]]

    #218569

    Känns fortfarande lite ojämt kring höften, får mer kontakt i höger sida där jag även är lite stramare. Körde inga tyngre vikter pga detta faktum.

    BEN

    Knäböj – Långsamma och sjukt strikta
    10*40kg
    8*80kg
    6*110kg
    6*130kg
    5*130kg
    5*130kg
    4*110kg
    8*80kg – Frontböj

    Lårcurl
    10*140lbs
    10*140lbs

    Enbens excentrisk benspark
    8*100lbs
    8*100lbs

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    20*15kg
    15*40kg
    15*40kg

    La mig därefter på en tennisboll och försökte mjuka upp mina höftflexorer och adduktorer. Smärtsamt men givande :up:

    #218570
    Tommy Ivarsson wrote:
    Känns fortfarande lite ojämt kring höften, får mer kontakt i höger sida där jag även är lite stramare. Körde inga tyngre vikter pga detta faktum.

    Känner igen det där, har samma problem själv. Riktigt drygt att få någon ordning på det.

    #218571
    maskin wrote:
    Känner igen det där, har samma problem själv. Riktigt drygt att få någon ordning på det.

    Mjo, jag är lite vriden i höften också. Ska se om jag kan smita iväg till en naprapat och be han/hon att titta på det hela. Annars så stretchar jag adduktorerna samt höftflexorerna och glutsen och försöker få lite balans i det hela igen.

Viewing 15 posts - 2,011 through 2,025 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.