Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216742

    Fick du i dig hela den där? :ph34r:

    #216743
    Nic Nordin wrote:
    Fick du i dig hela den där? :ph34r:

    Japp, utan bekymmer… IF-mage du vet! 400gr lösgodis blir efterrätten nu :P

    #216744
    Tommy Ivarsson wrote:
    Japp, utan bekymmer…

    Respekt :worship:

    #216745
    Tommy Ivarsson wrote:
    Japp, utan bekymmer… IF-mage du vet! 400gr lösgodis blir efterrätten nu :P

    gisses..hela ?? :emo-thumb

    måste ju älska din kost..:pop::emo-thumb

    #216746
    Nic Nordin wrote:
    Respekt :worship:
    Nicotin wrote:
    gisses..hela ?? :emo-thumb

    måste ju älska din kost..:pop:

    Tack! Blir själv förvånad ibland över hur mycket som faktiskt får plats i en magsäck… :D Och då är detta långt ifrån några rekordvolymer för egen del. Denna storlek brukar mina måltider ha nu när måltidsfrekvensen är såpass låg.

    Så vad kan jag säga, jag gillar att bli mätt, gillar att inte behöva äta stup i kvarten (dvs oftare än var 7-8h) och jag gillar god mat! :P

    #216747

    Haha, älskar dina smått urspårade måltider! Det som är fördelen med PF – det finns vaken rätt eller fel så länge man håller sig till sitt 8-timmars ätfönster. :D

    Hur tycker du upplägget fungerar i övrigt?

    #216748
    nible wrote:
    Haha, älskar dina smått urspårade måltider! Det som är fördelen med PF – det finns vaken rätt eller fel så länge man håller sig till sitt 8-timmars ätfönster. :D

    Hur tycker du upplägget fungerar i övrigt?

    Måste föst och främst säga att jag inte har ett klassiskt PF-upplägg med ätarfönster.

    Äter mål 1 runt 14 tiden kanske och sedan mål 2 vid 20 tiden sen ev en kaseindrink innan läggdags. Men dessa tider varierar stort beroende på hur mina skoldagar ser ut. Jag håller hur som helst alltid en låg måltidsfrekvens men har inga fasta fönster eller timmar som jag äter under. :)

    Och för min del så fungerar det perfekt, slutade uppleva hungerkänslor på morgonen efter att ha skippat frukosten ett tag, skjuter alltså på första måltiden några timmar bara och kan därmed äta större frukost när jag väl äter vilket jag älskar :D

    Så slutsatsen blir: Det passar mig perfekt! :up:

    Nu blir det gymmet om en 45min, bröst och triceps står på schemat!

    MORGONVIKT80,2kg
    Skäms på mig, jag har gått ner i vikt under mina första 2 planerade överskottsveckor.. :)

    #216749

    Bröst, triceps och lite mage stod på schemat idag. Avslutade passet med 15min stretching och rörelseträning också men sen var jag nöjd!

    BRÖST

    Bänkpress
    20*40kg
    20*62,5kg
    20*62,5kg

    Hantelpress på pilatesboll
    20*18kg – En arm i taget
    17*18kg – En arm i taget
    20*18kg – Båda armar samtidigt

    TRICEPS

    Dips – KV
    18, 17, 12

    Enarms pushdowns
    20*15kg
    20*15kg
    18*17,5kg
    20*40kg – Båda armar
    22*50kg – Båda armar

    MAGE

    Sneda crunches i situpbräda
    15, 15
    10 – KV+10kg

    Stående raka crunches med motstånd
    15-20*40kg
    15-20*40kg
    15-20*40kg

    Sen stretch utav the fat ass och lite overhead-squats.
    Frukosten är på väg ner i magen as we speak och ikväll ska jag se på Inception på bio så då lär det slinka ner lite välsmakande kalorier utav något slag

    #216750

    Bra bänkat Tommy! :up: Hur många reps tror du att du gör på kroppsvikten?

    Hur kör du dina dips? Framåtlutade eller helt rak? :)

    #216751
    Nic Nordin wrote:
    Bra bänkat Tommy! :up: Hur många reps tror du att du gör på kroppsvikten?

    Hur kör du dina dips? Framåtlutade eller helt rak? :)

    Tack! Vet inte riktigt hur många det kan bli, vi får se när jag väl kommit dit ;)

    Dipsen körs raka, iaf nu när jag vill koppla in bröst och axlar så lite som möjligt!

    #216752

    Grymt att läsa din journal Tommy. 20 repsare är inte att leka med, måste spruta mjölksyra i hela kroppen. Lika kul att läsa vad du äter oxå, alltid gött att klämma i sig en överdimensionerad måltid :P

    #216753
    Mcqueen77 wrote:
    Grymt att läsa din journal Tommy. 20 repsare är inte att leka med, måste spruta mjölksyra i hela kroppen. Lika kul att läsa vad du äter oxå, alltid gött att klämma i sig en överdimensionerad måltid :P

    Tack du! Ja 20 reppare bränner riktigt bra, speciellt nu när man inte är van vid det. Men sakta men säkert ska jag ju ner mot de lägre repsen igen.
    :up:

    #216754
    J.v.K wrote:
    blir väldigt pepp på att börja med IF igen. magen mådde bäst & jag fick bäst resultat.

    jobbigt bara när man slutar så olika på skolan. hur stort mål är ditt första?

    funderar på att käka 12-20, borde inte vara några problem :) skolan slutar aldrig senare än 16 förutom när vi ska på läger.

    SHIT va jag är pepp alltså ^^

    Ja min mage mår även den väldigt bra av detta upplägg, jag stormtrivs, men som sagt så är det inga fasta tider eller ätarfönster. Grunden är helt enkelt stora, mättande och energirika måltider samt en låg måltidsfrekvens :)
    Mitt första mål kan variera lite det med, men det är oftast det minsta av de två huvudmåltiderna under dagen. Kanske som idag, dvs 2,5dl havregryn, 1ägg, 250gr kvarg, 1 glas mjölk och 4 knäckebröd med några lager ost.
    Varierar beroende på om det blir ett post workoutmål eller om det är vilodag osv samt hur skoltiderna ser ut.

    Kör på bara, väldigt smidigt sätt att bulka på också har jag märkt, svårt att grisbulka då man helt enkelt inte hinner eller orkar få i såg såna mängder med kalorier. :D

    #216755

    Måste bara få fråga om din diabetes påverkas av att du äter rätt mycket sötsaker såsom godis? Är hemskt dåligt insatt i det där och jag har märkt att du gillar att käka en del godis (vem gör inte det!?).

    Bara lite nyfiken. :)

    #216756
    nible wrote:
    Måste bara få fråga om din diabetes påverkas av att du äter rätt mycket sötsaker såsom godis? Är hemskt dåligt insatt i det där och jag har märkt att du gillar att käka en del godis (vem gör inte det!?).

    Bara lite nyfiken. :)

    Bara att fråga på. ;)

    Jo det är klart att jag påverkas utav allt godis, jag är lite av en periodare och just nu har det varit ganska mycket. Äter jag godis i såpass stora mängder brukar det resultera i att jag får injicera insulin i mindre mängder under flera tillfällen en bra stund därefter.

    Det blir lite mer jobbande alltså med sprutan men det är inga större bekymmer annars. Givetvis är det bättre att låta bli godiset men nu är jag som jag är :D

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.