Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,086 through 2,100 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218632
    Sevenzius wrote:
    Jo men tycker inte alkolhol är gott alls vilket jag är ganska glad över.

    Men skönt att höra att det finns en del seriösa lirare också så man kan bolla idèer

    Idrottscentrum, vart ligger detta någonstans? Hyffsat pris per år?
    Tycker det är självklart att man ska få släppa vikter på ett gym, om ändå med måtta (har tyvärr krav på mattor på mitt nuvarande gym med), magnesium blev jag överraskat glad över att man får använda, 52kgs hantlarna var väl lite mediokert om man ska vara pessimist, räcker inte så långt när ger sig på hantelrodd m.m :frust: Dock så är det knappt några gym alls nuförtiden som ens har upp till 50 tyvärr så det är väl bättre än inget

    Förstår dig, alkohol i sig är inte gott. Men det finns ju otaligt många goda drinkar osv.. Men som Jim Jefferies säger, Sprit smakar inte gott och ingen dricker det för att det är gott, vi dricker det för att vi behöver :D

    IC ligger på Campus. De har samarbeten med vårat program och själva högskolan i sig. Kostar 2000kr/år att träna där som student så det är ett bra pris.
    52kg har räckt bra hittils iaf. Det finns ju en 4 OL-stänger och 1 SL-stång samt några 15kg stänger. Viktplattor så det räcker så man kan ladda på bra på stängerna och föruttrötta musklerna om det skulle behövas ;)

    Hence wrote:
    Grattis till nya jobbet då Tommy. Du får mycket varierad träning med jobbet som PT och fritidsgymmandet inräknat

    Tack ska du ha! :) Mjo, jag kommer ju själv inte träna själv på min arbetsplats. Inte så mycket iaf, men jag kommer ju träna andra enligt en viss metod iaf ;) Vi har resultatgaranti, så får man inte resultaten man vill så får man pengarna tillbaka.

    #218633

    Sevenzius – Om du inte sett klippet jag tänkte på så är det här: :D😀

    [youtube=LUjPoyGPKtQ]

    #218634

    Skulle ha jobbat i fyslabbet mellan 8-10 imorse. Dock blev det inställt i sista sekund så när jag ändå var vaken så passade jag på att sticka till gymmet :)

    Tro det eller ej, men jag sprang lite på ett löpband också.

    BRÖST

    Sned hantelpress
    Div uppvärmning
    10*41kg
    9*41kg
    8*41kg

    Flyes i TRX-band – KV
    10, 8

    Lekte lite med kettlebells och sprang sedan på bandet
    1,5km på 7min, 30 sek. Tog det lugnt i början (9km/h) och sprang på lite fortare sista halvan (14km/h). Inga större bekymmer men jag fick avbryta då jag brände mig på fötterna. Friktionen mellan fötter och band blev för stor så numera har jag lite blåsor under tårna.

    Sedan stretching av framförallt ljumskarna och glutsen. Därefter smet jag till projektrummet för att skriva C-uppsats mellan 10-14. Vi kom en bra bit till i vårt skrivande vilket kändes skönt :up:

    Fest ikväll! Ooooh yeah

    #218635

    Grattis till jobbet! Kul, och kul för dem som ”får dig”! :D

    Å gosse, påstår du att du kutar barfota på löpbandet? haha fantastiskt!

    #218636
    Wabban wrote:
    Grattis till jobbet! Kul, och kul för dem som ”får dig”! :D

    Å gosse, påstår du att du kutar barfota på löpbandet? haha fantastiskt!

    Tack tack! Ja jag har mina första ”riktiga” klienter på måndag så då börjar bollen att rulla om man säger så. Har förövrigt ett annat jobb också samt en tillfällig projektanställning via högskolan. Sen ska jag på anställningsintervju (möjligtvis via telefon) på måndag.
    Kommer nog inte ha tid med alla jobb, men jag försöker se till så att det finns möjliga arbetsplatser inför sommaren :up:

    Japp, barfota (tunna strumpor) var vad jag hade. Det funkade bra förutom det faktum att det blev sjukt varmt :D

    #218637

    Uppvärming bestående av 5min promaenad på bandet samt lite mobilitetsträning för axlar och skulderparti.

    RYGG

    Chins – Supinerat grepp
    8*KV
    4*KV+10kg
    4*KV+15kg
    4*KV+20kg
    4*KV+25kg
    4*KV+30kg
    4*KV+35kg
    4*KV+40kg
    4*10*KV – Pronerat grepp, explosiva

    Latsdrag i TRX-band med fötterna på en bänk
    8*KV

    Körde lite kabelrodd också men inget jag redovisar.

    AXLAR

    Sidolyft med hantlar
    10*12kg
    10*14kg
    10*12kg

    Körde lite axelträning med kettlebells också men sen fick det räcka. Stretchade en hel del på slutet.

    Noterbar lägstavikt på länge igår – 82,5kg! Körde en kalipermätning och lägger snart upp resultaten!

    #218638

    Vikt – 82,5kg

    Parillo 9P – 11,23%
    J/P 7P – 8,87%
    DW 4P – 12,73%

    Minus 1kg i muskelmassa sedan december. Inte helt ok men fullt förståeligt då jag inte tränar lika tungt och intensivt längre. Akrobatiken har tagit en del tid och energi nämligen.

    Börjar köra igång tyngre träningssplittar nu igen. Kör 5*5 i Bänkpressen, Breathing squats (15-20reps) i böjen och RPT i Marklyften och Chinsen.

    #218639

    Böj böj böj idag! Det var längesen jag körde men idag var det äntligen dags igen. Ska köra breathing squats under samtliga benpass framöver är tanken.

    Testade lite vikt idag

    BEN

    Knäböj
    10*60kg
    6*80kg
    24*100kg – Lite för lätt vikt, vill inte över 20 reps

    Anderson squats – Böj med död start i bottenläget (Hål 15)
    6*60kg
    6*80kg
    6*90kg
    6*100kg
    6*100kg – Gick precis

    VADER

    Enbens tåhävningar – KV
    2*20
    18
    16

    Sedan div stretching av underkroppen. Nu blir det frukost och plugg fram tills i eftermiddag då en klient inväntar mig.

    #218640

    Boobie time! :D

    BRÖST

    Bänkpress
    Uppvärmning till 110kg
    5*115kg
    5*115kg
    5*115kg
    5*115kg
    4*115kg – Borde ha varit en femma. Nåja, bättre lycka nästa gång!

    Armhävningar med en hand på balansboll – KV
    4*6

    MAGE

    Sittande bencirklar
    Många

    AXLAR

    Handstand pushups
    6, 4, 3

    Stretching och sen hem. Nu blir det frukost och fortsatt plugg. Läser Idrottsnutrition nu vilket är riktigt intressant :up:

    #218641

    Tjusig pattserie där! :D

    #218642

    Tjena Tommy!

    I videon där du kör spänsthopp, är det på Eleiko sportcenter i snöstorp?
    Vet du om vi har någon tyngdlyftningsklubb i halmstad? Försökte googla men hittar inget, Eleiko borde ju ha tycker man, men tänkte kolla med dig ifall du visste något först! :)

    #218643
    jory wrote:
    Tjena Tommy!

    I videon där du kör spänsthopp, är det på Eleiko sportcenter i snöstorp?
    Vet du om vi har någon tyngdlyftningsklubb i halmstad? Försökte googla men hittar inget, Eleiko borde ju ha tycker man, men tänkte kolla med dig ifall du visste något först! :)

    Hej du!

    Nej det är på Idrottscentrum. De har fem plattformar där som det körs tyngdlyftning på ganska flitigt. Jag tränar ihop med två stycken som tävlar i tyngdlyftning. Sedan körs en form av OL-kväll en till två gånger i veckan på IC. Det är mest OL-nördar som tittar på varandra och ger tips och råd.
    Eleiko Kraftsportsklubb finns ju också men där är det SL som gäller så jag vet inte hur det är med OL där.

    #218644

    Bra vikter du bollar med trots låg vikt!

    Speciellt impad av chinsen!

    #218645
    Johnny Furu wrote:
    Bra vikter du bollar med trots låg vikt!

    Speciellt impad av chinsen!

    Tack tack! :)

    Vägde in på 82,2kg imorse vilket är en riktigt låg vikt för mig. Dock dietar jag inte, men pga mycket stress med 2 olika jobb, 1 projektanställning samt slutskrivandet på C-uppsats och ett annat projekt så har jag ont om tid att äta.
    IF är i det här skedet helt underbart, nackdelen blir ju då att man lätt tappar i vikt även när man inte vill det :whistle:

    #218646

    Snabbpass på gymmet. Skulle ha varit i skolan och lyssnat på redovisning utav två olika magisteruppsatser i biomedicin men gymmade istället. Kan läsa uppsatserna senare tänkte jag :)

    Ska iväg till skolan vid 13.15 och lyssna på Kenneth Riggberger som är en duktig coach inom elitidrott här i Sverige. Främst inom friidrott men han har även varit delaktig i t.ex Johnny Wahlgrens träning (Bänkpressarmonstret)!

    BICEPS

    Stångcurl
    5*6*40kg

    Hantelcurl
    6*26kg

    TRICEPS

    Pushdowns
    10*50kg – 10*60kg – 10*70kg – Stegrande uppvärmning
    10*75kg – Fullt mag
    10*75kg
    10*75kg

    Smalbänk
    12*50kg
    10*70kg
    6*90kg
    6*90kg

    Körde lite med kettlebells samt stabiliserande underarmsträning och sen var jag nöjd!
    Nu frukost :up:

Viewing 15 posts - 2,086 through 2,100 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.