Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,101 through 2,115 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218647
    Tommy Ivarsson wrote:
    Hej du!

    Nej det är på Idrottscentrum. De har fem plattformar där som det körs tyngdlyftning på ganska flitigt. Jag tränar ihop med två stycken som tävlar i tyngdlyftning. Sedan körs en form av OL-kväll en till två gånger i veckan på IC. Det är mest OL-nördar som tittar på varandra och ger tips och råd.
    Eleiko Kraftsportsklubb finns ju också men där är det SL som gäller så jag vet inte hur det är med OL där.

    Okej! Då har de gjort om en del sedan jag tränade där förra sommaren.
    Ifall dina träningskompisar vet något om en klubb i Halmstad så får du gärna hojta, annars får jag kolla upp med Eleiko kraftsportsklubb!

    Tack för svaret och tack för din journal, riktigt bra :up:

    #218648

    Får oxå säga grattis till jobbet. Blev däremot nyfiken då jag bor i Hstd. Peoples Training?? Vad är de för ställe och vart ligger de??

    #218649
    jory wrote:
    Okej! Då har de gjort om en del sedan jag tränade där förra sommaren.
    Ifall dina träningskompisar vet något om en klubb i Halmstad så får du gärna hojta, annars får jag kolla upp med Eleiko kraftsportsklubb!

    Tack för svaret och tack för din journal, riktigt bra :up:

    Visst! Jag tror inte det finns någon tyngdlyftarklubb här i Halmstad faktiskt. Det finns någon i Malmö tror jag men inte här.
    Men jag kan höra av mig om jag hör något :)

    #218650
    Mcqueen77 wrote:
    Får oxå säga grattis till jobbet. Blev däremot nyfiken då jag bor i Hstd. Peoples Training?? Vad är de för ställe och vart ligger de??

    Tack tack! :)

    Det har bara funnits något år och ligger vid Nissa Strand. På torntorget (tror jag det heter). Det är en träningsstudio och inte ett gym i den bemärkelsen så att man kan köpa kort där. Det är endast träning med PT som gäller i den lokalen!

    #218651

    Löpning – 42 minuter, sträcka okänd :)

    Tjejen ska springa Vårruset (5km) nästa helg så hon ville testa och se om hon skulle orka. Det gick finfint, vi sprang säkert en 6km iaf.

    Hur som helst, jogging i lugnt och behagligt tempo. :up:

    #218652

    IMHO är jogging/löpning väldigt underskattat. En ”sport” som lider kraftigt av den dåliga propagandan på 80-talet. Önskar att jag hade kunnat få min fru att förstå storheten av att springa ett par km….

    #218653
    DonTom wrote:
    IMHO är jogging/löpning väldigt underskattat. En ”sport” som lider kraftigt av den dåliga propagandan på 80-talet. Önskar att jag hade kunnat få min fru att förstå storheten av att springa ett par km….

    Whaaat? Löpning har ju blivit hur stort som helst. I min omgivning råder sedan ett par år ren hysteri kring löpning med tidsjämförelser, appar, hitodit

    #218654
    DonTom wrote:
    IMHO är jogging/löpning väldigt underskattat. En ”sport” som lider kraftigt av den dåliga propagandan på 80-talet. Önskar att jag hade kunnat få min fru att förstå storheten av att springa ett par km….
    Magnus Larsson wrote:
    Whaaat? Löpning har ju blivit hur stort som helst. I min omgivning råder sedan ett par år ren hysteri kring löpning med tidsjämförelser, appar, hitodit

    Ja löpning är underskattat! Men inte heller jag skulle vilja påstå att det är underskattat. Här i Halmstad springer folk i löparspåren i princip dygnet runt. Nu när värmen börjar komma ser jag mer och mer människor som springer på gatorna också. Bara positivt :)

    Vi har ingen hysteri, inte i min umgängeskrets, inte för distanslöpning iaf. Däremot kör vi mer intervaller samt springer med däck släpandes i marken bakom oss :emo-thumb

    #218655

    RYGG

    Hip thrusters – Egentligen för hela höftpartiet
    10*50kg
    10*70kg
    10*90kg
    6*110kg
    6*130kg

    Marklyft
    10*110kg
    6*130kg
    3*150kg
    3*170kg
    2*190kg
    1*190kg

    Chins – KV – Explosiva
    10, 10, 10

    Kabelrodd
    9*102kg
    10*40kg – Enarms
    10*40kg – Enarms

    Körde några ryck på 50-60kg och sedan stretching av rumpa, höftparti :up:

    Var och tittade på 123 Schtunk igår på Kulturhuset här i Halmstad. De var riktigt roliga så deras shower rekommenderas starkt :up:

    [http://www.schtunk.se/]

    #218656

    Kul att se att du uppdaterar hela tiden, att du tränar på trots alla studier, jobb osv. Det är ett stressigt samhälle vi lever i, även här på landet där jag bor haha, alla fall en inre press på att man måste hinna med en massa saker:P

    Hur kändes marklyften idag då?

    #218657
    Hence wrote:
    Kul att se att du uppdaterar hela tiden, att du tränar på trots alla studier, jobb osv. Det är ett stressigt samhälle vi lever i, även här på landet där jag bor haha, alla fall en inre press på att man måste hinna med en massa saker:P

    Hur kändes marklyften idag då?

    Ja träningen kommer alltid finnas med i bilden! Det lovar jag redan nu :)

    Dock är det inte lika gott om tid för träning längre, främst pga mycket jobb just nu.
    C-uppsatsen ska lämnas in om två veckor, min projektanställning är i slutfasen nu vilket innebär att det är lit eextra timmar där.
    Sen ska jag sälja mitt hus nu vilket även det tar en del mentalt fokus om man säger så.

    Marklyften var tunga, alldeles för tunga! Men det beror nog en hel del på att jag kört hip thrusters innan.

    #218658

    Tjo, skulle egentligen inte hunnit gymma idag pga jobb. Men saker strulade på jobbet så vi fick avbryta och hux flux hade jag massa tid för träning :)

    BEN

    Breathing squats
    10*60kg
    6*90kg
    23*110kg – :( – Dock fortfarande lite för lätt

    Anderson squats – Död start (Pinnhål 13)
    6*70kg
    6*90kg
    6*110kg
    6*130kg
    2*150kg

    VADER

    Enbens tåhävning
    Massa sådana lite överallt i gymmet :up:

    Nu blir det frukost och sedan plugg :up:

    #218659

    Grymma böj!:up:

    #218660
    Johnny Furu wrote:
    Grymma böj!:up:

    Tack tack, de känns fortfarande ordentligt i benen kan jag lova :)

    #218661

    Uppvärmning och mobilitetsträning av axlarna och seeeen… Boobie time! :D

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*90kg
    1*110kg
    5*116kg
    5*116kg
    5*116kg
    4*116kg
    8*100kg – Explosiva

    Sittande flyes i Free motion-maskin
    10*110lbs
    10*100lbs
    10*100lbs

    Atomic Pushups i TRX – KV
    20

    MAGE

    Hjulet – KV
    2*15

    Sneda crunches
    10*80kg
    10*80kg

    Sen bara snabbt hem och käka, ska på finsittning ikväll så då kommer större delen av dagens energi intas :up: Men först ska en klient få slita lite!

Viewing 15 posts - 2,101 through 2,115 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.