Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,116 through 2,130 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218662

    Lite rygglekande idag!

    Lite goblet squats som uppvärmning samt vevande med pinne runt axlarna.

    RYGG

    Chins – KV
    6*10

    Kabelrodd – Mixade lite grepp hela tiden
    10*70kg
    10*80kg
    10*70kg
    10*80kg
    10*70kg

    AXLAR

    Kettlebellpress över huvudet – Vikt per hand, dvs per kettlebell
    10*16kg
    10*18kg
    10*20kg

    Scarecrow i TRX – KV
    10, 8

    OL

    Powerclean
    3*40kg
    3*50kg
    3*60kg
    3*65kg
    3*70kg
    3*75kg
    2*80kg – Film
    1*85kg

    [youtube=5YOnJam1j60&feature=youtu.be]

    [http://imageshack.us/photo/my-images/841/framfu.jpg/ [img=http://img841.imageshack.us/img841/7919/framfu.jpg]]

    [http://imageshack.us/photo/my-images/19/sidaa.jpg/[img=http://img19.imageshack.us/img19/6901/sidaa.jpg]]

    #218663

    Dina ben växer som ogräs! :up:

    #218664

    Skitbra ben. Mer axlar och armar, sedan kommer det se mycket bra ut.

    #218665

    Som gammal tyngdlyftare så kliver jag in här med mitt ord om din stötvändning. :)

    Du har ju flera mil kvar att sträcka ut kroppen innan du ska vända in under stången, du är ju grymt stark men ska du kliva upp i vikter(vilket inte borde vara minsta problem) så kommer du inte ha nog mycket ”uppåtkraft” på stången för att hinna under när den väger mer..

    Som du lyfter nu så utnyttjar du ju inte dina starkaste muskler(vader och traps) för att lyfta vikten och sen så ska du tänka på att inte trycka iväg stången med med låren, försök att dra med rygg och traps samt vader för att dra uppåt istället så hinner du under vikten ändå..

    Bara mina tankar, hoppas jag formulerade rätt, ha överseende :)

    Annars är du bara grym Tompa!

    #218666
    Johnny Furu wrote:
    Dina ben växer som ogräs! :up:

    Ja benen har alltid växt lätt. Gäller bara att se till så att överkroppen hänger med.

    Gettodachoppa wrote:
    Skitbra ben. Mer axlar och armar, sedan kommer det se mycket bra ut.

    Tack. Ja benen ligger i täten, det är jag fullt medveten om. Ska lägga lite mer fokus på armarna framöver. De är så tråkiga att träna bara :-(

    JorSjö wrote:
    Som gammal tyngdlyftare så kliver jag in här med mitt ord om din stötvändning. :)

    Du har ju flera mil kvar att sträcka ut kroppen innan du ska vända in under stången, du är ju grymt stark men ska du kliva upp i vikter(vilket inte borde vara minsta problem) så kommer du inte ha nog mycket ”uppåtkraft” på stången för att hinna under när den väger mer..

    Som du lyfter nu så utnyttjar du ju inte dina starkaste muskler(vader och traps) för att lyfta vikten och sen så ska du tänka på att inte trycka iväg stången med med låren, försök att dra med rygg och traps samt vader för att dra uppåt istället så hinner du under vikten ändå..

    Bara mina tankar, hoppas jag formulerade rätt, ha överseende :)

    Annars är du bara grym Tompa!

    Tack för responsen. Jag är medveten om att tekniken inte alltid sitter så bra. Just idag körde jag dock hang clean med fokus på att komma ner fort. Tanken var ju att bara jobba med full höftextension samt komma ner snabbt. Dock lyckas jag aldrig få till båda dessa. Det blir antingen full extension och hög catch eller snabbt ner med dålig extension.

    Som sagt så klarar jag betydligt mer om jag kör en vanlig clean. En bra bit över 100kg iaf. Men just nu måste jag få till full extension och sätta timingen bättre :-)

    Men tack för responsen, den uppskattas och jag ser ju att du har koll på läget. :up:

    #218667

    Ooooh aaaah, du är så goo vaa! Du är så enna enna, du är så enna enna (Göteborgsvisa)

    Vet inte riktigt varöfr jag skrev den men det var det första som dök upp i mitt huvud när jag satte mig vid tangenterna :D

    Har hur som helst tränat idag igen, ben och åter ben blev det.

    BEN

    Breathing squats
    10*65kg
    4*95kg
    22*115kg – :( – Men fortfarande lite för lätt, max 20 reps är ju tanken!

    Hipthrusters
    10*65kg
    10*95kg
    10*105kg

    Enbens hipthrusters – Testade lite
    10*20kg
    10*20kg

    VADER

    Enbens tåhävningar lite överallt på gymmet
    Massa reps här och där, ingen struktur alls :p

    Sedan lite stretching och nu blir det frukost samt C-uppsatspluggande i skolan hela eftermiddagen.

    #218668

    Lite smågay kanske, men jag har tränat armar idag :) Discostyle

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*16kg
    6*26kg
    6*26kg
    10*21kg

    Enarms preachercurl
    10*16kg
    7*16kg
    10*13,5kg

    TRICEPS

    Dips – Längesen så jag blev sugen
    20*KV
    20*KV
    20*KV

    Pushdowns i maskin
    15*75kg – Fullt mag
    15*75kg
    10*30kg – Enarms

    AXLAR

    Sidolyft
    12*12kg
    12*12kg
    10*12kg

    Rotatorcuff
    2*massa reps med gummiband

    That´s it. Nu ska jag smita iväg och ha en klient och sedan blir det plugg en tag framöver.

    #218669

    Äsch armar är kul! :) Inga dåliga pressar heller!

    Å ja.. vart ska dina ben ta vägen egentligen?! tjusigt jobbat!

    #218670
    Wabban wrote:
    Äsch armar är kul! :) Inga dåliga pressar heller!

    Å ja.. vart ska dina ben ta vägen egentligen?! tjusigt jobbat!

    Ja, armar är roligt att köra när man väl kör det. Men det känns lite onödigt många gånger vilket gör att motivationen för det avtar något :) Men visst är det skönt med dne där uppumpade känslan man får i armarna efter ett bra pass.

    Mina ben har värkt oerhört mycket i tre dagar nu. Har fått gå med ispåsar på låren emellanåt för att de varit så svullna sedan böjen sist. Sjuklig DOMS alltså. Kanske inte jättepositivt men men…

    Tack iaf, jag är lite envis och en aning dum i huvudet så nästa vecka blir det böj igen fast med tyngre vikt och samma reps med lite tur :emo-thumb

    #218671

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*90kg
    2*110kg
    3*117kg
    3*117kg
    5*117kg – Började vakna till här
    4*117kg
    4*117kg

    Atomic Pushups
    20, 20

    Enarms kabelflyes
    12*20kg
    10*20kg

    MAGE

    Rollouts med stång – KV
    10, 10

    Fick räcka, sen hem för frukost och nu plugg hela dagen

    #218672

    Inte dåligt att vakna till efter några tunga set. Snyggt jobbat!

    #218673
    Wabban wrote:
    Inte dåligt att vakna till efter några tunga set. Snyggt jobbat!

    Brukar vara standard för mig, iaf i bänken! Första 1-2 seten är tunga, 3-4 är alltid lättast och sen blir det snabbt skittungt igen :D

    #218674

    Här var det längesedan man var inne och skrev!
    Stabil bänkserie senast tommi-san :)

    #218675

    Satt och fundera tompa… Nu nör du springer med dina adepter, du tror inte lidingöloppet kan vara din grej:P?

    #218676
    Sunshineklein wrote:
    Satt och fundera tompa… Nu nör du springer med dina adepter, du tror inte lidingöloppet kan vara din grej:P?

    Då kan han springa dit som uppvärmning! :D

Viewing 15 posts - 2,116 through 2,130 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.