Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 2,131 through 2,143 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218677
    Jimmy124 wrote:
    Här var det längesedan man var inne och skrev!
    Stabil bänkserie senast tommi-san :)

    Kul att se dig igen, jag måste ju erkänna på att jag är värdelös på att kika in i din journal också så jag hyser inget agg mot dig :D
    Tack hur som helst.

    Sunshineklein wrote:
    Satt och fundera tompa… Nu nör du springer med dina adepter, du tror inte lidingöloppet kan vara din grej:P?

    [img=http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/14774283.jpg]

    Wabban wrote:
    Då kan han springa dit som uppvärmning! :D

    [img=http://randompicdumps.com/wp-content/uploads/2011/05/grrrr-dog.jpg]

    #218678

    Första passet idag på typ två veckor. Har varit sjukt mycket med skola, jobb och annat så jag har verkligen inte hunnit träna fast jag har velat.

    Men körde igenom ett snabbt ryggpass idag. Skriver inte ner några vikter då jag mest körde i maskiner idag. Några militärpressar på 55 och 60kg, lite kabelrodd på 80-100kg samt några chins utfördes.

    Tog en bild på dagsformen istället. Detta var precis innan passet. Har hållt formen trots några dagar hos föräldrarna med tårta och/eller glass varenda dag

    [http://imageshack.us/photo/my-images/19/dagsform.jpg/ [img=http://img19.imageshack.us/img19/8751/dagsform.jpg]]

    #218679

    Kör egentligen breathing squats men efter varje pass har jag DOMS i en vecka framöver och nu drar jag till Mallorca på fredag samt att jag inte tränat ben på ett par veckor så jag vågade inte köra BS. Blev ett klassiskt 5*5 upplägg på lite lättare vikt men med hög hastighet istället :)

    BEN

    Värmde upp med Goblet-squats

    Knäböj
    6*40kg
    6*80kg
    6*100kg
    5*5*115kg

    Enbens lårcurl
    3*10-15*80lbs

    VADER

    Enbens tåhävningar
    6*15-20st

    Det var allt jag hann med, var tvungen att smita hem sen för att hinna med allt om ska fixas.

    Notis – Har fått visitkort på jobbet, sjukt flashigt så nu kan jag smyga med mig lite smygreklam vart jag än går ;)

    #1064016

    Tjoo!

    Jag har allt tränat en del i Juni också, även fast jag inte uppdaterat här. Detta av flera anledningar, bland annat utlandssemester, examination, mycket jobb, husförsäljning och en flytt. Så ja, kort sagt så har mina veckor varit fullbokade (och är fortfarande).

    Utöver det så har jag inte kunnat komma åt mitt konto här, min användare var borta, och när den väl kom tillbaka så hade mitt lösenord försvunnit så jag fick ett nytt av admin. Men nu är jag här igen, kan dock direkt säga att jag just nu efter ett kort besök tycker att forumet och dess användarvänlighet suger. Hoppas för forumets skull att det fixas snart!

    Nåja, är förresten skadad i vänster axel. Lider av impingement efter en idiotsk rörelse ouppvärmd i akrobatiken :(

    Nåja, uppdaterar inte med mina pass nu men det är mycket rehabträning vilket är tråkigt att uppdatera om!

    #1064017

    Jag är glad att du inte har försvunnit vilket jag nästan trodde ett tag. Var sak har sin tid och vissa saker måste få gå före träningspass och journaluppdateringar. Jag känner mig inte heller helt bekväm med det nya forumet och jag har svårt att hitta/leta fram sådant jag vill komma åt. Jag hänger kvar så länge mina forumkamrater är kvar och fram till dess så ska jag försöka att påpeka ev fel och brister som jag stöter på för ”forumfixarna”.
    Krya på dig med axelontet och även ett stort lycka till med ditt nya jobb.

    #1065349
    waco3000 wrote:
    Jag är glad att du inte har försvunnit vilket jag nästan trodde ett tag. Var sak har sin tid och vissa saker måste få gå före träningspass och journaluppdateringar. Jag känner mig inte heller helt bekväm med det nya forumet och jag har svårt att hitta/leta fram sådant jag vill komma åt. Jag hänger kvar så länge mina forumkamrater är kvar och fram till dess så ska jag försöka att påpeka ev fel och brister som jag stöter på för ”forumfixarna”.
    Krya på dig med axelontet och även ett stort lycka till med ditt nya jobb.

    Nej då, jag har inte stuckit. Tränar lite sporadiskt nu bara, blev ett helkroppspas sidag! Några viktigare lyft:

    Marklyft – 3*3*150kg
    Knäböj – 3*6*100kg
    Maskinrodd – 2*10*halvt mag
    Stångcurl – 2*10*30kg

    Körde lite tricepsextensioner i TRX på slutet med.

    Började med rehab för axeln i form av rotationer, protraktioner, rullande på boll osv. Körde lite goblet squats för höften osv. Nu blir det sängen, partytime imorgon och då gäller det att vara pigg som en lärka :D

    #1066806

    -vad händer här???

    – händer här??

    – händer här?

    (eko ko o o)

    ;-)hur går det för Akrobatikern med power nuförtiden?jobbade du för försvarsmakten eller är det jag som minns fel?

    #1067091
    Galten wrote:
    -vad händer här???

    – händer här??

    – händer här?

    (eko ko o o)

    ;-)hur går det för Akrobatikern med power nuförtiden?jobbade du för försvarsmakten eller är det jag som minns fel?

    Jo det går fint. Träningen börjar bli strukturerad igen och flyter på. Lite skador och mycket annat har hållit mig ifrån både träning och uppdateringar här. Får se om det blir någon strukturerad journal snart igen :)

    Försvarsmakten jobbar jag inte för, jag praktiserade där och jobbade lite som coach inom Olympiska lyft för dem men inte mer än så. Det var ett korttidsprojekt bara.
    Akrobatiken har legat lite på is ett tag, lite pga en skada jag haft men mest för att min partner har skadat båda handlederna och en fotled :( Inväntar alltså lite friskare och helare kroppar!

    #1067926

    Jag postar inte så ofta, men när jag väl gör det ser jag till att det är viktigt! :)

    Träningen rullar på, jag är så gott som 100% rehabiliterad i axel och har börjat köra igång med min Tyngdlyftning mer ordentligt igen. Tangerade mitt gamla rekord i Stöt på 100kg igår. Det kändes lättare än sist jag satte det tyckte jag vilket bådar gott.

    Fick hem mitt examensbevis idag, sådär lagom 4 dagar innan jag påbörjar min magisterutbildning inom Biomedicin :D

    #1067951

    imponerande!!både examensbeviset och det tangerade PB!

    #1069111

    Inväntar ett Grymt PB med ett litet lamm i magen Tommy! :)

    #1069121

    Grattis Tommy!

    KAnske borde censurera ut delar av ditt person nr.

    #1069261
    Gober wrote:
    Grattis Tommy!

    KAnske borde censurera ut delar av ditt person nr.

    Tack, det var nog en bra idé :)

Viewing 13 posts - 2,131 through 2,143 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.