Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216772
    malawiglenn wrote:
    beror väl på vad man menar med styrka med, vissa skulle väl påstå att hur snabbt man kan utföra den positiva fasen är det som kommer ge styrkan = lyfta mycket vikt

    Det är sant. Och det var nog inte styrka jag sökte utan snarare effekt. Effekt i enheten watt blir nämligen högre vid bromsad rörelse då tidsenheten är längre…. Totala arbetet som utförs blir därmed lite högre.

    Hur som helst, dagens pass var OL-inriktat. Blodsockret dalade ner i bott efter 1h ungefär och då lade jag ner. Men fram tills dess gick det bra. :)

    Frivände 85kg som högst, tränade nästan bara frivändningar idag. Stretching utav vader och arsle hanns också med ;)

    Nu frukost.

    #216773

    Frivänding på 85kg är absolut inte fy skam, bra jobbat! Vore kul med en film på ett OL-pass á la Tommy :D

    #216774
    Nic Nordin wrote:
    Frivänding på 85kg är absolut inte fy skam, bra jobbat! Vore kul med en film på ett OL-pass á la Tommy :D

    Det kanske kan fixas… Fortfarande mycket teknikträning men någon liten film kanske kan fixas framöver :)

    #216775

    Lite kardiovaskulär träning idag… :D Min träningsplan är just nu, styrka 4ggr/vecka, OL-träning 1 gång/vecka och konditionsträning 1 gång/vecka

    Blir 6 pass i veckan, har kört enligt detta upplägg nu i ett par veckor och det känns bra. Konditionen är just nu inte direkt högintensiv utan det handlar om 5-10km löpningar samt lite intervaller ibland.
    OL-träningen är mycket teknikinriktad och inte allt för tung än så länge även om vikterna ökar sakta men säkert där. ;)

    Nåväl, kom precis hem från en 5km löprunda i spöregn. Avslutade med intervaller sista 500-1000meterna. Löpstilen är endast framfotalöpning just nu. Har inte några perfekta skor till detta ännu utan löper i vanliga löparskor med mjuk sula, häl och pronationsuppbyggnad (Asics DS Trainer 13). När septemberlönen/bidraget/lånet kommer ska jag införskaffa mig ett par Vibram Fivefinger Speed skor.
    Funderar även stark på att köpa ett par styrkelyftarskor med häl men har inte bestämt mig riktigt ännu..

    #216776

    Tror inte du behöver klack, du har inga problem att komma ner i djup som det är med bibehållen rygg.

    #216777
    malawiglenn wrote:
    klart du ska skorna, styrketräning är ju ännu en anledning för att släppa loss prylbögen inom sig :D
    anders172 wrote:
    Tror inte du behöver klack, du har inga problem att komma ner i djup som det är med bibehållen rygg.

    Njae, jag kommer ner till godkänt djup utan klack men då måste jag stå riktigt brett och utåtrotera i höften ganska mycket.
    Har lite problem med vänster fotled, den är ruskigt stel och jag jobbar sakta men säkert på att stretcha ut den men det är inte gjort i en handvändning.

    Skorna hade jag främst tänkt ha vid OL-lyften där jag inte kan gå isär speciellt mycket med benen i en frivändning för då sätter jag armbågarna i låren och knäcker handlederna.. :(

    Lite stram i hamstrings också så därmed vill jag gärna tappa ryggen lite när jag går djupt. Jobbar på den biten också iofs men det är ju så sjukt tråkigt…

    Får se hur det blir framöver helt enkelt, kanske sladdar in på Powerzite och impulsköper ett par när pengar ramlar in på kontot. :)

    #216778

    Jaha, då förstår jag. Köp handledslindor ist så sparar du 1k´:D

    #216779

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    10*90kg
    6*110kg
    12*130kg
    12*130kg
    12*130kg

    Fria latsdrag
    3*12 – runt 120lbs

    Chins – KV
    6, 5 – Skit

    Maskinrodd – Semisupinerat grepp
    12*110kg
    12*110kg
    10*120kg – DROP – 3*110kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    12*18kg
    12*18kg
    10*18kg – DROP – 5*13kg

    21:an – Runt 20-25kg tror jag det var på
    21, 21, 18

    Hanging Arnold
    12*7kg
    11*7kg
    11*7kg

    MAGE

    Situps
    2*20

    Situps med medicinbollskast
    20-30st

    Joystick – Stång + 10kg
    10 åt varje håll

    Lite lätt OL-träning på slutet på väldigt lätta vikter samt lite rörelseträning och stretch.

    Nu frukost – 250gr kvarg, omelett på 5 ägg, 2 knäckebröd med smör och ost samt 1 glas mjölk.. Och så dags att ta tag i pluggandet igen. :

    #216780

    Bra markat din tok! Hur bra kondis har du? Gick det som smort eller flåsade du som en hund (vilket jag skulle ha gjort)? :D

    #216781

    Starkt i marken där Tommy! jobbigt med så många reps!

    #216782
    Nic Nordin wrote:
    Bra markat din tok! Hur bra kondis har du? Gick det som smort eller flåsade du som en hund (vilket jag skulle ha gjort)? :D
    Undertaker wrote:
    Starkt i marken där Tommy! jobbigt med så många reps!

    Tack boyzenbär!

    Första setet var långt ifrån failure, i andra blev det tungt under de 2 sista repsen och i tredje seten så var reps 8-12 riktigt sega. Hade väl dock kunnat göra ett par reps till men risken att formen i de lyften blivit skit var ganska stor så jag avbröt. :)

    #216783

    FRAMSIDA LÅR

    Zombieböj
    15*40kg
    12*50kg
    12*60kg
    12*60kg

    Knäböj i maskin
    12*100kg
    12*120kg
    10*150kg
    12*170kg
    10*170kg

    Enbens benspark med kabel
    Körde ett pyramidupplägg här
    Började på 50lbs och ökade upp till 120lbs med 10lbs ökning per set och sen drop ner till 60lbs.
    Kort vila, max 30 sekunder mellan seten.

    VADER

    Vadpress i Smith
    20*20kg
    15*40kg
    12*45kg
    12*45kg
    12*45kg

    Körde lite enbens tåhävningar också samt upphopp med landning på tårna!

    Lite lätt OL-teknikträning på slutet och sen 20min stretching utav gluteus och hamstrings..

    Mitt i frukosten nu, gott som fan va det idag!

    Tänkte testa att göra lite proteinfluff. Men har bara en vanlig elvisp med mindre vispar (inga ballongvispar).. Försökte ändå och visst blev det lite fluffigare än vanligt men ingen megafluff.. :)

    Använde 225gr blåbär, 40gr Diet Fuel Choklad och 0,5-1dl mjölk

    [http://img706.imageshack.us/i/dsc00289oo.jpg/ [img=http://img706.imageshack.us/img706/8897/dsc00289oo.jpg]]

    Då det inte blev så som jag tänkte så stekte jag en omelett på 6 ägg och 250gr kvarg och lade choklad/blåbärfluffet över..

    #216784

    Håller med, insane frukost Tompa! ;)

    Vad ser du för fördel med att köra zombieböj isället för frontböj? :)

    #216785
    malawiglenn wrote:
    INSANE FRUKOST Tommy!
    Nic Nordin wrote:
    Håller med, insane frukost Tompa! ;)

    Vad ser du för fördel med att köra zombieböj isället för frontböj? :)

    Den va riktigt god! ;) Kommer göras någon gång framöver igen kan jag lova..

    Är du stel i bröstryggen och inte får fram armbågarna ordentligt så är zombieböj lättare, dock kan du ju sätta armarna i kors så har du löst det bekymret ändå…
    Jag körde lite zombieböj mest för variationens skull. Det brände bra i låren iaf, det är huvudsaken :emo-thumb

    #216786

    Dagens träning blev en löprunda på 5km, tog nästan 30min så det va lugnt och fint tempo. Blev akut skitnödig efter några kilometer så det sänkte tempot något på slutet också. :D

    Nu blir det varm smörgåstårta! :up:

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.