Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216562

    Fan va kul! Lycka till och kör hårt Tommy :)

    #216563
    zombieboy wrote:
    nu vart jag ännu mer hungrig hehe.. det där såg riktigt gott ut

    Tro mig, det va riktigt gott. ;)

    Niclas Holgersson wrote:
    Fan va kul! Lycka till och kör hårt Tommy :)

    Tack Niclas! Dags för dig att dra igång en tävlingsatsning du också! :emo-thumb

    #216564

    Tur jag var något sånär mätt efter kalkon och grönsakar nu… :D

    #216565

    Kul att du satsar vidare. Ingen alkohol på 1,5 år nu då…. :D

    #216566
    anders172 wrote:
    Kul att du satsar vidare. Ingen alkohol på 1,5 år nu då…. :D

    Hehe! Ja, mål måste man ju ha :emo-thumb

    Klart det blir alkohol, blir några öl ikväll efter en hård dag och snart är det ju midsommarfirandet också…. :|

    #216567
    Tommy Ivarsson wrote:
    2 portioner thaikäk blev det sedan, fotade första portionen! :P

    [http://img404.imageshack.us/i/dsc00157p.jpg/ [img=http://img404.imageshack.us/img404/8454/dsc00157p.jpg]]

    Om det där är thaimat är jag ifrån Bora Bora:D! Inte för jag vill förolämpa din mat. Men det där ser mera ut som något kinesiskt hopkok gubben…..

    #216568
    biffen669 wrote:
    Om det där är thaimat är jag ifrån Bora Bora:D! Inte för jag vill förolämpa din mat. Men det där ser mera ut som något kinesiskt hopkok gubben…..

    Det är inte min mat så tillsvida att jag lagat det. Köpte det på en Thairestaurang… ”Äkta Thailändsk mat” skyltar dom med iaf.

    Rätt nr 32

    [http://www.monthai.se/]

    #216569
    Tommy Ivarsson wrote:
    Det är inte min mat så tillsvida att jag lagat det. Köpte det på en Thairestaurang… ”Äkta Thailändsk mat” skyltar dom med iaf.

    Rätt nr 32

    [http://www.monthai.se/]

    aaa, var tvungen att kolla in deras meny. Ja, mycket var ”försvenskat” som jag misstänkte. Några rätter höll sitt etniska ursprung dock. Tyvärr en vanlig företeelse precis som med kinamaten. Den autentiska kinamaten smakar helt annorlunda än den smaklösa mat man är van vid på dagens kinarestuaranger. Jag är väldigt pedant när det gäller thaimat om jag går ut och äter den. Blir grinig även om mina polare (thaikockar) stoppar i svensk broccoli i min ”Pad thai” (jag gillar broccoli) men inte i min ”Pad Thai”! Nä, nu ska jag inte svärta ner din journal med mitt matsnack.

    #216570

    Körde ett överkroppspass idag! Sleten och trött efter jobbet men 400mg koffein och en banan fick lite liv i kroppen iaf. :)

    Ska förresten köra en lättare deff efter midsommar nu för att komma i lite bättre form igen. Har en morgonvikt på 81kg nu dvs + 8kg sedan tävlingen. Gick upp till 81kg på 4 dagar och har stannat där sedan dess. Men tänkte dra ner mig till 77-78kg ungefär.

    Nåväl, dagens gympass tog 50min, supersetande och högt tempo genom hela passet.

    Först 5 minuter på crosstrainerna a´la 50kcal

    ÖVERKROPP

    Bänkpress
    15*50kg
    12*80kg
    9*90kg
    8*90kg
    7*90kg

    Crunches i maskin
    15*12plattor
    7*15plattor
    10*12plattor
    8*12plattor

    Sidolyft
    12*10kg
    10*12,5kg
    7*15kg – DROP – 8*8kg

    Stångcurl
    10*30kg
    7*40kg
    7*40kg
    6*40kg

    Ryggresningar
    15*KV
    10*KV+5kg
    10*KV+10kg
    10*KV+10kg

    Chins KV – Varierande grepp mellan seten
    10, 8, 7, 7

    Dips KV
    15, 14, 14

    Sedan 5min till på crosstrainern a´la 50kcal till.. :D

    Tänkte kört lite marklyft men det var upptaget så jag körde lite ryggresningar istället för att få med korsryggen. De tog gött som fan så jag är nöjd ändå!
    Kan ju skriva upp maten en normal arbetsdag i dagsläget också.

    Frukost – 3dl havregryn, 3dl vaniljyoghurt, 2 kokta ägg, 1 banan, russin, pumpafrön och lite tranbär samt 3 knäckebröd med ost och senapssill samt 1 glas juice

    Lunch – Lasagne, rårivna morötter, fetaost och sötsur sås

    Innan träning – 1 banan

    Middag – Makaroner, Delikatessköttbullar, rårivna morötter, fetaost, broccoli och sötsur sås

    Mellanmål – 1 nektarin, 1 näve russin, 2 mackor med skinka, köttbullar och majonnäs samt 1 glas mjölk

    Kvällsmat – Kan bli en Double Pro men har inte bestämt mig ännu

    #216571

    Det ser bra ut detta Tommy. Jag såg i den gamla journalen att du har mycket styrka kvar trots tävlingsdieten.
    Nu äter du däremot mycket och bra mat, har du ett fysiskt krävande jobb? Med tanke på att du kände dig lite sliten. :)

    #216572

    bra jobbat. Är Impad av din frukost! Jag brukar vara sjukt mätt efter typ 1000kcal, så 1700 att börja dagen med måste ge sjukt bra tryck resten av dagen? :)

    #216573

    Ny journal med nya mål!:up:

    Lycka till!:)

    +2kg per dag e mycket!

    förstör inte hela sommaren med dietande nu bara!

    Ät lagom å drick mycket! :D

    #216574
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Det ser bra ut detta Tommy. Jag såg i den gamla journalen att du har mycket styrka kvar trots tävlingsdieten.
    Nu äter du däremot mycket och bra mat, har du ett fysiskt krävande jobb? Med tanke på att du kände dig lite sliten.

    Nja, har inte ett speciellt fysiskt krävande jobb. Mycket truckkörande men en del bärande också. Lite allmänt lagerarbete helt enkelt. Däremot är det mer fysiskt krävande på hemmaplan just nu då vi byter tak hos mina föräldrar. Har precis burit upp 1,2ton tegelpannor. Blev några småpauser iofs, men jävlar vad kalorier det går åt att springa på stegar och klättra på tak.
    Att jag känner mig lite sliten har nog mer med att kroppen inte är helt i ordning sedan min långtidsdeff samt att jag inte är riktigt van vid kroppsarbete och långa arbetsdagar efter 1 års studier….. Men det löser sig snart.

    Flessa wrote:
    Kul med ny journal tommy och riktigt bra (och ett stort grattis) genomförande på tävlingen! Kul att du fick blodad tand för det och kommer att fortsätta med tävlingssatsningar, kommer naturligtvis att följa din resa denna gången med.

    MVH.

    Tack Jimmy! Ja, det hela va faktiskt fruktansvärt roligt och inte minst, väldigt lärorikt så jag rekommenderar alla till att göra samma resa! :up:

    alexhallgren wrote:
    bra jobbat. Är Impad av din frukost! Jag brukar vara sjukt mätt efter typ 1000kcal, så 1700 att börja dagen med måste ge sjukt bra tryck resten av dagen?

    Tack! Jag vet inte vad det är men mina hormonnivåer har inte varit helt i balans sedan dieten, mättnadskänslor är inget som existerar just nu utan jag får helt enkelt sluta äta bara för att jag skäms över all mat som försvinner ner.

    I helgen räknade jag inte på frukosten, men då visste jag att jag skulle arbeta fysisk hela dagen och tänkte: fan nu ska jag äta tills jag blir mätt. Det gick åt några hiskeliga mängder mat, räknade inte kalorier (vågade inte) men den frukosten hamnade lätt på över 2000kcal. :|

    Undertaker wrote:
    Ny journal med nya mål!:up:

    Lycka till!

    +2kg per dag e mycket!

    förstör inte hela sommaren med dietande nu bara!

    Ät lagom å drick mycket! :D

    Tack ska du ha! Ja, det blir en liten snabb diet nu bara fram tills och veckan efter midsommar. Sedan blir det till att hålla formen så gott det går.

    #216575

    En frukost, blev 1-2 mackor till efter att kortet togs men detta är starten iaf. :D

    [http://img821.imageshack.us/i/dsc00156s.jpg/ [img=http://img821.imageshack.us/img821/7720/dsc00156s.jpg]]

    Och dagens middag, ris och kycklinggryta. Jag expirementerade emd lite nya smaker idag och det blev fruktansvärt gott!

    Kycklingfile, rosmarin, chilikrydda, kycklingbuljong, salt, svartpeppar och honung (blev en god gegga), majs, champinjoner, 1 burk creme fraiche, 1,5msk dijon/honeysenap, 3msk chilisås och lite baldspenat samt sockerärtor.

    Kokt fullkornsris, lite bladspenat, broccoli och cocktailtomater till detta!

    Tallrikarna är stora, portionen blev riktigt ordentlig (dock ej så jag blev helt mätt)

    [http://img293.imageshack.us/i/dsc00158i.jpg/[img=http://img293.imageshack.us/img293/7414/dsc00158i.jpg]]

    #216576
    Flessa wrote:
    Fan vad kul att du tycker så! Jag ska försöka mig på samma resa inför 2011 och någon AF tävling..

    Maffiga bilder där föressten, frukosten ser gottig värre ut..men vad är det mer än fil, gojibär, musli & banan? ska lätt prova precis samma nån dag. Är det alltdu äter på dagarna, 2 ggr? :p

    Ha det gött så länge och kriga på kompis! :D

    Satsa på du bara, du kommer inte ångra dig kan jag lova. :)

    Gröten är 3dl havregryn med 1,5msk jordnötssmör och 1 msk pumpafrön samt 2 ikläckta ägg, sedan kanel över och 2-3dl vaniljyoghurt (Valio 3%) samt skivad banan och tranbär över.

    Blir kvargmixar över ibland men det är fan inte mycket som slår vaniljyoghurt över gröten. Havregryn, vaniljyoghurt, kanel och äpple och hux flux är du bara en hårsmån ifrån en äpplepaj med vaniljsås. :P

    Jag äter denna frukosten, sedan lunch på jobbet (samma storlek som middagen), mellanmål (typ en frukt + kaffe) sedan middag på eftermiddagen och ev kvällsmat om jag är hungrig innan läggdags.

    Men frukost, lunch och middag blir det varje dag och då rejäla portioner. Under deffen åt jag 2ggr/dag men ännus större måltider och bra mycket mer protein. Nu är det kaloriöverskott och jag tänker inte direkt på mängden protein som intas varje dag.

    Blir ett underkroppspass imorgon och sedan 4 dagars midsommarfirande (dvs ingen träning) på Gotland. :up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.