Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216832

    Var nere på gymmet idag, körde 60min OL teknik. Upp till 80kg Frivändning och 60kg i Ryck som mest.

    Skönt pass iaf, imorgon är det vilodag för hela slanten. Idag vankas utgång på krogen så en vilodag imorgon passar ganska bra. :|

    #216833

    Det som är oroväckande är att du kan köpa så lite som 2hg godis. Jag kommer aldrig hem med mindre än 800g om jag väljer några av alla favoriter… :D

    #216834
    Richard B wrote:
    Det som är oroväckande är att du kan köpa så lite som 2hg godis. Jag kommer aldrig hem med mindre än 800g om jag väljer några av alla favoriter… :D

    Det här var faktiskt ganska ovanligt, anledningen till att det inte blev mer var att butiken (turkbutik i ett mörkt hörn) inte tog kort… Positivt var att lösgodiset kostade 3.50kr/hg.. :D

    #216835

    Gick riktigt bra idag, gårdagens 700gr lösgodiskvällsmat ledde till att jag hade grymt mycket energi idag på gymmet. :)

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    6*80kg
    6*110kg
    11*140kg
    10*140kg
    12*140kg
    12*150kg
    Gick riktigt bra här, inga set till failure

    Latsdrag i med fria handtag
    12*140lbs
    12*140lbs
    10*104lbs

    Chins – 50kg assistansvikt
    12, 12
    Semisupinerat grepp på KV
    10

    Maskinrodd – Semisupinerat grepp
    12*17plattor
    10*17plattor – DROP – Max * 15, 12, 8, 5plattor

    BICEPS

    Hantelcurl
    12*18kg
    11*18kg
    12*15kg

    Stångcurl
    8*40kg
    10*35kg
    10*35kg

    Körde lite enbens tåhävningar också samt stretching utav gluteus! :up:

    Jag tror det var allt faktiskt, nu blir det frukost – Kyckling, Ris och grönsaker….

    #216836

    Riktigt bra marklyft Tommy, verkligen! :up:

    Nu blev jag lite extra taggad inför nystarten med marklyften, tack för det ;)

    #216837
    Nic Nordin wrote:
    Riktigt bra marklyft Tommy, verkligen! :up:

    Nu blev jag lite extra taggad inför nystarten med marklyften, tack för det ;)

    Tack och varsågod! :emo-thumb

    #216838

    Bra vikter på marklyften, lite avis. Kör du med eller utan remmar???

    #216839
    Mcqueen77 wrote:
    Bra vikter på marklyften, lite avis. Kör du med eller utan remmar???

    I vanliga fall kör jag utan remmar fast idag och nu när målet är såpass höga reps så använder jag remmar.
    Dels för att jag vid såpass många reps verkligen vill kunna fokusera på att hålla kurvaturen i ryggen och inte behöva tänka på att greppet blir ansträngt.

    Vid lägre reprange slänger jag remmarna. ;)

    För att få lite greppträning idag så körde jag lite pinchgreppsträning med 20 och 25kg viktplattor. :)

    #216840

    Lite ben idag, i vanliga fall kör jag ju framsida och baksida på separata pass men då jag åker till London på onsdag så vill jag hinna igenom kroppen på 3 pass. Därmed blev det lite baksida idag också..

    Riktigt nöjd med dagens pass hur som helst!

    BEN

    Knäböj
    10*50kg
    8*75kg
    11*100kg
    10*100kg
    11*100kg

    Frontböj
    8*70kg
    8*70kg – Zombieböj

    Breathing squats
    40*70kg – :(
    20 på raken och 20 till med breathing paus på 3-5sek

    Sittande lårcurl
    12*130lbs
    12*130lbs
    11*130lbs

    Sittande benspark
    10*140lbs
    11*160lbs
    10*160lbs

    VADER

    Enbens vadpress – Strypträning
    12*20kg
    12*30kg
    12*30kg
    10*30kg
    10*30kg
    15*30kg – Båda benen
    Max*30kg – Båda benen

    Sedan var planen att köra lite lite OL, men en kompis som körde frivändningar tabbade sig i själva sittvändningen så jag fick köra honom till akuten istället. Kan nämna att han satte PB innan detta lyft iaf ;)

    Annars är jag sjukt nöjd över mina breathing squats som gick över förväntan samt den sjukt goda frukosten jag precis fick i mig (sjukhuset gjorde att frukosten fick vänta lite)

    #216841

    Förstår att du är nöjd med passet, riktigt fina knäböj och starkt jobbat att dra av 40 reps på den vikten i ett set, speciellt när det gäller benen ;)

    Fy fan, hur gick det med polarn?

    #216842
    Nic Nordin wrote:
    Förstår att du är nöjd med passet, riktigt fina knäböj och starkt jobbat att dra av 40 reps på den vikten i ett set, speciellt när det gäller benen ;)

    Fy fan, hur gick det med polarn?

    Tack, jo jag är riktigt nöjd med dagens pass.

    Vet ej hur det är med honom, fick lånat en bil och körde upp han till akuten men var tvungen att dra igen då ägaren till bilen behövde den.
    Underarm samt handled skulle röntgas så vi får väl se vad bilderna visar. Vi använde RICE direkt, dvs lade han ner, på med en kylpåse och kompression samt armen i högläge så vi gjorde vad vi kunde på plats.

    #216843

    Bra gjort att göra såpass många reps på 70 kg som tredje övning. Men du måste väl ändå klippa min 40-reppare på 80 kg? Du är ju starkare än jag?! ;)

    ;)

    #216844
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Bra gjort att göra såpass många reps på 70 kg som tredje övning. Men du måste väl ändå klippa min 40-reppare på 80 kg? Du är ju starkare än jag?! ;)

    ;)

    Tack, jag får väl prova på 80kg, tror dock att din fibertypsammansättning samt glykolytiska kapacitet är betydligt bättre än min. Dvs du har garanterat tack vare bland annat löpning mer gynnsamma förutsättningar för högre repsintervall. Helt naturligt och med tanke på skillaader mellan våra träningsupplägg är det högst troligt.

    Har dock förbättrat min anaeroba uthållighet otrolig mycket nu under 2 månader bara och är nöjd med det. Men ska nog prova på 80kg nästa pass om en vecka då bara för det ;)

    #216845
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack, jag får väl prova på 80kg, tror dock att din fibertypsammansättning samt glykolytiska kapacitet är betydligt bättre än min. Dvs du har garanterat tack vare bland annat löpning mer gynnsamma förutsättningar för högre repsintervall. Helt naturligt och med tanke på skillaader mellan våra träningsupplägg är det högst troligt.

    Har dock förbättrat min anaeroba uthållighet otrolig mycket nu under 2 månader bara och är nöjd med det. Men ska nog prova på 80kg nästa pass om en vecka då bara för det ;)

    Trots alla akademiska ord tog du dig ändå tid att förklara för en halvamatör vad de betyder, det tackar vi för! :) Skämt åsido, det är nog mycket möjligt det du säger, vi tränar lite annorlunda vilket såklart påverkar en hel del.

    Bra jobbat hursomhelst och tråkigt att höra om kompisen, hoppas det fixar sig och att det inte är någon större fara.

    #216846
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Trots alla akademiska ord tog du dig ändå tid att förklara för en halvamatör vad de betyder, det tackar vi för! :) Skämt åsido, det är nog mycket möjligt det du säger, vi tränar lite annorlunda vilket såklart påverkar en hel del.

    Bra jobbat hursomhelst och tråkigt att höra om kompisen, hoppas det fixar sig och att det inte är någon större fara.

    Ja varsågod, lätt hänt att man krånglar till det för mycket men det är bara för att här inom studiernas värld så kan alla mina kurskamrater samma saker som jag och då diskuterar vi vilt. Lätt hänt att man antar att alla andra kan samma sak men det har motbevisats för mig gång efter gång.. :D

    Grundregeln är att du blir bra på det du tränar och att kroppen anpassar sig till den specifika belastning den utsätts för. Utöver detta har vi alla individuella skillnader pga genetik, uppväxt, miljö osv så det kan vara väldigt mycket som skiljer. ;)

    Fick precis sms från polaren, han hade brutit handleden så det är gips som gäller!

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.