Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216892

    Bra bänkat din tok, helt klart :up:

    Armhävning på kettlebells låter…tungt :D Går du hela vägen ner då, eller stannar du ändå vid parallellt?

    #216893
    Martin_Matti wrote:
    Bra pass! Stark du är i bänken och smal bänken!

    Det är rätt bara stressa ryggen så kommer latsen;)

    Jo, smalbänken var iofs riktigt lätta vikter nu men allt supersetades och latsen prioriterades framför tricepsen idag.

    malawiglenn wrote:
    Så nu börjar du komma upp på vettiga vikter och repsantal så nu kommer jag börja kika in här mer regelbundet igen hehe

    Japp, from nästa vecka blir det nog runt 6-8 reps är tanken, ökar vikterna och får helt enkelt se hur många reps jag orkar. :D

    Nic Nordin wrote:
    Bra bänkat din tok, helt klart :up:

    Armhävning på kettlebells låter…tungt :D Går du hela vägen ner då, eller stannar du ändå vid parallellt?

    Tack Nic!

    Nej hela vägen ner, det är inte det som är det jobbiga, det jobbiga är att balansera och koordinera så att kettlebellsen inte välter och man drar huvudet i marken. :D

    #216894
    Tommy Ivarsson wrote:
    det jobbiga är att balansera och koordinera så att kettlebellsen inte välter och man drar huvudet i marken. :D

    Haha jo, det förstod jag ;) Men å andra sidan jävligt positivt för rekryteringen av muskelfibrer :up:

    Jag skulle också vilja köra lite sådana där roliga övningar som du kör, bara för att få upp rörligheten osv. Men vi har varken kettlebells eller balansbollar..

    #216895
    J.v.K wrote:
    skitbra bänkat! cred :up:

    Tack du! Ska reppa på 100kg nästa vecka. Första gången på 2 månader som jag får träna på 3-siffrigt igen.

    Nic Nordin wrote:
    Haha jo, det förstod jag. Men å andra sidan jävligt positivt för rekryteringen av muskelfibrer :up:

    Jag skulle också vilja köra lite sådana där roliga övningar som du kör, bara för att få upp rörligheten osv. Men vi har varken kettlebells eller balansbollar..

    Jag är riktigt nöjd med det gymmet jag är på. Massa Free motionmaskiner med fria rörelsebanor, 5-6 plattformar där man kan slänga med vikter hur man vill. Kettlebells, balansbollar, massa brädor, gummiband, TRX-band och liknande funktionella redskap.
    Många nya ordentliga Eleiko-stänger nu också. :)

    Enda negativa är att de bara har hantlar upp till 41kg och ingen ”vanlig” benpress utan bara en knäböjsmaskin. Tyngre hantlar är beställda och kommer snart samt 4-5 nya maskiner där en utav dem ska vara en benpress. :)

    2000kr/år är schysst studentpris också. :emo-thumb

    #216896
    Tommy Ivarsson wrote:
    Japp, from nästa vecka blir det nog runt 6-8 reps är tanken, ökar vikterna och får helt enkelt se hur många reps jag orkar.

    Jag kommer härma dig i så fall. 😮
    Eller.. nästan i alla fall, jag planerar 6-10 reps kommande vecka.

    Hursomhelst, snygg benträning på föregående sida. Jag är avundsjuk. Din form är dessutom riktigt bra, du ser inte ut att väga 84 kg, bra massa mao!

    #216897

    Bra bänkat tommy!

    6-or på 100kg nästa gång nu då! :)

    #216898
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag kommer härma dig i så fall.
    Eller.. nästan i alla fall, jag planerar 6-10 reps kommande vecka.

    Hursomhelst, snygg benträning på föregående sida. Jag är avundsjuk. Din form är dessutom riktigt bra, du ser inte ut att väga 84 kg, bra massa mao!

    Lycka till då, 6-10reps är ju ändå ett ganska stort spann! ;)

    Ska ut och springa intervaller imorgon, kanske tar lite kort på dagsformen imorgon också. Kommer garanterat vara lite extra tryck då jag precis satte i mig 400gr naturgodis för att fira att sista projektarbetet är inlämnat. :) Bara lite redovisningar kvar och en filmanalys-tenta! :up:

    Undertaker wrote:
    Bra bänkat tommy!

    6-or på 100kg nästa gång nu då! :)

    Tack, ja målet är 6or på 100kg nästa gång! Ska inte vara en omöjlighet om jag är tillräckligt laddad.

    #216899
    Tommy Ivarsson wrote:
    Lycka till då, 6-10reps är ju ändå ett ganska stort spann! ;)

    Jag vet, tänkte att det är lika bra att gardera sig lite då jag inte kört lågreps på typ 2 månader och är därför lite osäker på hur mycket jag pallar. :)

    Fan vad härligt med naturgodis, det är fullkomligt underbart!

    #216900

    Tanken var att dra ut i morse och köra lite intervaller, både i backe och på plan mark. Vaknade och det fullkomligt vräkte ner regn så jag stack till gymmet istället, inte direkt taggad eller så men avklarade ett lättare pass samt lite intervaller på löpband istället.

    BAKSIDA LÅR

    Stela marklyft – Stram i höger hamstrings, irriterande! 👿
    10*40kg
    10*60kg
    6*80kg
    8*105kg
    7*105kg
    6*105kg
    Hade säkert kunnat göra några till i varje set men ojämn muskelaktivering mellan benen gjorde att jag avbröt

    Sittande lårcurl – Blev mer högreps och kontaktsökande idag
    10*100lbs
    8*140lbs
    12*100lbs – DROP Max*80lbs – Max*60lbs
    10*80lbs

    AXLAR

    Handstående axelpress
    6*KV
    6*KV
    4*KV

    Kryssdrag i CC
    10*30kg
    8*35kg

    Drag till hakan med stång
    8*30kg
    6*40kg
    6*40kg

    Körde några frivändningar upp till 50kg bara, samt övade lite mer på att stå på händer. Tänkte jag skulle klara spindeln upp till handstående och ner igen, allt kontrollerat. :D

    Intervaller – Incline 3, 30 sek spring, 30 sek vila
    20km/h
    20km/h
    18km/h
    18km/h
    20km/h

    Blev ett ganska ostrukturerat pass, visste inte riktigt vilka vikter jag skulle köra på heller för den delen men det kändes bra iaf. Nu är det frukostdags!

    #216901

    Bra jobbat Tommy!

    Starkt att dra av 6 handstående axelpressar! Undra om jag ens klarar 1 :D

    #216902
    J.v.K wrote:
    Härligt pass Tommy! :)

    nyfiken på ”drag till hakan” läst i Axons axelskola att man skall undvika övningen.

    har du läst hans skola, om så/eller inte: har du några allmäna tankar kring övningen?

    Jo, jag har läst hans inlägg om det och håller helt med honom. Kan man sin anatomi så håller man med, dock pratar han om drag till hakan med inåtroterade överarmar. Detta blir de ju om man t.ex drar ett V-handtag kopplat till kabel mot hakan.
    Jag kör drag till hakan med stång och ett brett pronerat grepp. I detta läget så kommer inte tuberculum majus att hamna under acromion och strukturerna däremellan blir ej klämda.

    Så skilj på drag till hakan och ”drag till hakan”. Så gott som alla övningar går att utföra felaktigt men många som enligt rykten är dåliga och skadliga är inte detta om de utförs korrekt. :emo-thumb

    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy!

    Starkt att dra av 6 handstående axelpressar! Undra om jag ens klarar 1 :D

    Tungt som fan men det går om man är lite taggad. Lite bröstinkoppling på slutet så går det fint. ;)

    #216903

    Hade en planerad vilodag idag men pga lite överflödigt ätande och firande i helgen så fick jag lite dåligt samvete och det resulterade i en joggingtur. Kan säga att jag hade lite långtråkigt hemma också och ville hitta på något ;)

    Jag var ute länge men allt var inte löpning, jag joggade 4-5km först, sedan promenerade jag ca 3km och joggade 1km till. Blodsockret strulade lite och blev lite väl lågt så jag tappade all ork, och medan jag väntade på att det skulle stiga så promenerade jag bara.

    Fick lite ömma vader efter 4-5km och det var egentligen därför jag började promenera från första början och att promenaden blev såpass lång som den blev.

    Tid – 70min
    Sträcka – Totalt ~ 8-9km varav löpning 5-6km

    #216904

    Har du köpt några fivefingers än?

    #216905
    maskin wrote:
    Har du köpt några fivefingers än?

    Nej, tänkte köpt det i London när jag var där för ett par veckor sedan men hittade inga i de stora affärerna i centrum.

    Springer fortfarande i mina Asics DS Trainer 13, dessa skor är verkligen färskvara och borde ha varit bytta för länge sedan. :|

    #216906

    Rygg och Biceps samt lite mage på schemat. Har tenta på torsdag morgon så vi samlades ett gäng på gymmet idag och analyserade rörelser och övningar för fullt. Tog 3h allt som allt men effektiv träningstid var nog inte mer än 1h. :)

    RYGG

    Maskinrodd – Blandade pronerat högt grepp och semisupinerat lågt grepp
    10*10plattor
    6*19plattor
    6*19plattor
    4*19plattor . DROP – Max*15plattor – 10plattor – 8plattor

    Frihandslatsdrag
    10*100lbs
    6*140lbs
    5*160lbs
    6*160lbs
    4*160lbs – DROP – Max*120lbs – 100lbs – 80lbs

    Chins – KV – Blandade grepp och hade en som studerade mitt utförande och påpekade lite småsaker
    8, 7, 8, 7

    Ryggextensioner i maskin
    10*100kg
    5*150kg
    5*150kg
    8*140kg – 10*100kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    8*20kg
    6*23kg
    5*23kg
    Lång vila
    5*25,5kg

    Enarms konc.curl
    10*14kg
    10*14kg
    8*15,5kg

    MAGE

    Stående crunches
    7*80kg
    6*80kg

    Sedan lite situps, balanserande på boll och liknande. Hoppade lite hopprep.

    Nu sitter jag och käkar frukost: 2,5dl havregryn, 1msk psylliumfrön, 1 ägg, 500gr kvarg samt 1 skivat äpple och kanel.
    Ska strax iväg till myrorna och köpa strumpbyxor och kjol inför helloween. :D

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.