Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216952

    Där ser man, hade jag missat helt trots att jag brukat titta in här. Bra form på dina 84kilo. Vad är planen nu, antar du ligger på överskott med dina 4000kcal :D

    #216953

    Bra jobbat Tommy.

    Tycker vi verkar vara ganska jämnstarka i axlarna du och jag, i alla fall om man jämför med militärpressarna och sidolyften! :)

    #216954
    Gober wrote:
    Där ser man, hade jag missat helt trots att jag brukat titta in här. Bra form på dina 84kilo. Vad är planen nu, antar du ligger på överskott med dina 4000kcal :D

    Tack du!

    Ja ett överskott är planen, ligger på mellan 3000-4000kcal. Oftast runt 3000-3300kcal men upp mot 4000kcal ibland. Har höjt intaget något då jag låg runt 3000kcal i 2 veckor och droppade 2kg i vikt då. :(

    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy.

    Tycker vi verkar vara ganska jämnstarka i axlarna du och jag, i alla fall om man jämför med militärpressarna och sidolyften! :)

    Tack, ja i axlarna är vi nog hyfsat jämnstarka verkar det som! Sen att du är flera år yngre än mig är en annan femma.. :|

    #216955

    Körde ett extrapass idag, egentligen vilodag men hade massvis med energi och massa kompisar skulle träna så jag hängde på dem. ;) Kommer vila lite extra i helgen istället. Imorgon är det halloweenfestande för hela slanten igen med gott om alkohol och dansande inbakat så risken att jag tränar på söndag är minimal. :D

    Nåväl, dagens pass blev inriktat på axelstabilitetsträning, plyometri, rörelseträning/stretching och lite mage. Redovisar inte allt då det är lite märkliga övningar men lite iaf.

    Brutalbänk – KV
    13, 10, 8

    Rotatorcuffsträning
    Div rotationer i kabelmaskin. Reps runt 12-15 och runt 10-15kg

    Kettlebellssvingar runt huvudet – 10kg kettlebell
    En massa svingande i olika riktningar

    Stretchade gluteus ordentligt på slutet sen fick det fan räcka. Körde div bålrotationer med stång + lite hopp över häckar (explosiv plyometri) och div annat men redovisar ej detta.

    Nu blir det frukost. Trevlig helg allihop! :up:

    #216956

    Dagens frukost:

    5 knäckebröd, 3 stekta ägg, lite ost och sill, 1 morot 2 koppar kaffe och 250gr lösgodis!

    [http://img593.imageshack.us/i/dsc00457.jpg/ [img=http://img593.imageshack.us/img593/9738/dsc00457.jpg]]

    #216957
    J.v.K wrote:
    sill på knäckemacka ;)

    Ja så fruktansvärt gott! :P

    #216958

    Fick du ner allt det under frukostsessionen, visst 5knäckebröd, lite kaffe, några ägg med sill och en morot är väl inga problem. Men det börjar väl kännas om man skall stoppa ner 250g godis ovanpå sen?

    #216959
    Albin wrote:
    Fick du ner allt det under frukostsessionen, visst 5knäckebröd, lite kaffe, några ägg med sill och en morot är väl inga problem. Men det börjar väl kännas om man skall stoppa ner 250g godis ovanpå sen?

    Ja det var absolut inga bekymmer! Blev precis lagom mätt så man kunde äta igen 3h senare.. ;)

    #216960
    J.v.K wrote:
    haha, sanslös :up:

    känns som att du äter för rätt saftiga pengar, jobbar du något extra vid sidan om?

    Har absolut ingen aning om hur mycket jag lägger på mat, vill inte veta heller då mat+träning är de två områdena där jag inte slarvar eller snålar in på något vis. Visst handlar jag så gott som alltid utefter reklambladen, kampanjer osv men jag köper samtidigt alltid det jag vill ha. ;)

    Man ska inte snåla in på hälsan. ;)

    Jobbar under loven men inget utöver det!

    #216961

    Så, har kört fystester på massa gymnasieelever nu hela morgonen men även hunnit med ett snabbt pass på gymmet. Lite ostrukturerat men helt ok ändå! :)

    RYGG

    Chins – KV+10kg (lite olika grepp)
    4, 6, 6, 5
    8, 8 – KV

    Latsdrag med fria kablar
    6*160lbs
    5*160lbs
    5*160lbs
    8*120lbs

    Maskinrodd – Semisupinerat grepp
    6*190lbs
    6*190lbs
    5*190lbs – DROP – MAx*140lbs – Max*120lbs

    Marklyft – Kände bara lite på det, körde inga marklyft idag
    2*130kg
    2*140kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    6*18kg
    5*25,5kg
    5*25,5kg
    4*25,5kg – DROP – 2*20,5kg – 4*15,5kg

    Stångcurl
    10*40kg
    10*40kg
    2*55kg
    6*50kg

    EZ-curl i scottbräda – Lång excentrisk fas
    10*27kg
    8*27kg
    7*27kg

    Nu blir det frukost som vanligt, spaghetti och köttfärssås!

    #216962

    Dagsformen efter en vilohelg med gott om mat. Morgonvikten var idag 86kg och jag kände mig väldigt vattnig.. :)

    [http://img607.imageshack.us/i/dsc00472h.jpg/ [img=http://img607.imageshack.us/img607/2493/dsc00472h.jpg]]

    #216963

    Bra pass där! Svårt att hänga med i ryggövningarna då jag inte orkar räkna om lbs till kg :D Gott om fart i biceps verkar du i alla fall ha!

    Vore kul med lite filmer på blandade övningar, typ skivstångscurl, latsdrag och sådant som man oftast inte filmar. Bara för att få se hur du utför alla olika övningar, någon som pluggar ämnet borde ju ha någon speciell teknik, kanske? :)

    #216964

    Ser ut som du lagt på dig en del massa över benen Tommy. :up:

    #216965
    Nic Nordin wrote:
    Bra pass där! Svårt att hänga med i ryggövningarna då jag inte orkar räkna om lbs till kg. Gott om fart i biceps verkar du i alla fall ha!

    Vore kul med lite filmer på blandade övningar, typ skivstångscurl, latsdrag och sådant som man oftast inte filmar. Bara för att få se hur du utför alla olika övningar, någon som pluggar ämnet borde ju ha någon speciell teknik, kanske? :)

    Ja, jag hänger inte heller med i lbs-vikterna. Det är ändå maskinvikter så jag skriver ner det för att veta vad jag ska köra på nästa gång bara. Annars är ju de siffrorna fruktansvärt värdelösa. :)

    Jag ska köra lite framsida lår och vader imorgon, kan filma om jag kommer ihåg det. ;)

    Albin wrote:
    Ser ut som du lagt på dig en del massa över benen Tommy. :up:

    Tack, ja benen och övre rygg är prioriterade områden just nu och dessa körs lite extra hårt så jag hoppas det ger utdelning. :emo-thumb

    #216966
    J.v.K wrote:
    benen ser riktigt bra ut som sagt! :) hur är dom från sidan?

    Tack, hade tänkt ta lite bilder och filma div övningar idag men tränade ensam idag så det gick inte.
    Men ska försöka ta lite bilder och filma imorgon eller på torsdag, vet inte vilken dag jag kommer träna! :)

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.