Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216577

    Har missat att du startat ny runkhörna, men givetvis ska jag följa denna med. Kötta på linus.

    #216578

    Heter han Linus?

    #216579
    JakobMinell wrote:
    Heter han Linus?

    japp

    #216580
    anders den envise wrote:
    Har missat att du startat ny runkhörna, men givetvis ska jag följa denna med. Kötta på linus.

    Kul att även du följer min kamp Anders! ;) jag följer ju din mot alla dina halvgalna mål och tävlingar… :up:

    #216581

    Räknar du på käket även nu Tommy?

    #216582
    Albin wrote:
    Räknar du på käket även nu Tommy?

    NEJ! :D

    Har räknat på ett par frukostar samt middagar bara för att veta på ett ungefär vilket kaloriintag jag har. Men inget mer än så. ;)

    Nu när jag ska ner lite i vikt skippar jag bara ett par mellanmål, skär ner lite på kolhydraterna och några utav de fullfeta produkterna samt sötsaker.

    #216583

    Kördes lite underkropp idag. Har dragit ner på portionerna något nu. Morgonvikten idag var 79,0kg. Dvs + 6kg sedan vikten på scen. magrutorna syns väl inte ritkgit lika tydligt nu och ansiktet har blivit lite rundare osv…. Men jag är på väg ner lite i vikt igen, ska väl lägga mig runt 77kg så är jag nöjd.

    UNDERKROPP

    Stela marklyft i smith
    12*47kg
    10*77kg
    10*95kg
    10*95kg

    Rumänska splitböj – Vikt per hantel
    10*15kg
    10*15kg
    8*15kg

    Liggande lårcurl
    10*30kg
    7*35kg
    8*30kg

    Benspark
    12*40kg
    10*50kg
    10*50kg

    Vadpress i benpressen
    15*70kg
    12*100kg
    12*100kg
    10*110kg
    10*110kg
    9*110kg

    Höftabduktioner i maskin
    10*20kg
    6*30kg
    8*25kg

    Sedan blev det 10min promenad på löpbandet efteråt. Kändes rätt bra, dock är det så sjukt tråkigt. :|

    Ingen träning förrän på tisdag då det ska midsommarfiras i några dagar framöver….. :up:

    #216584

    Hur ser formen ut en dryg vecka efter tävling?

    #216585
    maskin wrote:
    Hur ser formen ut en dryg vecka efter tävling?

    Jadu! Har väl blivit lite slätare då jag numera väger 5kg mer än på tävlingen.

    Det mesta har satt sig på magen också, mitt (och många andras) favoritlagringsställe….. :|

    Kanske lägger upp några bilder efter midsommar, dvs på tisdag! :)

    #216586

    Morgonvikten idag låg på 81,5kg

    Kommer som jag skrivit tidigare starta upp en diet idag och skala av några små kilon. Jag har ingen semester i år utan kommer jobba precis hela sommaren fram tills skolan drar igång så någon grym beachform siktar jag inte på direkt. ;) Men givetvis vill jag inte se ut som en säl i sommar då jag absolut inte trivs med mig själv då jag ser fläskig ut.

    Tänkte köra en gympass idag innan frukost men det fanns tyvärr ingen bil stående på gården när jag vaknade imorse så jag får göra ett nytt försök imorgon istället. Blir lite hemmaarbete och en promenad senare istället. :up:

    Uppdaterar imorgon igen med ett pass om allt går som jag vill.

    #216587

    Att du inte tränar senare istället då?

    #216588
    Albin wrote:
    Att du inte tränar senare istället då?

    Kom hem från jobbet precis (slutar 22.00) och gymmet stänger 21.00 så det går verkligen inte. :)

    Men imorgon kl 09.00 blir det ett överkroppspass, sedqan ska jag iväg och köpa massageolja, hem och käka frukost och därefter har jag 30min masserande framför mig innan det är dags att dra till jobbet igen.

    #216589

    Kändes inte helt ok idag, vaknade upp med ont i halsen men drog till gymmet ändå efter en kopp te. Kommer köra underkropp imorgon om halsen känns bättre annars blir det en vilodag imorgon.

    Men passet gick hyfsat bra ändå. Nu var det ju 1 vecka sedan jag tränade sist och en midsommarhelg fylld med mycket och extremt god mat samt en hel del alkohol har satt sina spår. Jag känner mig lite vattnig men väldigt energifylld.

    ÖVERKROPP

    Marklyft
    12*60kg
    10*100kg
    8*140kg
    6*140kg
    8*140kg

    Situps KV – Blandade lite sneda och raka samt benlyft
    10, 10, 10, 10, 10

    Pec-Deck
    12*10plattor
    10*14plattor
    8*15plattor

    Repextensioner över huvudet
    10*35kg
    10*40kg
    16*45kg

    Stående hantelcurl
    10*15kg
    6*20kg
    5*23kg

    Chins KV
    10, 8

    Det var allt, tog 3 snabba bilder i omklädningsrummet också efteråt, kvaliteten är väl lite sisådär men det är bilder iaf.. :)
    Snart dags för frukost, ska kolla morgonvikten imorgon också. Nu har ju deffen dragit igång och 2-3kg ska bort iaf.

    [http://img812.imageshack.us/i/dsc00165w.jpg/ [img=http://img812.imageshack.us/img812/111/dsc00165w.jpg]]

    [http://img39.imageshack.us/i/dsc00166pg.jpg/[img=http://img39.imageshack.us/img39/1975/dsc00166pg.jpg]]

    [http://img413.imageshack.us/i/dsc00167rn.jpg/[img=http://img413.imageshack.us/img413/972/dsc00167rn.jpg]]

    #216590

    Oj, visst e det skillnad när man dragit på sig vätska igen efter tävling. Man slätar ut totalt! Längtar också tills man e torr och hård så man ser hur man ser ut under fläsket;)…

    #216591
    biffen669 wrote:
    Oj, visst e det skillnad när man dragit på sig vätska igen efter tävling. Man slätar ut totalt! Längtar också tills man e torr och hård så man ser hur man ser ut under fläsket;)…

    Ja, första dagarna efter tävlingen försvann allt vad konturer heter.. Hormonnivåerna kan inte ha varit helt i balans heller för mättnadskänslor var inget som upplevdes veckan efter tävlingen trots ihärdigt ätande.

    Ett berg ed mat försvann otroligt fort, 3 dagar efter tävlingen då jag och några kompisar satt på pizzerian och jag hade käkat upp min kebabpizza var jag fortfarande långt ifrån mätt och ville bara testa om jag kunde få i mig 2 pizzor (vilket jag fick i mig som 14-15åring)… Kan säga att det va inga störrre problem, det tog givetvis emot lite på slutet men det gick…

    Nu är det lite mer stabilt och mättnadskänslorna kommer snabbare och portionerna har krympt lite. :up:

    När skulle du tävla? DC eller LP eller båda?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.