Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216982

    Riktigt fint! :up: Hur känns det i knät att genomföra övningen med spikraka ben?

    #216983
    Nic Nordin wrote:
    Riktigt fint! :up: Hur känns det i knät att genomföra övningen med spikraka ben?

    På samma sätt som med stela marklyft med två ben.. :D

    Nä det känns inget konstigt eller så, knät ät väldigt stabilt i sitt låsta läge och de flesta strukturer kring knäleden är som mest stabila där så det känns riktigt stabilt skulle jag vilja säga.

    Man märker fort om det är skillnad i hur stel man är mellan de båda sidorna, jag t.ex har en bra mycket stramare höger sätesmuskel och det märks direkt. :D

    #216984

    Morgonvikt 83,9kg ;)

    Vafaan, vägde ju 84,0 den 30/10 och 86,0kg förra veckan (dock berodde det på en sjukt stor vätskeansamling efter en riktig grishelg).

    Ner 0,1kg alltså trots att jag har höjt mitt kaloriintag något, känns ytterst konstigt. Börjar fundera på om det är jag som räknar kalorier som en potta skit eller om min våg håller på att balla ur.

    Nåväl dagens frukost:

    Gröt på 2dl havregryn, 1msk psylliumfrön, 30gr Whey FX Exotic fruits+3dl mjölk samt lite kanel och jordgubbar. 1 kopp kaffe, 2gr omgea3 och 1 Multi FX till detta!

    Lugn frukost, ska iväg och fika om ett par timmar. Och när jag fikar så fikas det ordentligt.. :D

    [http://img560.imageshack.us/i/dsc00481.jpg/ [img=http://img560.imageshack.us/img560/2797/dsc00481.jpg]]

    #216985

    1kg lösgodis igår kväll innebar att jag hade sjukt mycket energi när jag vaknade, cyklade runt i stan och handlade och lite sånt innan gymmet öppnade, blev väl ca 1 mil cykling.

    Kl 14.00 var jag på gymmet och marklyften hägrade! ;)

    RYGG

    Marklyft
    8*70kg
    6*130kg
    4*160kg
    2*180kg
    3*190kg – FILM
    3*190kg – FILM
    6*150kg
    8*120kg

    Chins
    6, 6*KV
    6*KV+15kg
    8*KV+10kg
    6*KV+12,5kg

    Latsdrag
    6*140lbs
    3*180lbs
    6*140lbs

    Maskinrodd
    10*100kg
    6*160kg
    4*200kg – Fullt mag
    8*120kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*15,5kg
    5*25,5kg
    3*25,5kg – Jobbigt idag
    4*20,5kg – DROP – 4*15,5kg

    Enarms konc.curl i larry scott
    10*14kg
    10*14kg
    8*14kg

    Riktigt nöjd över chinsen och marklyften faktiskt :up:
    Drog i mig dagens första riktiga måltid nyss:

    500gr kycklingfilé, 250gr pasta (okokt vikt), lite psylliumfrön, 1 burk creme fraiche parmesan/vitlök nedrört i pastan samt 150gr smörstekta champinjoner och lök. :up:

    Filmer på marklyften kommer upp sen!

    #216986

    Sagt och gjort, sista repetitionen i andra setet var långt ifrån snygg men viktkåtheten gjorde att jag drog upp skiten ändå! :)

    [youtube=u-xRLvofFtg]

    [youtube=5diLGFD5_nE]

    #216987

    Mäktiga marklyft Tommy, fy fan! Ska bli kul att se film sen :up:

    250 jävla gram pasta? Bara tanken gör mig mätt.

    EDIT:
    Där var ju filmerna ;)

    #216988

    Skitfint Tommy! Riktigt bra :up:

    #216989

    Tack boyz! Glömde skriva in att jag körde med bälte och remmar under dessa två lyft men jag antar att det syns på filmerna. ;)

    #216990

    Riktigt grymma marklyft. Imponerande vikter överallt i din träning tycker jag. Bra jobbat. Är det på Högskolegymet du håller till?

    #216991
    Mcqueen77 wrote:
    Riktigt grymma marklyft. Imponerande vikter överallt i din träning tycker jag. Bra jobbat. Är det på Högskolegymet du håller till?

    Tack!

    Japp, jag kör på Idrottscentrum (före detta kårgymmet) också kallat högskolegymmet. ;)

    Ett utav de bättre gymmen jag har varit på här i Halmstad! Och då har jag tidigare tränat på Sportsclub samt provtränat på Actic, Sats, Träningskompaniet och Eleiko sportscenter.

    #216992

    FRAMSIDA LÅR

    Knäböj i knäböjsmaskin – Roligt att köra i maskin, blir så många viktplattor :p
    10*60kg
    10*120kg
    6*160kg
    6*210kg
    8*240kg
    6*270kg
    4*310kg
    6*240kg

    Benspark
    10*100lbs
    6*160lbs
    6*200lbs
    4*280lbs – Fullt mag
    8*160lbs

    VADER

    Vadpress i Smith
    10*50kg
    8*70kg
    8*80kg
    6*80kg
    6*80kg
    6*80kg

    Sedan gick jag runt på tå lite också!

    Lite knästående balansering på balansboll med kast utav medicinboll på slutet, samt stretching utav axlarna.

    Idag kom mitt sista lilla paket ifrån MM Sports så framöver kommer jag köra på Jacked XX som PWO, ska bli kul att testa den! :up:

    #216993
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack!

    Japp, jag kör på Idrottscentrum (före detta kårgymmet) också kallat högskolegymmet. ;)

    Ett utav de bättre gymmen jag har varit på här i Halmstad! Och då har jag tidigare tränat på Sportsclub samt provtränat på Actic, Sats, Träningskompaniet och Eleiko sportscenter.

    Ja smaken är som baken, provtränat där några gånger men måste säga att jag finner det.. nej fy :)

    Vad läser du på HH förresten?

    #216994
    Dementis wrote:
    Ja smaken är som baken, provtränat där några gånger men måste säga att jag finner det.. nej fy :)

    Vad läser du på HH förresten?

    Ja och tur är väl det, annars skulle det bli väldigt trångt.. :p
    Idrottscentrum var det enda gymmet som hade podier med möjlighet att träna Olympiska lyft, tränade på SC innan och där fick man inte ens släppa stången i backen från midjehöjd.
    Förstår detta då många släpper trots att de inte behöver men vid OL är det ett måste att kunna släppa stången från huvudet och ner. :D

    Sedan har de precis gjort om där inne så att alla fria vikter är i ett eget rum längst in och maskiner + cardiomaskiner och bollar m.m är på ett ställe. ;)

    Till jul kommer äntligen tyngre hantlar också vilket många velat ha + lite andra styrkelyftarprylar.

    Jag läser Biomedicin – Inriktning fysisk träning och är inne på andra året! :up:

    #216995

    Aaah I see. Kanske ska ta en sväng någon gång och kolla hur det ser ut då. Blev nyfiken nu.

    Sitter med min c-uppsats jag nu. Skitkul..

    Well, good luck med träningen. Ser ut att gå bra för dig =)

    #216996

    Riktigt starka marklyft! :up:

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.