Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217042

    Riktigt lugnt pass idag, det va tanken iaf men tydligen hade de en tävling på gymmet som jag givetvis var tvungen att vara med i.. ;)

    BAKSIDA LÅR

    Värmde upp med lite stela marklyft och enbens marklyft

    Sittande lårcurl
    10*100lbs
    8*120lbs
    5*150lbs
    6*120lbs – DROP – 4*100lbs

    Enbens lårcurl med boll
    6, 5, 4

    AXLAR

    Sittande axelpress med kablar
    10*100lbs
    6*120lbs
    5*120lbs – 6*70lbs

    Tävlingen var i chins, dips och brutalbänk. 14 chins, 23 dips och 15 st i brutalbänken. Kände verkligen av gårdagens bänkpressar i dipsen.

    #217043
    ralle12 wrote:
    Stark som vanligt….:up:

    Ja men tack som vanligt då.. ;) Målet är givetvis att aldrig vara stark som vanligt utan bli starkare och starkare hela tiden….. Att bli ovanligt stark är huvudmålet.. :D

    #217044

    Tog lite bilder i veckan. Vikten då bilderna togs var nog runt 86kg misstänker jag.

    #217045
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tog lite bilder i veckan. Vikten då bilderna togs var nog runt 86kg misstänker jag.

    Skulle gärna se dig trycka ut latsen mera dubblel biceps bakifrån och latsspread. Det verkar som det är det som släpar mest på dig. Nu väger du ca 5kg mer än lilla jag ju:p!

    #217046
    biffen669 wrote:
    Skulle gärna se dig trycka ut latsen mera dubblel biceps bakifrån och latsspread. Det verkar som det är det som släpar mest på dig. Nu väger du ca 5kg mer än lilla jag ju:p!

    Tack för tipsen. :up:

    Jag är väldigt medveten om att latsen släpar, brösten tar fan mer vidd än latsen. :D

    Jag har från i helgen börjat lägga in stretching för latsen! När jag var på min triggerpunktsutbildning i helgen så sade naprapaten att mina lats var fruktansvärt kompakta (bland de mest kompakta han känt). Fibrerna ligger alltså väldigt tätt så han föreslog massvis med stretching, massage och triggerpunktsbehandling för att luckra upp lite i latsen och släppa alla låsningar som håller dem tighta.

    Så lite stretching läggs in kontinuerligt nu, samt en och annan massage med triggerpunktsbehandling utav just latsen!

    #217047

    Jag har ju samma problem med latsen. Mina ändrade taktiker den senaste tiden har lätt till klart förbättrade lats än de jag hade förut även. Alltid stretchat men lite för lite massage kanske. Men 2 ggr i veckan för ryggen gjorde underverk. Samt finna kontakten och den rätta känslan. Lära sig riktigt krama ut musklen och tvinga den växa till sig! Krävdes en hel del högset träning och periodisering. Men i slutändan gav det utdelning. Viktigt att jobba från flera vinklar så man stimulerar alla fibrerna med hög och lågreps också.

    #217048
    biffen669 wrote:
    Jag har ju samma problem med latsen. Mina ändrade taktiker den senaste tiden har lätt till klart förbättrade lats än de jag hade förut även. Alltid stretchat men lite för lite massage kanske. Men 2 ggr i veckan för ryggen gjorde underverk. Samt finna kontakten och den rätta känslan. Lära sig riktigt krama ut musklen och tvinga den växa till sig! Krävdes en hel del högset träning och periodisering. Men i slutändan gav det utdelning. Viktigt att jobba från flera vinklar så man stimulerar alla fibrerna med hög och lågreps också.

    Ojdå, tack för tipsen! Kul att höra att det inte bara jag som har bråkande lats. ;)

    Har ett schema jag kommer följa fram till jul. Sedan kommer mer högreps och mer varierad träning läggas in med ännu mer fokus på latsen! :up:

    #217049

    Lite rolig rygg idag, de har lite nya maskiner på gymmet så nu kan jag bland annat köra ordentlig kabelrodd. :)

    RYGG

    Marklyft
    8*40kg
    6*60kg
    6*100kg
    4*130kg
    2*160kg
    2*180kg – Bälte och remmar härifrån
    2*200kg
    2*200kg – Sista var inte allt för snygg
    5*160kg
    8*130kg

    Chins – Brett pronerat grepp
    8*KV
    6*KV+10kg
    4*KV+20kg
    3*KV+20kg
    3*KV+20kg
    5*KV

    Kabelrodd
    6*90kg
    6*102kg
    5*102kg

    Latsdrag
    6*140lbs
    4*180lbs
    4*200lbs – Fullt mag
    3*200lbs – DROP – 6*120lbs – 4*80lbs

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*10kg
    6*20kg
    5*25,5kg

    Enarms konc.curl över bänk
    8*15,5kg
    7*15,5kg
    7*15,5kg

    Scottcurl
    8*27kg – kort vila – 2, 2, 2 reps
    6*27kg – kort vila – 3, 2, 2
    7*27kg – Smalare grepp – kort vila – 3, 3, 2, 2

    GREPP

    Flipp med viktskiva
    Inåt och utåt med 10kg och 6 reps åt varje håll, totalt 3 set

    Sedan stretching utav arslet sen fick det räcka. Kommer ha ruskig träningsvärk i ryggen imorgon känner jag. :D

    #217050
    J.v.K wrote:
    helvetes massa marklyft! sjukt grymt :up:

    Jo jag ser att volymen blev ganska hög, men jag och en kompis körd eihop och han gick inte högre än 140kg så det blev lite väl många ”lätta” uppvärmningsset tack vare att han körde lite mindre viktökningar dit upp.

    Hur som helst, gött tog det iaf!

    Har precis käkat 600gr kassler och massa bulgur, tomatsås och sambal oelek. Nu ska jag över till tjejen ikväll där pannkakor med glass står på menyn. :emo-thumb

    #217051

    Jävlar Tommy, riktigt grymt pass och grymma markningar!

    #217052

    Får stämma in i kören galet markpass, jag blir snurrig i skallen utav 3 set :D

    #217053
    Albin wrote:
    Jävlar Tommy, riktigt grymt pass och grymma markningar!
    Gober wrote:
    Får stämma in i kören galet markpass, jag blir snurrig i skallen utav 3 set :D

    Tack båda två. Jag är allt riktigt nöjd, har firat passet med pannkakor och glass nu precis. :) Imorgon blir det framsida lår och lite vader sedan står plugg på schemat.

    Uppdaterar med lite matbilder och div annat imorgon. ;)

    Ska se om jag lyckas filma lite också.

    #217054

    Ska till gymmet nu om 15min och smiska benen, laddar med kaffe och clementiner.

    Gårdagens sista måltid, tyvärr blev det lite mörka bilder då jag inte har blixt på kameran och det var lite mörklagt i tjejens lägenhet. ;)

    Blev 6 pannkakor och strax över 1l glass totalt.

    #217055

    Satan mycket marklyft! och sist men inte minst vikterna du markar med! fortsätt såhär :D // Jimmy

    #217056
    Jimmy124 wrote:
    Satan mycket marklyft! och sist men inte minst vikterna du markar med! fortsätt såhär :D // Jimmy

    Satans skön träningsvärk i ländryggen som börjar smyga sig på nu :D

    Dagens ben och vader, de har nya Atlantismaskiner däribland en ny Atlantis benpress (en sån riktig med släde) :)

    FRAMSIDA LÅR

    Benspark
    10*100lbs
    6*200lbs
    5*280lbs – Fullt mag
    5*280lbs
    6*220lbs – DROP – 4*140lbs – 4_100lbs

    Benpress – Räknar inte med släden
    6*50kg
    6*100kg
    6*130kg
    6*170kg
    6*210kg
    6*240kg
    6*260kg
    5*260kg
    5*260kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    10*50kg
    8*80kg – Enbens
    8*80kg – Enbens
    6*80kg – Enbens
    6*80kg – Enbens
    Varje set avslutades med maxrepetitioner med båda benen tills det brände som bara fan i vaderna. :emo-thumb

    Sedan körde jag stretching utav latsen och rumpan samt lite bålstabilitetsträning på pilatesboll :up:

    Ganska snabbt pass, lade mycket fokus på benpressen idag, körde med fötterna långt ner på plattan och fick bra kontakt i quadsen.

    Nu frukost, ikväll blir det restaurang + bio (Harry Potter)

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.