Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217087
    anders172 wrote:
    ska du åka till fidnessfestvaL?

    Japp, åker dit på lördag! Inte bestämt om det blir söndag ännu, vore kul att se Peter Rundberg i sin sista tävling. Men lördag blir det iaf! :up:

    #217088

    Har än en gång varit en sväng på gymmet! Pratade med en sjukgymnast imorse, ska köra lite rätt rörelseträning för knät och förhoppningsvis ska svullnaden börja gå ner. Har ännu en bra anledning till att äta ordentligt nu! :D

    Började med 5min på löpbandet i 11km/h!

    FRAMSIDA LÅR

    Benspark – Explosiva
    10*100lbs
    10*160lbs
    8*200lbs
    Vågade inte gå högre

    Enbens benspark
    10*60kg
    8*60kg
    6*70kg

    Knäböj
    Många*20kg
    8*40kg
    10*50kg
    10*50kg

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    20*60kg
    20*60kg
    15*70kg
    15*70kg

    Körde lite kettlebellsträning på slutet samt några chins då jag blev sugen när en kompis körde. Försökte mig på en Pullup men det gick inte riktigt. Har ett mål att klara en snygg pullup också! :up:

    Pullup
    Human Flag
    Handstående ner till golv och upp på händer igen utan att sätta tårna i golvet

    En vacker dag ska dessa klaras.

    Dagens Post workout meal
    [img=http://img576.imageshack.us/img576/3433/dsc00562nq.jpg]

    #217089

    Blev ett bra pass idag, gick upp tidigt för att dra till gymmet, väl framme insåg jag att jag var där 3h innan de öppnade.. :( Fick vackert åka hem och göra annat så länge.

    Började som vanligt med att värma upp rotatorcuffen sen jävlar!

    BRÖST

    Bänkpress
    10*50kg
    8*70kg
    4*90kg
    2*110kg
    1*120kg
    2*125kg
    2*125kg – Sista med hjälp
    6*110kg
    8*90kg

    Sned hantelpress – Trött efter bänkpressandet
    12*30kg – Fighterpress
    6*35kg
    6*35kg

    TRICEPS

    Smalbänk
    10*60kg
    6*80kg

    Dips
    6*KV + 15kg
    7*KV + 25kg
    5*KV + 22,5kg
    6*KV + 20kg

    Pushdowns
    10*60kg
    8*75kg – Fullt mag
    20*60kg
    12*65kg – Myo – 3, 3, 3

    Körde lite enbens vadpressar i benpressen också. 30*60kg, 20*60kg, 15*60kg och 15*60kg

    Därefter bålstabilitetsträning på boll och nu är det käk som gäller. :)

    Stekt potatis, entrecote, brunsås och lite haricout verts.. :up:

    [http://img714.imageshack.us/i/dsc00563n.jpg/ [img=http://img714.imageshack.us/img714/4214/dsc00563n.jpg]]

    #217090

    Härliga bänkpressar! Blir lite smått avundsjuk :

    #217091
    Johan85 wrote:
    Härliga bänkpressar! Blir lite smått avundsjuk :

    Tack, inget att vara avundsjuk över… Bara att pressa på och jaga vikterna. ;)

    #217092

    Bra bänkpressar och god mat! :up:

    #217093
    faran wrote:
    Bra bänkpressar och god mat! :up:

    Tack, ja idag satte jag 2*125 vilket jag misslyckades med sist så jag är nöjd!
    Maten är jag nöjd med också, hittade fläskkarré med kort datum för 20kr/kg på Ica så jag köpte på mig 1kg som delas på 2 portioner.

    Kan inflika att det är officiell maxning på onsdag. Jag och 12 kurskamrater har gemensam maxning på onsdag… Får se hur det går! :emo-thumb

    #217094

    Hade föreläsning på Eleiko Sportscenter idag, passade på att träna lite i deras snygga träningshall också när jag ändå var där. Ska som sagt maxa i det mesta på onsdag men körde lite kronlyft, axelpressar i maskin och chins idag.

    Chins – KV – Explosiva
    12, 10, 8, 8

    Kronlyft
    8*70kg
    8*120kg
    6*150kg
    4*180kg
    2*200kg
    2*220kg
    2*240kg
    2*260kg – Slet av en valk och fick avbryta 👿

    Div axelövningar men mest i maskiner så jag minns ej exakta vikter.

    [http://img835.imageshack.us/i/dsc00568k.jpg/ [img=http://img835.imageshack.us/img835/396/dsc00568k.jpg]]

    #217095

    Bra bänkat! Å grymma kronlyft oxå!:up:

    #217096
    Undertaker wrote:
    Bra bänkat! Å grymma kronlyft oxå!:up:

    Tack! Ska bli kul att ta i på onsdag och se hur mycket man lyckas bänka, marka iaf. Får se om knät tillåter knäböj, känns inte så just nu iaf!

    Siktar på 130kg i bänk och minst 215kg i marklyftet.

    #217097

    Så idag var det ett maxningspass, var med i en bänkpresstudie på morgonen och direkt där efter var vi ett gäng som samlats för att maxa så gott det gick. :)

    Gick dock inget vidare för mig, var lite trött efter studien och fick inte upp 130kg i bänken. Men gör ett nytt försök nästa vecka!
    Drog upp till 200kg i marklyften men avbröt sedan pga träningsvärk i korsryggen (körde ju kronlyft upp till 260kg i förrgår).

    Fortfarande lite ont i höger knä så körde lite lättare böj bara, blev en 8a på 100kg som tyngst.

    Maxningen i chins gick ok, drog upp mig med 40kg i bältet iaf vilket ger en total vikt på 125kg. :)

    Utöver maxningarna kördes några extra set med bänkpress på runt 100kg samt lite utfall med 30kg stång på raka armar ovanför huvudet.

    Blir ett gigantiskt julbord om några timmar så jag laddar inför det nu. :D

    #217098

    Riktigt stark pojk! Bra att dra såpass mycket i marklyftet även fast du som sagt körde tunga kronlyft för ett par dagar sedan. :up:

    Hur stark var du i jämförelse med de andra i gänget?

    #217099
    faran wrote:
    Riktigt stark pojk! Bra att dra såpass mycket i marklyftet även fast du som sagt körde tunga kronlyft för ett par dagar sedan. :up:

    Hur stark var du i jämförelse med de andra i gänget?

    Tack, starkast i det gänget som körde idag. Skulle varit med en kille till som är betydligt mycket starkare än jag men han skippade pga träningsvärk.

    Men det var en bra kamp! Kul som fan, 4,5h på gymmet kändes som en timma.. :D

    #217100

    40kg på chinsen är riktigt bra, en annan tycker det börjar bli tungt med en 10kilos platta :D

    #217101
    Gober wrote:
    40kg på chinsen är riktigt bra, en annan tycker det börjar bli tungt med en 10kilos platta :D

    Haha, ja det var fan riktigt tungt men det gick precis! 125kg totalvikt vilket jag är ganska nöjd med. ;)

    Kom precis hem från ett underbart julbord med italiensk touch, det blev 7 tallrikar.

    Åt:

    8 olika sorters sill
    Strömming
    Gubbröra
    Laxtartar
    Gravad lax
    Varmrökt lax
    Någon chilismakande lax
    Kallrökta laxrullar med någon gegga
    Ål
    Flundra
    Tonfisk (Det var riktigt gott)
    Ägg
    2 olika sorters såser
    Musslor
    Räkor
    Någon annan platt stendöd fisk

    Detta var väl det kalla sedan en del varmt också

    Fårfiol
    Hjort
    Parmaskinka
    Julskinka
    Äpple/Kanelrökt fläsk
    4-5 olika sorters korvar
    Ett par andra tunna skivor kött som jag ej minns vad det var
    Revben
    Janssons
    Äggröra
    Risotto
    Grönkål
    Brunkål
    Rödkål
    Prinskorv
    Köttbullar
    Salsiccabullar
    Leverpastej
    Ett par andra köttiga saker jag ej minns namnet på :)
    Lasagne
    Sen givetvis div såser och senap till bland annat julskinkan

    Lite efterrätt slank ju ner också

    Vanilj och Hallonpannacotta
    Ris a´la malta med saftsås
    Någon gräddig sjukt god krämig desserttårta
    6 olika sorters choklad
    Div chokladgodis (sån med papper runt)
    Några pepparkakor med 2 sorters ädelost
    Blandat lösgodis
    Skumtomtar
    Fikon
    1 Päron

    1 skiva vörtbröd med smör och ost samt 1 Mariestads julöl slank ner också.

    Mycket Ris a´la malta blev det. 4 stora tallrikar med julmat och sedan 3 skålar med efterrätt.
    Räknar inga kalorier då det är fullständigt omöjligt men en bra bit över 5000kcal bör måltiden ha landat på. :D

Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.