Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217117

    Och så fortsättningen!

    Nu ska jag iväg på kalas och frossa i tårta. :P

    #217118
    J.v.K wrote:
    fan, riktigt bra biceps & lår du ligger inne med :) även magmusklerna ser bra utvecklade ut :up:

    Tack, vissa delar ligger lite lite före andra men jag jobbar konstant med att få lite symmetri på det hela, nu ligger fokus på lats och hamstrings framförallt.

    Det blev ett spontant krogbesök igår, firade en kompis som fyllde år. Åt tårta och glass hemma hos henne, sedan kom partysuget så jag och en kompis drog ut på krogen. Blev en del alkohol fram till 23.00 på förfesten. Väl på krogen drack jag inget utan det var konstant dansande fram till 03.00. :D

    Idag är det vilodag för hela slanten. Gör inget annat än äter då jag ahr kyl och frystömning just nu. :D

    Dagens middag blev grytbitar, creme fraiche paprika/chili, färsk hackad chili och haricout verts!

    [http://img502.imageshack.us/i/dsc00596o.jpg/ [img=http://img502.imageshack.us/img502/9844/dsc00596o.jpg]]

    #217119

    Ser bra ut Tommy, men vi får träffas och posera rygg ihop…det ser jag ju. (Dina ryggposeringar suger ärligt talat)

    #217120
    Albin wrote:
    Ser bra ut Tommy, men vi får träffas och posera rygg ihop…det ser jag ju. (Dina ryggposeringar suger ärligt talat)

    Ja min ryggposering suger verkligen! Jag poseringstränar mer än gärna lite med dig. :up:

    Fick en snilleblixt nu, jag åker mot mina föräldrar imorgon så vad tror du om att köra ett pass ihop under mellandagarna någon gång? Jag kan ta en liten sväng upp till Uddevalla!

    Eller kanske nu nästa vecka redan, funderar nämligen ändå på att åka till Torp och handla julklappar! :)

    #217121

    Riktigt fina lår du travar omkring på! :up:

    #217122
    Nic Nordin wrote:
    Riktigt fina lår du travar omkring på! :up:

    Tack! Synd bara att vaderna inte är i samma klass.. :D

    #217123

    Jag förstår verkligen inte hur man gör en ryggpose, har testat några gånger när jag velat ta en formbild bakifrån, slutar altid med ett garv och sedan radering av bilden.

    Kan ju iofs bero på att jag inte har några musker :D

    #217124
    Gober wrote:
    Jag förstår verkligen inte hur man gör en ryggpose, har testat några gånger när jag velat ta en formbild bakifrån, slutar altid med ett garv och sedan radering av bilden.

    Kan ju iofs bero på att jag inte har några musker :D

    Jag är nog fel person att ge råd om just ryggposerna då mina blir som dom blir.

    Men jag försöker alltid tänka att det sitter snören i armbågarna som drar ut skulderbladen och latsen som en hel enhet.

    #217125
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja min ryggposering suger verkligen! Jag poseringstränar mer än gärna lite med dig. :up:

    Fick en snilleblixt nu, jag åker mot mina föräldrar imorgon så vad tror du om att köra ett pass ihop under mellandagarna någon gång? Jag kan ta en liten sväng upp till Uddevalla!

    Eller kanske nu nästa vecka redan, funderar nämligen ändå på att åka till Torp och handla julklappar! :)

    Du har väl mitt nummer, bara att slå en signal och det är gratis att träna första gången på westcoast dessutom. :)

    #217126
    Gober wrote:
    Jag förstår verkligen inte hur man gör en ryggpose, har testat några gånger när jag velat ta en formbild bakifrån, slutar altid med ett garv och sedan radering av bilden.
    Kan ju iofs bero på att jag inte har några musker

    Släng upp några bilder i din dagbok så får man se vad du gör för fel…

    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag är nog fel person att ge råd om just ryggposerna då mina blir som dom blir.

    Men jag försöker alltid tänka att det sitter snören i armbågarna som drar ut skulderbladen och latsen som en hel enhet.

    Det är svårt att hitta lägena om man inte har någon riktig poseringsspegel tillhands. Annars är en lösning koppla kameran till tv:n och därmed se sin rygg hela tiden. Men kanske Albin visar dig lite teknik. Annars om du har vägarna förbi Stockholm så ska jag ta med dig till vårat riktiga poseringsrum och låta dig posera tills du ramlar ihop av utmattning:helpme:!

    #217127
    biffen669 wrote:
    Det är svårt att hitta lägena om man inte har någon riktig poseringsspegel tillhands. Annars är en lösning koppla kameran till tv:n och därmed se sin rygg hela tiden. Men kanske Albin visar dig lite teknik. Annars om du har vägarna förbi Stockholm så ska jag ta med dig till vårat riktiga poseringsrum och låta dig posera tills du ramlar ihop av utmattning:helpme:!

    Jag får ta mig en titt på det här med tror jag. :) Stockholm är jag inte i allt för ofta men skulle jag råka irra iväg dit någon gång så lär jag höra av mig. :D

    Nu till dagens pass! Sista passet i Halmstad innan nästa år.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    8*80kg
    6*100kg
    5*110kg
    4*110kg
    6*100kg
    8*80kg

    Armhävningar med en arm på medicinboll
    6, 6, 5

    TRICEPS

    Smalbänk
    10*60kg
    8*60kg

    Hantelextensioner bakom nacken
    10*20kg
    8*30kg
    6*35kg

    Liggande enarms hantelextension
    10*9kg
    10*9kg

    Dips – KV – Långsamma ner, explosiva upp
    10, 8 , 8

    Grym pump i pattarna, kände mig tvungen att ta en bild. :)

    [http://img824.imageshack.us/i/dsc00597z.jpg/ [img=http://img824.imageshack.us/img824/6631/dsc00597z.jpg]]

    #217128

    Första passet i hemhemmatraketerna Lödöse sedan i somras. Ingen större förändring där inte. :)
    Nåväl, körde framsida lår och vader. Blev ett lugnt pass, mycket kompisar man inte sett på länge och mycket tjötande. :emo-thumb

    FRAMSIDA LÅR

    Knäböj – Explosiva böj idag
    6*30kg – Enbens explosiva böjar
    10*70kg
    10*90kg
    6*110kg
    4*120kg
    4*130kg
    3*140kg
    3*140kg
    6*110kg
    6*70kg

    Benspark – Minns ej vikter
    10*Halva magget
    8*3/4 mag
    6*2 plattor från hela magget
    4*Fullt mag

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    15*60kg
    12*76kg
    12*76kg
    12*76kg
    Varje set avslutades med vadpressar med båda fötter tills vaderna gav upp

    Enbens tåhävningar – KV
    10, 10

    Avslutade med lite upphopp på slutet med kroppsvikten bara sedan drog jag till en kompis och masserde samt triggerpunktsbehandlade honom i 40min.
    Fick nyss käkat med, det blev ris, lax och sås på turkisk yoghurt, pepparrot, honung, citron och senap samt 1 tomat, 1 glas mjölk och 1 kanelbulle

    #217129

    Sjukt bra knäböj Tommy, redigt imponerande! :up:

    #217130
    Nic Nordin wrote:
    Sjukt bra knäböj Tommy, redigt imponerande! :up:

    Tack, kändes bra idag! Inget set var till failure och alla böj var i High bar-utförande och utan bälte.

    Ska in i skogen och ta ner timmer nu i två dagar framöver, blir ingen träning under dessa dagar utan nästa pass blir på julaftons förmiddag. :up:

    #217131
    Tommy Ivarsson wrote:
    Knäböj – Explosiva böj idag
    6*30kg – Enbens explosiva böjar
    10*70kg
    10*90kg
    6*110kg
    4*120kg
    4*130kg
    3*140kg
    3*140kg
    6*110kg
    6*70kg

    Vackert, kommentarer överflödiga helt enkelt. Det var ett tag sen jag hade/tog mig tid att skriva här men det ser ju uppenbarligen ut att gå bra. Brösten ser bra ut på föregående sida.

    God jul, Tommy!

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.